Franziska Skrevet Marts 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Marts 17, 2012 Jeg advare fra start - det her bliver et llaaaannngggg smøre... :stupid: For at i kan forstå min frustration må vi gå ca. 1 1/2 mdr. tilbage i tiden. Det 3 dage siden jeg har brugt 3500 på bilen så den kan klare at køre lidt længer, - vi bliver påkørt - Ikke slemt og manden der har påkørt os påtager sig skylden med det samme, forsikingerne arbejder på sagen i den næste uges tid. Dog inden der er gået en uge bliver afsluttet bliver vores bil brudt op - ødelægt og prøvet at blive stjælet Vi ringer naturligvis til politet - men de vil intet gøre selvom vi fortæller at der er fingre aftryk på bilen. Sener finder vi ud af at der den weekend i slagelse (hvor vores bil også holdt) var stjålet 5 bliver og prøvet sjålet 4 ud over vores egen - men nu kan politiet jo ikke bevise at det er de samme for de mangler jo BEVISER :damn: Bilen kan nu kun startes med en skruetrækker og det er med satsen af mit eget liv jeg er nød til at bruge den. Så bliver vi ringet op af forsikringen og får at vide at manden der påkørte os nægter sig skyldig nu - Vi ringer til politet - de vil ikke gøre noget - vi skal bare vente og se om manden ikke ombeslutter sig :hmm: Heldigvis får vi presset manden med trusler om at melde ham til politiet til at stå ved sit ansvar Og nu topper historien virkelig :damn: - vi var ud på aftentur i går og kommer forbi pakeringspladsen - høre en dæmpet lyd og ser få sekunder efter en mand gå over p-pladsen (3 meter fra os) med to maskinekasser. Vi løber hen til min kærestes firmabil og ser at det er den der er brudt op.. jeg løber efter med hunden og råber "runder" (vi lige startet på træningen, men det virkede til at hun forstod hvad jeg ville have hende til for hun løb og søgte (dog i snor da det var lige ved en vej hvor de tit køre 110 selvom man kun må køre 50) Vores venner køre en tur i deres bil og afsøger området - og møder en bil i høj fart (vi regner med at det var ham manden) Min kære kæreste snakker imens med politiet med GUD HJÆLPE MIG - som svar på den hjælp vi beder om får vi - "kan du ikke ringe igen om en halv time - vi har lige vagtskifte.. :damn::damn::damn: Manden slap væk, jeg har mistet min respekt for politiet 100%, jeg er totalt stolt over min super dygtige hund, som gjort hva hun kunne (håber ikke jeg har ødelagt træningen, men følt jeg bare SKULLE gøre NOGET) og nu er jeg bare endnu mere opsat på at forsætte med den PH træning (og Maya synes det sjovt), for det ser ud til at man skal tage tingene i egen hånd i dette land, hvis man gerne vil have et resultat..!"!!!! Men det jeg gerne vil frem til - vil i tage tingene i egen hånd på den ene eller anden måde??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
lilleraev Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Jeg har mødt nøjagtigt samme lade holdning fra politiet flere gange. Engang da jeg var yngre og kom ud fra et diskotek med et par kammerater, stod der to mængder var ude på ballade. De virkede truende og gik imod mine kammerater. Drengene trak sig tilbage, men de to mænd holdt ikke op og slog ud efter mine venner og opførte sig rigtigt truende. Jeg sneg mig til at ringe til politiet, men deres svar var bare - når der ikke er sket noget, er der ingen grund til at ringe til os. Jeg var så chokeret og historien toppede da den ene af mændene opdagede at jeg ringede, truede mig til min telefon, hvorefter han kylede den væk. Anden gang boede jeg i en lejlighed lige i gaden med et værtshus. Jeg kunne høre en masse råben og larm, kiggede ud ad vinduet og så to fulde fyre, som med en str jernkæde stod og bankede på en masse cykler, og en af gutterne tog en af cyklerne op. Jeg råbte til dem ud ad vinduet, men de råbte bare "LUK KÆLLING!" hvorefter jeg blev så provokeret og ringede til politiet. Sagde den ene havde lavet hærværk og den anden var ved at stjæle en cykel. Politiet sukkede bare i røret og sagde, at de jo ikke rigtigt kunne gøre noget ved det, men ville sende en patruljevogn ud.. Den kom aldrig, og fyren kom afsted med en cykel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Super godt spørgsmål du ,der kaster på banen. "Der er noget galt i Danmark", sang John Mogensen for mange år siden og jeg vil tildels give ham ret. Kan godt, forstå jeres frustration. Vi skal forestille, at bo i et retssamfund, men hvor er hjælpen henne, når man behøver den? Jeg tror, at der er mange der har mistet deres tillid, til politiet. Hvis det nu var et bankrøveri der fandt sted, så havde det nok ikke betydet noget, at de var midt i et vagtskifte. Men tilbage til dit spørgsmål. Ja, jeg ville tage sagen i egen hånd. Fandt lige et link om selvtægt : selvtægt, det, at nogen tager retten i egen hånd og foretager noget aktivt for at skaffe sig sin ret, fx tager en stjålen ting tilbage.Det er lovligt at forsvare sin ret over for en angriber, fx er det lovligt nødværge at forhindre en tyv i at stjæle ens ting. Grænsen mellem lovlig selvtægt og selvtægt, der er strafbar efter Straffeloven § 294, kan næppe angives præcist. Den, der på gaden finder sin stjålne cykel, kan tage den med sig, men hvis den stjålne cykel fx står i en aflåst kælder, kan cyklens ejer ikke bryde ind i kælderen for at tage cyklen, men må søge hjælp hos myndighederne. Der er i Danmark meget få sager om ulovlig selvtægt. Den krænkede skal som regel selv anlægge sag, men anklagemyndigheden kan rejse sagen, hvis almene hensyn kræver det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Marts 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Rart at høre at andre har det på samme måde.. På en måde følt jeg at jeg overreager, men er bare så dranet for energi over de ting der er sket.. Som jeg sagde til kæresten igår, "nu mangler vi kun indbrud i hjemmet så er der full house" :damn: Tror min næste hund bliver en pensioneret politihund, jeg kan tilbyde den et skønt hjem med masser af kærlighed og aktivitet og til gengæld kan den så "nedlægge" de der tyvknægte.. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Bare husk; hvis du sender din hund efter nogen og den bider dem, så er det strafbart. Selvom det kan virke bagvendt. Men det er det altså, at bruge sin hund til 'angreb' på andre mennesker, uanset at de stjæler dit værktøj. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Marts 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Bare husk; hvis du sender din hund efter nogen og den bider dem, så er det strafbart. Selvom det kan virke bagvendt. Men det er det altså, at bruge sin hund til 'angreb' på andre mennesker, uanset at de stjæler dit værktøj. Ja det er det jo desværre... synes godt nok de tyvknægte ikke ville have fortjent andet.. men nej min tænke var lidt i retning af at hunden skulle skramme personen så meget at jeg kunne holde dem i "skak" til politiet gad bevæge sig og gøre noget ved sagen.. det vel ikke helt ulovligt.. :hmm: (man skulle nødig risiker at de tvinger en til at aflive hunden) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 (rettet) Min tillid til politiet er også mere og mere dalende desværre. Jeg ville aldrig selv tøve med selvtægt i tilfælde af indbrud, overfald etc.. Jeg høre desværre mange lign. historier som flere af jer kommer med, hvor politiet har travlt med at drikke kaffe og spise donouts eller hvad de nu laver.. Redigeret Marts 17, 2012 af 1stkholm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 De fleste af disse oplevelser er kommet efter politireformen. Og det er underligt, at politikerne ikke kan se at den har gjort mere skade end gavn. Nu læser jeg selv jura og økonomi, og det kan, groft sagt, bedre betale sig at svindle end at have et arbejde. Selvfølgelig skal politiet prioritere mellem de anmeldelser der kommer, men hvis man fanger tyven i gerningsøjeblikket, så bør der ikke være nogen diskussion. Desværre har der igennem tiden været en del sager, hvor en af dem jeg lige kan huske, er en dreng der bliver frarøvet sin jakke, mobil og andre ejendele af nogle jævnaldrende drenge. Hans far forsøger at anmelde røverriet, men lokalpolitiet vil ikke modtage anmeldelsen. Det vil faderen ikke acceptere og tager sønnen med til politiet. Her sidder samtlige betjente og ser landskamp og anmeldelsen bliver modtaget under diskussion. Jeg har forsøgt at finde sagen frem på nettet, men har ikke kunne finde den. Jeg har også selv oplevet at ringe til politiet ved noget der lignede indbrud i et skur. Svaret var, at det må forsikringen tage sig af. Her blev jeg også arrig og spurgte ham om han kunne forklare mig hvorfor jeg fortsat skulle "spilde" mit liv på at uddanne mig og ikke bare blive tyv. Det kunne han så ikke set det sjove i og bad mig slappe af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kharder Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Skulle det en dag ske at der kommer ubudne gæster, så tror jeg nok der er et eller andet her i huset der kan slå hårdt. Så må jeg tage min evt. straf bagefter. Men et er sikkert, jeg kommer ikke til at fortryde det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Marts 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 jeg bliver mere og mere chokeret og mere og mere sikkert i at jeg fra nu af "dropper" håbet om politiet gider hjælpe og bare klare tingene selv.. Men ØV hvor det surt at stå med følelse.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Skulle det en dag ske at der kommer ubudne gæster, så tror jeg nok der er et eller andet her i huset der kan slå hårdt. Så må jeg tage min evt. straf bagefter. Men et er sikkert, jeg kommer ikke til at fortryde det. Indbrudstyv/røver=hundefoder.. Det bliver mere og mere almindeligt at folk illegalt anskaffer sig skydevåben eller evt. bat og økser til at have stående ved siden af sin seng eller lign.. En forfærdelig drejning tingene har taget sig. Ikke forfærdeligt at folk beskytter sig, men forfærdeligt det bliver nødvendigt når politiet intet kan/vil gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Marts 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Indbrudstyv/røver=hundefoder.. Det bliver mere og mere almindeligt at folk illegalt anskaffer sig skydevåben eller evt. bat og økser til at have stående ved siden af sin seng eller lign.. En forfærdelig drejning tingene har taget sig. Ikke forfærdeligt at folk beskytter sig, men forfærdeligt det bliver nødvendigt når politiet intet kan/vil gøre. jaaa.. min svigermor har flere bat liggende rundt omkring i sit rækkehus for at kunne forsvare sig.. og nu har jeg lige været alene i 10 uger og ud over hunden som ligger ved siden af sengen har jeg en stor maclight under natbordet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Der må godt nok være forskel på politikredse - her på Frederiksberg kommer politiet og tager affære, bare mine naboer larmer for meget, når de holder fest. De var også super til at hjælpe mig, da jeg blev stalket - havde fat i vedkommende flere gange personligt indtil det hørte op. Og har i det hele taget altid taget anmeldelser alvorligt og været meget søde, imødekommende og hjælpsomme og gjort noget ved sagen fra både mig og alle jeg kender i nabolaget, hvis vi har haft brug for dem. Jeg kan godt forstå, det må være virkelig frustrerende at blive mødt med ligegyldighed og slet ikke få hjælp. Forstår dig godt, TS. Men godt du er opmærksom på at din hund ikke kommer i risiko for noget. Så længe du gør det som ren beskyttelse og forsvar for blot at forhindre de der idioter i at ødelægge ting og stjæle fra jer, så du bare holder din egen sti ren. Man skal ikke synke ned på deres niveau. Hvor er det trist, at der er så mange skidte oplevelser med politiet. Så ville jeg også få lyst til at gøre noget selv. Men det får jeg nu alligevel, hver gang jeg pander ind i en eller anden idiot, som er til gene for sin omverden, som hærger, ødelægger, snyder, bedrager, skider på andre. Det er så uretfærdigt og nederen at se på sådan nogle spassere slippe af sted med alt muligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Helle1985 Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Du er ikke alene For nogle år siden var ejg alene hjemme og der var én, der prøvede at bryde ind i min lejlighed; bankede og sparkede på døren konstant. Da jeg ringede til politiet, fik jeg bare af vide, at ejg skulle "lade som om jeg ikke var der, så ville han nok gå". De kunne (læs = GAD) ikke gøre noget, så længe han ikke var kommet ind i lejligheden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Hej, Kan bestemt godt følge dig;-). Selv har jeg det sådan at hvis nogen eks. vælger at bryde ind i mit hjem, ja så er det på eget ansvar!!! Jeg har skilt på døren m. billeder af "rovdyrene":slem: og hvis man vælger at overse det, ja så er man vel selv ude om det................og ja de skal bestemt nok advare forinden;-). Synes at det er lidt uhyggeligt med de "afvisninger" mange af Jer har fået af politiet:vedikke:. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Marts 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Du er ikke alene For nogle år siden var ejg alene hjemme og der var én, der prøvede at bryde ind i min lejlighed; bankede og sparkede på døren konstant. Da jeg ringede til politiet, fik jeg bare af vide, at ejg skulle "lade som om jeg ikke var der, så ville han nok gå". De kunne (læs = GAD) ikke gøre noget, så længe han ikke var kommet ind i lejligheden Se og der ønsker man så bare man havde en grum, stor ondskabsfuld hund så man bare kunne åben døren... (eller et haglgevær for den sags skyld..) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kasper-9400 Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 politet i dk tager det hele som det kommer de er svage og passer ikke ders arbejde godt nok, høre alt for tit sådan noget med de ikke kan eller ville rygge ud til noget, jeg har min egen lov og regler politet har ders Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sammy Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Der må godt nok være forskel på politikredse - her på Frederiksberg kommer politiet og tager affære, bare mine naboer larmer for meget, når de holder fest. De var også super til at hjælpe mig, da jeg blev stalket - havde fat i vedkommende flere gange personligt indtil det hørte op. Og har i det hele taget altid taget anmeldelser alvorligt og været meget søde, imødekommende og hjælpsomme og gjort noget ved sagen fra både mig og alle jeg kender i nabolaget, hvis vi har haft brug for dem. Helt enig. Jeg oplever også, at politiet her i Århus har været meget hjælpsomme de gange jeg har haft kontakt med dem. Enzo har fundet tyvekoster i en busk (bla pas og åbnet pengekasse) - og der kom de ret hurtigt. Opdagede også engang et tyveri igang, og politiet var ret hurtigt fremme, hvilket førte til anholdelse og "et lille bid" :blink: Alufælge-tyv bidt af politihund - Alarm 112 Til TS - æv da for nogle oplevelser - og så lige i træk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Marts 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Helt enig. Jeg oplever også, at politiet her i Århus har været meget hjælpsomme de gange jeg har haft kontakt med dem. Enzo har fundet tyvekoster i en busk (bla pas og åbnet pengekasse) - og der kom de ret hurtigt. Opdagede også engang et tyveri igang, og politiet var ret hurtigt fremme, hvilket førte til anholdelse og "et lille bid" :blink: Alufælge-tyv bidt af politihund - Alarm 112 Til TS - æv da for nogle oplevelser - og så lige i træk Det da dejligt at høre det ikke er hele Dk den galt med... Jaaaaaaa.. synes de sidste 1/2 mdr har været utrolig hårde.. Især fordi jeg nu ikke sover et sekund når vi er i slagelse på besøg hos familien, vi har jo været nødsaget til at købe ny bil og frygten for at der er nogen derogså vil ødelægge den, tvinger mig til at tjekke den omkring 15 gange i løbet af en nat.. :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Eris Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Hvor er det dog bare træls for dig Føler virkelig med dig! Her hvor jeg bor, har vi store vinduesdøre, og kan se over på en anden bygning. Der var nogle unge mennesker der kastede med kanonslag ud over det hele. De kastede hen på cykler, hvorefter de løb ind i bygningen igen og grinte. Vi så hvem det var, og ringede til politiet. De fortalte så, at de var midt i en julefrokost, men de kunne da godt kigge forbi senere.. Hvilket de ikke gjorde.. Vi turde ikke gå ud med Eris for at tisse indtil længere ude på natten.. Var meget skuffet. Jeg vil dog ikke sige, at alt politi er sådan. Men det er bare så frustrerende, når det sker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Marts 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Hvor er det dog bare træls for dig Føler virkelig med dig! Her hvor jeg bor, har vi store vinduesdøre, og kan se over på en anden bygning. Der var nogle unge mennesker der kastede med kanonslag ud over det hele. De kastede hen på cykler, hvorefter de løb ind i bygningen igen og grinte. Vi så hvem det var, og ringede til politiet. De fortalte så, at de var midt i en julefrokost, men de kunne da godt kigge forbi senere.. Hvilket de ikke gjorde.. Vi turde ikke gå ud med Eris for at tisse indtil længere ude på natten.. Var meget skuffet. Jeg vil dog ikke sige, at alt politi er sådan. Men det er bare så frustrerende, når det sker. ej man kan da heller ikke afbryde en julefrokost for at gøre dem man er ansat til af staten - nu må du sku lige... Utrolig at det er det vores skattepenge bliver brugt på... :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 ej man kan da heller ikke afbryde en julefrokost for at gøre dem man er ansat til af staten - nu må du sku lige... Utrolig at det er det vores skattepenge bliver brugt på... :damn: Efter politireformen er der en del politifolk der har søgt andet arbejde, ofte uden for statens tjeneste. Det er typisk den slags mennesker der har behov for at se en mening i det arbejde de udfører der går, og det er dårligt for politiet (og andre statsinstitutioner der lider under samme symptomer). De der bliver tilbage er dem med en embedsopfattelse hvor en fodboldkamp eller julefrokost prioriteres højere end et arbejde der er ansat til. Deres arbejdsmoral bliver heller ikke bedre af de vilkår de bydes. Jeg har selv prøvet at arbejde på en (ikke statslig) arbejdsplads hvor ledelsen var katastrofal dårlig, og der oparbejdede vi faktisk en vis ligegyldighed over for det vi var sat til at varetage. Når man påtalte at noget måske var galt, fik man at vide at "det er ikke det du er ansat til". Så en fredag eftermiddag ser man tilfældigvis et vandrør der er ved at springe læk. Er ved at tage telefonen og - menhusker at man jo ikke er ansat som husets vand og varmemester, har intet set, intet hørt. Mandag morgen var der sluppet ganske meget vand ud, og en masse var ødelagt. Ikke mit problem! Så ja, det er skide irriterende at møde folk med den opfattelse af deres arbejde. Men der er altså en grund til at de har oparbejdet den holdning, og den skal findes hos de mennesker du aldrig får til telefonen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret Marts 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 hmm jaa, jeg kan godt se det.... men igen er den eneste løsning jo desværre at klare tingene selv:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Det er spot on, dét der Kim. Jeg har selv været ansat et sted hvor ligegyldigheden i større eller mindre grad herskede. Jeg har bare ikke samvittigheden til det, så det har da givet et par højlydte kontroverser indimellem. Der er andre der ikke tager diskussionen/skænderiet. Og det er ærgeligt i det lange løb. Og det er dét der sker temmelig mange steder efterhånden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Marts 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2012 Det er spot on, dét der Kim. Jeg har selv været ansat et sted hvor ligegyldigheden i større eller mindre grad herskede. Jeg har bare ikke samvittigheden til det, så det har da givet et par højlydte kontroverser indimellem. Det var jo så heller ikke min kop te, derfor skred jeg også til sidst.. Der er andre der ikke tager diskussionen/skænderiet. Og det er ærgeligt i det lange løb. Og det er dét der sker temmelig mange steder efterhånden. Og de der gør, bliver ofte stemplet som kværulanter, eller bliver ganske enkelt hældt ud. Tjenestemænd kan man jo ikke lige sådan hælde ud, men man kan forflytte dem til stillinger som ingen vil have. Inden for det offentlige hjælper det efterhånden ligelidt at gøre opmærksom på noget, det eneste man kan opnå er at skade sig selv. Under den borgerlige regering var justitsvæsenet en mærkesag for de konservative - med eftertryk på vat. Lene Espersen vil jeg ikke kalde dum, sammenlignet med hendes efterfølgere... men hun havde for mange gøremål når nu de andre partifæller med justitsvæsenet som mærkesag ikke kunne noget, hvilket de også senere fik mulighed for at vise os. Rød blok har lovet at ændre hundeloven, og gud ved hvad. Justitsministeren er endda over middel for regeringens minsitre som sådan. Men regeringen er lammet af at de ikke kan blive enige om ret meget, og nogen er så vant til at være opposition at de er i opposition til bådre oppositionen og regeringen. Danmark har formandskabet for EU hvilket regeringen lader til fuldstændig at have glemt - eller opgivet. Så udsigterne til at der er nogen der foretager noget for at rette op på tingene er lig nul. Derfor er jeg modvilligt nødt til at have forståelse for at de bedste folk hænger uniformen på bøjlen, og søger andre steder hen. De der bliver tilbage er ikke noget at prale af, og er ikke noget godt udgangspunkt den dag der evt kommer politikere på banen som har tænkt sig at rette op på tingene, som hvis feks Danmark bliver invaderet og besat af Sverige hvilket er den eneste udvej jeg lige nu kan se. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts