Hop til indhold

SLE Systemisk Lupus Erythematosus


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 582
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Silke skal osse til dyrlæge på onsdag. Jeg vil tænke på jer den dag.

 

Silke skal have sin anden indsprøjtning af Cartrophen, som skulle kunne gavne hendes ødelagte led... Hun skal have 4 ialt. I denne omgang. En om ugen.

Om 3 uger ved jeg så måske, om hun får et værdigt liv igen... Jeg synes at hun halter lidt mindre efter første sprøjte.. Men det kan jo være ønsketænkning..

 

---Men Silke er en ældre dame på 10 år. Så må man jo forvente, at der dukker aldersproblemer op.. Teitur er jo meget yngre.

 

Jeg aner ikke hvad det koster. Og jeg er osse ligeglad. Det er en chance hun SKAL have!

 

Jeg håber at vi alle fire får en rigtig god og positiv oplevelse på onsdag, Stella.

Skal du lære selv at stikke ham?

 

Teitur skal jo stikkes nogen flere gange end Silke skal.

 

Jeg har givet ca 100 kr pr gang, når Luna har været på cartrophenkure. Altså ca 400 kr for 4 stik:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har givet ca 100 kr pr gang, når Luna har været på cartrophenkure. Altså ca 400 kr for 4 stik:-D

 

Orrk, en hund pr stik er nok lige til at klare, tak:mrgreen:. Jeg havde sådan set frygtet noget i stil med en tusse.. Så er der jo én grund mindre til ikke at gøre forsøget..

 

Hvordan har Luna reageret på sprøjterne? Hvornår har hun prøvet dem?

 

Silke har fået sit 2. stik i dag, men nu ligger hun selvfølgelig bare og snorksover, så jeg aner ikke hvordan hun har det. Og så hurtigt virker det vist heller ikke.

 

Min dyrlæge er skøn med dyrene, men hun er en klovn til at skrive regninger:vedikke:... Ikke godt.. Hun skulle jo helst overleve økonomisk.

 

Og jeg bliver bekymret, når jeg kommer der tit, og jeg må rykke for regninger i flere måneder, --fordi hun ikke liiiige har haft tid til at kikke på det...

Så kan jeg da godt se, at jeg nemt kan komme af med flere tusinde..

Link til indlæg
Del på andre sites

...Og så ville det jo være rart lige at høre fra Stella, hvordan det er gået med Teitur i dag.. Men det kan jo være, at de har fået en sen tid hvis de er afhængig af at nogen skal køre dem.

 

Silke og jeg behøver ikke kørelejlighed. Vi kan gå hen til dyrlægen på 15-20 minutter. Eller 2 stop med bussen. Så tager det min. ½ time..

 

Vi har endelig fået glæde af den vogn, jeg købte til Silke sidste år, da HT truede med at forbyde hunde i busserne.

Hun er rigtig dygtig til at hoppe ind og sidde stille og roligt til vi når frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Hej alle, pyha for en tur, Teitur og jeg er jo de heldige vinder af, at være afhæning af offentlig transport. Havde en tid kl 14 og går til bussen kl 12,40 ( det tager 1 time og et kvarter at køre derud med bussen ) men bussen er forsinket i over tyve minutter, så kunne ikke nå aftalen ved dyrlægen kl 14, så må ringe og sige at jeg er forsinket. Da vi endelig kommer frem, kan jeg godt regne ud at vi er så forsinket at vi ikke kan nå bussen hjem igen kl 15.00, så vi når først bussen kl 15.45 og jeg er lige kommet ind af døren her kl 17.00 og har tændt for computeren. Vi er helt smadret begge to.

 

Men ellers gik det rigtig godt. Min største bekymring er faktisk om jeg kan huske alt det jeg fik at vide, men fik jo papir og sedler, så alt er skrevet ned og min dyrlæge siger altid at jeg bare kan ringe, uanset tidspunkt, hvis jeg er i tvivl om noget.

 

Men skulle selv stikke ham i dag, først vise han mig hvordan, med en saltvandspindsprøjtning, derefter skulle jeg selv prøve en gang med saltvandsindsprøjtning, og derefter skulle jeg give ham den rigtige vaccine, det gik overraskende nemt, nålene er så tynde at Teitur dårligt bemærker noget, han sad bare lige så pænt. Skulle lige lærer at stikke den ind i rigtige vinkel, det var faktisk det der var sværeste.

 

Så fik vi lige en pakke medrol med hjem igen, det er billigere at få det dirkete hos dyrlægen, end at skulle på apotektet efter det. Så gik mig og vetarinær sygeplejersken udenfor og trimmede hans ører, så sad jeg lidt på græssede og snakkede med hende om Teitur, derefter fik jeg en regning med, og fik lov at afdrage sådan at den først skal være betalt inden 1, september. Så alt i alt gik det bare rigtig rigtig godt. Det er jeg simpelthen så glad for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Orrk, en hund pr stik er nok lige til at klare, tak:mrgreen:. Jeg havde sådan set frygtet noget i stil med en tusse.. Så er der jo én grund mindre til ikke at gøre forsøget..

 

Hvordan har Luna reageret på sprøjterne? Hvornår har hun prøvet dem?

 

Silke har fået sit 2. stik i dag, men nu ligger hun selvfølgelig bare og snorksover, så jeg aner ikke hvordan hun har det. Og så hurtigt virker det vist heller ikke.

 

Min dyrlæge er skøn med dyrene, men hun er en klovn til at skrive regninger:vedikke:... Ikke godt.. Hun skulle jo helst overleve økonomisk.

 

Og jeg bliver bekymret, når jeg kommer der tit, og jeg må rykke for regninger i flere måneder, --fordi hun ikke liiiige har haft tid til at kikke på det...

Så kan jeg da godt se, at jeg nemt kan komme af med flere tusinde..

 

Havde også en gang en dyrlæge som var en skovl til at få udskrevet regninger, så når man endelig fik en var den på flere tusinde fordi den galt over flere gange,det var ret træls på den måde.

 

Godt at høre at det gik godt med Silke og at hun bare sover her i sommervarmen, Teitur er også helt smaderet, han sover også tungt nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle, pyha for en tur, Teitur og jeg er jo de heldige vinder af, at være afhæning af offentlig transport. Havde en tid kl 14 og går til bussen kl 12,40 ( det tager 1 time og et kvarter at køre derud med bussen ) men bussen er forsinket i over tyve minutter, så kunne ikke nå aftalen ved dyrlægen kl 14, så må ringe og sige at jeg er forsinket. Da vi endelig kommer frem, kan jeg godt regne ud at vi er så forsinket at vi ikke kan nå bussen hjem igen kl 15.00, så vi når først bussen kl 15.45 og jeg er lige kommet ind af døren her kl 17.00 og har tændt for computeren. Vi er helt smadret begge to.

 

Men ellers gik det rigtig godt. Min største bekymring er faktisk om jeg kan huske alt det jeg fik at vide, men fik jo papir og sedler, så alt er skrevet ned og min dyrlæge siger altid at jeg bare kan ringe, uanset tidspunkt, hvis jeg er i tvivl om noget.

 

Men skulle selv stikke ham i dag, først vise han mig hvordan, med en saltvandspindsprøjtning, derefter skulle jeg selv prøve en gang med saltvandsindsprøjtning, og derefter skulle jeg give ham den rigtige vaccine, det gik overraskende nemt, nålene er så tynde at Teitur dårligt bemærker noget, han sad bare lige så pænt. Skulle lige lærer at stikke den ind i rigtige vinkel, det var faktisk det der var sværeste.

 

Så fik vi lige en pakke medrol med hjem igen, det er billigere at få det dirkete hos dyrlægen, end at skulle på apotektet efter det. Så gik mig og vetarinær sygeplejersken udenfor og trimmede hans ører, så sad jeg lidt på græssede og snakkede med hende om Teitur, derefter fik jeg en regning med, og fik lov at afdrage sådan at den først skal være betalt inden 1, september. Så alt i alt gik det bare rigtig rigtig godt. Det er jeg simpelthen så glad for.

 

Ihh hvor dejligt :klap:

.... Men pyha, ja, sikke en tur! Gode dyrelæger rejser man gerne langt for :blink:

 

 

Nu bliver det spændende at følge ham de næste par dage, om han reagerer på vaccinen!

Jeg tænker at han muligvis kan begynde at klø sig? Det er jo en form for pollen de sprøjter ind - det kan Brigitta helt sikkert klargøre for mig? :blink:

Snakkede dyrelægen om det?

 

Held og lykke :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Dejligt at høre at det gik fint - selvom det var en træls tur med bus og så i den varme. Kan godt forstå I var helt færdige.

 

Så du fik et lyn kursus i at stikke. Jeg husker da jeg skulle lære at stikke mig selv (insulin) da fik jeg to forsøg med en bestemt svamp jeg skulle stikke i og 3. forsøg var så mig selv og det var det kursus - man bliver heldigvis snart mester til det for mit vedkommende er det 1100 stik på et år (3 gange om dagen) så dejligt at nålene er så fine og tynde nu om stunder.

:x: fingre for at det snart begynder at virke på Teitur :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Ihh hvor dejligt :klap:

.... Men pyha, ja, sikke en tur! Gode dyrelæger rejser man gerne langt for :blink:

 

 

Nu bliver det spændende at følge ham de næste par dage, om han reagerer på vaccinen!

Jeg tænker at han muligvis kan begynde at klø sig? Det er jo en form for pollen de sprøjter ind - det kan Brigitta helt sikkert klargøre for mig? :blink:

Snakkede dyrelægen om det?

 

Held og lykke :x:

 

 

Hej, ja han kan godt begynde at klø sig mere, fordi de jo netop sprøjter det ind som hunden ikke kan tåle, derfor skal han også have binyrebarkhormon det første stykke tid. Dyrlægen sagde at de oplevede at hunde enten reagerede hundene med det samme, altså de første dage, eller også oplevede man at de reagrede efter ca 3 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Det var dejligt at høre, selvom det var en lidt hård start :5up:

Har du så fået de andre indsprøjtninger med, til når du selv skal stikke næste gang.

 

 

Vaccinen er i en flaske som skal opbevares i køleskabet og i den er der nok til 4 måneder. Så har jeg fået selve sprøjteren med, en hel del, da man kun må bruge den samme en gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle, pyha for en tur, Teitur og jeg er jo de heldige vinder af, at være afhæning af offentlig transport. Havde en tid kl 14 og går til bussen kl 12,40 ( det tager 1 time og et kvarter at køre derud med bussen ) men bussen er forsinket i over tyve minutter, så kunne ikke nå aftalen ved dyrlægen kl 14, så må ringe og sige at jeg er forsinket. Da vi endelig kommer frem, kan jeg godt regne ud at vi er så forsinket at vi ikke kan nå bussen hjem igen kl 15.00, så vi når først bussen kl 15.45 og jeg er lige kommet ind af døren her kl 17.00 og har tændt for computeren. Vi er helt smadret begge to.

 

Men ellers gik det rigtig godt. Min største bekymring er faktisk om jeg kan huske alt det jeg fik at vide, men fik jo papir og sedler, så alt er skrevet ned og min dyrlæge siger altid at jeg bare kan ringe, uanset tidspunkt, hvis jeg er i tvivl om noget.

 

Men skulle selv stikke ham i dag, først vise han mig hvordan, med en saltvandspindsprøjtning, derefter skulle jeg selv prøve en gang med saltvandsindsprøjtning, og derefter skulle jeg give ham den rigtige vaccine, det gik overraskende nemt, nålene er så tynde at Teitur dårligt bemærker noget, han sad bare lige så pænt. Skulle lige lærer at stikke den ind i rigtige vinkel, det var faktisk det der var sværeste.

 

Så fik vi lige en pakke medrol med hjem igen, det er billigere at få det dirkete hos dyrlægen, end at skulle på apotektet efter det. Så gik mig og vetarinær sygeplejersken udenfor og trimmede hans ører, så sad jeg lidt på græssede og snakkede med hende om Teitur, derefter fik jeg en regning med, og fik lov at afdrage sådan at den først skal være betalt inden 1, september. Så alt i alt gik det bare rigtig rigtig godt. Det er jeg simpelthen så glad for.

 

Uh, ja... offentlig transport er ikke vildt spændende når man har en aftale.

Jeg er glaad for at Silke har fået lært at være i den vogn, jeg har købt.

Og hvis/når vi bliver rigtig rutinerede, så kan den sættes bag efter cyklen...

Nå, men at cykle til dyrlæge er nok alligevel for langt for dig og Teitur...

 

 

Det var FLOT!!! at du fik lært at stikke Teitur! Selvfølgelig mærker Teitur det næsten ikke. Og han har så stor tillid til dig, så selv om det havde gjort lidt ondt, så ville han have stolet på, at du gjorde det fordi det var nødvendigt. Og du ved bedst.

Det er så rørende at have en hunds fulde tillid...

 

Hvor tit skal Teitur stikkes? En gang om ugen, eller hvad? Og hvornår skal I til dyrlægen igen?

Det bliver jo vildt spændende, hvornår det begynder at hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Uh, ja... offentlig transport er ikke vildt spændende når man har en aftale.

Jeg er glaad for at Silke har fået lært at være i den vogn, jeg har købt.

Og hvis/når vi bliver rigtig rutinerede, så kan den sættes bag efter cyklen...

Nå, men at cykle til dyrlæge er nok alligevel for langt for dig og Teitur...

 

 

Det var FLOT!!! at du fik lært at stikke Teitur! Selvfølgelig mærker Teitur det næsten ikke. Og han har så stor tillid til dig, så selv om det havde gjort lidt ondt, så ville han have stolet på, at du gjorde det fordi det var nødvendigt. Og du ved bedst.

Det er så rørende at have en hunds fulde tillid...

 

Hvor tit skal Teitur stikkes? En gang om ugen, eller hvad? Og hvornår skal I til dyrlægen igen?

Det bliver jo vildt spændende, hvornår det begynder at hjælpe.

 

 

 

Der er en dyrlæge kun 10 minutters gang fra hvor jeg bor, men kan ikke lide dyrlægenerne der. Der er to, hende den kvindelige forkommer mig meget useriøs, hun står mest og hyggesludder de gange jeg har været der og har aldrig rigtig kunnet få noget seriøst ud af hende. Ham den anden er en arrogant skid, som slet ikke er til at snakke med og man skal nærmest betale inden hunden bliver undersøgt.

Så kører gerne bus i så lang tid for at komme frem til den dygtigste og mest sympatiske dyrlæge jeg kender, som jo også kender Teitur rigtig godt efterhånden.

 

Teitur skal stikkes, efter sådan et skema. På dag 1, som så var i dag, og så dag 3, på fredag, dag 7, dag 10 osv osv, indtil der er gået knap 3 måneder, derefter 1 gang om måneden i 2 år.

 

Der går desværre bare allerede kludder i det omkring den 7 juli, fordi jeg skal på en uges camping ferie med ham, og vaccinen skal opbvevares ved konstant køleskabs tempretur, så dyrlægen sagde jeg ikke skulle tage den med, da det var umuligt at styre med køletasker. Det er noget med at man ikke må stikke dagen FØR man oprindelig skulle, men gerne dagen EFTER, men om man så bare må kører normalt videre derfra eller om man skal rykke hele planen ved jeg ikke, det glemte jeg at spørge om, så skal lige have fat i ham, det er noget rod hvis jeg skal til at rykke hele skemaet, det tager da 3 år og en krig at regne det ud.

 

I dag startede ved med 0,05 ml og efter 114 dage er vi oppe på 1,0 ml.

 

Jeg håber SÅ meget at det virker, ellers ved jeg da slet ikke hvad jeg skal gøre.

 

Han har kløet sig så meget her de sidste dage, så har været nød til at give ham 2 piller binyrebarkhormon om dagen og vaske hans ører i kløestillende shampoo og smører hans læber med binyrebarkhormon creme 3 gange om dagen.

 

 

Hvis alt går vel, skal jeg ikke til dyrlægen igen før om 144 dage, hvor mange måneder det så lige er, kan jeg ikke regne ud.

 

Noget jeg har aldrig har tænkt over og som først lige slog mig nu og som egentlig er ret vænsenligt at vide, er om vaccinerne gør at vi efter de 2 år, kan fodre feks med korn igen ? Eller om det blot betyder at han ikke reagere på det, hvis han nu skulle få det, og at man skal stadig skal holde ham kornfri ? Det skal jo hjælpe mod græs og lopper og husstøvmider også, og det undgår han jo ikke i det daglige, så det må vel betyde at han efter to år, godt kan tåle det ??

Det kunne jo være så rart hvis man igen kunne fodre ham med vegatariske tyggeben, som han elsker men ikke må få nu pga korn og hvis man igen kunne fodre med , foder med korn i og bruge det feks som godbidder , så han ikke skal leve udelukkende af fish4dog resten af sit liv.

 

Har været så fokuseret på at hans kløe bare skulle stoppe, at jeg helt har glemt at tænke på om hvad det egentlig betyder efter 2 år når han er færdig vaccineret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, ja han kan godt begynde at klø sig mere, fordi de jo netop sprøjter det ind som hunden ikke kan tåle, derfor skal han også have binyrebarkhormon det første stykke tid. Dyrlægen sagde at de oplevede at hunde enten reagerede hundene med det samme, altså de første dage, eller også oplevede man at de reagrede efter ca 3 uger.
Det mente jeg nok! Åh altså, øv :( Det skal blive skidt før det kan blive godt åbenbart!
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en dyrlæge kun 10 minutters gang fra hvor jeg bor, men kan ikke lide dyrlægenerne der. Der er to, hende den kvindelige forkommer mig meget useriøs, hun står mest og hyggesludder de gange jeg har været der og har aldrig rigtig kunnet få noget seriøst ud af hende. Ham den anden er en arrogant skid, som slet ikke er til at snakke med og man skal nærmest betale inden hunden bliver undersøgt.

Så kører gerne bus i så lang tid for at komme frem til den dygtigste og mest sympatiske dyrlæge jeg kender, som jo også kender Teitur rigtig godt efterhånden.

 

Teitur skal stikkes, efter sådan et skema. På dag 1, som så var i dag, og så dag 3, på fredag, dag 7, dag 10 osv osv, indtil der er gået knap 3 måneder, derefter 1 gang om måneden i 2 år.

 

Der går desværre bare allerede kludder i det omkring den 7 juli, fordi jeg skal på en uges camping ferie med ham, og vaccinen skal opbvevares ved konstant køleskabs tempretur, så dyrlægen sagde jeg ikke skulle tage den med, da det var umuligt at styre med køletasker. Det er noget med at man ikke må stikke dagen FØR man oprindelig skulle, men gerne dagen EFTER, men om man så bare må kører normalt videre derfra eller om man skal rykke hele planen ved jeg ikke, det glemte jeg at spørge om, så skal lige have fat i ham, det er noget rod hvis jeg skal til at rykke hele skemaet, det tager da 3 år og en krig at regne det ud.

 

I dag startede ved med 0,05 ml og efter 114 dage er vi oppe på 1,0 ml.

 

Jeg håber SÅ meget at det virker, ellers ved jeg da slet ikke hvad jeg skal gøre.

 

Han har kløet sig så meget her de sidste dage, så har været nød til at give ham 2 piller binyrebarkhormon om dagen og vaske hans ører i kløestillende shampoo og smører hans læber med binyrebarkhormon creme 3 gange om dagen.

 

 

Hvis alt går vel, skal jeg ikke til dyrlægen igen før om 144 dage, hvor mange måneder det så lige er, kan jeg ikke regne ud.

 

Noget jeg har aldrig har tænkt over og som først lige slog mig nu og som egentlig er ret vænsenligt at vide, er om vaccinerne gør at vi efter de 2 år, kan fodre feks med korn igen ? Eller om det blot betyder at han ikke reagere på det, hvis han nu skulle få det, og at man skal stadig skal holde ham kornfri ? Det skal jo hjælpe mod græs og lopper og husstøvmider også, og det undgår han jo ikke i det daglige, så det må vel betyde at han efter to år, godt kan tåle det ??

Det kunne jo være så rart hvis man igen kunne fodre ham med vegatariske tyggeben, som han elsker men ikke må få nu pga korn og hvis man igen kunne fodre med , foder med korn i og bruge det feks som godbidder , så han ikke skal leve udelukkende af fish4dog resten af sit liv.

 

Har været så fokuseret på at hans kløe bare skulle stoppe, at jeg helt har glemt at tænke på om hvad det egentlig betyder efter 2 år når han er færdig vaccineret.

 

Hvor er det surt, at det ikke er den gode dyrlæge der bor i nærheden.......

 

Men dit skema forstår jeg ikke rigtig?

 

Dag 1 til dag 3. Der er 2 dage imellem.

Dag 3 til dag 7. Der er 3 dage imellem.

Men dag 7 til dag 10? Der er kun 2 dage imellem?

 

Sprøjter du lige meget ind hver gang?

 

Jeg spørger fordi jeg er nysgerrig. Og jeg tror egentlig, at du selv bare bliver bedre til at huske og finde ud af systemet, hvis du skal skære det ud i pap for mig uvidende..

 

 

Ej, det kunne da være lækkert, hvis Teitur kunne få nogle af sine livretter igen engang. Og det kan jo også sagtens ske.

 

Jeg har bare på fornemmelsen, at det her allergihalløj drejer sig om hvor meget man SAMLET bliver udsat for. Noget reagerer man stærkere på end andet. Hvilket man også kan se på testskemaet.

 

Hvis man i forvejen reagerer meget på f.eks. græspollen, så vil man kunne reagere endnu mere på de ting, der bare ligner græs. Fordi de "bliver hældt oveni bægret". Hvis man ikke mere reagerer på græs, så bliver der "plads i bægeret" til andre ting. Og det kan godt betyde, at foderallergien forsvinder samtidig.

Men det kommer an på, hvor effektiv vaccinen viser sig at være. Hvis Teitur fortsætter med at være lidt allergisk overfor nogle ting, så er der ikke så meget plads til at fylde andre irriterende ting på systemet.

Men der ER hunde, der bliver helt raske. Det kan Teitur så også blive. Forudsat at hans symptomer skyldes allergi -og ikke noget helt andet.

 

DU og Teitur skal bare koncentrere jer om at udføre vaccinationerne til punkt og prikke. VIGTIGT! at opbevare vaccinen i køleskab. Hele tiden.

 

Skal du på en uges camping alene med Teitur? Kender du ikke nogen i nærheden? Eller der kunne måske være en dyrlæge i nærheden, som du kunne låne en plads i køleskabet hos? ELLER du kunne ringe til campingpladsen og høre, om DE måske har et køleskab, hvor du kunne have en lille smule vaccine liggende.

 

---Er der en ampul til hver indsprøjtning? Eller trækker du vaccine op fra samme flaske flere gange?

 

 

Teiturs kløe i denne omgang startede jo FØR han fik første stik. Så det er ikke en reaktion på indsprøjtningen. Der ER meget græspollen i øjeblikket...

 

Er du sikker på, at det er så smart at tage på camping? tur med ham lige nu???:hmm: Der vil jo være græspollen omkring ham i 24 timer i døgnet...

 

Men selvfølgelig... Han vil nok ikke møde så mange støvmider...:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Hvor er det surt, at det ikke er den gode dyrlæge der bor i nærheden.......

 

Men dit skema forstår jeg ikke rigtig?

 

Dag 1 til dag 3. Der er 2 dage imellem.

Dag 3 til dag 7. Der er 3 dage imellem.

Men dag 7 til dag 10? Der er kun 2 dage imellem?

 

Sprøjter du lige meget ind hver gang?

 

Jeg spørger fordi jeg er nysgerrig. Og jeg tror egentlig, at du selv bare bliver bedre til at huske og finde ud af systemet, hvis du skal skære det ud i pap for mig uvidende..

 

 

Ej, det kunne da være lækkert, hvis Teitur kunne få nogle af sine livretter igen engang. Og det kan jo også sagtens ske.

 

Jeg har bare på fornemmelsen, at det her allergihalløj drejer sig om hvor meget man SAMLET bliver udsat for. Noget reagerer man stærkere på end andet. Hvilket man også kan se på testskemaet.

 

Hvis man i forvejen reagerer meget på f.eks. græspollen, så vil man kunne reagere endnu mere på de ting, der bare ligner græs. Fordi de "bliver hældt oveni bægret". Hvis man ikke mere reagerer på græs, så bliver der "plads i bægeret" til andre ting. Og det kan godt betyde, at foderallergien forsvinder samtidig.

Men det kommer an på, hvor effektiv vaccinen viser sig at være. Hvis Teitur fortsætter med at være lidt allergisk overfor nogle ting, så er der ikke så meget plads til at fylde andre irriterende ting på systemet.

Men der ER hunde, der bliver helt raske. Det kan Teitur så også blive. Forudsat at hans symptomer skyldes allergi -og ikke noget helt andet.

 

DU og Teitur skal bare koncentrere jer om at udføre vaccinationerne til punkt og prikke. VIGTIGT! at opbevare vaccinen i køleskab. Hele tiden.

 

Skal du på en uges camping alene med Teitur? Kender du ikke nogen i nærheden? Eller der kunne måske være en dyrlæge i nærheden, som du kunne låne en plads i køleskabet hos? ELLER du kunne ringe til campingpladsen og høre, om DE måske har et køleskab, hvor du kunne have en lille smule vaccine liggende.

 

---Er der en ampul til hver indsprøjtning? Eller trækker du vaccine op fra samme flaske flere gange?

 

 

Teiturs kløe i denne omgang startede jo FØR han fik første stik. Så det er ikke en reaktion på indsprøjtningen. Der ER meget græspollen i øjeblikket...

 

Er du sikker på, at det er så smart at tage på camping? tur med ham lige nu???:hmm: Der vil jo være græspollen omkring ham i 24 timer i døgnet...

 

Men selvfølgelig... Han vil nok ikke møde så mange støvmider...:vedikke:

 

 

Ja skemaet er lidt underligt, der er ikke et fast antal dage i mellem, og der bliver længere og længere i mellem, lige nu er det

 

dag 1, dag 3, dag 7, dag 10, dag 14, 18,23,28,42,56,70,84,114,144,174,204 og så er første omgang færdig, så starter man med en gang om måneden i 2 år.

 

 

Jeg har meldt os til hundeferie på fyn med DKK, det er betalt og jeg har meldt mig til, for flere måneder siden og ville være virkelig ked af at gå glip af det, har sådan glædet mig, nu kom vi jo ikke afsted på dogcamp sidste år, fordi det var der han lå for døden, for at sige det lige ud.

 

Da jeg meldte mig til i år, var der ikke taget blodprøve eller noget endnu, så vidste ikke hvad der var galt.

 

Det er det eneste jeg skal i hele sommerferien.

 

Jeg trækker vaccinen op fra samme flaske hver gang. Men jeg kunne jo selvfølgelig trække det op i en sprøjte og opbevare den køligt, men så skal jeg passe på det ikke løber ud og jeg ved ikke om jeg kan låne et køleskab. Problemet er bare at opbevare det rigtig, det må nemlig hellere ikke blive for kold, det må ikke komme under minus 8 grader.

 

Jeg kender desværre ingen derover, skal alene afsted med ham, men møder jo selvfølgelig de andre hundeejer derovre.

 

 

Nej jeg sprøjter ikke lige meget ind hver gang, man øger hele tiden, indtil der er gået 3 uger, så giver man en meget meget lille dosis igen, netop fordi man har erfaring med at mange hunde får voldsom kløe efter 3 uger, derfor kommer dosisen næsten helt ned på start igen og så øger man igen og bliver ved med at øge, indtil man lander på 1 ml, og så er det derefter 1 ml de næste to år, hver gang man vaccinere.

 

 

Ja der er rigtig meget græspollen lige nu og Teitur han ruller sig hele tiden i græs, sikkert fordi det klør godt igen, men det gør ondt værre. Dyrlægen sagde at det var vigtig jeg skyllede ham inden sengetid, ikke gjorde ham sjaskvåd, men blot skyllede ham over og vaskede poter efter hver gå tur. Og lige stak hans lange ører ned i noget koldt vand, da hans ører jo konstant hænger hen over græsset og samler meget pollen.

 

Det samme på campingturen, sørge for at han kommer enten ud at bade hver dag, eller skylle ham hver dag eller flere gange om dagen.

 

Lige nu har han lige været nede at bade i åen, det giver ham en ro jeg ikke kan forklare, hver gang han har badet er han SÅ glad og når vi kommer hjem får han ind og sover tungt.

 

Nå håber du blev lidt klogere og ikke mere forvirret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåeh, det skal nok gå... Du stikker normalt på dag 14. Tirsdag d. 3. Evt venter du til ud på aftenen.

Så tager du af sted d. 5. og nyder det hele torsdag, fredag og lørdag. Glem alt om den sprøjte lørdag, men tag hjem lige efter frokost søndag. Hvis du er med offentlig transport, så sørg for at nå den bus, du har planlagt i køreplanen. Du kan bare ikke trække tiden selv om det sikkert er allermest hyggeligt.

Og så hjem og stikke som det allerførste søndag eftermiddag.

 

---Når jeg så kikker på mellemrummene mellem dagene, så er det ikke til at se, hvad systemet er. Men der er sikkert nok en god grund til at det er de dage, der er valgt til at stikke på. Måske dyrlægens erfaring....

 

Jeg ville foreslå, at når du kommer hjem og er en dag forsinket, så rykker du de første datoer en enkelt dag. Så du stikker på dag 14, dag 19, dag 24 og dag 29.

Og så rykker du ikke mere. For næste dag er så dag 42. Der er så længe til, at det ikke kan betyde noget med den ene dag.

Og så kan du fortsætte efter den oprindelige liste resten af tiden..

 

Jeg bruger meget det med vand til Silke. Både at skylle ører og at skylle pelsen. Faktisk frådser jeg med vandet og skyller hele haven samtidig med at jeg skyller Silke. Så er vi nogenlunde pollenfri hele dagen herhjemme.

 

Vand er rigtig godt.

Vi skal jo bare huske, at ørerne og især øregangene skal tørres igen. Jeg bruger engangsservietter og slutter med masser af kold hårtørrer. Silke elsker det. Og ørerne bliver flere toner lysere. Så det er nok ikke helt galt:mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Nåeh, det skal nok gå... Du stikker normalt på dag 14. Tirsdag d. 3. Evt venter du til ud på aftenen.

Så tager du af sted d. 5. og nyder det hele torsdag, fredag og lørdag. Glem alt om den sprøjte lørdag, men tag hjem lige efter frokost søndag. Hvis du er med offentlig transport, så sørg for at nå den bus, du har planlagt i køreplanen. Du kan bare ikke trække tiden selv om det sikkert er allermest hyggeligt.

Og så hjem og stikke som det allerførste søndag eftermiddag.

 

---Når jeg så kikker på mellemrummene mellem dagene, så er det ikke til at se, hvad systemet er. Men der er sikkert nok en god grund til at det er de dage, der er valgt til at stikke på. Måske dyrlægens erfaring....

 

Jeg ville foreslå, at når du kommer hjem og er en dag forsinket, så rykker du de første datoer en enkelt dag. Så du stikker på dag 14, dag 19, dag 24 og dag 29.

Og så rykker du ikke mere. For næste dag er så dag 42. Der er så længe til, at det ikke kan betyde noget med den ene dag.

Og så kan du fortsætte efter den oprindelige liste resten af tiden..

 

Jeg bruger meget det med vand til Silke. Både at skylle ører og at skylle pelsen. Faktisk frådser jeg med vandet og skyller hele haven samtidig med at jeg skyller Silke. Så er vi nogenlunde pollenfri hele dagen herhjemme.

 

Vand er rigtig godt.

Vi skal jo bare huske, at ørerne og især øregangene skal tørres igen. Jeg bruger engangsservietter og slutter med masser af kold hårtørrer. Silke elsker det. Og ørerne bliver flere toner lysere. Så det er nok ikke helt galt:mrgreen:.

 

 

Men det er ikke dogcamp jeg skal på i år, det er hundeferie med DKK, jeg skal afsted den 7 juli og er hjemme den 14 juli. Jeg skal stikke ham den 7 juli i følge planen og så igen den 12 juli, men er først hjemme den 14 juli, det er der, der går kludder i det.

 

Fik ikke lige ringet til dyrlægen i dag, må gøre det i morgen.

 

Der er ikke meget fare for at ramme Teitur inde i selve øret med vand, men de lange ører han har :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Hvordan skyller du Silke, gør du hende meget våd, eller er det bare lige let over det hele ? Jeg gør nemlig ikke Teitur sjask våd, han tager en krig om at tørre og suger som en svamp, skyller ham bare hurtig over.

 

Men det er virkelig helt galt med hans kløe lige nu, de sidste dage har været rigtig rigtig slemme. Selvom han får 2 medrol piller om dagen, klør han sig stadig en hel del.

 

Men græspollen er også helt oppe at toppe nu, kan jeg se på skalaen. Øv. Er det værst på varme dage, eller har det ikke betydning ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv at han kløer sig mere, måske er det en kombination af alt det pollen OG varmen. Man kløer tit mere, når man har det varmt synes jeg.

Det er smart det der med at skylle hundene. Jeg plejer at skylle poter og skylle Silles hundetissekone når vi har gået tur. Så tager jeg en våd klud og tørre begge hunde over det hele, netop for at de ikke skal være plask våde (som de HADER). Det har måske ikke den samme effekt, men det må være det for nu. Deres ører tørre ikke før der er gået en halv dag :shock: og de er endda barberet inden i (for at give luft). Jeg er spændt på hvad dyrlægen siger. Det ville da være træls, hvis I ikke kunne komme på ferie. Måske har han en god idé til et sted at opbevarer det, måske han kender en dyrlæge, der hvor I skal hen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er ikke dogcamp jeg skal på i år, det er hundeferie med DKK, jeg skal afsted den 7 juli og er hjemme den 14 juli. Jeg skal stikke ham den 7 juli i følge planen og så igen den 12 juli, men er først hjemme den 14 juli, det er der, der går kludder i det.

 

Fik ikke lige ringet til dyrlægen i dag, må gøre det i morgen.

 

Der er ikke meget fare for at ramme Teitur inde i selve øret med vand, men de lange ører han har :-D

 

Ellers må du jo tage hjem en dag før... Du må stikke som det sidste inden I tager hjemmefra, og tage hjem så du kan stikke igen dagen efter du egentlig skulle.

Og så igen også flytte de næste dage til dagen efter planlagt. Indtil dag 29, d. 18 juli. Der stikker du. Og så følger du planen fra dag 42.

 

Jeg synes kun du skal fravige planen hvis det er absolut nødvendigt. For i sidste ende kan det betyde forskellen på, hvor effektivt vaccinen virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan skyller du Silke, gør du hende meget våd, eller er det bare lige let over det hele ? Jeg gør nemlig ikke Teitur sjask våd, han tager en krig om at tørre og suger som en svamp, skyller ham bare hurtig over.

 

Men det er virkelig helt galt med hans kløe lige nu, de sidste dage har været rigtig rigtig slemme. Selvom han får 2 medrol piller om dagen, klør han sig stadig en hel del.

 

Men græspollen er også helt oppe at toppe nu, kan jeg se på skalaen. Øv. Er det værst på varme dage, eller har det ikke betydning ?

 

Silke ryger under bruseren når vi kommer hjem om formiddagen. Så bliver hun spulet grundigt overalt med kuldslået vand. Også begge sider af hver ørelap. Jeg har lagt mærke til, at hun nærmest lukker øregangen til når jeg skyller hende. Så det bekymrer mig ikke, at jeg skyller tæt på øregangene. Vi slutter med koldt vand på ørelapperne.

Bagefter tørrer jeg hende med store badehåndklæder. Og ørerne bliver tørret af med engangsservietter, så ørevoks og andet fedteri lige kommer væk fra ørelapperne og det yderste af øregangen. Jeg tørrer ikke længere ind end lige med spidsen af pegefingeren.

Til sidst blæser jeg hendes ører på begge sider med hårtørreren. Den er heldigvis i stykker, så den kun kan blæse koldt. For jeg tror ikke det er så rart at blive tørret med varm luft hvis huden kløer. Varm luft udtørrer også huden.

Og hvis det er en indedag som i dag, så lukker jeg op for varmeapparaterne, så Silke kan blive tør så hurtig som muligt. Støvmiderne trives også dårligt ved høje indetemperaturer. Vi skal bare lufte ud tit, så den varme fugt kommer ud.

 

Hvis det er udevejr, så bliver hun bruset med haveslangen i haven. Og så lægger hun sig og tørrer i solen. På fliserne. Vi har heldigvis ingen græsplæne.

 

 

Der er meget mere pollen i luften når solen skinner og det er tørt og varmt i vejret. Så jeg nyder rigtig regnevejret for tiden.. Og hvis det er fint vejr, så sørger jeg for at gå tur så tidligt som muligt, gerne allerede kl 8.

Og så håber jeg på regn inden eftermiddagsturen.

 

De der pollental er meget gode. Men det er kun cirkatal. Det tæller mere, hvis du stikker snuden ud af vinduet og kan se, at det regner. Så er pollentallet ikke så vigtigt, for pollen klasker til jorden i regnvejr. I solskin svæver det som støv der er så fint så vi ikke kan se det. Og støvet kan trænge helt ned i bunden af lungerne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...