Hop til indhold

Koge skånekost hvor længe?

Gæst LadyDay
 Share

Recommended Posts

Gæst LadyDay

Hejsa.

Lille Charlie som jeg passer har kastet op idag. Sikkert bare fordi han drak en masse vand for hurtigt efter at have være ude at lege vildt med to andre hunde (det var mest vand der kom op), men jeg vil alligevel lige give ham lidt ris og kylling (filet skåret i mundrette bidder), så han kan få lidt i maven (han spiste heller ikke så meget morgenmad, men han er ikke ret madglad og han havde alt for meget krudt i røven til at koncentrere sig om morgenmad.

Alt i alt, jeg tror der er godt styr på situationen, mit eneste problem er at jeg er i tvivl om hvor længe jeg skal koge ris og kylling? Det skal være godt udkogt ikk?

Er der andet jeg kan gøre for ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker mere hyggemad end skånekost :-D For har han brug brug for det sidste?

Kyllingen skal koges til kødet falder fra benene og er det uden ben skal, ufrosne, stykker på størrelse med en håndflade koge ½ times tid, så er det godt og vel slået ihjel :-D

Risene skal du koge ca ½ times tid også. De skal koges til de meget nemt kan mases til mos mellem to fingre.

Bon appetit!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LadyDay

Super, så har jeg gjort det rigtigt :mrgreen:

Nej jeg tænkte også at det nok mere var forkælelse end en nødvendighed, men det er jo rart at være på den sikre side! Han har nu også lige haft en gang diarré, så helt ved siden af var det ikke. Jeg syntes også hans mave blev ved at rumle lidt og han virkede lidt mut tidligere (lige nu virker han dog umiddelbart bare træt, hvilket ikke er så mærkeligt efter al den leg tidligere).

Nu ligger han fredeligt og hviler sig, så han får lov at sove et par timer til hans mor kommer efter ham.

Tak for rådene. Når det er første gang man står med en hund der ikke virker helt tilpas bliver man jo lidt pylret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Super, så har jeg gjort det rigtigt :mrgreen:

Nej jeg tænkte også at det nok mere var forkælelse end en nødvendighed, men det er jo rart at være på den sikre side! Han har nu også lige haft en gang diarré, så helt ved siden af var det ikke. Jeg syntes også hans mave blev ved at rumle lidt og han virkede lidt mut tidligere (lige nu virker han dog umiddelbart bare træt, hvilket ikke er så mærkeligt efter al den leg tidligere).

Nu ligger han fredeligt og hviler sig, så han får lov at sove et par timer til hans mor kommer efter ham.

Tak for rådene. Når det er første gang man står med en hund der ikke virker helt tilpas bliver man jo lidt pylret!

du er godtnok en god omsorgfuld hundepasser :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LadyDay

Jeanette: Ak ja, så længe kom de dog ikke til at stå. Ca. 35 min. fik de, men de virkede godt kogt, så forhåbentlig er det ok. Men jeg vil give dem noget længere næste gang for at være sikker på at de har fået nok.

Merethe: Tark :lun: Man skal jo passe godt på sådan en lille skatte-mus! Og når man er skidt-mads så er det jo vigtigt at man bliver forkælet, nusset og overøst med omsorg! Du skulle se hvor sød han ser ud, rullet sammen til en lille kugle i min dyne :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites