AnneMangetal Skrevet Marts 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Marts 26, 2012 Jeg talte i dag med min tidligere træner som er dommer. Han var igår dommer ved stævnet i Langå. Over hele konkurrenceområdet var der strøet godbidder - de lå endda på revlerne på springet! Dertil var der hænge noget i buske/træer i feltet. Problemet var selvsagt størst for labberne..... Til alt held har klubben videoovervågning. Det viste sig at gerningsmændene er tre yngre mænd. Hvad der videre sker ved jeg ikke. Tænk at nogen gider spilde tid og penge på at sabotere andres træningsarbejde!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Marts 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2012 Nej hvor frækt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Marts 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2012 Men det underligste er da, hvad de tre gutter har fået ud af deres anstrengelser. Folk er da bare for sære af og til.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
lilleraev Besvaret Marts 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 26, 2012 Hahahahhahahah! Nøj det er latterligt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Marts 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2012 Nå men så kom dommerne da på arbejde med at finde ud af hvordan de skulle bedømme. Spændende! Det kan undre mig, at det var drenge som gjorde sådan noget, det kræver lidt viden og drenge er ikke dem der typisk interesserer sig for træning af hund... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret Marts 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2012 Det var da noget underligt noget at gøre! Man skulle synes, det var nogle, som skulle med til stævnet selv, for at de så kunne more sig over det virvar, der kom af det, for ellers kan jeg da ikke se pointen med den slags hærværk - ikke at der er nogle pointe med "normalt" hærværk, men det virker bare så absurd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Marts 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2012 Jeg foreslog også (inden han fortalte at de havde dem på video), at det var nogen med en boldglad schæfer:-) De har en mistanke om at de tre fyre er relaterede til en mand der er meldt for mishandling af sin hund. Manden tror at det er nogen fra klubben der har meldt ham. Og at han derfor vil hævne sig på klubben. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Marts 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2012 Det var da noget utrolig mystisk noget at gøre Men det er da garanteret nogen med et horn i siden på klubben, som f.eks dem der var blevet anmeldt. Set på den lyse side, så får man da mulighed for at belønne mellem øvelserne og bruge det som træning med forstyrrelser - Omend jeg nok ikke er sikker på jeg har lyst til at være første mand på banen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Marts 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2012 Mærkelig ting at gøre... Hmm hunden BURDE vel kunne abstrahere for det og arbejde alligevel? også selvom det er en retriever? Øhh er dog langt fra sikker på at min egen hund vil springe godbidderne over men måske man burde træne det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michelle w Besvaret April 3, 2012 Rapporter Share Besvaret April 3, 2012 Mærkelig ting at gøre... Hmm hunden BURDE vel kunne abstrahere for det og arbejde alligevel? også selvom det er en retriever? Øhh er dog langt fra sikker på at min egen hund vil springe godbidderne over men måske man burde træne det... Det ved jeg nu ikke om jeg vil give ret i. TS har jo ikke nævnt hvilket niveau der er tale om. Måske kan man argumentere for at en E-hund burde kunne arbejde alligevel (at det er retrievere mener jeg egentligt er ligegyldigt. Der er retrievere der ikke er totalt madfikserede, ligesom der er andre racer der ER madfikserede). Men hvad hvis det er C-hunde... De er måske ude til deres aller første konkurrence (det er jo tidligt på sæsonen), og man kan vel næppe forvente at alt sidder 100% i skabet endnu. Jeg vil i hvert fald garantere at jeg ville have problemer med Gaia hvis vi var med -lineføring og den slags kunne nok gå an, men senes i søget ville der nok blive fundet flere godbidder en genstande;-) Uanset, så synes jeg da det er ualmindeligt frækt, og jeg håber da de får fat i knægtene -og at de så får røde ører Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret April 3, 2012 Rapporter Share Besvaret April 3, 2012 Det kan jo også være en som skulle deltage i konkurrencen og hvis hund ikke er godbidsfikseret Jeg ville fint have kunnet løbe der med Futte og det ville da være en smart måde at eliminere div. modstandere på Det må jeg huske til min næste belgier Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret April 3, 2012 Rapporter Share Besvaret April 3, 2012 Det kan jo også være en som skulle deltage i konkurrencen og hvis hund ikke er godbidsfikseret Jeg ville fint have kunnet løbe der med Futte og det ville da være en smart måde at eliminere div. modstandere på Det må jeg huske til min næste belgier Ja så må vi håbe du ikke ender med en belgier som Indy Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret April 3, 2012 Rapporter Share Besvaret April 3, 2012 Ja så må vi håbe du ikke ender med en belgier som Indy Jeg vil gerne have en belgier som Indy uden epilepsien forstås så skidt pyt om den klarer sig igennem på en bane fuld af hundeguffer :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret April 3, 2012 Rapporter Share Besvaret April 3, 2012 Mærkelig ting at gøre... Hmm hunden BURDE vel kunne abstrahere for det og arbejde alligevel? også selvom det er en retriever? Øhh er dog langt fra sikker på at min egen hund vil springe godbidderne over men måske man burde træne det... Hehe Jeg tror ikke der er mange der kan beklage sig over godbidder på konkurrencearealer som DcH folk og når de så har været spredt ud over det hele så har den da været hel gal Ja, de burde kunne abstraherer fra det, men det er utrolig svært. Man må nemlig ikke belønne sin hund mellem øvelserne og de har et helt specielt felt/firkant til at belønne i efter, netop for at undgå at godbidder ikke lander over det hele. Når det så er sagt så kan jeg pludselig godt se noget utrolig smart i at få trænet noget mere omvendt lokning og afstandsbelønning med mine hunde og så syntes jeg da egentlig det var noget mærkelig noget at gøre, super ærgerligt for dem der stillede op Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret April 4, 2012 Rapporter Share Besvaret April 4, 2012 Min hundetræner var med til stævnet sammen med et par stykker mere fra klubben. Han fortalte godt nok om det sidste mandag og at de havde det på video. Synes det er utroligt frækt og pisse ærgerligt for dem der måske har misset nogle point fordi hundene har ædt istedet for at præstere. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Louise86 Besvaret April 4, 2012 Rapporter Share Besvaret April 4, 2012 Men kan man gøre noget? Det er jo ikke ligefrem hærværk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts