Hop til indhold

Min hund Gø´r.

Gæst Holmquist
 Share

Recommended Posts

Gæst Holmquist

Jeg har en langhåret gravhund, som jeg ikke har haft fra hvalp. mit problem med ham er at vi ikke lade ham være alene hjemme, lige så snart vi er gået så begynder han at gø. Det skal siges at han er 3½ år gammel og vi fik ham fra en familie som åbenbart ikke var gode ved ham. en anden ting er, når vi er ude at gå tur og vi møder andre hunde så er han begyndt på, at næsten at gå amok. Han gø´r helt vildt ad dem. Nu står vi dér hvor vi næsten ikke ved hvad vi skal gøre, er der nogen som kan give nogle gode råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville hvis det er muligt , finde et træningshold med dygtige trænerer, så han kan indtroduceres for andre hunde uden at gå i panik, sådan med lidt tilvænning. Gravhunde kan godt trænes. Men kan kræve lidt mere ef ejeren.

Alenehjemmeproblemet med gøeri er nok velkendt for gravhunde.Det kan tage tid at lære, og skal læres langsomt.

Find nogle tråde med problemet herinde!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også i skal få hjælp af en adfærdsbehandler/terapeut til begge problemer. Så meget nemmere når man kan se hunden:)

Hvis i lige har overtaget ham kan alene hjemme problematikken være meget normal. Så start i det små med bare at lære ham at i går ud og ind af døre i hjemmet mange gange om dagen. Lad være at ofre ham den store opmærksomhed når i kommer ind igen, det skal jo gerne være en dagligdags ting. Når han er helt cool med at i lukker døre inde i huset (og med cool mener jeg ikke følger rundt efter jer) så begynd med yderdøren. Og ganske få sekunder af gangen. tager lang tid at beskruve her og der er masser af tråde om det her på forum.

Det andet problem: Har i prøvet med godbidder og afledning når i skal forbi en hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 months later...
Gæst Sunniva

Huff det høres ikke sjov ud!

Jeg ville og ha opsøgt en adferdsterapeut! Ville også ha lest nogen av bøgerne til Turid Rugaas! På hennes hjemme side er det en liste over trenere!

Link til indlæg
Del på andre sites