Gæst chicovovsen Skrevet April 7, 2012 Rapporter Share Skrevet April 7, 2012 Jeg søger råd, hvad jeg lige skal gøre. Jeg har en golden retriver på snart 8 år. Han kan være lidt alternativ i temperament, men jeg ved præcis hvordan han reagerer og hvordan hans reaktionsmønster er i given situation. Jeg har så fået ny hvalp for et par dage siden, han blev fint modtaget af min gamle hund på få sekunder - fuldstændig efter bogen for min hund. De vil helt klart elske hinanden fra da. Så har mine forældre en labrador, som bliver 3 år her i sommer. Han er kemisk kastreret p.t. (men ikke på sit højeste endnu) Jeg er hans yndlingsperson. Mine hunde bliver altid passet hos mine forældre, når jeg ikke er hjemme, så det er selvfølgelig ret vigtigt for mig, at de kan sammen. Deres hund så min nye hvalp i går på ret neutral grund, han snusede til hvalpen og snerrede så ret meget, så hvalpen løb, og vi fik overmandet labsen. Jeg er seriøst bange for, at han havde pelset ham. Men labsen er nu en god hund, går konkurrencer, er min gamle hunds bedste ven. Han kan fint lege med andre hunde, men nogen er han vist ikke så vild med. Som min far siger, så er var han ikke "den store hund" da han legede med nogen forleden. Vi har gjort det - skal ikke kunne sige, om det er en god ide - sørget for at hvalpen har gået rundt i deres hus og sat duft, så sad vi med ham under jakken, så labsen kunne få lov at gå hen og snuse til hans hale. Det virkede som om labsens haleføring blev mere afslappet hen ad vejen. Men jeg kender ikke denne hunds reaktionsmønster som min egen, da jeg som regel kun er sammen med ham uden der er fremmede. Nogen forslag til introduktionsmetoder, så min lille hvalp ikke kommer til skade, for det må for alt i verden ikke ske. Vi har rost labsen så meget for at være i stuen sammen med lille, som sad under jakken. Kunne det være en ide, at have hvalpen i bur, så labradoren kan se ham gennem? Jeg tror i øvrigt ikke han har mødt en lille hvalp før mens han har været voksen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret April 7, 2012 Rapporter Share Besvaret April 7, 2012 Kunne i prøve med et børnegitter i stedet for at sætte hvalpen i bur? Jeg tænker mere at det kan være utrygt for hvalpen i et bur, men med et børnegitter kan hvalpen trække sig væk hvis den bliver bange. Lad dem være på hver deres side nogle dage, og se så om labben ikke falder lidt til ro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chicovovsen Besvaret April 7, 2012 Rapporter Share Besvaret April 7, 2012 Helt klart, ejer bare ikke et børnegitter og synes det er meget at investere i for et par dage. Men kan godt se det med buret... puhhhh hvad gør man lige... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret April 7, 2012 Rapporter Share Besvaret April 7, 2012 Bum bum, kender du ikke nogen med børn der har et? Ellers kan et alternativt gitter bruges - et stykke hegn eller lignende?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chicovovsen Besvaret April 7, 2012 Rapporter Share Besvaret April 7, 2012 Synes ikke umiddelbart, men kan lige prøve at søge blandt mine facebookvenner. Jeg skal bare være 110% sikker på, at den ikke kan vælte, hvis der kommer flyvende en sur labse. Mine forældre har godt nok en ramme med hegn i til trappen, men det er nok ikke nemt at fastgøre sikkert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret April 7, 2012 Rapporter Share Besvaret April 7, 2012 Ved ikke hvor meget et børnegitter koster, men er det ikke en ret god investering i at hundene kommer til at kunne lide hinanden. Tænk på konsekvenserne, hvis det nu går galt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret April 7, 2012 Rapporter Share Besvaret April 7, 2012 Ikea har rimeligt billige børnegitre mener jeg? Ellers så køb da et brugt på DBA eller gul og gratis, der kan de da fås for en slik Gitter, børnegitter i træ – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chicovovsen Besvaret April 7, 2012 Rapporter Share Besvaret April 7, 2012 Det koster omkring 500 kr. på nettet. Det løber nok op i det samme hvis jeg skal helt til Ikea, der er langt. Jeg skal nok finde på en eller anden anordning. Har lavet nogle annoncer og så må vi se, om jeg kan finde en fin og stabil en. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret April 7, 2012 Rapporter Share Besvaret April 7, 2012 Jeg gav 200 kr for mit børnegitter, købte det brugt på nettet. Og jeg elsker det!!! Måske kommer du til at bruge det til dine egne hunde hvis den gamle trænger til en pause eks. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret April 7, 2012 Rapporter Share Besvaret April 7, 2012 Helt klart, ejer bare ikke et børnegitter og synes det er meget at investere i for et par dage. Men kan godt se det med buret... puhhhh hvad gør man lige... Jeg har et som du må få Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chicovovsen Besvaret April 7, 2012 Rapporter Share Besvaret April 7, 2012 Jeg har lige fundet en jeg kan låne hos. Hvis ikke den passer, så skriver jeg lige til dig, CAS. Utrolig sødt af dig. Jeg har været hos mine forældre med dem i dag, og de har kigget på hinanden gennem drivhus-glas uden problemer. Labsen har også fået lov at snuse med en masse ros når jeg sidder med ham. Hans blik og haleføring ser efterhånden helt fornuftigt ud. Tror de er de bedste venner i løbet af en uge. Det bedste er når hvalpen piver, det lyder altså spændende. Jeg ved det ikke, men måske skal en voksen hund nogle gange finde ud af, at det også er en hund og ikke en kanin eller noget byttedyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chicovovsen Besvaret April 9, 2012 Rapporter Share Besvaret April 9, 2012 Så er min golden og labsen blevet venner. Jeg har besøgt mine forældre de fleste dage med ham, så han kunne vende sig til lugten. Så fik jeg lånt et gitter, hvor vi så sad to mennesker, mens vi alle sammen legede med pivedyr. Så blev min så populær, at vi satte dem sammen mens jeg var lige over den lille, klar til at hapse ham op, hvis der skulle blive noget. Der gik ikke lang tid før den store lavede playbow. Så nu har de løbet og leget lidt i haven. Den lille er lidt utryg ved den store, for han laver sådan nogle store bevægelser og slår med forpoterne i jorden foran ham, så er det rart, at man lige kan sidde mellem mors ben.:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret April 9, 2012 Rapporter Share Besvaret April 9, 2012 Hvor dejligt:klap: Det er klart at den lille lige skal se sådan en kæmpe an, men om et par måneder bliver det den lille der terroriserer den store:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst chicovovsen Besvaret April 9, 2012 Rapporter Share Besvaret April 9, 2012 Tror desværre at "et par måneder" er højt sat, måske en uge! Der gik 1 dag før ham bøllede min store fornuftige golden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret April 9, 2012 Rapporter Share Besvaret April 9, 2012 Elsker hvalpe og deres vovemod:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts