Gæst Puddi Skrevet April 25, 2012 Rapporter Share Skrevet April 25, 2012 Hej. Har I et godt tip til hvor jeg kan købe billige marvben med fyld i? Endten på nettet, ellers omkring København. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 25, 2012 Rapporter Share Besvaret April 25, 2012 Næh men du kan købe dem rå med marv i, i supermarkeder. Og så kan du derefter lave fyld selv og smide dem i fryseren:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret April 25, 2012 Rapporter Share Besvaret April 25, 2012 Eller købe dem forholdvis billigt hos Olivers.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret April 26, 2012 Rapporter Share Besvaret April 26, 2012 Hvad hedder de ben jeg skal spørge efter ved slagteren eller supermarkedet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret April 27, 2012 Rapporter Share Besvaret April 27, 2012 Oksekraftben er primært knogle og marv, og der kan gå riiiiigtig lang tid med sådan et. De har dem tit i Føtex fx. Slagtere plejer at have små poser med et kg ben til små penge. Ellers er nøgleben og stegeben også gode. Der er mere kød på end på kraftben. Jeg laver selv fyld af kogte hjerter eller kogt lever, kogt ind med fløde, blendet og blandet med lidt havregryn. Hvis du køber store portioner (et par kg) hjerter eller lever, koster det ca. 30-35 kr/kg. Det var i øvrigt Hopsa der gav mig opskriften på hjerter i fløde:-) Som hun skrev, kan du gemme vandet det er kogt i, fylde i fryseposer og bruge til at give hende på maden af og til, evt. med en lille klat blendet kød/fløde. Det er et sikkert hit! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret April 27, 2012 Rapporter Share Besvaret April 27, 2012 hvor længe skal sådan nogle hjertebasser koge og skal de skæres i strimler først? mener at kunne huske at til "menneskemad" kan man komme til at stege dem for længe og så bliver de som postelastikker i konsistens . fløden kan vel droppes? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret April 27, 2012 Rapporter Share Besvaret April 27, 2012 Jeg skærer det i store stykker og koger det i ca 30-45 min i vand. Hælder vandet fra, skærer op i mindre stykker (så det kan blendes) og hælder fløde på. Fløden kan erstattes af fx surmælksprodukt, men det skal så ikke koges:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts