Gæst Puddi Skrevet April 25, 2012 Rapporter Share Skrevet April 25, 2012 Min hund er kræsen og har en del afføringer om dagen. Er der et fodder I kan anbefale? Lige nu spiser hun Royal canin. Tror hun vil ku li noget med kød eller fisk??? Men især tænker jeg at det er vigtigt at hun får noget hvor hun ikke har så mange afføringer. Hun er 10 mdr. Og har stort set ikke vokset de sidste par mdr. Hun vejer 23-24 kg. Håber på nogle kloge svar:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret April 25, 2012 Rapporter Share Besvaret April 25, 2012 Royal Canin er, efter min bedste overbevisning, fyldt med ting som hunde ikke så nemt kan drage nytte af, bl.a. bruges kulhydraterne som proteinkilde. Det betyder at det som hunden ikke kan fordøje kommer ud igen - jo mere ufordøjeligt, jo mere afføring. Et foder der kun bruger kulhydraterne til det de er beregnede til (energi og fiber) vil bruge kød til proteinkilden som hunden kan udnytte langt bedre = mindre afføring. Jeg er ikke en der synes at kulhydrater er onde og skal dømmes helt ude, de skal bare bruges efter hensigten. Altså, find et foder hvor ingredienserne har kød som hovedparten af foderet, dvs. i de første 5 ingredienser er mindst 3 kød. Der er mange gode mærker at vælge i mellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret April 25, 2012 Rapporter Share Besvaret April 25, 2012 Foder markedet er en jungle at bevæge sig rundt i. Hvad der virker for den ene hund - virker ikke for den anden. Nogle gange skal man igennem en del før man finder det rette foder - jeg er dog enig i at hunden ikke skal have mere bagud end den indtager - og royal canin er nok ikke lige det bedste foder på markedet. Kulhydrater skal man ikke altid foragte - men vælg et foder med brune ris eller byg f.eks. i stedet for et med hvide ris. Generelt er jeg ikke meget for mange kødsorter blandet sammen - men foretrækker en enkelt kødkilde som protein kilde - derfor kan man sagtens veksle mellem forskellige slags hvor der er kalkun i den ene og lam i den anden f.eks. så man spreder kødkilderne på den måde og hunden får variation. Så du må i gang med at læse deklarationer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Puddi Besvaret April 25, 2012 Rapporter Share Besvaret April 25, 2012 Kan I evt skrive nogle mærker I synes er gode? Og måske anbefale steder der sælger til en god pris:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret April 25, 2012 Rapporter Share Besvaret April 25, 2012 hvis du søger herinde er der rigtig mange foder tråde. hvor der bliver nævnt mærker. tror endda vi har en hvor alle mærkerne er listet i første indlæg? så er det bare at researche sig igennem indholdsfortegnelserne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret April 25, 2012 Rapporter Share Besvaret April 25, 2012 http://www.hunde-forum.dk/foder/5196-navne-pa-hunde-foder.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret April 25, 2012 Rapporter Share Besvaret April 25, 2012 Wolfsblut, Taste of the Wild, Orijen, Acana. Alle kan købes både i dk og Tyskland. Prøv fx zooplus.de - der er gratis fragt når man køber for mere end 70 euro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts