Hop til indhold

Goddammit Voodoo!

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Voodoo kaster med sin kong, for så kommer fyldet meget hurtigt ud :lol: Det er måske heller ikke så afslappende måde at spise på. Kan da være jeg skal prøve at fryse den :hmm:

Den metode har Møffe også lært, når den er tøet... Han kaster pænt rundt med Kong'en, når vi kommer hjem fra arbejde - mmmm, siger han vidst... ;o) Men når han får den om morgenen lægger han sig op i sin kurv/seng og hygger. Og det TROR jeg er det eneste han gør, mens han er alene, også :genert: For maden falder jo ikke bare sådan ud, når den er frossen..

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skipper har du lagt mærke til hvem der ligger ved madrassen? Det er ikke Voodoo som har parteret den, han har kun leget med mudder.

Bassil mine kan knase de der marvben, så dem får de ikke, tør jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skipper har du lagt mærke til hvem der ligger ved madrassen? Det er ikke Voodoo som har parteret den, han har kun leget med mudder.

Bassil mine kan knase de der marvben, så dem får de ikke, tør jeg ikke.

Bassil knaser dem ikke, så jeg genbrugte dem som 'alene-hjemme-hygge' - men gik så over til kong'er..

Min kusine har nu lånt dem, da hendes hund nr. 2 (datter af hund nr. 1) havde alene hjemmeproblemer..

Men så kan man lære ikke at sende sin hvalp på 'kostskole' som 12 ugers (jagt-træning) og få hende hjem som 7 måneders og forvente at alt virker fra dag 1??

Hun var dog med på job den første uge - men alene hjemme med hund nr. 1 duer vist stadig ikke.. synd for hende..

Men kusinen holder så også hund lidt efter CM metoden.. Jeg har foreslået nogle ting mht. sove alene om natten osv - men det virker ikke rigtigt - sikkert fordi hund nummer 1 bare er totalt god..

god = underdanig som jeg ved ikke hvad!!.. luftes måske 3-5 min om morgenen - ikke synderlig hundevenlig tilværelse i mine øjne - men kan jo ikke blande mig som sådan..

Link til indlæg
Del på andre sites

YES DET ER LYKKEDES..

Har sagt til Lux han skal lære Motor og Voodoo at lave ballade :banan:

Det er fedt nok at du skriver det offentligt, så får du lov at vaske gulv næste gang :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Voodoo kaster med sin kong, for så kommer fyldet meget hurtigt ud :lol: Det er måske heller ikke så afslappende måde at spise på. Kan da være jeg skal prøve at fryse den :hmm:

Det gør Dexter også :lol: Også når den er frosen!

Første gang havd ejeg fyldt den med ris og andet smuds uden at fryse den, og en gang han smed den og der var ris og snask over HELE gulvet og Dexter var i HIMLEN! :lol:

Det er nu meget smart fundet på af dem, for det ER altså hurtigere; Også når den er frosen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør Dexter også :lol: Også når den er frosen!

Første gang havd ejeg fyldt den med ris og andet smuds uden at fryse den, og en gang han smed den og der var ris og snask over HELE gulvet og Dexter var i HIMLEN! :lol:

Nå. Tak for den :lol: Nu sidder jeg her med min frosne kong og har lige sagt til Anders, i dag gider jeg ikke vaske gulv :mrgreen:

Hvad putter i i jeres kongs? Vi plejer at putte vådkost i, men har ikke mere, så den sidste tid har det været rester fra mad eller makrel o.l., i går blandede jeg det så med vand og havregryn så det kunne fryse/sidde fast.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå. Tak for den :lol: Nu sidder jeg her med min frosne kong og har lige sagt til Anders, i dag gider jeg ikke vaske gulv :mrgreen:

Hvad putter i i jeres kongs? Vi plejer at putte vådkost i, men har ikke mere, så den sidste tid har det været rester fra mad eller makrel o.l., i går blandede jeg det så med vand og havregryn så det kunne fryse/sidde fast.

Alm opblødt foder, skinke, vådfoder, kylling, A38, Agurk, Æble. Lige det som er tilstede i køleskabet, lader det ligge i vand først så det bliver helt blød = Det er meget hårdt som frossen og skal slikkes ud det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tun, makrel, hakket oksekød, vådfoder, torskerogn... Oftest blandet sammen med en sjat creme fraiche eller lignende... Jeg fryser dem også, og tager dem op af fryseren en halv times tid før hun skal have dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fryser altid Luna's konger, så tager de længere tid at tømme:-D Brugte dem med god effekt, da hun var teenager og havde lidt alene-hjemme problemer efter flytning. Hun fik 2 XL tror jeg de hedder.

Jeg sætter altid en tørfoderpille i det lille hul i toppen, vender den om og sætter den i et tekrus og så går jeg i gang med at fylde i.

Jeg bruger f.ex:

Moste bananer, æble i tern og ymer/a38.

Tun, a38/ymer og æble i tern

Makrel i tomat, a38/ymer

Torskerogn, a38/ymer

Har også lavet en frugt/grønt blanding, som jeg puttede i kongen og frøs. Det var guf:mrgreen:

Nogle gange hælder jeg også lidt tørfoder piller i. Alt efter hvor flydende fyldet er. Men du kan bruge alt muligt.

Jeg fylder dem næsten helt op (det kan godt udvide sig ved frysning) og hvis muligt sætter jeg dem i fryseren med tekruset, indtil de er nogenlunde faste og kan ligge ned.

Jeg fryser dem minimum 4 timer (jeg har 6 kong'er i alt og laver for det meste dem alle på en gang) og så tager jeg den op lige inden jeg går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok så er det sådan nogenlunde det samme vi gør (bortset fra at vi så ikke har noget tørkost), men det med lige at fylde 2 konger med makrel i tomat, så skal der en hel del til og nu er det ikke fordi jeg er nærig ang. mine hunde, men det bliver godt nok hurtigt en dyr affære kun at fylde den med guf. Må bare æde nogle flere ris og andre fyldeting, så de kan få det blandet med.

Leverpostej bruger jeg aldrig, det er den eneste godbid jeg altid kan få kontakt med, så den er hellig :lol:

MEN i dag er jeg kommet hjem til et meget, meget pænt og rent og ryddeligt hjem og er der blevet kastet med makrel-kong, har de i hvert fald slikket grundigt rent, sådan nogle dygtige søde hunde!

Jeg kan ikke lade vær med at tænke på "familien fra bryggen" Mopper der hele tiden siger, "Pixi du' en lort":lol:

Heldigvis forstår mine hunde ikke det grimme sprog jeg tiltaler dem med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi stopper ALT i hans kong! Nogen ting i meget små mængder bare for at få lidt anderledes ved sådan lidt "overraskelses agtigt"...

Vi har to af de originale Kong'er, og så har vi 5 "wannabe", og så bruger vi også hove og marvben... Det er super lækkert at have en masse, så kan jeg f.eks. lave en kæmpe omgang "snask" og stoppe i og så fryse til en uge (og lidt til)... Så behøves man ikke stå og ordne det hver dag! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men frossen kong er dejligt, synes Motor, Voodoo er ikke madsyg nok til at det heeeelt kan aflede ham fra at vi går, men han kigger bare efter os og så går han ud til den alligevel. De er helt tomme når vi kommer tilbage, har mindst været været væk 1 time og der var de tomme. Selvom de var bundfrosne. Tror samojeder har stærke tunger :mrgreen:

Heldigvis har det været godt vejr, vand og sand/jord/mudder er altså bare forevigt en tak for fristende for en lille Voodoo :lun:

[video=youtube;FdAI-QZMd24]

ure=plcp

8klegQCD4ig
Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker dine videoer :klap:Skønne skønne hunde som sikkert er ganske billigt til salg ind imellem......

Hehe ja det er de, men så om aftenen når de er trætte og milde... så er de jo så søde. Så sletter jeg annoncerne igen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

haha elsker den med trillebøren... Man kan bare høre dit dybe suk af fortvivlelse :lol:

Han er simpelthen så skøn som han står der og man kan bare se han tænker "Hvad? Jeg havde det lige så sjovt!" :lol:

Se mig, jeg er herre dygtig! SÅ opfindsom og super god til både at hoppe og balancere!

Det er lidt imponerende at han kunne gå amok i en trillebør uden at den væltede... Grinede nu af ham men det skulle han jo ikke høre! Det var 2. dag han havde gang i det projekt, jeg fattede jo ikke hvor han havde fundet sådan noget vådt, klistret sand henne.

Link til indlæg
Del på andre sites