Ulla H Skrevet April 27, 2012 Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Fatter ikke,at det skl gå så galt: 22 hunde fjernet fra uhumsk hjem - TV 2 Nyhederne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret April 27, 2012 Rapporter Share Besvaret April 27, 2012 Jamen, hvad er det dog for noget svineri! Så lige galleriet igennem... Er dybt rystet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret April 27, 2012 Rapporter Share Besvaret April 27, 2012 Ja, det er noget svineri og jeg undre mig over, at dyrlægen kan sige, at det ikke er misrøgt , bare fordi de har fået mad og vand??? Hundene har gået i sit eget lort Men godt, at de blev fjernet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret April 27, 2012 Rapporter Share Besvaret April 27, 2012 Stakkels hunde, gad vide hvor dyrlægen har trukket sin uddannelse, synes hundenes tiltand og pels ser skrækkelig ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret April 28, 2012 Rapporter Share Besvaret April 28, 2012 Stakkels hunde, gad vide hvor dyrlægen har trukket sin uddannelse, synes hundenes tiltand og pels ser skrækkelig udDet er sørgeligt at hunde kan se sådan der ud... Og jeg synes egentlig ikke at man (kun) kan give antallet skylden... Jeg ser ufatteligt mange familiehunde (hvor der kun er en hund i familien) som er er så filtrede.. Og det gælder faktisk alle de små langhårede hunderacer... Jeg kender dog også flere kenneler hvor hundene i perioder ser sådan ud. Og jeg fatter seriøst ikke DKK/DB ingenting gør når de får henvendelser om det. Nogle af stederne er steder hvor hjemmene er virkelig flotte. Og sommetider er det som om det vejer højere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret April 28, 2012 Rapporter Share Besvaret April 28, 2012 Enig - godt at hundene blev fjernet, men underligt at de ifg. dyrlægen ikke var misrøgtede, fordi de havde fået vand og mad. :hmm:Hvor går grænsen for misrøgt? Det har jeg også tit tænkt på og synes, at den går alt for langt, når det er dyr, det går ud over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst boble Besvaret April 28, 2012 Rapporter Share Besvaret April 28, 2012 de danske love er så dårlige at dyret nærmest skal værer dødt før der gribes ind... kendet til et sted hvor hundene står i hundegår 24 timer i døgnet hele året når den ikke bruget til rævejagt... hen har ca ½ meter dyb løberande rundt i gården... men den har både vand og mad... så den "har det godt":shock: man ser slet ikke på det psykiske aspekt :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst boble Besvaret April 28, 2012 Rapporter Share Besvaret April 28, 2012 glemte lige at skrive at han flere gange er blevet mældt men stadigt har hund fordi de ikke kan gøre noget som helst så længe hundene er "i orden":evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret April 28, 2012 Rapporter Share Besvaret April 28, 2012 glemte lige at skrive at han flere gange er blevet mældt men stadigt har hund fordi de ikke kan gøre noget som helst så længe hundene er "i orden":evil: Havde det været børn, så var de blevet fjernet forlængst! Forstår ikke rigtig forskellen, det er da levende væsner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret April 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 28, 2012 Jeg tror ikke, det er dyrlægen der er noget galt med. Han kan da godt se de skidte i hundenes situation. Men hvis uvidende politifolk skal rådgives, så er det loven der gælder, og hvis de ikke er voldsomt syge, får mad og vand , og ikke fryser, så er de OK. Og mht til udtalelser fra Dr Dyr til journalister , skal han jo også passe på , hvad han siger. Og Løvemor har ret. For år tilbage kendte jeg en dygtig opdrætter med trimmebutik i Gentofte, og folk med Jaguar og store BMWer kom med de skrækkeligste hunde til vask og klip, . Ofte måtte de henvises til Dr dyr, fordi de stank sygt og flød fra ørene og skulle i behandling, før hun turde hjælpe med pelsen. Og husker en dyrlæge , der kritiserede en ejer af syg amm cocker, for dens frygtelige manglende pelspleje, og ejeren blev skruptosset og truede med injuriesag. Og disse hunde ligner jo nogen, der er fundet et sted i sydeuropa på en hundefarm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts