Hop til indhold

Igen hunde tvangsfjernet

Ulla H
 Share

Recommended Posts

Stakkels hunde, gad vide hvor dyrlægen har trukket sin uddannelse, synes hundenes tiltand og pels ser skrækkelig ud
Det er sørgeligt at hunde kan se sådan der ud... Og jeg synes egentlig ikke at man (kun) kan give antallet skylden... Jeg ser ufatteligt mange familiehunde (hvor der kun er en hund i familien) som er er så filtrede.. Og det gælder faktisk alle de små langhårede hunderacer... Jeg kender dog også flere kenneler hvor hundene i perioder ser sådan ud. Og jeg fatter seriøst ikke DKK/DB ingenting gør når de får henvendelser om det. Nogle af stederne er steder hvor hjemmene er virkelig flotte. Og sommetider er det som om det vejer højere.
Link til indlæg
Del på andre sites

de danske love er så dårlige at dyret nærmest skal værer dødt før der gribes ind... kendet til et sted hvor hundene står i hundegår 24 timer i døgnet hele året når den ikke bruget til rævejagt... hen har ca ½ meter dyb løberande rundt i gården... men den har både vand og mad... så den "har det godt":shock:

man ser slet ikke på det psykiske aspekt :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke, det er dyrlægen der er noget galt med. Han kan da godt se de skidte i hundenes situation. Men hvis uvidende politifolk skal rådgives, så er det loven der gælder, og hvis de ikke er voldsomt syge, får mad og vand , og ikke fryser, så er de OK. Og mht til udtalelser fra Dr Dyr til journalister , skal han jo også passe på , hvad han siger.

Og Løvemor har ret. For år tilbage kendte jeg en dygtig opdrætter med trimmebutik i Gentofte, og folk med Jaguar og store BMWer kom med de skrækkeligste hunde til vask og klip, . Ofte måtte de henvises til Dr dyr, fordi de stank sygt og flød fra ørene og skulle i behandling, før hun turde hjælpe med pelsen.

Og husker en dyrlæge , der kritiserede en ejer af syg amm cocker, for dens frygtelige manglende pelspleje, og ejeren blev skruptosset og truede med injuriesag.

Og disse hunde ligner jo nogen, der er fundet et sted i sydeuropa på en hundefarm.

Link til indlæg
Del på andre sites