Hop til indhold

at løbe med sin hund

Gæst sidsel
 Share

Recommended Posts

Gæst sidsel

hej jeg er jo det heldige ejer af min dejlige Puma som er en blanding mellem dsg og dværg pinscher. Jeg holder meget af at løbe i skoven og indtil nu har Puma ikke været med. Mit spørgsmål er hvornår er det okay han kommer med ud og løbe altså hvor gammel skal han være?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sidsel

han er 11 måneder. Min dyrlæge sagde at det var okay allerede nu og når det er små racer må man fra de er 6 måneds men vil jo ikke ødelægge ham og har hørt fra andre 1år og 6månedeq.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sidsel

okay det vil jeg så gå igang med:) han elsker nemlig at løbe når han får lov til at løbe frit, tusind tak for svaret. Ville jo gerne være på den sikre side:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst boble

en hund kan trave LÆNGE... så hvis du holder tempoet i trav så burde det ikke gi problemer.... og hvis du bare har vand med til ham og holder lidt pauser for at tjekke om han er træt så burde det være ok.... grunden til jeg anbefaler pauserne er at når adrenalinen køre så kan de noglegange ikke mærke hvor trætte de enligt er... og hvis du holder en lille pause et par gange så de lige falder ned evt smider 2-3 godbider i græsset så han kan snuse så kan du hurtigt se om han er helt færdi eller om han er oplagt på mere... du må bare ikke fylde for mange godbider i ham... rigtig god fornøjelse...

Link til indlæg
Del på andre sites