Gæst Buddha Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 Ja, jeg får osse helt vildt lyst til at gå ud og købe mig en kanin... I morgen Savner Oscar Og vil osse have marsvin... og hamstrere... og alt muligt... Daniella, se nu hvad du har sat i gang... Anders snakker om en odder Har sagt så skal han selv passe den, så ved jeg ikke hvor interessant det var mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 Anders snakker om en odder Har sagt så skal han selv passe den, så ved jeg ikke hvor interessant det var mere. hæhæhæ.... al den tid mine forældre har boet her, har jeg plaget om at få flodsvin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 hæhæhæ.... al den tid mine forældre har boet her, har jeg plaget om at få flodsvin og Alpaca'er oO( evt. i løveklip:slem: ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 Anders snakker om en odder Har sagt så skal han selv passe den, så ved jeg ikke hvor interessant det var mere. En odder? Det kunne ellers vække opsigt at komme gående med to hunde og en odder i hælene :klap: Men tror måske osse det er liiidt besværligt at have sådan en odder derhjemme... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 En odder? Det kunne ellers vække opsigt at komme gående med to hunde og en odder i hælene :klap: Men tror måske osse det er liiidt besværligt at have sådan en odder derhjemme... Pænt besværligt, ja. En vis hund ville dog elske vandløb i haven og sikke vores hus så kunne blive smurt ind i mudder og smat...... De er ellers søde og den her har helt samme udtryk som Voodoo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 Pænt besværligt, ja. En vis hund ville dog elske vandløb i haven og sikke vores hus så kunne blive smurt ind i mudder og smat...... De er ellers søde og den her har helt samme udtryk som Voodoo Ja de er mega kønne... Og helt vildt sjove dyr... Har engang set en havodder ligge på ryggen i vandet med en musling på maven og forsøge at kvadre den med en sten... Det så sgu skægt ud Og meget opfindsomt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 Ja de er mega kønne... Og helt vildt sjove dyr... Har engang set en havodder ligge på ryggen i vandet med en musling på maven og forsøge at kvadre den med en sten... Det så sgu skægt ud Og meget opfindsomt Ha, totalt opfindsomt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Maj 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 Ja, jeg får osse helt vildt lyst til at gå ud og købe mig en kanin... I morgen Savner Oscar Og vil osse have marsvin... og hamstrere... og alt muligt... Daniella, se nu hvad du har sat i gang... Soooorryy!! Ikke med vilje jeg fandt dem på vejen .. Mnnh, den lyse er glad for mig idag :banan: Anders snakker om en odder Har sagt så skal han selv passe den, så ved jeg ikke hvor interessant det var mere. En odder ville være rocker sejt! Kom nu, så skal jeg nok også passe den lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 hæhæhæ.... al den tid mine forældre har boet her, har jeg plaget om at få flodsvin Det en kapivar :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 Det en kapivar :slem: Den kom frem da jeg googlede flodsvin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 Det er en og samme slags Flodsvin [TABLE=width: 290, align: right] [TR] [TH=bgcolor: #FFC0CB, colspan: 2]Flodsvin[/TH] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2, align: center][/TD] [/TR] [TR] [TH=bgcolor: #FFC0CB, colspan: 2]Klassifikation:[/TH] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2] Rige: Dyr (Animalia) Række: Rygstrengsdyr (Chordata) Klasse: Pattedyr (Mammalia) Orden: Gnavere (Rodentia) Familie: Flodsvin (Hydrochoeridae) Slægt: Hydrochoerus [/TD] [/TR] [TR] [TH=bgcolor: #FFC0CB, colspan: 2]Art:[/TH] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2, align: center]Hydrochoerus hydrochaeris[/TD] [/TR] [TR] [TH=bgcolor: #FFC0CB, colspan: 2]Fakta:[/TH] [/TR] [TR] [TD]Levested - Geografi - Biotop[/TD] [TD] Fra Panama til Argentina Sumpområder[/TD] [/TR] [TR] [TD]Føde[/TD] [TD]Græsser og vandplanter[/TD] [/TR] [TR] [TD]Vægt - ved fødslen[/TD] [TD]35-66 kg 1-1,5 kg[/TD] [/TR] [TR] [TD]Længde - skuldrene[/TD] [TD]100-130 cm 50-62 cm[/TD] [/TR] [TR] [TD]Levealder[/TD] [TD]5-10 år[/TD] [/TR] [TR] [TD]Kønsmoden Drægtighed Unger - normalt - min/max[/TD] [TD]12-18 mdr 120-150 dage 3-4 per kuld 2-7 per kuld[/TD] [/TR] [/TABLE] Flodsvin, også kaldet kapivar, er verdens største gnaver. Flodsvinet kommer fra Sydamerika, hvor den lever i skovområder nær floder og sumpe. Flodsvinet er både land- og vandlevende, og har derfor fødder med svømmehud. Flodsvinet kan blive under vandet i op til 5 minutter, og kan på samme måde som flodhesten løbe på bunden. Flodsvinet har øjne og øre siddende meget højt oppe på hovedet, og på næseryggen sidder en sort skinnende duftkirtel, som er særligt udviklet hos hannen. Denne kirtel bruges til at afsætte duftspor, og især i yngleperioden bruger hannen tid på dette. Hunnerne går sammen i grupper på op til 20 individer, med hunner af forskellig alder. Der er altid en hun i nærheden af ungerne, for at holde øje med eventuelle farer. Navnet kapivar betyder: »herre over græsset«. Dette kommer sig af, at de i de tidlige morgentimer, og om aftenen, hen mod skumringen, græsser på store græsarealer, mens de i dagtimerne hovedsageligt holder sig i vandet, og spiser planterne der. Hunnerne er en del større end hannerne. De er kønsmodne efter cirka 18 måneder, og parringstiden er hele året. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 Gad nok ikke have et flodsvin Hunnerne går sammen i grupper på op til 20 individer, med hunner af forskellig alder. Hunnerne er en del større end hannerne. De er kønsmodne efter cirka 18 måneder, og parringstiden er hele året. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Maj 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 13, 2012 KANINBUR + LØBEGÅRD DANPET - Best.nr. 22923Det kunne friste :banan: .. Årh hvis jeg skal beholde dem, så skal de ha sååå meget legetøj :banan: Ih, tillykke med ninusserne - vil bare lige sige (hvis ingen har sagt det, har ikke været hele tråden igennem), at du skal være opmærksom på med sådan et udebur, at hvis de går der hele tiden, så må det ikke bare stå på jorden. Så graver de sig nemlig bare ud. Så det skal stå på et stykke jord, som er asfalteret under og op til hegnets sider. Og så skal du være MEGET opmærksom på, at kaniner er kolonidyr, ikke flokdyr. De er IKKE så sociale som mange tror. Så selvom de er vokset op sammen, så er det ikke sikkert, at de kan blive ved med at bo sammen. Hvis de er af samme køn, så kan du med næsten 100% sikkerhed godt regne med, at de vil komme op og slås og tyrannisere hinanden. Hvis to kaniner skal bo sammen på relativt lidt plads - som det absolut er med det bur og løbegård, du viser, så skal det helst være en hun og en kastreret han. Som ligeledes er vokset op sammen - og alligevel er det ikke altid, de kan enes i fred. Så hold øje med kønnene. Er de af samme køn, så skal de nok skilles ad, når de bliver kønsmodne. Hvilket vil sige 2 x bur + løbegårde. Og man kan altså ikke bare regne med, at de er ok, fordi de ligger sammen og sådan. Meget af det, vi mennesker opfatter som kaninhyggeadfærd, det er faktisk tyranniseren og holden den svageste nede. Slåskampe kan i øvrigt ikke altid ses, da man jo ikke kan have kaninerne indenfor synsfeltet hele tiden, især ikke i et udebur. Og sår efter slåskampe kan også være svære at se, men meget dybe pga. deres tænder. Og får de hvide hår, så er det, fordi de har haft sår fra slåskampe. Du kan læse meget mere om adfærd og fodring og kaniners behov i det hele taget her: www.kaninasylet.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Maj 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 14, 2012 Nej det er bare mere, 500 for kastrering, 500-800 kr for bur osv .. Men altså, nu er det ikke sikkert at det er en han . (Arbejder mig lige gennem tråden her, så bær over) Må altså lige pippe, at jeg ikke synes, du skal beholde dem, hvis du ikke er villig til at betale for en kastration såfremt den ene er en han. Er det to hunner, så bliver det endnu dyrere, for så skal de skilles ad og bo i hver deres bur + løbegård. Det kan altså ikke understreges for meget, at det er synd for kaniner at bo sammen, hvis de kommer op og slås - og det gør de næsten ALTID, hvis de er af samme køn. Det er os, som vil gøre det til at være "hyggeligt" for dem at have en ven, kaniner lever kun i kolonier i naturen fordi de kan hjælpe hinanden med at slå alarm, når der er fjender. Tamkaniner er nogle af de mest "oprindelige" kæledyr, der findes, de er meget tæt på deres natur, og de vil altså helst være sig selv, ellers går der meget tid og krudt på at kæmpe om magten og holde hinanden nede - kaniner af samme køn vil forsøge at kastrere hinanden, og det er bare ikke rart for dem at skulle tyrannisere hinanden dag ud og dag ind. Derudover skal der jo være i budgettet til dyrlægehjælp, hvis de bliver syge etc. Og hø, ordentligt foder og legetøj og strøelse der hvor de nu vælger at gå på toilettet (det gør kaniner som regel ét sted, så det er godt med noget, hvor man kan skifte bundlaget ofte, også i et udebur bliver det et svineri, hvis man ikke gør rent - jeg skifter og gør min kanins toilethjørne rent hver dag) koster også. Det skal man være indstillet på. Kaniner er kloge og aktive og skal have masser at lave, de gider ikke bare sidde i et bur og glo, og gør de det, så trives de ikke, så man skal have meget tid til dem. Som en skrev, så skal kaniner IKKE have saltsten - det kan skade deres nyrer, og de har ikke brug for den slags, den eneste, sådan noget gavner er dyrehandleren og hans indtjening. Så væk med den. Og så skal du være opmærksom på, at hø for kaniner er den vigtigste mad, derfor skal det være GODT hø, ikke sådan noget skodhø fra supermarkedet eller grønthandleren. Brogaardens Urtegræshø er rigtig godt, dufter skønt og er supersundt. Det bedste foder er Chudleys Rabbit Royale, som fås samme steder, som du kan købe Brogaardens hø. Kaninfoder fra supermarked og mange af de mærker, som fås hos dyrehandlere, indeholder for meget skidt eller er fedt eller giver kaninerne lyst til at sortere så meget i det (hvis det altså ikke er kaninpiller), at de ikke får hvad de har brug for. Og rene kaninpiller er kedelige for kaniner, fordi de alle er ens og egentlig lavet til produktionsdyr, ikke kæledyr - og de giver ikke kaninmaven ret meget at arbejde med. Kraftfoder skal altid doseres, ellers kan de få dårlig mave og blive syge, fordi de spiser for meget mad og for lidt hø. Men altså - gå ind på Kaninasylets side og læs under de forskellige punkter om fodring og adfærd og alt det, det giver et rigtig godt basiskendskab og er rimeligt hurtigt gjort. Selvom de ninusser er søde, så skal man virkelig gøre sig klart, om man nu er opgaven voksen. Og bare lige - det er ingen kritik overhovedet, bare en opfordring til, at I tænker jer godt om og selvfølgelig tager hensyn til kaninerne også i beslutningen om, om de skal blive. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Maj 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 14, 2012 Kan ikke overskue at bygge tag, så skal det hele jo rives ned .. Vi har ikke særlig mange katte i området. Og tror slet ikke de kommer ind i de her haver. For i de fire huse lige ved os, er der hunde. (He, nu har jeg så set det, du har bygget til dem ude. Arbejder mig som sagt gennem den lange tråd her) Det er en ok løbegård, men KUN hvis de kun er i den, når I er ved dem. Ellers er den for usikker. Der skal helst være asfalteret eller noget MEGET kraftigt og tykt net nede i jorden og op ad siderne, så ræve ikke kan grave sig ind til kaninerne - og det kan I ikke være sikre på, de ikke vil gøre, hvis kaninerne kan gå ud i løbegården som de frit vil. Og der skal være net-tag foroven også. I kan ikke regne med, at katte holder sig væk, og det er ikke rart for kaninerne, hvis større fugle kan flyve ned i løbegården heller. Det er fint nok med buret, hvor de er sikret mod vind og vejr, dog skal I være opmærksomme på, hvad vej det vender i forhold til vind og kulde. Og gerne skal det stå lidt i læ også. Hvis de ikke har fri adgang til løbegården, så vil jeg sige, at det er i underkanten størrelsesmæssigt for dem. Og som det er nu, der kan de jo ikke have fri adgang derfra, når de ikke kan komme op på øverste etage. Det er godt, at du giver dem grene, det er de glade for, både til at gnave i og til at lege med, mange kaniner elsker at smide rundt med grene (og andre legeting). Jaja, jeg er en lyseslukker, undskyld. Men altså ... jeg kender bare til for mange kaniner, som har levet triste liv, som har gravet sig ud eller hvor rovdyr har gravet sig ind etc. Så jeg prøver bare at oplyse og sige, at det er ikke bare sådan. Min Preben Elkjær-ninus bor i et bur herinde som er lidt over 1½ kvm fordelt på to etager, og han kommer ud og løbe et par timer hver dag, enten i afgrænset løbeområde indenfor eller ude på græsset. Udenfor skal vi først lige nu til at begynde på, han flyttede ind for 14 dage siden. Men udenfor er jeg ved ham hele tiden, så jeg er sikker på, at han er i sikkerhed. For vi har fælles have, så jeg kan ikke bygge en permanent opsat løbegård, men har sådan en stor 8-delt en, der kan foldes ud og sættes op i den form, man nu ønsker. I løbegården har han også et hus og en tunnel og et område med skyggeoverdække, det er ret vigtigt, at kaninerne kan komme i skygge, når de er ude, ligesom de skal have sikre tilflugtssteder, hvor de kan hvile eller føle sig omgivet af sikre "vægge" som hvis de havde huller i jorden. Derudover snakker jeg meget med ham og kæler, og han har masser af grene, træ- og høbolde og andet halløj til at lege med. Hvis du vil have kaninerne rendende mere løs i haven, så er det bedste at have dem i en sele. Det er for farligt at de løber frit rundt, de bliver hurtigt lynhurtige, som de vokser, og så kan det være rigtig svært at fange dem igen. Plus at det ikke gavner deres tamhed, hvis man skal "jagte" dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Maj 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 14, 2012 Lige et link til Brogaarden, som har Rabbit Royale, der som sagt er klart det bedste kaninfoder sammensætnings- og næringsmæssigt - de har butik bl.a. i Gentofte og Lynge. BROGAARDEN - Velkommen til Brogaarden Du kan dog også få Rabbit Royale og det gode hø i Amager Mølle og div. andre butikker og foderstofforretninger. Jeg ved ikke, om de har det hos Zoozity, som vist er rimeligt i nærheden af jer? Det har de vist haft engang, men ved ikke om de stadig fører det. Man kan ikke se det på deres hjemmeside. Nå, så har jeg ikke mere at byde ind med lige nu, men håber da I finder ud af det hele, så kaninerne kommer til at bo godt og have et skønt liv hos jer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Maj 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 14, 2012 Søde Daniella :banan: Tillykke med dine kaniner - så fik du dem alligevel :hjerte: Så må vi lege lidt, at de er fra Dorte og jeg, da vi plantede frøet i dine tanker...eller noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Maj 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2012 Joey, skrev jo senere at jeg nok skal kastrere hvis det viser sig at en af dem er en han.. Kabinerne har det godt herhjemme, det er jeg helt sikker på, de får frugt/grønt og mælkebøtter og ander ukrudt hver dag .. Og kommer ud at løbe i gården. Dog kun når jeg er hjemme, så jeg kan kigge ud til dem . Som tidligere skrevet i tråden, så skal jeg havde købt nogle kasser og rør som kan være i når de er udenfor .. Men nu er det skygge under buret, eller inde i buret. I jorden har jeg gravet et net ned, som også går op langs siden, de har endnu ikke prøver at grave sig ud .. _______ Missing, haha ja vi siger jeg har fået dem af jer ! De er så søde!!! Glæder mig til at vise dig dem :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Maj 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2012 Joey, skrev jo senere at jeg nok skal kastrere hvis det viser sig at en af dem er en han.. Kabinerne har det godt herhjemme, det er jeg helt sikker på, de får frugt/grønt og mælkebøtter og ander ukrudt hver dag .. Og kommer ud at løbe i gården. Dog kun når jeg er hjemme, så jeg kan kigge ud til dem . Som tidligere skrevet i tråden, så skal jeg havde købt nogle kasser og rør som kan være i når de er udenfor .. Men nu er det skygge under buret, eller inde i buret. I jorden har jeg gravet et net ned, som også går op langs siden, de har endnu ikke prøver at grave sig ud .. _______ Missing, haha ja vi siger jeg har fået dem af jer ! De er så søde!!! Glæder mig til at vise dig dem :banan: Jaja, klart nok, det var skam velmente råd, ikke kritik, blot råd nu jeg kunne fornemme, at du ikke ved så meget om kaniner - og godt du fandt dem , ellers havde de nok ikke klaret sig længe sådan efterladt der, de små stakler. Du skal huske at dosere deres grønt ligesom med kraftfoder/kaninpiller. Det er meget vigtigt at kaniner spiser hø nok, de kan ikke kaste op og de har en ret sensitiv fordøjelse, for meget grønt kan give dem diarré, som jeg kunne se den ene har haft allerede (men det stammer muligvis fra inden du fandt dem, det ved jeg ikke). Husk også at evt. kasser/rør skal være i rent træ, er det plastic eller finer kan de finde på at æde det og igen få store problemer med maven, de kan ikke tåle at få plast eller limmateriale indenbords. Men fint at de kan komme i skygge under buret også. Og nu har jeg jo ikke set nettet i bunden, så jeg skal ikke blande mig, hvis du siger det er godt nok. Bare du er opmærksom på, at en sulten ræv altså er pænt meget stærkere og hurtigere til at grave end en kanin er. Så selvom de ikke kan komme ud, skal der også sikres, så der ikke er nogen, der kan komme ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Maj 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2012 Har haft kanin for 6-7 år siden, så ved godt lidt om dem og da jeg gik på byggeren havde jeg også kaniner .. Ja den lyse havde diarre da jeg fandt hende, det har hun ikke mere . - ved ikke om nettet kan holde en ræv ude sf byret, men som jeg har skrevet er de ude når jeg er hjemme, og kan se dem fra køkken, stuen og spisestuen og kigger ofte ud til dem .. Tænker også man ikke skal gøre det alt for advanceret at have kanin, så længe de trives og har det godt så er jeg tilfreds . De får masser af opmærksomhed og en masse forskelligt mad . Jeg er sikker på de ikke ville have det så godt et andet sted end herhjemme .. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret Maj 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2012 Avanceret? Hvem gør det avanceret?? Sorry, men du vidste ikke engang forskel på hø og halm eller hvad en høkur var eller at de faktisk havde brug for hø overhovedet, så ... nå, men så skal jeg da nok holde min kæft igen, du må sørme undskylde, at man prøver at hjælpe med noget temmelig simpel info om kaniners basale behov. Du ved sgu da tydeligvis ikke en skid om, hvorvidt de trives eller har det godt. Så det er da noget mærkeligt noget at bruge som argument. Ja, gud forbyde da at man skulle lære noget af det, så man kunne sørge ordentligt for dem. Tak for lort, så kunne jeg jo have sparet mig overhovedet at bruge tid på at skrive alt det til dig, det var sgu venligt og hjælpsomt ment i stedet for bare at hvine op og sige ih og åh. Meget pardonne. Tsk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Maj 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2012 Jeg har slet ikke skrevet noget ondt til dig. Så lad være med at tage det så personligt .. Nej undskyld jeg ikke kunne huske forskel på hø og halm.. Og nej har ikke kendt til en høkur, da mine kaniner jeg har haft igennem tiden ikke har haft diarre så slemt at det sad i røven som det gjorde på den lyse da jeg fandt den.. - hvis der er nogle der skal føle sig dumme her, er det sku mig. Jeg ved udemærket godt det koster penge at have dyr, også hvis de skal til dyrelæge. Jeg køber ikke det billigste foder til hverken kanin eller hund. Jeg gør fandme det bedste jeg kan for kaninerne, graver net i jorden, men du sidder nærmest og ponker mig for det ikke er er godt nok net jeg har brugt! Har fandme ofret 500kr bare på net til buret, så mon ikke det er godt nok ??? Undskyld jeg ikke hat lavet er bur med et tag, det tænkte jeg ikke på, da jeg bare ville lave et godt bur hurtigst muligt, så de kunne købe rundt udenfor end at være inde i et lille bur her i stuen. Jeg er selv ganske tilfreds med buret! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Maj 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2012 Så tøser... Chill Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret Maj 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2012 Tillykke med ninerne Daniella! Jeg synes, at det lyder som om, de allerede har et godt liv hos dig. Lad være med at tage dig af det andet, og glæd dig over dine langører. Det må man faktisk godt, og så er det jo ikke forbudt at lære hen ad vejen... :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Maj 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2012 Audrey. Hvor er du sød ! Nej, de kloge siger man skal lære noget nyt hver dag .. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts