Hop til indhold

Bekymret for Duffy


Gæst Findus
 Share

Recommended Posts

Gæst Findus

Jeg er ret bekymret for Duffy :???: Hun har haft en slags anfald idag... Jeg var desværre ikke hjemme, så Kasper har genfortalt det... Det startede med at hun smaskede helt vildt, munden løb i vand og det dryppede med spyt... Hun vaklede på benene, og benene svigtede under hende... Hun savlede på poten og slikkede meget på den... Hun kiggede sådan meget bedende op på Kasper som sad hos hende, og efter lidt tid blev hun sig selv igen...

 

Da jeg kom hjem, var hun fuldstændig som hun plejer...

 

Her efter aftentur spurtede hun under sofaen og begyndte at savle/smaske igen... Jeg lokkede hende ud med et stykke kylling som hun spiste, herefter stoppede hun med at savle/smaske, hun kiggede sådan mærkeligt op på mig og faldt i søvn kort efter...

 

Hun har tidligere haft episoder i forbindelse med opkastning, hvor hun nogle gange ligesom er blevet svimmel, her har jeg altid tænkt at hun nok glemte at trække vejret i forsøget på at kaste op og derved ikke fik ilt nok til hjernen...

 

For 1½ uge siden havde hun jo en maveinfektion med opkastninger, ved ikke om det har nogen forbindelse til det her...

 

Ved godt det lyder ret mærkeligt, og er ærlig talt ret bekymret for, hvad det kan være... Selv tænker jeg på noget epilepsi agtigt måske? Hun har dog ikke gået i kramper, eller det kan måske også være et eller andet med maven...

 

Vi bestiller en tid til dyrlægen i morgen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Hmm nu har jeg en hund der både har epilepsi og maveproblemer og jeg kan genkende det du skriver.

 

Hvis Teitur har slemme problemer med maven og kaster op eller har diarre, kan han også, INDEN han kaster op ( nogle gange kommer der ikke noget opkast ) dingle lidt rundt, savle helt vildt, pive, sidde stille og stirre lidt og så kaster han som regel op.

 

Han har epilepsi som ofte ender i desideret kramper og inden det blev så slemt, havde han små anfald hvor han blev tavs, stirrede, savlede, klynkede og var underlig. og så endte det som regel i krampe, men ved små anfald, han havde et forleden, gik det ikke over i krampe, men han sad helt stille, vuggede sit hoved fra side til side, som sådan en robot, og savlede.

 

 

Mange hunde der får epilepsi eller anfald kaster op, har diarre og kan ikke styre sit tis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Tak for dit svar... Hun har heldigvis ikke kastet op, eller haft diarre eller tisset under sit anfald idag... Hendes mave rumler også lidt kan jeg høre, jeg håber at det "bare" er et eller andet med maven der kan fikses :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Tak for de krydsede fingre.. Har fået tid til i morgen 9.20, det ramler desværre sammen med min læge og akupunktur tid, så det er kun Kasper der kan tage afsted..

 

Hvordan stilles diagnosen epilepsi?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Aj, det er altså noget mærkeligt noget... Hun har igen haft et smaske/savle episode under sofaen, hendes forben er helt gennemblødte i savl, og på den ene pote var der det der ligner en tørret kerne fra et æble/eller det kunne også godt ligne en tørret flåt... Igår fandt jeg een akkurat magen til efter hendes episode under sofaen :hmm: Mon det er noget hun kaster op? Det er virkelig ret mystisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Kan det være en flåt som sidder på hende som hun selv bider af? For Motor havde en jeg ikke havde set, den havde Voodoo vist nærmest forsøgt at drukne i spyt, der var i hvert fald helt vådt rundt om.

 

Hvis det er kerner, kan de sidde i tænderne på hende? Tror nok hunde kan finde på at savle hvis der er noget med tænderne/noget der sidder fast der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Ja, det har jeg også tænkt, men hvis det var en flåt, tror jeg ikke den kunne sidde fast for sen var helt indtørret og uden ben...

 

Synes ikke jeg kan se noget i munden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, det lyder godt nok mystisk!

 

Hvordan er det der kommer ud af den anden ende? Spiser og drikker hun normalt? Har hun feber? Hoster hun? Du har vel ikke tilfældigvis gemt den dims hun kastede op?

 

Jeg tænker om hun kan have slugt noget der sidder fast et sted og kommer op i små stykker? Eller om hun kan have spist noget giftigt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Ingen feber, normal afføring, hun spiser og drikker normalt og er glad som hun plejer... Ved ikke om det har forbindelse med at hun for 14 dage siden åd en kattelort og drak af en vandpyt, og efterfølgende kastede op hele natten og havde det skidt et par dage...

 

Vi må se, hvad dyrlægen siger idag :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Lige en hurtig update mens jeg venter på akupunktur... Hun fejler et eller andet, hun er øm i det forreste af maven, og har lidt feber... Hun har fået taget blodprøver som vi får svar på i morgen eller mandag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en hurtig update mens jeg venter på akupunktur... Hun fejler et eller andet, hun er øm i det forreste af maven, og har lidt feber... Hun har fået taget blodprøver som vi får svar på i morgen eller mandag...

 

Rigtig god bedring til Duffy :ae:

 

Og :x: for det er noget der hurtigt blir kureret

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...