Hop til indhold

Indkaldssucces :-D


NannaSoko
 Share

Recommended Posts

Jeg har i dag haft en kæmpe succes i Sokos indkaldstræning og jeg bliver nød til at prale med det :banan:

 

Vi har trænet indkald i flere år og Sokos indkald har altid været dårligt.

Jeg fik så for et par år siden ødelagt det yderligere blandt andet ved at lade hende jage på egen hånd, at tage hende med til lurecoursing og i rævegrav :damn: :stupid:

 

Jeg har arbejdet og arbejdet på det skide indkald, jeg har bla deltaget i Susan Garretts internet indkaldskursus to gange og i denne måned har jeg været på indkaldskursus hos Canis i Sverige (hos Elsa Blomster) og nu ser det ud som om det hjælper.

 

Jeg gik på fælleden i dag med Soko i lang line. Ca 20 m foran os spankulere en hvid kat over vejen, Soko sætter efter den, jeg kalder og HUN VENDER OM I LUFTEN OG KOMMER TIL MIG :klap::banan:

 

Jeg blev så glad at jeg var ved at tude og hun fik alt hvad jeg havde på mig af godbidder.

 

Det skal siges, at for to år siden kunne Soko ikke se en solsort uden at skrige og hun var ikke i stand til at spise en godbid i nærheden af andre non-hunde-dyr.

 

De sidste uger har vi trænet rigtig meget i nærheden af egern og selv om hun er blevet ret dygtig har jeg de sidste måneder tænkt at hun aldrig ville kunne løbe løs på steder hvor der kan være katte, rotter og egern. Men nu er jeg fuld forventning om at det måske kan lykkedes og fyldt med motivation for at træne videre med hende.

 

Min egen dygtige terrier-tøs :hjerte:DSC_1527.jpg

003.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh hvor er det dog bare flot!! Stort tillykke!!

Kunne man evt få et fif eller to nu hvor du har været på så mange kurser? :D

 

Tak for det :mrgreen:

 

I princippet er det jo vældig enkelt med det der indkald, i praksis er det bare noget helt andet og meget mere besværligt at arbejde med.

 

Man skal bare lære hunden at slippe det den gerne vil hen til, eller det den allerede har for at vende om og løbe direkte hen til dig.

 

Jeg har den sidste tid fokuseret på at hjernevaske hunden med rigtig mange succesfulde indkald, med stor belønning.

Til at starte med havde jeg ingen forstyrelser overhovedet. Jeg har desuden belønnet en masse gange ved "spontant indkald", det vil sige nå hunden tjekker ind, selv om jeg ikke har kaldt. På den måde for hun rigtig meget forstærkning for at løbe imod mig og jeg får ikke misbrugt indkaldssignalet.

Ret hurtigt brugte jeg en hjælper med godbidder i hænderne, som hunden kun må få hvis den får lov. Se evt den video der hedder indkald til hverdagsbrug på canis.dk (efter ca 9:42 - indkald fra fristelser). Tror nok at man skal tilmelde sig deres nyhedsbrev for at få lov at se videoen.

 

Da hun kunne kaldes forbi forskellige godbidder i en åben skål gik jeg videre til andre forstyrelser, som legetøj, skind der blev trukket hurtigt hen over græsset, dyrespor (laver ud fra kunstig "kaninduft" eller en død slæbt kanin). Hun har fået urolig meget belønning for at frivilligt vælge forstyrrelserne fra og mig til.

 

Nu er Soko utrolig interesseret i jagt og stort set ligeglad med andre hunde, mennesker mm, så selvfølgelig er det jagt jeg har fokuseret på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...