HNP Skrevet Maj 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 30, 2012 Måske bare ønsketænkning Men jeg gad godt kunne lærer Molly noget om vores dør :slem: Man må IKKE gå ud af døren bare fordi man har lyst. Kun når man har fået lov! Hvordan kan den slags gøres? Hvis det kan gøres? Nok er hun så meget opdraget at hun kun liiige går udenfor døren og kigger lidt Men altså det går jo altså ikke. Og med 3 børn i huset, så åbner og lukker vores dør sig ret ofte. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Maj 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 Jeg bruger frivillig øjenkontakt som adgangsbillet til at gå ud af døren, senere kombineret med forbudsord, hvis Pelle viser han kunne tænke sig at gå ud af en dør jeg ikke er i nærheden af og jeg ikke ønsker dette. Det er typisk når jeg lader en af dørene stå åben for at få lidt luft ind, her er tæskevarmt når solen skinner Øjenkontakten bør indlæres før selve dørtræningen, så bliver dørtræningen nemmere. Der skal nok også noget træning af børnene til og det er måske i virkeligheden den største opgave. De skal jo vide hvordan de skal reagere, den dag du ikke superviserer dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juni 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2012 Man kan også sætte sin hund af, vente til hunden er helt rolig, tage i dørhåndtsget og reagerer hunden på det g rejse sig, har du ikke fået hunden helt rolig, og du må gå tilbage til start... Når den så er rolig når du har åbnet, skal du træne den at du går ud af døren UDEN den følger efter, og hunden og dig selv skal været helt rolige... Så kan du sætte en kommando på, om den skal blive og når den skal komme ud.... Tålmodighed er en dyd her...:blink: God træning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts