Gæst Anaid Skrevet Maj 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Maj 30, 2012 Har her til aften modtaget to store poser okseben fra en kollega, der netop har slagtet. Min fryser er propfuld, så måtte putte i køleskab. Hvor længe kan jeg opbevare det der? Skal have en fryser mere, men kan nok ikke lige få en til i morgen. Nogen der har et bud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 Er det friskslagtet? For så vil jeg umiddelbart mene en håndfuld dage. Hvis de har været frosne og nu er ved at tø, vil jeg sige en dag eller to. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Maj 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2012 Du skriver jo så at det er friskslagtet:stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Nu kan hunde, jo godt finde på, at grave deres lækre ben ned, og finde dem igen, længe efter når resterne af kødet er godt ulækkert, så du skal nok ikke være så nervøs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anaid Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Nu kan hunde, jo godt finde på, at grave deres lækre ben ned, og finde dem igen, længe efter når resterne af kødet er godt ulækkert, så du skal nok ikke være så nervøs. Hehe, du har ret......mit job inkluderer bare at være "bakterie-hys", så det kommer jeg nok lidt til at overføre her.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Vi var på tur i Norge, sådan langt ude, hvor der hverken var vand eller strøm fars blev uspiseligt på dag 3, kødben kunne stadig spises på dag 7 (i følge Petrine og Zamzam), uden dårlig mave eller noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anaid Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Vi var på tur i Norge, sådan langt ude, hvor der hverken var vand eller strøm fars blev uspiseligt på dag 3, kødben kunne stadig spises på dag 7 (i følge Petrine og Zamzam), uden dårlig mave eller noget Ok - og det var i "stuetemperatur".... Her står de jo på køl, så klarer de sig nok til i morgen, den nye fryser ankommer..... panik afblæst :blink: Tak for jeres svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Maj 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2012 Muligvis lidt over stuetemperatur, vi fyrede vildt i kaminen (man måtte ikke lægge kød udenfor, for det kunne tiltrække ulve ), men jeg tilstår, det var ikke behagelig duft der kom fra kødet. Forøvrigt pakkede jeg det i avispapir, har en ide om at plastik måske kan gøre noget skidt ved bakteriefloraen :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts