Hop til indhold

Hvalpen bliver aggressiv når selen skal af


Gæst KristinaKristensen
 Share

Recommended Posts

Gæst KristinaKristensen

Hej allesammen..

Jeg har et stort problem som jeg håber at kan hjælpe med..

 

Jeg har lige købt mig en lille pomeranian hvalp (fra nogle ejere som ikke kunne have hende mere) på 4 måneder.

Vi har købt en Julius k9 sele til hende, da hun kun havde en dårlig kattesele med da vi købte hende.

Den passer hender perfekt, men problemet er at når hun skal have den af igen (over hovedet) bliver hun fuldstændig aggressiv, og knurre og bider efter én, hvilket selvfølgelig ikke er særlig behageligt.. Hun har intet problem med at få den på.. Og det er træls at det skal ødelægge en god gåtur hver gang..

 

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved dette problem? :vedikke:

Jeg vil nødig skifte hendes sele ud med den kattesele hun fik med..

 

Hilsen Kristina.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft

Tror jeg ville købe en god katte sele til hende, har en kat på 11 kg (maine coon) og man kan sagtens finde nogle gode seler til store katte, som jo så også passer hunde. Og de skal ikke over hovedet men klikkes sammen om halsen, som et alm. Halsbånd :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KristinaKristensen

Har lige været ud at gå med hende, og prøvede denne gang at på vej op af trappen (hvor jeg bære hende op) at klikke selen op, og så da vi kom ind snakkede jeg til hende og fik hendes opmærksomhed og så hev jeg hurtigt selen af, det gik rigtig godt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ikke bruge K9-selen på en hvalp. Har hørt en del dårligt om den type seler (H-seler, kalder man dem vist?), ift. hvalpe. Derimod ville jeg bruge det, man kalder en y-sele (eksempel: Hurtta Pro Y-Sele - Sort).

 

Hvorfor er katteselen dårlig? Hvis stedet, den deler sig foran, ligger på brystbenet og remen er et meget lille stykke bag albuen (kun så den ikke snærer, ikke mere) og den ellers sidder fint tæt på hende, så er det, som det skal være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Katteselerne har ikke den rem mellem forbenene, som du efterlyser, Rikke. De har en rem rundt om hals og mave og så er de forbundet ovenpå ryggen.Googles billedresultat for http://www.nettobuild.dk/media/catalog/product/cache/1/image/250x250/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/9/0/9009223.jpg En H-sele er vel egentlig ok til en hvalp? Den har ovenstående OG en rem mellem forbenene. Googles billedresultat for http://www.avifauna.dk/images/tilbudsfotos/hund/seler/302553015752.jpg

 

Y-selerne synes jeg også bedst om, men de skal vel også tit over hovedet. Hvad med step in seler fra trixie? (Jeg har selv købt denne til min hvalp til lige inden vi fik hende hjem). Googles billedresultat for http://www.petexperten.dk/files/products/727/c/1.jpg

 

k9 selen kalder jeg brystselen.:vedikke: Den har jeg også hørt man ikke skal vælge til en hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Katteselerne har ikke den rem mellem forbenene, som du efterlyser, Rikke. De har en rem rundt om hals og mave og så er de forbundet ovenpå ryggen.Googles billedresultat for http://www.nettobuild.dk/media/catalog/product/cache/1/image/250x250/602f0fa2c1f0d1ba5e241f914e856ff9/9/0/9009223.jpg En H-sele er vel egentlig ok til en hvalp? Den har ovenstående OG en rem mellem forbenene. Googles billedresultat for http://www.avifauna.dk/images/tilbudsfotos/hund/seler/302553015752.jpg

 

Y-selerne synes jeg også bedst om, men de skal vel også tit over hovedet. Hvad med step in seler fra trixie? (Jeg har selv købt denne til min hvalp til lige inden vi fik hende hjem). Googles billedresultat for http://www.petexperten.dk/files/products/727/c/1.jpg

 

k9 selen kalder jeg brystselen.:vedikke: Den har jeg også hørt man ikke skal vælge til en hvalp.

 

Det kan godt være, at du har ret, jeg har bare solgt en del hundeseler til katte, my bad, at jeg ikke lige nåede at tænke over den mulighed.

 

Ang. H-seler, så var jeg af den overbevisning, at det var denne type: Hurtta Pro H sele Blå Men der er vist uenighed på tværs af det hele om, hvad en H-sele er :lol: Jeg er dog nærmest blevet forbudt denne type af min dyrlæge til Møffe, grundet hans dårlige hofter (den lægger trækker mere ned ad til hofterne, end en y-sele) og har flere gange hørt, at den ikke er god til hvalpe, som sagt (af samme grund, går jeg ud fra).

 

Men ja, step-in seler er også en mulighed :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være, at du har ret, jeg har bare solgt en del hundeseler til katte, my bad, at jeg ikke lige nåede at tænke over den mulighed.

 

Ang. H-seler, så var jeg af den overbevisning, at det var denne type: Hurtta Pro H sele Blå Men der er vist uenighed på tværs af det hele om, hvad en H-sele er :lol: Jeg er dog nærmest blevet forbudt denne type af min dyrlæge til Møffe, grundet hans dårlige hofter (den lægger trækker mere ned ad til hofterne, end en y-sele) og har flere gange hørt, at den ikke er god til hvalpe, som sagt (af samme grund, går jeg ud fra).

 

Men ja, step-in seler er også en mulighed :5up:

 

er det ikke den alle andre kalder en T sele? For mig er en H sele sådan en her

Hunter Harness Krazy Scotty Vario Rapid: Great Deals on Dog Leads & Dog Collars at zooplus

Link til indlæg
Del på andre sites

er det ikke den alle andre kalder en T sele? For mig er en H sele sådan en her

Hunter Harness Krazy Scotty Vario Rapid: Great Deals on Dog Leads & Dog Collars at zooplus

 

Jeg må blankt melde pas :genert: Men det er nok Hurtta, der tager fejl ang. H-seler. Jeg synes dog, at det giver mest mening, at det er dem, der er H-selen, for de ligner da et H forfra, hvis man så dem i 2D. Men jeg aner det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...