Hop til indhold

Ubehagelig hændelse i dag

mokkah
 Share

Recommended Posts

Æv for en ubehagelig hændelse vi havde i dag. Vi kommer kørende hele familien i bilen med 50 km/t nede i byen og jeg kan se inde til højre er der en dreng på 10-11 år der kæmper en brav kamp med at holde en pænt stor hund (større end en labrador) fast i snoren. Inden jeg rigtig kan nå at tænke noget slipper hunden fri af snoren og render ud på vejen foran bilen. Jeg var heldigvis ved at bremse bilen lidt ned da de sker så jeg kan nå at jokke rigtig hårdt på bremsen, men kan ikke undgå at ramme hunden. Det giver et dunk i bilen og den hopper en enkelt gang og bagefter kan jeg se at hunden løber ind til drengen kort og løber videre. Jeg smider bilen ind til siden og min kone løber efter hund og dreng. Heldigvis fanger hun dem et stykke væk og kan følge drengen hjem sammen med hunden. Så vidt hun kan bedømme så er der ikke sket noget synderligt med hunden andet end at den ene pote bløder lidt, så hun snakker lidt med drengens far og vender tilbage til os andre.

Det var en rimelig ubehagelig oplevelse, som jeg ikke håber jeg skal opleve igen. Og da vi kom hjem var der en masse kram og klap til Mokkah og lidt ekstra bliv træning.

Nu håber jeg bare det bedste for hunden og at der virkelig ikke er sket noget med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplevede engang for år tilbage en hund løse løs på Roskildevej i Tåstrup , og der er meget tæt trafik. Jeg skulle til reception og kom ud fra købmanden og så denne hund langt væk . Den løb tæt på min bopæl og mente jeg nok kendte den. Husker jeg havde højhælede sko på og løb som en gal , men pludselig stoppede en kæmpe lastbil med stor anhænger op og så vidste jeg, den var gal. Chaufføren turde ikke komme ud fra førerkabinen, han troede han havde ramt et barn, der var smudtet ud af en have , over cykelstien og den grønne rabat med træer.

Og ja , jeg kendte hunden. en jagthundemix på vel 8 mdr., hvor deres hegn stadig var 5o cm højt om haven.

Han havde ingen chancer for at se den ,inden den var på kørerbanen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en rigtig grim historie, håber at hunden er ok og at drengen og familien har lært deres lektie.

Har selv været en milimeter fra at ramme en hund som kom farende ud fra et hushjørne - jeg kunne heldigvis undvige ind i rabatten for der var ikke tid nok til at bremse ned!

En mand kom løbende, han passede hunden for naboen, og havde ikke lige forventet at den ville stikke af på den måde.:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites