Camilse Besvaret Juli 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2012 Spilop: Der er noget jeg bliver nødt til at fortælle dig, nu når jeg læser du slog din Guru :blink: I går ved finale sad vi sammen med en, da Greg løb med Detox spurgte hun så om han var dansker, for han lignede en dansker. Jeg sagde så nej, det er da Greg Derret... Hun kiggede spørgende på mig og fortalte så at hun altså aldrig havde hørt om ham <- Sådan så jeg da lige ud, for jeg troede da alle kendte til ham... Hun sagde så at i Schweiz(kan ikke huske om det nu lige var sådan man staver til det land), der bruger man slet ikke alle de engelsk talene trænere som en af dem man "træner efter", da der jo er så meget på fransk og tysk... Det var lige en lidt pudsig oplevelse fra der hvor jeg sad og nød finale Dasa(hende sad jeg også sammen med) fortalte mig øvrigt i at hun slet ikke troede man kunne få så store slikbøtter som dem Anne og pigerne delte ud af og så måtte jeg forklare at det altså var ingen ting... Hun konkluderede så at vi danskere måtte være meget glade for slik... Og det kan der jo godt være noget om... Lige lidt om mine andre oplevelser på Jutlandia :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Juli 25, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2012 Er der andre her fra det skal med til dgi landstræf i Brørup? Vi overnatter fra fredag aften, så kunne fedt med en hf-lejr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2012 Mig regner jeg med... Jeg har meldt mig til ihvertfald Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2012 Så er jeg sgu allerede igang med at planlægge turen til Fionia Cup... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret Juli 26, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 26, 2012 Er der andre her fra det skal med til dgi landstræf i Brørup? Vi overnatter fra fredag aften, så kunne fedt med en hf-lejr Jeg skal til polterabent lørdag - jeg havde ellers luret på det ÆV! (men ok, det er jo heldigvis ikke hver weekend, der er en veninde der bliver gift!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2012 Basses sidste AG1 [video=youtube_share;uUL1pGGvSRY] Om en uge skal vi ud og lege senior... Og jeg glæder mig... Synes det var lidt sjovt at det nærmest var ved de store seniorhundes løb der var den bedste stemning på Jutlandia... Glæder mig til at fortælle om vores nye "karriere" :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2012 Hm... Og her troede jeg at der ville komme en masse HF'ere til Slagelse i næste weekend Men gad godt vide hvornår vi starter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2012 Sonja og Anne er de eneste, der skal med fra vores klub. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2012 Hm... Og her troede jeg at der ville komme en masse HF'ere til Slagelse i næste weekend Men gad godt vide hvornår vi starter Som LL skriver, skal Anne/Holly og jeg med. CAS skal også med. Vil tro første start er 7.45. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2012 Godt man løber senior så man lige når at vågne... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2012 Sonja, jeg havde forresten godt set at du kom med Tyson... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juli 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 29, 2012 Hej agilitytosser! Jeg ligger stadig på camping, så her kommer bare en kort opdatering fra Iso og mig, der skal nok komme noget længere når jeg kommer hjem igen. Vi lagde ud med en uges Hundeferie, som var superhyggelig. Jeg og søster stod for agility, men havde rigelig tid til at træne selv om eftermiddagen, go vi fik da også knoklet en del. Efter Hundeferien kørte vi lige hjem til mig, hvor vi fik vasket alt tøj (efter 3 voksne, 2 børn og 3 hunde, og en uges camping...), og efter en enkelt overnatning kørte vi videre til Jutlandia cup. Vi kom egentlig med en lidt negativ indstilling, vi tænkte at det nok ville være alt for stort og uoverskueligt, og at det ville bli' mere besværligt end hyggeligt... Men heldigvis tog vi helt fejl! Den første dag rendte vi godt nok lidt forvirrede rundt, der var 4 baner at holde styr på, og udover vores egne løb skulle nevøen og jeg også være hjælpere. Men allerede anden dag var vi ret godt inde i det, og hyggen indfandt sig! Som andre allerede har skrevet, gik cup'en i vandets tegn... Det var virkelig massive mængder der kom, og flere var nødt til at flytte sine campingvogne da de lå i regulære søer. Vi var dog heldige, vores plads var ok tør. Jeg havde valgt at trække Iso fra alle SP åben, og det var en beslutning jeg var glad for. 3 løb pr. dag var rigeligt, og da banerne var ret svære passede det os fint. Vi fik i alt 2 u-diskede løb, men vi blev diskede på mindre ting, så jeg synes vi løb ok godt. Iso ta'r alle sine felter, og slalomen fik vi vist kun en enkelt fejl på. De ting vi er diskede på er misforståelser, og hvor jeg selv kvajer mig, så det er jo fint nok. I alt var Jutlandia en virkelig positiv oplevelse, så jeg håber jeg kommer med til Fionia næste år! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juli 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 30, 2012 Som LL skriver, skal Anne/Holly og jeg med. CAS skal også med. Vil tro første start er 7.45. Tænk sig - der er en fordel ved at være rykket op i kl 2 :slem: Men skal køre med en fra Bagsværd, så skal alligevel hjemmefra ca. kl. 5.30 for at være i Bagsværd kl. 6.30 Tvivler på om Duffy (og jeg) overlever 4 løb?!? Tror faktisk ikke Duffy gider stå op så tidligt..... Forresten, så har de glemt mig i programmet i AG-klasserne - men I slipper ikke for mig af den grund - det var bare en fejl :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2012 Tænk sig - der er en fordel ved at være rykket op i kl 2 :slem: Men skal køre med en fra Bagsværd, så skal alligevel hjemmefra ca. kl. 5.30 for at være i Bagsværd kl. 6.30 Tvivler på om Duffy (og jeg) overlever 4 løb?!? Tror faktisk ikke Duffy gider stå op så tidligt..... Forresten, så har de glemt mig i programmet i AG-klasserne - men I slipper ikke for mig af den grund - det var bare en fejl :slem: Anne/Holly løber klasse 1, så vi skal være der til første banegennemgang kl. 7.30. Vi kører kl. 6, så burde vi lige kunne nå at være der til hendes banegennemgang, så kan jeg slå telt op imens. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2012 lad være med at brokke jer... Joy og jeg skal med toget fra vordingborg station klokken 05:10... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 31, 2012 Og vi skal ellers først løbe klokken halv ti...¨Puha det bliver en lang dag og jeg glæder mig, for har sagt jeg gerne vil være hjælper i kl1... Søndag kan vi ikke engang sove længe... Der skal vi nemlig til næstved og løbe agility... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trixie83 Besvaret August 1, 2012 Rapporter Share Besvaret August 1, 2012 Øj I skal tidligt op! Godt det ikke er mig! Jeg skal "kun" hjemmefra kl 6.45 i næste weekenden igen, hvor vores 2 stævne skal løbes! Og det skal vi så efter 6 ugers træningspause... Skøønt, det skal nok blive godt! Har dog trænet slalom hjemme i haven og fremadsendelse omkring æbletræet - så skulle det da være på plads :klap: Men nøj hvor jeg glæder mig til at komme ud og løbe igen, kan slet slet ikke vente! Har også siddet og set hvilke stævner der er i jylland som jeg kan komme til! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 4, 2012 Rapporter Share Besvaret August 4, 2012 Træt med træt på, det var en lang stævnedag i Skælskør. I første SP2-løb løb Tyson super godt og med fin fart, jeg troede, at vi var fejlfri, men da vi var kommet ud af banen, fløjtede dommeren. Jeg blev meget overrasket og vendte mig om og hørte, at han sagde noget med disk og slalommen (slalommen var tredjesidste forhindring). Det undrede mig, for jeg var 100 på, at Tyson havde taget den fejlfrit, og Anne/Holly havde også set den som fejlfri. Så da de satte op til mellemhundene, spurgte jeg dommeren, og han sagde, at han ikke havde set nogen fejl på slalommen, men da han lige havde tænkt over det, mente han, at Tyson var kommet ud fra den forkerte side i slutningen af slalommen, så han måtte have snydt et sted. Jeg må indrømme, at jeg troede, at han havde taget fejl, men senere sagde CAS, at han havde sprunget sidste port, så det må jo være rigtig nok. :blink: Anyway, super fint løb. I første AG2-løb var slalommen tredje forhindring, hunden skulle ind i den fra en skæv vinkel, det burde ikke være noget problem for Tyson, men han kom med fuld fart og så slet ikke slalommen, tror jeg, han så balancen bagved den og løb over mod den. Jeg fik ham kaldt tilbage, men så løb han i anden port, så to vægringer. Og så fik vi feltfejl på balancen, såååå det kunne kun blive til en 7. plads. Men ellers fint løb. Eftermiddagens dommer lavede sindssyge baner - hun var tydeligvis modstander af løbebaneflow, og klasse 2-banerne var snarere klasse 3-niveau, og den sidste klasse 1-bane var klasse 2-niveau. Anyway, jeg startede med at være totalt ufokuseret i AG-løbet, så jeg fik ikke givet Tyson de rette anvisninger, og vi blev disket allerede på sjette forhindring (ikke engang noget specielt svært, det kunne han snildt have taget). Jeg ville ikke bruge hans kræfter på at løbe banen færdig, så vi tog bare nogle spring ud. I SP2 glemte jeg desværre i et kritisk sekund, at jeg skulle trække Tyson mellem to spring i et stakit, så han tog springet fra den forkerte side = endnu et disk. Men vi løb banen færdig uden flere fejl, og Tyson havde et super fint tempo, selvom det var dagens 4. løb, vi havde været oppe siden kl. 5, og klokken på daværende tidspunkt var 18.30. Og han havde det skidesjovt på banen, selvom det ikke var en bane med særlig meget løbebaneflow. Så jeg var meget tilfreds med det løb! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret August 4, 2012 Rapporter Share Besvaret August 4, 2012 Træt med træt på, det var en lang stævnedag i Skælskør. I første SP2-løb løb Tyson super godt og med fin fart, jeg troede, at vi var fejlfri, men da vi var kommet ud af banen, fløjtede dommeren. Jeg blev meget overrasket og vendte mig om og hørte, at han sagde noget med disk og slalommen (slalommen var tredjesidste forhindring). Det undrede mig, for jeg var 100 på, at Tyson havde taget den fejlfrit, og Anne/Holly havde også set den som fejlfri. Så da de satte op til mellemhundene, spurgte jeg dommeren, og han sagde, at han ikke havde set nogen fejl på slalommen, men da han lige havde tænkt over det, mente han, at Tyson var kommet ud fra den forkerte side i slutningen af slalommen, så han måtte have snydt et sted. Jeg må indrømme, at jeg troede, at han havde taget fejl, men senere sagde CAS, at han havde sprunget sidste port, så det må jo være rigtig nok. :blink: Anyway, super fint løb. I første AG2-løb var slalommen tredje forhindring, hunden skulle ind i den fra en skæv vinkel, det burde ikke være noget problem for Tyson, men han kom med fuld fart og så slet ikke slalommen, tror jeg, han så balancen bagved den og løb over mod den. Jeg fik ham kaldt tilbage, men så løb han i anden port, så to vægringer. Og så fik vi feltfejl på balancen, såååå det kunne kun blive til en 7. plads. Men ellers fint løb. Eftermiddagens dommer lavede sindssyge baner - hun var tydeligvis modstander af løbebaneflow, og klasse 2-banerne var snarere klasse 3-niveau, og den sidste klasse 1-bane var klasse 2-niveau. Anyway, jeg startede med at være totalt ufokuseret i AG-løbet, så jeg fik ikke givet Tyson de rette anvisninger, og vi blev disket allerede på sjette forhindring (ikke engang noget specielt svært, det kunne han snildt have taget). Jeg ville ikke bruge hans kræfter på at løbe banen færdig, så vi tog bare nogle spring ud. I SP2 glemte jeg desværre i et kritisk sekund, at jeg skulle trække Tyson mellem to spring i et stakit, så han tog springet fra den forkerte side = endnu et disk. Men vi løb banen færdig uden flere fejl, og Tyson havde et super fint tempo, selvom det var dagens 4. løb, vi havde været oppe siden kl. 5, og klokken på daværende tidspunkt var 18.30. Og han havde det skidesjovt på banen, selvom det ikke var en bane med særlig meget løbebaneflow. Så jeg var meget tilfreds med det løb! :5up: Jeg synes, at I var helt vildt seje idag.. I mean it! Så surt med det sidste port i slalom i den første sp-klasse :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret August 5, 2012 Rapporter Share Besvaret August 5, 2012 Duffy og jeg havde vores "store" debut i klasse 2 til stævnet i Skælskør igår :scared: Glemte popcorn'ene - og undlod at tage entre :blink: Jeg var meget spændt på hvor meget sværhedsgraden ville stige osv. Formiddagens baner var faktisk ret lige ud af landevejen, men til gengæld var banetiden så stram, at ingen klasse 2 hunde klarede dem uden tidsfejl. Heller ikke mange blandt klasse 1 hundende slap for tidsfejl. I vores første løb i SP var vi fejlfrie indtil slalom (troede jeg - men fik dømt en kontaktfejl), hvor Duffy brød ud, hvorefter jeg brugt tid (gad ikke stresse) på at få hende tilbage og i ro, hvorefter hun tog den fejlfrit. Slalom stod helt ude ved ringsiden, og der gik konstant hunde forbi, så måske hun kiggede på dem? Jeg tror, at det var fordi "pindene" var anerledes, men nevermind. Synes Duffy var dygtig! Resultat i vores allerførste klasse 2 løb: 20, et-eller-andet Jeg gik helt ned (og lidt i panik) over kontaktfejl'en og alle de tidsfejl. Tænkte, at jeg har jo intet at gøre i klasse 2, når jeg er 10 sek. fra banetiden.. I første AG-løb var Duffy en stjerne igen, men jeg fik muligvis "smidt" Duffy ind i slalomen, så hun ikke kunne nå at komme rundt til 2 port, men sprang den over. Dumme Helle.. Og dumme slalom :damn:Resten af løbet gik fint, var dog panisk for flere kontaktfejl, så løb muligvis lidt mærkeligt.. Vi endte med de 5 fejl + 6 tidsfejl... Så kom vi til eftermiddagens løb, og jeg havde på forhånd hørt, at dommeren her havde en tendens til at bygge baner-fra-helvede... Det var det også. Da jeg gik banen til AG-klassen var jeg sådan lidt... Øøh, ved ikke lige hvad jeg skal sige om det her, andet end jeg tænkte: "interessant" bane - men vi prøver sgu - Duffy og jeg! Det gik helt vildt godt.. Ved godt at jeg ikke er særlig dygtig, og mangler at lære så meget - men Duffy er bare en kammerat, en bedste-ven, sødeste makker etc. På trods af at det var 3. løb (plejer kun at melde hende i 2) og at det tis-regnende, så var hun bare så sej og på (bortset fra, da hun sætter sig i min hånd efter slalom og på videoen kan man høre mig komme med et: "av for h..") Er bare SÅ stolt :hjerte: Vi endte som de eneste fejlfrie (min træner blev nr. 2 med tidsfejl), så vi vandt klassen og fik vores 1. pind! Vores andet løb i SP (og 4. løb) foregik også i regnvejr.. Banen var lige så sindssyg som den forrige. De store og mellem hunde løb først, så kunne rigtig sidde at se hvordan folk kæmpede med komme igennem banen. Jeg tænkte, at når folk som er så meget dygtigere end jeg ikke kunne klare den uden disk - how the hell skulle jeg så klare den Igen var Duffy en kammerat, og vi løb et fejlfritløb.. Deværre sneg der sig lige 3, et-eller-andet tidsfejl ind. Så ingen pind i denne omgang. Men vi vandt klassen - :banan:- og min træner blev nr. 2 med 4,xx tidsfejl.. Igen, jeg kan ikke beskrive hvor stolt og glad jeg er for min lille hund :hjerte: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 5, 2012 Rapporter Share Besvaret August 5, 2012 Iso og jeg har været til stævne hos DcH Vestfyn i dag - og vi har haft en rigtig god dag, både hyggemæssigt og agilitymæssigt! Vi la' søreme ud med at vinde AG1, fejlfrit endda, så vi fik vores 2.pind i bogen! Og en fiiiiiiiiiiiiiin pokal (den er altså ægte guld og sølv, Spilop! ) Vi løb også to faktisk rigtig gode åbne klasser, dog med 5 fejl i hvert. Jeg løber jo ellers ikke SPÅ med Iso endnu, men jeg fik lige gået dagens bane, og den var en rigtig Iso-bane, så jeg løb den alligevel, og det gik jo fint! Og så fik jeg disket Iso i SP1, jeg fik kaldt hende både for hårdt og aaalt for tidligt (en hel forhindring for tidligt, jeg ved virkelig ikke hvad jeg tænkte på..! ). Resten af løbet var lige så godt som dagens andre løb. Det er en rigtig superhund der er på vej frem i Iso, og hold da op hvor jeg nyder at løbe med hende! Vi havde også rigtig lækkert og varmt sommervejr, og på den anden side af vejen fra stævnepladsen ligger der en superfed strand, så Iso fik også et par svømmeture mellem løbene, det nød hun vist rigtig meget! Der er også en kæmpe strandeng, hvor hun kunne fræse lidt rundt, det var bare superhyggeligt med lidt kvalitetstid til bare Iso og mig. Og så kommer hemmeligheden bag vores store succes i dag - man skal bare glemme videokameraet derhjemme... Har vi hørt den før??? Der er altså noget om det, sq... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret August 5, 2012 Rapporter Share Besvaret August 5, 2012 Iso og jeg har været til stævne hos DcH Vestfyn i dag - og vi har haft en rigtig god dag, både hyggemæssigt og agilitymæssigt! Vi la' søreme ud med at vinde AG1, fejlfrit endda, så vi fik vores 2.pind i bogen! Og en fiiiiiiiiiiiiiin pokal (den er altså ægte guld og sølv, Spilop! ) Vi løb også to faktisk rigtig gode åbne klasser, dog med 5 fejl i hvert. Jeg løber jo ellers ikke SPÅ med Iso endnu, men jeg fik lige gået dagens bane, og den var en rigtig Iso-bane, så jeg løb den alligevel, og det gik jo fint! Og så fik jeg disket Iso i SP1, jeg fik kaldt hende både for hårdt og aaalt for tidligt (en hel forhindring for tidligt, jeg ved virkelig ikke hvad jeg tænkte på..! ). Resten af løbet var lige så godt som dagens andre løb. Det er en rigtig superhund der er på vej frem i Iso, og hold da op hvor jeg nyder at løbe med hende! Vi havde også rigtig lækkert og varmt sommervejr, og på den anden side af vejen fra stævnepladsen ligger der en superfed strand, så Iso fik også et par svømmeture mellem løbene, det nød hun vist rigtig meget! Der er også en kæmpe strandeng, hvor hun kunne fræse lidt rundt, det var bare superhyggeligt med lidt kvalitetstid til bare Iso og mig. Og så kommer hemmeligheden bag vores store succes i dag - man skal bare glemme videokameraet derhjemme... Har vi hørt den før??? Der er altså noget om det, sq... Hvor er I dygtige - tillykke!!!!! Ååh, hvis bare det var mig som havde vundet en flot pokal - endda af ægte guld og sølv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 5, 2012 Rapporter Share Besvaret August 5, 2012 Kæmpe tillykke til både CAS og Korvis, super flot. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret August 5, 2012 Rapporter Share Besvaret August 5, 2012 Tillykke til dem der har været så heldige at få en pind... Jeg har jo været afsted først i Slagelse om lørdagen og så er jeg kommet hjem for en lille halv time siden fra Næstved af... Lad mig sige til dem der ikke vil have laaaange historier... 2 gennemførte løb med 10 fejl og 6 disk :5up: Og jeg blev altså ikke filmet på et eneste løb:fornaermet: Som nævnt et andet sted så er Joy blevet flyttet i seniorklasserne... Der er flere grunde til det... Han har, tiltrods for at han løber med et godt tempo problemer med at holde banetiden. Ved godt at tiderne var noget stramme til Jutlandia Cup, men nu gad jeg ikke mere. Samtidigt havde han jo i foråret en skade, så vil passe på ham og håber så at jeg kan løbe agility med ham i nogle år endnu. Jeg får muligheden for at prøve kræfter med AG også... Der er så en grund mere, men den må I få når I har læst det hele til ende... Først formiddagens SP2 i Slagelse... Vi fik ti fejl. Joy får til tider den noget skøre idé at han skal tage det andet tunnelhul end det jeg peger på. Jeg tror(uden at være sikker) at vores anden fejl var på slalommen... Hey, det var en lang dag... Formiddagens AG2... 10 fejl, det hele på felterne... Jeg har sagt til mig selv at nu løber vi senior og så skal han bare have lov til at race afsted... Det er handlingen jeg gerne vil lege lidt med og han bliver så stresset når jeg smider ham tilbage på et smidt felt... Så er faktisk rigtig godt tilfreds med den klasse, for i min egen lille verden var vi jo fejlfrie... Vi blev forresten nummer to Kun slået af vores klubkammerater Solveig og Luna, og ved I hvad... Det har jeg det sgu fint nok med... Også selvom jeg godt ved at det kun var fordi jeg heppede på dem at de var hurtige nok :blink: Så blev det eftermiddag Det var banerne fra helvede... Jeg har ALDRIG oplevet at have den følelse af at være fuldstændigt overvældet efter at jeg har gået en bane... I kender måske den der ubehagelige følelse af at man bare ved at det her aner jeg ikke helt hvordan jeg skal håndtere... Jeg vil så sige at jeg slet ikke mener man kan kalde 1'erne for 2'erbaner... Sværhedsgraden var desværre for høj og det er altså synd for de nye hunde og hundeførere der kommer ud. Hvis jeg møder den slags baner med Cassi det første års tid, så ville jeg enten vælge ikke at løbe eller simpelthen løbe min egen tur rundt på banen... Det virkede absurd med de baner... AG2... Joy var nu rigtig sød Vi blev disket på 5 spring... Ingen skam i det... Når hunden lige kom hen ad det lige stræk og det involverede en balance, som hun jo lige havde fået lov til at jerne afsted ind over, ja, så kan man ikke nå med ned og få hunden til at hente et spring bagfra... Så lavede vi lige lidt gejl undervejs... SP2... Ja, så var det sgu lige en førerfejl der kom i vejen... I kan jo se slalomindgangen på CAS video... Jeg vidste at jeg skulle skifte foran Joy for at hjælpe ham ind på en god måde... Resultatet var at Joy tænkte HEY det spring der står lang pokker i vold... Det skal jeg da tage!!! Og det gjorde han så... Lidt ærgeligt, for han var skide sej i det løb.... Lige inden jeg afslutter Slagelse, så vil jeg sige at jeg altså er vild med at tage til konkurrence... Det er så hyggeligt og jeg fik talt med en del som jeg ikke lige normalt møder, fordi jeg var med som hjælper(hele dagen skal det lige siges)... Og jeg HÅBER at der ikke kommer en DcH-konkurrence i vejen til næste år så jeg kan komme med i foråret også... For jeg kan altså bedre lide stemningen og atmosfæren her end da jeg fx var afsted i Albertslund, som er en smule for stort til mig... Og jeg vil gerne med den unge have lidt løb der kan bruges i DKK-bogen også... Her til morgen tog vi så til DcH Næstved. Nøj, hvor var det lige skønt at kunne slappe af de første mange timer... Jeg vil lige sige at det i dag var en stor konkurrence (sammenlignet med de andre konkurrencer på Sjælland) med hele 75 hunde meldt til start(vi har normalt i omegnen af de 50 hunde)... Og så kunne vi nyde næsten hele det danske landshold for små hunde i agility, for både Natasha og Susanne var til start med deres hunde og Marianne var der selvfølgelig også med Zippo og de er alle tre meget dygtige... I forhold til alle os andre er de jo nærmest i en klasse for sig selv... Og så må vi "nybegyndere" jo lige sige til os at der jo ligger uendeligt mange timers arbejde bag... Men hvor er det dog irriterende så legende let som de rigtige dygtige agilitymennesker får det til at se ud... Forresten så havde vi Hanne Husted og Bent Blom... Vi fik altså ingen dumme baner:mrgreen: Nå, tilbage til Joy... AG2... Hihi... Griner lidt af ham Joy... Omkring 7 meter fra nedgangen af balancen er A'et... Joy som jo godt ved at han nu må spurte ned og springe sit felt skulle da lige vise hvor hurtigt han kunne tage A'et også... Ja, jeg fik da lige nogle kommentarer med på vejen der... Slalommen kan han ikke komme rigtigt ind i, men jeg er ligeglad, han skal bare have det skægt... Egentlig er han flink nok og gør hvad jeg beder ham om... AGÅ... Der var lige en handlingsmanøvre, som de allesammen syntes var svær... Arghh, sagde jeg... Jeg vidste da godt hvordan det skulle gøre... Så jeg gjorde da som jeg gerne ville... Joy, ja, han så da godt at ville have ham den anden vej, meeeen, han mente nu at han lige skulle have et andet spring med... SPÅ... Starten var lidt nem, men bød lige på et stakit, hvor man skulle trække hunden igennem... Jeg gjorde akkurat som det jeg normalt gør, meeeen, jeg tog ikke højde for at han lige havde sat farten op og så gør den lave højde at han springer længere, så det var for sent. Han var på nippet til at stoppe foran springet, men gjorde det så alligevel. På et tidspunkt skete der noget virkelig komisk... Efter slalommen løber jeg til højre og jeg er overbevist om at han føler efter... Men han tager da lige nogle spring i den modsatte retning Så finder han lige en tunnel og smutter ind i... Jeg er lige lidt forvirret og folk der ser på morer sig gevaldigt... Får ham ind i sin tunnel og da jeg er bag ved tunnel og ikke får kaldt på ham, så tager han da lige turen igen... Men hey... Jeg fik smidt et blindskifte ind præcis der hvor jeg gerne ville have det og så lavede han så fin en spurt hjemad... SP2 blev sidste løb i denne weekend... Og nej hvor ville jeg gerne gennemføre den... Banen var ikke så vanskelig endda... Det mest problematisk var en slalom gang der lå lige 5 meget små meter til højre for posen(indgangen lå næsten vinkelret ud for slutningen af slæbet, sådan føltes det da)... DET klarede Joy altså... Efter den første tunnel får jeg ikke løbet det jeg planlægger og kommer bagud og det noget skidt med en masse lige ud... Jeg kæmpede og det var lige ved at lykkes... Men så gik hunden i "Jeg har da fattet hvor jeg skal hen"-modet og sprang lige et spring over... Nå... Og så til den grund der er for at Joy skal fortsætte i senior... Han har for første gang i år udvist rigtig glæde ved agility til konkurrencer... Han har fart på(måske lige en tand for meget) og han er på en enkelt weekend begyndt på at arbejde fremad helt selv... At han så er kommet tilbage til det med selv at finde på kunne jeg da godt have været foruden, men det kom så meget bag på mig at han pludselig blev så meget hurtigere end normalt, så jeg fik slet ikke placeret mig godt nok... Jeg fortryder i hvert fald ikke et øjeblik at jeg traf det valg for to uger siden... Og skal jeg være helt ærlig... Jeg tror ikke jeg har haft det så sjovt til en agilitykonkurrence, som jeg har haft til de to i denne weekend... Jeg havde ingen ambitioner om at skulle gennemføre, vi skulle bare have det sjovt og det havde vi... Og det havde vi skam også i lørdagens sene klasser... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 5, 2012 Ja, jeg beklager meget, men følgende er et kæmpe langt praleindlæg For jeg kan ikke får armene ned efter vores weekend i Brørup. :banan: Til de der ikke kan udholde spændingen er her et kort resultat referat: Agility: 8 løb, heraf 5 1. pladser, 1. 2 plads, 1. 8 plads og 1 disk Rally: 5 løb, heraf en 5. plads, en 4. plads, to 3. pladser og en 2. plads Karla var hysterisk højløbsk og jeg mener virkelig hysterisk... som i lagde sig ned og måtte trækkes med videre, med alle 4 ben ud til siden, skrigende! ja, SKRIGENDE!!!! hængen ud i linen, for at komme hen til hanhunde. Åbnede indhegningen udenfor teltet søndag morgen, for at finde en hund Så det brugte hun jo ligesom riiiimeligt meget energi på, samtidig var det ca. 1000 grader varmt og jeg havde meldt hende til i både agility og rally begge dage - men var alvorligt bange for om hun mon kunne overkomme det overhovedet.... Men, skrigende hysterisk højløbsk eller ej, når min arbejdsmaskine bliver bedt om at arbejde, så arbejder hun sgu! Jeg var pænt stresset, da jeg havde begge hunde tilmeldt i rally og samtidig også skulle løbe 4 løb i agility den første dag. Så jeg spurtede frem og tilbage og nåede nærmest ikke at se, hvordan det gik for andre folk.... Vi startede lørdagen med rally og det var Karla tydeligvis pænt skuffet over, hun fik øje på en hanhund der sad på sidelinien og gik herefter resten af rally-klasseløbet surmulende og mumlende i skægget. Dommeren var hård og vi måtte nøjes med en 5. plads og det ringeste resultat vi nogensinde har lavet på en rallybane - 74 point. Vinderen fik dog kun 88, så hun havde været hård ved os den gode dommer... Da hun blev sat på startlinien til SP øvet, troede hun tydeligvis at det var rally igen, så starten var lidt sløv, men ved spring 3 gik det op for hende at vi løb agility, og så satte hun farten op... Men den sløve start kostede og vi måtte nøjes med 2. pladsen, på trods af et fint fejlfrit løb. AG øvet var et super løb, alle felter i fin stil og en god tid, den vandt hun overbevisende og jeg måtte nærmest bare flå hende af banen og løbe ned i rally ringen, for at gå rally åben klasse. Her startede vi med et spring og Karla troede vi skulle løbe agility igen Så hun for videre fremad efter springet for at lede efter den næste forhindring... den var der ligesom ikke... Så køn rally var det ikke, men det rakte til en 4. plads i åben klasse. Så tilbage på agilitybanen, hvor Karla løb et suverænt spring åben og vandt i god stil. Vi sluttede af med ag åben, hvor vi desværre lavede feltfejl og slalomfejl... 10 fejl duer ikke i åben klasse, så på trods af super tid, så røg vi ned på en 8 plads der. Søndag startede vi igen ud med rally og Karla oppede sig en smule og kunne komme afsted med en 3. plads i klasseløbet og senere også en 3. plads i åben. Disse gjorde at vi kvalificerede os til rallyfinalen! I aglilityen lammetævede Karla konkurrenterne i SP øvet og AG øvet og tog sejren hjem i begge. Hun havde gjort det samme i spring åben, hvis ikke hendes tåbelige fører havde glemt et spring og dermed fik hende disket 4 forhindringer fra slut! Hvorom alt var, så var de to løb fra dagen før nok til at vi lige kom med i finalen i agility også! Og hvad gør man så, når man står med en hysterisk højløbsk tæve, som har løbet 7 agility løb og gået 4 rally løb på 2 dage og også er kavlificeret til 2 finaler... Man tænker: jaja, hun er træt, men vi prøver da! Og hvem sagde stjernehund? :klap: Karla gik som en pro i finalen, tog 2. pladsen imellem to "ekspert" hunde og gik derefter direkte over på agilitybanen og viste hvordan den ged skulle barberes og vandt finalen der! :5up: Og min sødeste lille hundehvalp, som aldrig har prøvet rallyfør og som ikke kan dække og aldrig har lavet mere end 4 øvelser før hun får en belønning... Hun gik begynderrally hver dag og fik en 2. plads hver dag :klap: Noget at sige til, at jeg ikke kan få armene ned? Karla med sine 2 finalepokaler (præmierne var elendige i alle de andre løb)... De fleste af mine førstepladser gav mig en olivers foderprøve og en nøglesnor 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts