Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012

Amocca
 Share

Recommended Posts

Ihh, man bliver altså helt i godt humør af at læse sådan en glad beretning :yeah: Må hellere kigge efter jer i Odense i næste weekend.

Det er mig, der råber "DYYYYYYYYYYYYY-pOn" :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 959
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vi har løbet stævne hos DCH Nordfyn idag... det var sådan lidt en blaaah dag.... altså det var superhygge og vejret var jo strålende... Men altså Nordfyn og mig er bare ikke gode venner :vedikke: Jeg stiller op hvert år og havde indtil idag ALDRIG løbet et fejlfrit løb der... Det synes jeg næsten heller ikke jeg gjorde idag :roll: selvom på papiret så var jeg fejlfri i spring åben.... meeeeen.... Karla løb så langsomt, at jeg løb for hurtigt for hende :shock:, så havde nær givet hende en vægring... og at det ikke blev til en vægring, det var vist kun fordi dommeren var overordentlig flink... det kostede i tid, så en 4. plads måtte vi nøjes med der...

AG2 løb hun egentlig fint, men hun smed sit balancefelt og mens jeg åbenbart havde en længerevarende debat om, hvorvidt jeg skulle smide hende tilbage på feltet, ja så tog hun da en tunnel :stupid: så disk der...

AGÅ - svær bane, som praktisk talt kun de langsommere ekvipager kom igennem, Karla løb rigtigt godt, men valgte???? at overse mit bagkryds på forhindring 4, der sendte hende ind i slalom, fordi hun hellere ville have A... Så stemplede hun selvfølgelig lige A'et inden hun løb over og tog slalom og resten af banen fejlfrit :stupid:

SP3 - skrækkelig bane uden løbebaneflow... men vi kom igennem alt det jeg havde troet vi skulle blive disket på, bare for at blive disket på forhindring nr 20 ud af 21 :roll:

Så nej, Nordfyn og jeg er ikke gode venner, men jeg stiller uden tvivl op næste år alligevel :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godmorgen HF'er

Så har Luna og jeg været til vores andet stævne, vi var afsted søndag på Nordfyn – lige som Amocca.

Puha, sikke en dag! Jeg fik min søde kæreste til at filme alle vores løb, og chok, det var altså ikke for kønt at se eller høre på – overvejer lige om jeg tør ligge filmene ind her. :oops:

Nå, men Luna skulle jo løbe klasse 1 og så prøve kræfter med de åbne for første gang. Ekstra spændende, da hun så også var kommet i løbetid lørdag. Typisk – så er hun i løb alle 3 weekender med stævne. Fedt.

Vi startede med at vinde Ag 1 :klap: Fiiiin pokal og streg i bogen. Men jeg var ikke tilfreds med mig selv. Vi har trænet felter hele sommeren, og så klokker jeg totalt i den og får hende hevet af – helt unødvendigt. :stupid:

Så var det Ag åben. Vi løb et fejlfrit løb – dog med tidsfejl, da jeg ville hun tog sine felter ordentligt. Og så måtte jeg jo vente mens hunden tænkte færdig. Blev dog utålmodig (læs nervøs og stresset) og fik hende lokket ned på A'et... :damn:

Og for det løb blev vi faktisk belønnet med en 3.plads og en fiiin lyserød/lyseblå line :klap:

Så skulle vi til springklasserne. Og nu var den lille hund altså ved at være træt + det var ret varmt!

I spring åben blev vi disket efter et elegant stikken af ud af banen! Det gav dog dagens bifald. Den video må I faktisk godt se. Min lille gremlin! :mrsgreen:

I spring 1 løb vi et ret haltende og usikkert løb som resulterede i en del fejl. Jeg var træt, Luna var træt og det var varmt. Hun fik bl.a. 2 nedrivninger, hvilket hun aldrig har haft før.

Konklussion:

En fed søndag. Jeg var møg stolt af den lille tøs! Hun klarede de åbne baner helt tilfredsstillende – Luna har jo ikke valgt at følges med mig.

Så er det Odense i næste weekend, hvor den gamle Milo har sin debut!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan sagtens ligge de videor op uden at skamme dig - din lille Luna løber så fint! :klap: Ligeså snart hendes fører bliver lidt mere sikker på sig selv, så bliver i jo ikke til at styre på 10 tønder land, og så kommer der garanteret også endnu mere fart på hende :5up: Og så skal ham far jo ikke stå og kalde på hende i spring åben :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca: Tak :genert: Synes jo selv hun er en lille sej tøs, og er så udmærket klar over hvem der klodsen om benet af mig og Luna... Måske jeg skulle filmes til træning en dag, for tror faktisk der er ret stor forskel... :hmm:

Men here goes:

- spring 1

- Ag 1

- spring åben

- Ag åben

Slå venligst lyden fra, jeg lyder jo ikke specielt venlig! :shock:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Godmorgen HF'er

Så har Luna og jeg været til vores andet stævne, vi var afsted søndag på Nordfyn – lige som Amocca.

Puha, sikke en dag! Jeg fik min søde kæreste til at filme alle vores løb, og chok, det var altså ikke for kønt at se eller høre på – overvejer lige om jeg tør ligge filmene ind her. :oops:

Nå, men Luna skulle jo løbe klasse 1 og så prøve kræfter med de åbne for første gang. Ekstra spændende, da hun så også var kommet i løbetid lørdag. Typisk – så er hun i løb alle 3 weekender med stævne. Fedt.

Vi startede med at vinde Ag 1 :klap: Fiiiin pokal og streg i bogen. Men jeg var ikke tilfreds med mig selv. Vi har trænet felter hele sommeren, og så klokker jeg totalt i den og får hende hevet af – helt unødvendigt. :stupid:

Så var det Ag åben. Vi løb et fejlfrit løb – dog med tidsfejl, da jeg ville hun tog sine felter ordentligt. Og så måtte jeg jo vente mens hunden tænkte færdig. Blev dog utålmodig (læs nervøs og stresset) og fik hende lokket ned på A'et... :damn:

Og for det løb blev vi faktisk belønnet med en 3.plads og en fiiin lyserød/lyseblå line :klap:

Så skulle vi til springklasserne. Og nu var den lille hund altså ved at være træt + det var ret varmt!

I spring åben blev vi disket efter et elegant stikken af ud af banen! Det gav dog dagens bifald. Den video må I faktisk godt se. Min lille gremlin! :mrsgreen:

I spring 1 løb vi et ret haltende og usikkert løb som resulterede i en del fejl. Jeg var træt, Luna var træt og det var varmt. Hun fik bl.a. 2 nedrivninger, hvilket hun aldrig har haft før.

Konklussion:

En fed søndag. Jeg var møg stolt af den lille tøs! Hun klarede de åbne baner helt tilfredsstillende – Luna har jo ikke valgt at følges med mig.

Så er det Odense i næste weekend, hvor den gamle Milo har sin debut!

Tillykke med de flotte resultater. :klap:

Amocca: Tak :genert: Synes jo selv hun er en lille sej tøs, og er så udmærket klar over hvem der klodsen om benet af mig og Luna... Måske jeg skulle filmes til træning en dag, for tror faktisk der er ret stor forskel... :hmm:

Men here goes:

- spring 1

- Ag 1

- spring åben

- Ag åben

Ha ha, er vild med der, hvor hun løber ud af banen, og da du så kalder hende tilbage, tager hun slalommen korrekt - bare fra den forkerte ende. :mrgreen: Du havde jo også råbt "slalom" efter hende. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med de flotte resultater. :klap:

Ha ha, er vild med der, hvor hun løber ud af banen, og da du så kalder hende tilbage, tager hun slalommen korrekt - bare fra den forkerte ende. :mrgreen: Du havde jo også råbt "slalom" efter hende. :lol:

Det var vi andre også ret vilde med :lol: lille Luna fik en fin klapsalve med på vejen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er meldt til stævne sidste weekend i august (håber jeg kan få trænet en eller to gange inden!). Om lørdagen skal vi løbe jumping combined 1-2, Agility Graded 1,2,3 og Jumping Combined 1-3.

Om mandagen (skal ikke afsted søndag) skal vi løbe Tunnel Terrors Combined 1-7, Take Your Own Line Comb 1-7 og Steeple Chase Combined 1-7 Og ALLE 3 klasser er først ideres respektive ringe :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men here goes:

- spring 1

- Ag 1

- spring åben

- Ag åben

Ser da super godt ud

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vi andre også ret vilde med :lol: lille Luna fik en fin klapsalve med på vejen :mrgreen:

Ja, det var faktisk helt befriende, så vi takker for bifaldet ;-) Lige da hun bare strøg afsted ud af tunnellen kunne jeg godt nok have været i et meget lille hul... Men da folk så bare grinede og klappede kunne jeg godt selv se det morsomme og bare løbe roligt færdig. Og jeps, Luna er altså lidt sej til det der slalom noget :5up: (Når ikke liiiige ""far" står og lokker)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor tog jeg ikke bare på stranden i dag, i stedet for til agilitystævne..?? Fuuuldstændigt meningsløst har det været... Jeg er ikke ret god til varme - og det er Iso heller ikke, skulle det vise sig. Den lille frøkens hjerne havde desværre smeltet i varmen, så hun kunne ikke hverken høre eller se mig på banen. I 3 løb ud af 3 måtte jeg afbryde og bære hende ud! Det er sgutte sket i lang tid, og det er vist aldrig før sket i samtlige løb på én dag!

Da vi havde løbet færdig kunne jeg se på Iso at hun faktisk ikke havde det supergodt, så jeg kørte hende bare direkte hjem, uden at pakke ned eller noget som helst. Airconditionen på for fulde hammer i bilen, og da hun kom hjem gik hun lige ind under min seng og la' sig - der er nemlig køligt... Så kørte jeg tilbage til stævnet igen, fik pakket mine ting sammen, og hjalp med at pakke bane sammen.

Og så var det jo at jeg blev vældig sulten, da jeg skulle køre hjem... :engel: Og der ligger jo en McD liiiige på vejen... :engel: For fårk, det smager altså godt en gang imellem... :mums:

Mon ikke Iso og jeg ta'r en tur på stranden her til aften, både hun og jeg er vist helt kvæstede efter dagens varme-helvede... Men nu har hun det i hvert fald ok igen, det var rart at se. Min lille Iso-fis... :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor tog jeg ikke bare på stranden i dag, i stedet for til agilitystævne..?? Fuuuldstændigt meningsløst har det været... Jeg er ikke ret god til varme - og det er Iso heller ikke, skulle det vise sig. Den lille frøkens hjerne havde desværre smeltet i varmen, så hun kunne ikke hverken høre eller se mig på banen. I 3 løb ud af 3 måtte jeg afbryde og bære hende ud! Det er sgutte sket i lang tid, og det er vist aldrig før sket i samtlige løb på én dag!

Da vi havde løbet færdig kunne jeg se på Iso at hun faktisk ikke havde det supergodt, så jeg kørte hende bare direkte hjem, uden at pakke ned eller noget som helst. Airconditionen på for fulde hammer i bilen, og da hun kom hjem gik hun lige ind under min seng og la' sig - der er nemlig køligt... Så kørte jeg tilbage til stævnet igen, fik pakket mine ting sammen, og hjalp med at pakke bane sammen.

Og så var det jo at jeg blev vældig sulten, da jeg skulle køre hjem... :engel: Og der ligger jo en McD liiiige på vejen... :engel: For fårk, det smager altså godt en gang imellem... :mums:

Mon ikke Iso og jeg ta'r en tur på stranden her til aften, både hun og jeg er vist helt kvæstede efter dagens varme-helvede... Men nu har hun det i hvert fald ok igen, det var rart at se. Min lille Iso-fis... :lun:

Det var altså også bare ulideligt varmt i dag!! Godt smukke Iso er frisk igen! Vi sad også mange gange og spekulerede over hvad der liiige var så sjovt ved agility!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var også til stævne idag i Odense og det var bare for varmt - især for hundene - at skulle arbejde så hårdt i den hede... Jeg svedte allerede da vi ankom i shorts kl 8 :roll: Vi løb ikke specielt godt, måske er dte ikke kun Nordfyn der er forbandet for mig og Karla? Måske er det hele fyn :vedikke::lol:

AGÅ - sært løb.... Hun var ligesom overhovedet ikke på mig... reagerede sært... løb kæææææmpe buer på sine ting... Lavede en vægring, fordi hun egentlig hellere ville have balancen istedetfor et spring, men fik hende hevet af den inden hun tog den.. på pluse siden, så hun tog 3 flotteste felter :klap: men 5 fejl og en 5? plads tror jeg...

SPÅ - super løb, desværre havde jeg forstrukket / sprunget? noget i mit skinneben i torsdags til træning og det sprang op igen i løbet... Vi blev disket, men hunden løb fantastisk!

SP3 - fuldtsændig umulig bane uden løbebaneflow. Karla tyvstartede og blev gal på mig over alle de gange hun skulle stoppes fra at løbe fremad... flyv'et "eksploderede" hvilket var rimeligt dramatisk :lol: Fordi hun valgte at vende i luften på vej over flyv - rammer derfor markeringsprinden, som vælter og vipper selve flyv'et op i luften... nå, men elendigt løb som sagt. Mit ben gjorde ondt, møgkræet tyvstartede :evil: , banen var umulig og jeg var sur på mig selv over ikke at have sat hende tilbage på start... så det løb kunne vi ligeså godt have ladet være med at løbe...

AG2 - fantastiske fine felter - alle 3 :klap: jeg kunne ikke løbe, så fik hende disket... var så langt bagude, at hun trak tilbage op imod mig, så da jeg råbte IIIIII tog hun det tunnelhul tættest på mig, som var det forkerte... Men hun løb bare så fint - på trods af, at jeg seriøst tror hun var ved at dø af varme på det tidspunkt....

Vi pakkede sammen med det samme efter det løb, læssede alt grej og 4 hunde i bilen - som IKKE har air con! Så vi måtte stoppe halvvejs og skylle hundene med vand, fordi de sad og gispede sådan!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var altså også bare ulideligt varmt i dag!! Godt smukke Iso er frisk igen! Vi sad også mange gange og spekulerede over hvad der liiige var så sjovt ved agility!

Åååårh, du havde da også i hvert fald ét tidspunkt hvor dét der agility er rigtig sjovt! :blink: Stort tillykke med din placering!

Iso og jeg har lige sovet som to stene, i en halvanden times tid..!! Og jeg kunne snildt gå i seng nu, og sove til i morgen... Og Iso er da heller ikke for kæk. Så det blev ikke lige til nogen strandtur her til aften!

Det blev jo en lidt kikset afslutning på vores konkurrencesæson, for som det ser ud lige nu var dette det sidste stævne vi kan være med til i år. Muligvis kommer der noget i vintersæsonen hvor vi kan være med, vi må se. Men jeg må glæde mig over det fine stævne Iso løb i Føns/vestfyn sidst, og bare glemme dagens... :lol: Nu skal vi træne som bare den her i efteråret/vinter, og sååå skal I bare se til næste forår! :5up: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var også til stævne idag i Odense og det var bare for varmt - især for hundene - at skulle arbejde så hårdt i den hede... Jeg svedte allerede da vi ankom i shorts kl 8 :roll: Vi løb ikke specielt godt, måske er dte ikke kun Nordfyn der er forbandet for mig og Karla? Måske er det hele fyn :vedikke::lol:

AGÅ - sært løb.... Hun var ligesom overhovedet ikke på mig... reagerede sært... løb kæææææmpe buer på sine ting... Lavede en vægring, fordi hun egentlig hellere ville have balancen istedetfor et spring, men fik hende hevet af den inden hun tog den.. på pluse siden, så hun tog 3 flotteste felter :klap: men 5 fejl og en 5? plads tror jeg...

SPÅ - super løb, desværre havde jeg forstrukket / sprunget? noget i mit skinneben i torsdags til træning og det sprang op igen i løbet... Vi blev disket, men hunden løb fantastisk!

SP3 - fuldtsændig umulig bane uden løbebaneflow. Karla tyvstartede og blev gal på mig over alle de gange hun skulle stoppes fra at løbe fremad... flyv'et "eksploderede" hvilket var rimeligt dramatisk :lol: Fordi hun valgte at vende i luften på vej over flyv - rammer derfor markeringsprinden, som vælter og vipper selve flyv'et op i luften... nå, men elendigt løb som sagt. Mit ben gjorde ondt, møgkræet tyvstartede :evil: , banen var umulig og jeg var sur på mig selv over ikke at have sat hende tilbage på start... så det løb kunne vi ligeså godt have ladet være med at løbe...

AG2 - fantastiske fine felter - alle 3 :klap: jeg kunne ikke løbe, så fik hende disket... var så langt bagude, at hun trak tilbage op imod mig, så da jeg råbte IIIIII tog hun det tunnelhul tættest på mig, som var det forkerte... Men hun løb bare så fint - på trods af, at jeg seriøst tror hun var ved at dø af varme på det tidspunkt....

Vi pakkede sammen med det samme efter det løb, læssede alt grej og 4 hunde i bilen - som IKKE har air con! Så vi måtte stoppe halvvejs og skylle hundene med vand, fordi de sad og gispede sådan!

Jeg så dit AGÅ, og tænkte at Karla godt nok virkede lidt rundforvirret - men at hun i hvert fald havde fiiine felter! Men noget lort med din skade. Er det den der slavepisker af en træner I har, der kør jer så hårdt at I bli'r skadede??? :lol:

Ja, jeg er godt nok meeeeget glad for den air con... :lun: Og det var Iso vist også i dag. Hun sad op og gispede omme bagi de første 5 minutter, men så blev der åbenbart dejligt køligt deromme, for så la' hun sig ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis: Ja, det var egentlig ret ok sådan at blive nr 2 i spring åben, når det er hendes 2 løb i den klasse :blink:

Men som I jo nok kan høre så var Luna og jeg også afsted i Odense, og den gamle Milo havde sin debut!

Og sikke en dag! Først Lunas resultater:

AG Åben snakker vi ikke om...

Spring Åben blev vi nr 2 :banan: OG fik et DM udtag! Kan godt nok ikke rigtig bruge det til noget, meeen det er da lidt sejt :mrgreen:

Spring 1, ok løb med en enkelt tossefejl af førstestyrmanden!

Ag 1. Tja vi fik da vores felter, omend det tog sin tid :roll:

Så gamle Milo som skulle debutere :lun: Åh hvor jeg altså holder af den gamle røver!

Han skulle kun løbe klasse 1, synes det måtte være rigeligt til han første stævne. Og specielt i den her varme var jeg super glad for, at han kun skulle løbe 2 løb.

Når jeg går banen med Milo er det med et helt anden ro og overskud end med Luna. Han er bare SÅ god i sit hoved og dejlig nem, gør som der bliver bedt om, hverken mere eller mindre! Milo er ikke den hurtigste på banen, men han æælsker at læbe sammen med mig! Så han skal følges rundt på banen hvis der skal lidt fart i ham, men det er nu også hyggeligt nok! :hjerte:

Vi fik 2 fejlfri løb, dog med lidt tidsfejl i begge løb. Men er SÅ mega stolt over og glad for den gamle trold. Han er nu skøn!

Jeg fik optaget alle vores løb, så smider lige link ind til dem som er nysgerrige :blink:

Jeg synes selv der er sket lidt fra sidste weekends løb i forhold til hvordan jeg løber med Luna, stoler lidt mere på hende og det ses bl.a. tydeligt ved hjulet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har før været set bedre, men min hjerne var også ved at smelte, og i sidste løb lave Boss også en seriøst meltdown. Pludselig vidste han ikke havde et bagkryds var, og kunne endda præstere at gå mellem 2 forhindringer. Jo det var for varmt til agility.

Tror jeg næppe:-)

Korvis: Ja, det var egentlig ret ok sådan at blive nr 2 i spring åben, når det er hendes 2 løb i den klasse :blink:

Men som I jo nok kan høre så var Luna og jeg også afsted i Odense, og den gamle Milo havde sin debut!

Nu har jeg set jer løbe for første gang, I er da super dygtige, selvom du skulle løbe med to hunde:slem:

Jo fik løbet 15 løb (og det gør jeg aldrig igen), jeg drak 3 liter vand og besøgte ikke toiletterne. Fuck det var varmt

Det gik ok og sikke nogle fine præmier DcH Odense havde sørget for.

Kanvas min golden havde debut og sikke en fin Kanvasse hund. Han fik et dm udtage i agility, det halv af løbet er her.

Boss slog ham med 6 s. og blev nr. 1, men jeg synes klart at Kanvas var den sejeste, han er jo helt udenfor sit normale område (han er til hverdag fruen markprøve hund) Han har trænet i 1½ mdr.

Med dette løb fik Joey så sin 4 oprykning:stupid: Da jeg skulle aflevere bogen viste det sig at han havde 3 oprykninger i forvejen, jo jo helt styr over alting har hun, så jeg måtte aflevere præmier tilbage og trække mig, nu må jeg hellere huske at få mig flytte til årets sidste 2 stævner. KLOVN

Link til indlæg
Del på andre sites