Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012

Amocca
 Share

Recommended Posts

Trixie Godt gået, ser godt ud. :banan:

Spilop Wow. Kanvas er godt nok blevet god og sikker, hun ligner IKKE en begynderhund . Sikke felter, sikke slalom... Tillykke med udtag. :banan:

- Og Joey er blevet hurtig! Han bliver alvorlig farlig for borderne - hurtig OG sikker.

Ihh man fornemmer slet ikke det hårde arbejde, der ligger bag. Jeg synes det er gået så hurtigt med at få dem her til.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 959
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så typisk mig... Alt er pakket... Og så kommer jeg da lige i tanker om at jeg ingen anelse har om hvor gammeldrengens startbøger er henne(Cassis er der styr på, den ligger ALTID i min fars bil)...

Så der var lige lidt panik på, for sidste år vi var i Jyderup var de nemlig rigtig strenge :genert: Jeg måtte nemlig ikke få min startbog tilbage fordi hunden ikke var målt :roll: Nå, jeg gik så bare hen til en af dommerne, pegede på min hund og så satte hun et kryds og kvitterede for at han altså var en stor hund...

Så nu er der ingen tvivl... Han er stor hund i både DcH og DKK, men han er dog aldrig blevet målt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har løbet jysk mesterskab i pisregn idag. Lille trunten løb super og kvalificerede sig til A-finalen. Vi lå nr 4 da finalen gik igang, men ak, jeg gled i mudderet, Karla så det som en: min mor stopper op og stiller sit ene ben frem... Det betyder løb op til næste forhindring og tag den bagfra! Så det gjorde hun... Dygtig hund, men desværre ikke rigtigt... Så disket i finalen... Sikke en skam...

Endnu mere en skam var det, at hun ikke synes balancefelter var noget vi skulle bruge tid på idag :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme fra Jyderup... Disk i klasseløbene og ti fejl i de åbne... Hunden var glad, men jeg var vist lidt for tilbageholdende, så han var mange gange i tvivl om hvad jeg ville have ham til... Bilder mig selv ind at vi er de "Rigtige vindere" af AGÅ, for han må jo gerne springe felterne hvis han da vil ;D og vi havde da den hurtigste tid...

Har fået filmet de to agilityløb og spring2 på min IPad, så det burde gå hurtigt at få dem udloadet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Deeejlig stævnedag i Hornbæk - hyggeligt og velkørende stævne, og vejret var langt pænere end frygtet. :5up:

SP2, 1. løb: Super, super godt løb. Desværre fejlberegnede jeg Tysons fart i posen, så da jeg krydsede efter den, var vi ved at kollidere, hvilket fik Tyson styret over i det forkerte tunnelhul. Men rigtig fedt løb, jeg løb til, som stod Johanna og råbte af mig, og Tyson var bare hurtig og dygtig. :hjerte:

AG2, 1. løb: Dum start, startområdet var lige ud for vores telt, og Tyson kunne kun tænke på at komme hen og tigge citronkage, som en af de andre sad og spiste, så jeg kunne slet ikke få hans fokus. Han startede uden at have ordenligt fokus, tredje forhindring var tunnellen, i stedet for at løbe i hullet, løb han hen ved siden af tunnellen og snusede. :evil: Så blev jeg sur og fik meget skarpt sagt "gennem", var stadig sur, da vi to forhindringer senere kom til slalommen, og i kombination med at Tyson stadig var lidt ufokuseret, gav det en vægring. Heldigvis fandt han derefter sit fokus frem, og resten af banen gik super.

SP2, 2. løb: Super løb, jeg spænede til (kunne godt have spænet lidt mere til et par enkelte steder, kunne høre Johannas stemme for mit indre øre og skyndte mig at sætte farten op :mrgreen:), og Tyson var hurtig. Det blev en 2. plads og pind. :banan:

AG2, 2. løb: Tyson var vist ved at være træt, han startede langsommere end i de andre løb, men efter de første 5-6 forhindringer kom han mere op i fart, og vi havde et fint løb (med en enkelt redning, hvor han var ved at tage en forkert forhindring, så det gav en lidt større bue). 3. plads og pind. :banan:

Det var ret sjovt, de andre blev ved med at snakke om, hvor meget bedre jeg handlede, men det eneste, jeg gjorde anderledes end normalt, var at spurte til. :lol:

SP2, 2. løb:

AG2, 2. løb:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hjemme fra Jyderup... Disk i klasseløbene og ti fejl i de åbne... Hunden var glad, men jeg var vist lidt for tilbageholdende, så han var mange gange i tvivl om hvad jeg ville have ham til... Bilder mig selv ind at vi er de "Rigtige vindere" af AGÅ, for han må jo gerne springe felterne hvis han da vil ;D og vi havde da den hurtigste tid...

Har fået filmet de to agilityløb og spring2 på min IPad, så det burde gå hurtigt at få dem udloadet...

du løb fint... men ja tror også du var lidt for usikker i dit gennemløb... og feltet på balancen røg..(hvis du er den jeg tænker på). men ellers så det da fint ud.... :) men der var virkeligt mange DISKER idag... men syntes helt sikkert der også mar meget godt agility at se på... men var (den høje) tidstager så havde også andet at lave and bare at nyde showet :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en god dag til KAF-Cup. :-)

Jeg kunne godt mærke på Tyson, at han var træt efter i går, så han startede lidt langsommere. I første SP2-løb fik han dog hurtigt fart på, vi var fejlfri, vandt klassen og fik endnu en pind. :banan:

I første AG2-løb startede han også lidt langsomt, og balancen var en af de første forhindringer, og den sneeeeeglede han sig over, det gik seriøst SÅ langsomt. Et par forhindringer senere fik han dog god fart på, og derefter gik det strygende. Fejlfrit løb, desværre med tidsfejl på 2 sek. (dumme balance :evil:), men godt nok til at vinde klassen. :vinder:

Om eftermiddagen styrtregnede og tordnede det. Tyson hader at være ude i regnen og er bange for torden. :???: Først skulle vi løbe SP2, Tyson halsede af stress over tordenvejret og havde minus fokus. Han startede ekstremt langsomt, anden forhindring var tunnellen, og der stoppede han inde i den og kiggede ud på mig. Jeg fik ham dog kaldt ud, og der kom lidt mere gang i ham, men han løb meget ufokuseret og løb på et tidspunkt næste ud af banen. Ca. halvvejs kom der dog pludselig gang i ham, og han begyndte at synes, at det var sjovt. Desværre tog han et forkert spring, så vi blev disket, men han satte fuld spurt på det sidste stykke af banen og kom glad ud. :5up:

I AG-løbet regnede det stadig, tordenen var der stadig, men var stilnet lidt af, så Tyson var ikke nær så stresset - men havde dog ikke megen lyst til at løbe i regnvejr. Vi løb fejlfrit, men han var ekstreeeemt langsomt de første to tredjedel af banen. På den sidste tredjedel blev han dog pludselig tændt (faktisk var det i begge regn- og tordenløbene slalommen, der tilsyneladende tændte ham og fik ham op i gear) og afsluttede i fin fart og kom igen glad ud af banen. Vi fik en tidsfejl på 10 sek. (!!!!!!!), men det var nok til en tredjeplads. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ooooog... så håber jeg, at Aina selv kommer herind og praler, men kan ikke lade være med at fortælle, at hun i dag havde et fejlfrit løb i i AG1 med kun 10,88 sek. i tidsfejl, hvilket gav en 4. plads, ooooog en enkelt vægring i SP1 og kun tidsfejl på 13,et-eller-andet, hvilket gav en 2. plads!!!!! Jeg har aldrig set hende og Lumi løbe så godt til stævner, det var smukt, smukt, smukt, flot og flydende og et fantastisk samarbejde! :vinder:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih hvor dejligt for aina og også tillykke til sonja og den lille ræv...

Karla og jeg løb i Horsens idag. karla var en agilitystjerne og vandt agåben og blev nr to i klasseløbet. Jeg tog mig lidt for god tid til at få balancefeltet med, men det var nu ok at blive slået på tid, når jeg nu havde taget mig god tid... I agåben var balancefeltet rent held. Hun sprang inden feltet, men da hun a

lander har hun det ene bagben strakt ud, så hendes bagpote berører det yderst af nedgangen :lol: dommeren var ude for at spørge hvordan jeg havde trænet det, da det åbenbart så ud som hun gjorde det helt bevidst :lol: glæder mig til at se om det kan ses på videoen...

Devsærre brød den forstrækning / fiberting jeg har i skinnebenet/læggen op igen i det andet ag løb, så jeg var moget ef en haltefanden i begge springløb, hvilket desværre nok har påvirket hvordan jeg løb... Ihvertfald misforstod Karla og jeg lidt hinanden og blev disket i spåben og fik 10 fejl i sp3... Men hun løb fin fin... Og vi løber jo sådan set kun for feltne i øjeblikket, og dem tog hun jo.... God lille vuf!

Link til indlæg
Del på andre sites

du løb fint... men ja tror også du var lidt for usikker i dit gennemløb... og feltet på balancen røg..(hvis du er den jeg tænker på). men ellers så det da fint ud.... :) men der var virkeligt mange DISKER idag... men syntes helt sikkert der også mar meget godt agility at se på... men var (den høje) tidstager så havde også andet at lave and bare at nyde showet :)

Jeg var nu ikke så usikker... Han er bare så pokkers svær at løbe med til konkurrencer efter han er kommet i seniorklasserne... Han er på en gang blevet lidt hurtigere og mindre selvstændig og der er pludselig ting han ikke længere kan, som han normalt er ret sej til...

Samtidigt så træner jeg jo en del mere med den unge, og det er en helt anden måde der skal arbejdes på med hende, så tror det er lidt det der går ind og kokser...

Men hvad... basse var super glad hele vejen igennem, også selvom han blev kaldt et gammelt fjols et par gange... Men det var nu kærligt ment...

Lige vores løb som jeg jo selv mener vi burde erklæres "vindere" af, for det var jo kun felterne der røg sig en tur, hvilket jeg jo har sagt til mig selv vi nøjes med at tage hvis han tager dem, gider ikke den kamp med ham *gg*...

[video=youtube_share;Bs-ACtIa9Bo]

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih hvor dejligt for aina og også tillykke til sonja og den lille ræv...

Karla og jeg løb i Horsens idag. karla var en agilitystjerne og vandt agåben og blev nr to i klasseløbet. Jeg tog mig lidt for god tid til at få balancefeltet med, men det var nu ok at blive slået på tid, når jeg nu havde taget mig god tid... I agåben var balancefeltet rent held. Hun sprang inden feltet, men da hun a

lander har hun det ene bagben strakt ud, så hendes bagpote berører det yderst af nedgangen :lol: dommeren var ude for at spørge hvordan jeg havde trænet det, da det åbenbart så ud som hun gjorde det helt bevidst :lol: glæder mig til at se om det kan ses på videoen...

Devsærre brød den forstrækning / fiberting jeg har i skinnebenet/læggen op igen i det andet ag løb, så jeg var moget ef en haltefanden i begge springløb, hvilket desværre nok har påvirket hvordan jeg løb... Ihvertfald misforstod Karla og jeg lidt hinanden og blev disket i spåben og fik 10 fejl i sp3... Men hun løb fin fin... Og vi løber jo sådan set kun for feltne i øjeblikket, og dem tog hun jo.... God lille vuf!

Jeg var jo også i Horsens i går, og fik set dig løbe live. Nu skulle vi jo løbe mod hinanden i de åbne, så måtte hellere tjekke mine "konkurrenter" ud) I er satme seje!! Også selvom det foregik lidt humpende til sidst :blink: Og tillykke med sejren i AG åben! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, min søndag i øsregn, krydret med lidt sol, i Horsens var det man vist kalder en blandet fornøjelse.

Lille Luna, min skønne prinsesse. Vi fungerer bare ikke i AG løbene pga de *indsæt grimt ord* felter! :damn: Så ag løbene taler vi ikke så højt om...

Hun er til gengæld sej i springklasserne! Vi har dog stadig lidt problemer med hjulet, så det gav en væring i spring åben. Ellers et godt løb! Og så vandt i spring klasse 1 og fik første pind! :banan:

Gamle Milo, min lille sløve trold! Han løb 4 stk fejlfriløb, dog med tidsfejl i ag 1 og spring åben! Han er altså en fornøjelse - selvom han er lidt langsom :blink: :hjerte:

Så vi kom da hjem med en første plads, og 2 anden pladser. Så ikke helt tosset alligevel.

Nu vil jeg futte til træning, hvor der skal øves hjul med Luna og fart med Milo... Tror jeg finder et pivedyr frem... oh ræd oh skræk! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var nu ikke så usikker... Han er bare så pokkers svær at løbe med til konkurrencer efter han er kommet i seniorklasserne... Han er på en gang blevet lidt hurtigere og mindre selvstændig og der er pludselig ting han ikke længere kan, som han normalt er ret sej til...

Samtidigt så træner jeg jo en del mere med den unge, og det er en helt anden måde der skal arbejdes på med hende, så tror det er lidt det der går ind og kokser...

Men hvad... basse var super glad hele vejen igennem, også selvom han blev kaldt et gammelt fjols et par gange... Men det var nu kærligt ment...

Lige vores løb som jeg jo selv mener vi burde erklæres "vindere" af, for det var jo kun felterne der røg sig en tur, hvilket jeg jo har sagt til mig selv vi nøjes med at tage hvis han tager dem, gider ikke den kamp med ham *gg*...

[video=youtube_share;Bs-ACtIa9Bo]

du var ikke den jeg troede... sorry...:oops::oops: var ellers så sikker...:???::hmm::oops:

SUPER flot slalom!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hmm... ville egentlig gerne med til stævnet i Sorø den 9. september... men der er ikke andre fra klubben, der kan, og jeg synes altså, at det er lidt kedeligt at skulle af sted alene. :???:

Det forstår jeg godt. Det lyder også som om at I har det mega hyggeligt når I sådan er flere afsted :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Amok mange videoer... fra Horsens og JM- jeg synes virkelig jeg løber grimt :lol:

AG2 - bruger lang tid på balancefeltet

AmZ1KlAGx47XA

AGÅ - jeg kan ikke se, at det felt er der... men dommeren sværger :vedikke: det er i dette løb - lige ved vippen, at min fiberting i læggen bryder op igen...

[video=youtube;zWpeZa-40k8]

SPÅ - misforståelse... skulle have kaldt hende før flyv, eftersom jeg var bagefter, men havde simpelthen ikke set det som en fælde. Da jeg gik banen senere (var banebygger så skulle samle numre ind), kunne jeg faktisk godt se, at hendes linie passede med det spring når jeg var bagefter...

AmZ1KlAGx47XA

SP3 - hun har tydeligt låst på slalom allerede da hun springer springet før, desværre har hun ikke tydeligt låst på hvor den starter henne :lol:

[video=youtube;lz-DgY354Pc]

XA

edit. Måtte ikke have så mange videoer i samme post. Så JM videoerne kommer lige separat

Link til indlæg
Del på andre sites

Videoer fra Jysk Mesterskab.

Indledende springløb - det er ikke kønt, men det er fejlfrit - og det eneste løb vi havde i tørvejr!

AmZ1KlAGx47XA

Indledende AG løb - forbaskede balancefelt. Og så har hun fået den her ekstremt irriterende "vane" (eller hun har ihvertfald gjort det 2 stævner i træk, ved ikke om det er for tidligt at kalde det vane ;-) ) Med liiiige at se om hun ikke kan snyde sig til at tage balancen når hun synes hun vil have den :evil:

[video=youtube;Wn-0FFHI1PI]

XA

A-finale - balancefelt og disk pga spring taget bagfra...

AmZ1KlAGx47XA
Link til indlæg
Del på andre sites

Så havde vi vores KC debut i går! Vi skulle have været afsted lørdag, men vejret var ret skidt, og Janice havde ikke lyst til/mod på halvanden times biltur i regn og torden. Fair nok!

Der var kun games klasser i går, og i det store hele gik det ikke fantastisk godt, men vores første klasse var en steeplechase (my all time favourite :lol: der er kun spring og en eller to tunneler), som vi løb fejlfrit og rigtig nydeligt! Vi fik en fin sløjfe, herovre får man nemlig sløjfer for fejlfri :mrgreen:

Efter det var der en tunnel terror klasse. Den var virkelig led, og jeg skulle slet ikke have forsøgt mig med at løbe banen rigtigt. Jeg for vild halvvejs, og Sally mistede helt gnisten, og fik øje på en hund hun kendte, og var på vej ud til den, så fik hun øje på Janice der sad som hjælper i klassen, og var på vej hen til hende :rolleyes: den sidste klasse var en take your own line. Jeg glemte hvor jeg ville have været henad, og Sally glemte at være artig, så hun løb først hen og krammede dommeren, og derefter hen og krammede et par hjælpere der sad ved hegnet :rolleyes: Så sagde vi pænt tak og forlod ringen, jeg havde helt mistet overblikket :lol:

men ud over det opførte hun sig ret pænt, hun var selvfølgelig spændt, og vuffede og gøede en lille smule, men slet ikke noget slemt! Jeg kunne også lufte hende i snor på området, uden hun reagerede på andre hunde!! (hendes problem er hvis hundene er længere væk fra hende, ikke dem der er tæt på).

Her viser hun og Bert stolt deres rosetter frem :mrgreen:

Sallysfirstrosette.jpg

Al begyndelse er svær, og jeg lærte en masse ting. For det første; Sally er ikke vild med tunneler, tunnel terror er ikke for os! (endnu i hvertfald). Vælg en power and speed klasse i stedet! men jeg vidste ikke hvad de var, så ville ikke vælge den da jeg tilmeldte.

Det er IKKE en hjælp at se de andre løbe i en take your own line! (haha det siger næsten sig selv, ikke?)

Der skal trænes rigtig meget motivation og meget nemme ting i den nærmeste fremtid, vi var gået i stå med vores træning, og har nu ikke trænet i en måneds tid, det skal være sjovt igen!

Skal afsted igen på lørdag, der er det almindelige klasser. To agility løb og en springklasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Sonja har skrevet så var vi til stævne i KAF her i weekenden og alle fra vores klub gjorde det bare SUPER godt!!

Lumi løb ok godt om lørdagen og tog slalommen i alle løb, MEN alle gangene var det ved 2.-3. forsøg at hun gik igang med at tage den.

Om søndagen løb hun FANTASTISK godt!! Hun tog slalommen i alle 4 løb ved første hug (dog røg hun ud af den den ene gang i næstsidste port) og så var hun bare på i gennemløbene. I nr. 3 løb var der dog lidt torden og der kom et lige før vi skulle på banen. Så hun ville lidt væk fra banen og tog det første spring fra den forkerte side. Men hun virkede mere ukoncentreret og ikke bange, så prøvede at løbe med hende og det gik faktisk fint. Selv i det løb tog hun slalommen i første hug.

Efter løbet gik tordenvejret dog amok - tror det var efter det løb - så Lumi hyperventilerede og rystede :(

Hun blev dog sig selv igen efter vejret sluttede og sidste løb var hun så meget på og frisk :)

Nu har jeg bare nerver på, da det er i morgen vi drager afsted til Belgien :S Omg...

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites