Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012

Amocca
 Share

Recommended Posts

Så er det i morgen, at verdensmesterskabet i para-agility starter, hvor Aina og Lumi skal vise, hvor seje de er!

Anne / Holly har oprettet en FB-gruppe med opdateringer, den hedder PAWC DK 2012. Man kan følge med via live stream her:

IMCA PAWC 2012

På hjemmesiden kan man se tidsplanen (husk at der skal stå PAWC, ikke IMCA, når det er para-gruppen, der løber).

Het laatste nieuws over de IMCA PAWC 2012 in Wieze

Kryds fingre i vildskab!!! :x::x: :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 959
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er det i morgen, at verdensmesterskabet i para-agility starter, hvor Aina og Lumi skal vise, hvor seje de er!

Anne / Holly har oprettet en FB-gruppe med opdateringer, den hedder PAWC DK 2012. Man kan følge med via live stream her:

IMCA PAWC 2012

På hjemmesiden kan man se tidsplanen (husk at der skal stå PAWC, ikke IMCA, når det er para-gruppen, der løber).

Het laatste nieuws over de IMCA PAWC 2012 in Wieze

Kryds fingre i vildskab!!! :x::x: :x:

Du kan tro at der krydses!!! :x::x: :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan heller ikke se den... Men hey - bruger Aina egentlig den alm. crosser til VM, eller den der hurtige vi så i en video forleden..??

Hun bruger hockeystolen, som I så på video... den er ikke hurtigere end crosseren (faktisk kan den vist ikke køre lige så hurtigt på ligeud-strækninger), men den vender hurtigere og snævrere.

Så I hendes løb i dag? Ellers har Buddha optaget det:

Ærgerligt at Lumi løber ud af banen i starten... jeg tror, at hun blev disket for det, ellers blev hun i hvert fald disket senere, da hun sprang et spring over. Men ellers super fint løb med godt flow, synes jeg. Aina er dog slet ikke tilfreds (har sms'et med hende), hun følte ikke, at hun havde ordentlig kontakt med Lumi på banen. Men forhåbentlig har Lumi så mere fokus i morgen og på søndag, nu hvor hun har prøvet at løbe på banen med alle forstyrrelserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aina og Lumis AG-løb i dag:

A'et var en fælde, og Lumi elsker A'er, så Aina prøvede derfor at nå ned og spærre for det. Dermed fik hun trukket Lumi forbi et spring, men jeg tror ikke, at hun fik en vægring for det. Hun måtte op og støtte Lumi ved springet, så hun nåede ikke at spærre for A'et, men fik fint kaldt hende af det. Ved slalommen var Lumi desværre for meget oppe at køre, så hun fik en vægring. Derefter fik Aina hende igennem ved hjælp af håndsignaler, og resten af løbet gik perfekt! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aina og Lumis AG-løb i dag:

A'et var en fælde, og Lumi elsker A'er, så Aina prøvede derfor at nå ned og spærre for det. Dermed fik hun trukket Lumi forbi et spring, men jeg tror ikke, at hun fik en vægring for det. Hun måtte op og støtte Lumi ved springet, så hun nåede ikke at spærre for A'et, men fik fint kaldt hende af det. Ved slalommen var Lumi desværre for meget oppe at køre, så hun fik en vægring. Derefter fik Aina hende igennem ved hjælp af håndsignaler, og resten af løbet gik perfekt! :banan:

SMS fra Aina: Hun fik to vægringer, der blev også dømt vægring på det spring, hvor Lumi løb forbi. Lumi skal støttes mere, end hun er vant til. Hun ved ikke, hvad der gik galt på slalommen, men hun havde ellers meget bedre fokus fra Lumi i dag. I dagens løb lå de nr. 9 ud af 17. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sally og jeg har været afsted idag, med rimelig succes! Første løb var et agility løb, grade 1-2 og det var en nem lige op og ned bane, uden de store udfordringer (lige som vi kan lide det :lol:). Sally løb ret urutineret, bl.a. kom hun skævt på flyvet, og stod på de første 3 pinde i den, og hun var lige ved at misse slalommen, men kom fint i den dag jeg fik hende mindet om det, og så opdagede hun ikke at vippen var vippen, så fik et lidt hårdt nedslag (men var ok). Vi endte skisme med en fejlfri runde, og endnu en fin "fejfri runde-roset"! Må have været en virkelig sød og gavmild dommer :mrgreen: Det er noget der er godt for moralen -altså min, Sally er nok ligeglad :lol:

Andet løb var endnu et grade 1-2 agility løb, nget mere snørklet, men en ok bane, en fin blanding af vendinger der skulle tænkes lidt over, og strækninger der skulle løbes (som er det Sally godt kan lide). Det eneste sted jeg ikke brød mig om, var en spring der stod i en skarp vinkel efter balancen, hvor vi skulle skarpt tilbage rundt om springet igen, og hun endte da også med at løbe under det spring.. dog sagde flere at deres havde fundet en færd lige ved det spring, og hun lignede også en der løb med snuden i jorden pga duft, ellers resten fejlfrit!

Sidste løb var et springløb. Hun var træt, og vi fik en tam start; missede slalommen, gik under et spring, men jeg lod hende bare fortsætte, og hun fandt energien til en rigtig fin afslutning :5up:

Er helt igennem tilfreds med hende. Der var ingen tegn på at forlade ringen, og en lille smule gøen lige når hun kom ud af bilen, blev hurtigt afløst af generel tilfredshed med bare at være en del af den kæmpe forsamling. Virkelig god opførsel!! Der kom endda en dame og spurgte om hun måtte sige hej til hende, og sagde at hun godt var dejlig og smuk :hjerte: Den slags kan vi lide! :mrgreen:

Jeg kunne gå mellem alle 10 ringe, og bare nyde at være der, men en glad men nogenlunde rolig hund, og jeg kunne lufte hende lidt væk fra ringene, i en halvlang løs snor, uden at hun reagerede på andre hunde. Så fedt at se hende opføre sig som en helt normal hund!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Sally og jeg har været afsted idag, med rimelig succes! Første løb var et agility løb, grade 1-2 og det var en nem lige op og ned bane, uden de store udfordringer (lige som vi kan lide det :lol:). Sally løb ret urutineret, bl.a. kom hun skævt på flyvet, og stod på de første 3 pinde i den, og hun var lige ved at misse slalommen, men kom fint i den dag jeg fik hende mindet om det, og så opdagede hun ikke at vippen var vippen, så fik et lidt hårdt nedslag (men var ok). Vi endte skisme med en fejlfri runde, og endnu en fin "fejfri runde-roset"! Må have været en virkelig sød og gavmild dommer :mrgreen: Det er noget der er godt for moralen -altså min, Sally er nok ligeglad :lol:

Andet løb var endnu et grade 1-2 agility løb, nget mere snørklet, men en ok bane, en fin blanding af vendinger der skulle tænkes lidt over, og strækninger der skulle løbes (som er det Sally godt kan lide). Det eneste sted jeg ikke brød mig om, var en spring der stod i en skarp vinkel efter balancen, hvor vi skulle skarpt tilbage rundt om springet igen, og hun endte da også med at løbe under det spring.. dog sagde flere at deres havde fundet en færd lige ved det spring, og hun lignede også en der løb med snuden i jorden pga duft, ellers resten fejlfrit!

Sidste løb var et springløb. Hun var træt, og vi fik en tam start; missede slalommen, gik under et spring, men jeg lod hende bare fortsætte, og hun fandt energien til en rigtig fin afslutning :5up:

Er helt igennem tilfreds med hende. Der var ingen tegn på at forlade ringen, og en lille smule gøen lige når hun kom ud af bilen, blev hurtigt afløst af generel tilfredshed med bare at være en del af den kæmpe forsamling. Virkelig god opførsel!! Der kom endda en dame og spurgte om hun måtte sige hej til hende, og sagde at hun godt var dejlig og smuk :hjerte: Den slags kan vi lide! :mrgreen:

Jeg kunne gå mellem alle 10 ringe, og bare nyde at være der, men en glad men nogenlunde rolig hund, og jeg kunne lufte hende lidt væk fra ringene, i en halvlang løs snor, uden at hun reagerede på andre hunde. Så fedt at se hende opføre sig som en helt normal hund!!

Hvor er I bare gode.... Og dygtige Sally:hjerte: Du kan helt sikkert være stolt af hende! Det lyder til at I har haft en rigtig dejlig dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, jeg fik forresten også endelig målt hende, man må jo i virkeligheden ikke starte før de er målt, men der er ligesom ikke nogen der kunne tænke andet, end at hun er stor :lol: åhhh hvor hun ellers elskede at blive målt! Begge målerne fik rigtig mange Sally-kram :rolleyes: men nu havde hun jo heller ikke krammet en eneste dommer eller tilskuer, så hun havde nok lidt ekstra kærlighed der lige skulle brændes af :lol:

Og så fik jeg også hilst på min nu ex-træner. Hun er ellers typen der nok sagtens kunne give en den kolde skulder i årevis, men mit liv er for kort til den slags, og siden de eneste andre mennesker jeg kender ude til stævner, træner hos hende, ja så kommer vi jo nok til at rende ind i hinanden en del! Så jeg talte bare til hende, som ganske normalt, og nu er det da i det mindste etableret, at jeg ikke gider en kold krig! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites