Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012

Amocca
 Share

Recommended Posts

Har været til klubmesterskab og vandt totalt meget - vandt over en seriøst dygtig hund, vandt over en ret god træner med sin lowchen, fik 2 førstepladser (en til Buller, en til Petrine), en andenplads (Buller) og en tredieplads (Petrine). Verdensmesterskabet er lige om hjørnet!

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 959
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så fik vi overstået den den dejligste DM weekend i Grindsted. Og selvom vi ikke kom hjem med "noget at prale af" - så var vi alligevel ca. 200 gange bedre end vi var sidste år - så det er jo altid noget :mrgreen:

Lavede åndssvafe førerfejl i begge løb på dag 1 - men heldigvis ikke slemme nok til at få os disket, så vi kunne gå fra dag 1 med æren i behold. 5 fejl i hvert løb og lige præcis udenfor A-finalen. Så bedst seeded i B-finalen... Hvilket skulle vise sig at være min undergang :lol:

Man løber i finalerne alt efter hvor godt seedet man er, og nr 1,2 og 3 i B-finalen kvalificerer sig til at løbe A-finalen. Da det blev min tur til allersidst vidste jeg o derfor hvilke hunde der var 1,2 og 3! Og jeg vidste derfor også, at Karla var hurtigere end dem alle. derudover vidste jeg, at nr 3 havde 5 fejl, så selv hvis Karla smed sit balancefelt - så ville jeg kunne få en plads i A-finalen! DET magtede hjernen ikke at kapere :lol: så jeg fik mig selv disket, ren førerfejl - hunden gjorde præcis hvad jeg bad om! desværre...

Men hey, vi var der! Og vi var 1000 gange bedre end sidste år - næste år tager vi sgu A-finalen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca:

Hvem vandt egentlig... Fik det at vide for mellem, men fik slet ikke fat i det.... Var bare så glad på Karins vegne, da hun sagde hun var blevet 3 og 4...

Lille

1. Susanne Prier med <Dweet

2. Louise Baden med Puma

3. AnneMette Hemdrup med Tyson

Mellem

1. Ann-Britt med Diesel

2. Susanne Rødtness med Jari

3. Karin med Albert

Stor - spøjst nok er 1,2 og 3 kuldsøskende!

1. Ann-Britt med ? (har glemt hvad hunden hedder, beklager... måske DJ? - Men hvor overlegen er man så? at vinde både mellem og stor???)

2. Morten Juhl med Spottie

3. Carsten med Max (?)

Link til indlæg
Del på andre sites

t Indtil hun fik øje på nummerskiltet til slalommen, uhhh den skulle man da lige ud at hilse på :rolleyes:

Doh, det nummer har Tyson også lavet. :stupid: Men tillykke med det fejlfrie løb. :5up:

Har været til klubmesterskab og vandt totalt meget - vandt over en seriøst dygtig hund, vandt over en ret god træner med sin lowchen, fik 2 førstepladser (en til Buller, en til Petrine), en andenplads (Buller) og en tredieplads (Petrine). Verdensmesterskabet er lige om hjørnet!

Kæmpestort tillykke, er vildt ærgerlig over at jeg ikke så jer, næste år skal klubmesterskabet ligge, så jeg kan være med!

Men hey, vi var der! Og vi var 1000 gange bedre end sidste år - næste år tager vi sgu A-finalen ;-)

Yes, næste år vinder I det hele! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe. Det er da en sjov idé!

Er der flere af de mærkelige klasser derhenne?

Det var jo en kæmpe hunde dag, med boder, en masse hundesport osv så det var en for sjov udstilling, og ja, de findes ret ofte herovre. Der er mange forskellige klasser, bedste logrende, den hund dommeren helst vil have med hjem osv :lol:

Welcome to Paws In The Park

Doh, det nummer har Tyson også lavet. :stupid: Men tillykke med det fejlfrie løb. :5up:

Ja det var virkelig bittert! der var så fint flow på resten af banen, og selvom det var 2. løb og det var begyndt at regne, var hun hurtigere og mere selvstændig end hun har været før, det var virkelig fedt!! Kan mærke at det har været rigtig godt at være afsted hver weekend her en overgang, hun har virkelig fået en masse stævneerfaring :5up: og er så nem at have med at gøre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Tror faktisk at jeg har været lidt fraværende herinde på det sidste... Har mest tænkt på Duffy og det der f... patella lux - og hvad fremtiden bringer.

Vi har løbet vores indtil videre sidste stævner - DGI i Smørum (14 dage siden) og DGI landsdelturnering i Lyngby (i dag). Skal til dr dyr på tirrsdag og ha' taget røntgen etc, så nu må se. Men regner med at lade hende blive opereret, og ved så ikke om det ender med et endeligt farvel til agility for os.

Anyway, i Smørum var Duffy ok. Lidt for overgearet, hvilket gav problemer i dagens 1 klasse AG. Hun var ikke til at komme i kontakt med i slalom, så det tog et par forsøg - eller tre. Duffy er jo helt pjattet med de tunneller, og damm der var mange fælder. Vi røg også i en, så det blev en disk. Vi blev også disket i AG søndag. Fik fjernet fokus fra en tunnel-fælde, men fik ikke min overkrop på plads i det efterfølgende stakit og fik hende sendt udenom et spring, hvor vi ellers sku indenom. Nå ja, ellers var det ok. Hun røg ikke i fælden så det var jo godt, og stakitter er vi ellers gode til, så det går nok!

Vi vandt SP både lørdag og søndag. Lørdag med en væring (glemmer hvor vi skal hen) og søndag med et fejlfrit løb. Synes faktisk ikke at jeg løb særlig godt i det hele taget den weekend - var meget ujævnt, bevæger mig ikke, ikke var ikke særlig fokuseret, og det kunne jeg mærke smitte af på Duffy.

Lørdag var der en for sjov klasse som vi vandt. Det var en knock-out klasse, og vi vandt alle tre heats. Mega sjov klasse!

I dag var vi i Lyngby og Duffy var så meget bedre i dag. Synes faktisk at hun var en lille stjerne :)

Dog er det gået meget tilbage med slalom, og jeg ved simpelthen ikke hvordan at jeg skal få motiveret hende yderlige til selv at søge ind i slalommen og arbejde mere selvstændigt - i stedet for at glo op på min, bide og hoppe op af mig, og faktisk slet ikke se den....

Fik 1 fejlfrit AG løb og 2 fejlfrie SP løb. 1 løb i AG stod jeg og snorksov, så vi fik en væring, og glemte banen hist og pist, og fik derfor ikke fulgt min plan til fulde. Men vi tog heldigvis revanche i de næste tre løb ved at være fejlfrie. Dog var Duffy - og jeg - mega trætte i sidste løb. Duffy nærmest gik igennem slalom...

(Bonusinfo: se slalom i SP... Jeg var så tæt på at skvatte over mig selv - søde Duffy overlever og er så sej at tage slalom alligevel - og fejlfrit :) )

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi har så også været til klubmesterskab i dag :mrgreen:

Vi stillede op i øvede og vandt springklassen med et (flot) fejlfrit løb. I agilityklassen fik jeg desværre disket Louie på det andetsidste spring efter et ellers perfekt løb. Så surt. Vi ville være blevet klubmestre :megaked: Poker var også med og få lidt "stævne"-erfaring, og Louie havde en fest på banen, og det er jo det vigtigste (og han var suverænt den bedste, hvis jeg helt objektivt selv skal sige det).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - jeg troede faktisk der var et på Wilhelmsborg, men det er måske forskelligt hvem der afholder julestævne?

Skal til klubstævne i slutningen af oktober - er spændt på hvor motorisk hæmmet jeg bliver til konkurrencer :blink:

Jeg skal godt nok melde mig til den letteste klasse, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - jeg troede faktisk der var et på Wilhelmsborg, men det er måske forskelligt hvem der afholder julestævne?

Skal til klubstævne i slutningen af oktober - er spændt på hvor motorisk hæmmet jeg bliver til konkurrencer :blink:

Hov er det på Fyn ikke bare et ralloystævne? Der står intet om agility...?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi overstået den den dejligste DM weekend i Grindsted. Og selvom vi ikke kom hjem med "noget at prale af" - så var vi alligevel ca. 200 gange bedre end vi var sidste år - så det er jo altid noget :mrgreen:

Lavede åndssvafe førerfejl i begge løb på dag 1 - men heldigvis ikke slemme nok til at få os disket, så vi kunne gå fra dag 1 med æren i behold. 5 fejl i hvert løb og lige præcis udenfor A-finalen. Så bedst seeded i B-finalen... Hvilket skulle vise sig at være min undergang :lol:

Man løber i finalerne alt efter hvor godt seedet man er, og nr 1,2 og 3 i B-finalen kvalificerer sig til at løbe A-finalen. Da det blev min tur til allersidst vidste jeg o derfor hvilke hunde der var 1,2 og 3! Og jeg vidste derfor også, at Karla var hurtigere end dem alle. derudover vidste jeg, at nr 3 havde 5 fejl, så selv hvis Karla smed sit balancefelt - så ville jeg kunne få en plads i A-finalen! DET magtede hjernen ikke at kapere :lol: så jeg fik mig selv disket, ren førerfejl - hunden gjorde præcis hvad jeg bad om! desværre...

Ej, det var dælme ærgeligt! Men skøn I fik en god tur :blink: Jeg vil så gerne have været og se finalerne igår, meen det satte en forkølelse altså en stopper for!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vilhelmsborg DGI stævnet er først i januar så vidt jeg husker. Odense holder altid julestævne -Men den invitation der her er linket til er ikke det rigtige så vidt jeg kan se. Jeg kan ikke huske om de har slalom, vippe, hjul og pose med i begynderklassen hod DGI på fyn... Karla har aldrig løbet en begynderklasse hos DGI (selv ikke da vi var helt nye), fordi for os handlede det altid om at træne slalom og vippen i konkurrence-situationer - og til de fleste jyske DGI stævner er de to ikke med i begynderklassen. Så gør op med dig selv, hvad du gerne vil træne... Men jeg tror ikke nogen vil se skævt til, at du melder dig til i begynder.

Det er bare lidt vigtigt, at folk ikke melder sig til i for let en klasse, da DGI stævnerne (i mine øjne) netop er skabt til at give de nye en god oplevelse i at være til stævne - og evt. også en sejr ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vilhelmsborg DGI stævnet er først i januar så vidt jeg husker. Odense holder altid julestævne -Men den invitation der her er linket til er ikke det rigtige så vidt jeg kan se. Jeg kan ikke huske om de har slalom, vippe, hjul og pose med i begynderklassen hod DGI på fyn... Karla har aldrig løbet en begynderklasse hos DGI (selv ikke da vi var helt nye), fordi for os handlede det altid om at træne slalom og vippen i konkurrence-situationer - og til de fleste jyske DGI stævner er de to ikke med i begynderklassen. Så gør op med dig selv, hvad du gerne vil træne... Men jeg tror ikke nogen vil se skævt til, at du melder dig til i begynder.

Det er bare lidt vigtigt, at folk ikke melder sig til i for let en klasse, da DGI stævnerne (i mine øjne) netop er skabt til at give de nye en god oplevelse i at være til stævne - og evt. også en sejr ;-)

Super! Jeg vil tage det i januar så - tak :-D

Det giver god mening, at man ikke skal melde sig til i en for let klasse, men vi er ikke sikre på hverken slalom eller vippe endnu, så det giver vist sig selv! Måske er vi til januar - hvem ved!

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrineklanen var SÅÅÅÅ gode!! :klap:

Og Louie havde det nemlig rigtigt sjovt på banen - SÅ dejligt at se. Og din TORSK med de sidste spring :stupid::mrgreen:

Jeg havde glemt targetsticken og lånte Carlos, men "dutten" for enden var mindre end hvad Lumi var vant til, så fik hende til at dutte på den, men når vi løb tror jeg måske det var svært for hende at se den.

Og så var det kun anden gang jeg løb udendørs med den nye elstol.

Og så var der vist MANGE spændende dufte derude - mange af hundene gik i snus og var ukoncentrerede. Så med alt det i baghovedet, så var det ikke noget under at det ikke gik sååå godt..hehe. Mente dog jeg blev disket i alle løb, men gjorde jeg åbenbart ikke, for blev da 2. i det ene løb. Og så i for sjov løbet, hvor vi var opdelt i 5 hold og løb stafet - der vandt vores hold overlegent! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvor pokker er Odenses DGI-julestævne..?? :vedikke: For det stævne de holder i det pissekolde ridehus i januar, det er jo ikke DGI, men OcH...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvor pokker er Odenses DGI-julestævne..?? :vedikke: For det stævne de holder i det pissekolde ridehus i januar, det er jo ikke DGI, men OcH...

Ja, januar stævnet er OcH - men det i november/december er DGI.... Det var jo det, jeg oprindeligt (i tidernes morgen da Johna var lille bitte), havde planlagt hun skulle debutere til :sjov: det skal hun så IKKE :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites