PinPoynter Besvaret Oktober 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2012 ok, og så er det bare med ikke at misse sin plads i rækkefølgen eller hvad? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2012 ok, og så er det bare med ikke at misse sin plads i rækkefølgen eller hvad? Altså, hvis man ikke kunne nå det, fordi man løb i en anden ring, så plejer de at give en lov til at løbe til sidst i klassen. De foretrækker dog, hvis man på forhånd giver indsender besked om, at man måske ikke kan nå det, så h*n er forberedt på, at man måske skal rykkes ned til sidst. Hvordan gør I da i UK? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Oktober 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2012 Det er lidt kompliceret at forklare, men fungerer rigtig fint i praksis synes jeg. Man har et nummer (running order), lad os sige at mit nr er 57 og der er 108 i klassen, så kalder de nomalt 20 numre ad gangen, altså starter med at kalde op til 20. Så kan de 20 første komme og stille sig i kø, i den rækkefølge de nu dukker op i. Derefter kalder de løbende de næste 10-20 eller hvad de lige synes (det man i hvertfald ikke må misse er "calling to end of class!"). Man kan altså godt komme senere uden problemer, men der skal nogle gange lidt overtalelse til, for at man får lov at løbe "for tidligt", men som du siger, hvis man forklarer at man skal være to steder på en gang, eller skal være hjælper et andet sted, så er det ikke et problem. Dukker man ikke op i køen, er der ingen der venter eller regner med at man møder op. Man bliver krydset af når man stiller sig i kø, så de ved man har løbet. Man har også et Stævnenummer, som er det samme i alle klasser, det er de skriver resultater etc ned imod. Det tager lidt af stressen at man ikke skal være der på klokkeslag, men til gengæld får man stress af enten at skulle lytte i højtalerne, hvad de forskellige ringe kalder til, især når der er rigtig mange ringe! Eller man hele tiden er nede for at tjekke tavlerne ved ringene, for at se, fordi man ikke lige hørte hvad der blev sagt over speakeren Hos UKA skal man krydse sig af på en liste når man har gået bane, så ved de man er der, og der vil blive kaldt efter en i højtaleren hvis man ikke er at finde i køen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2012 Hmm, jeg kan nu godt lide at vide, hvornår jeg skal løbe. Så ved jeg, hvornår jeg skal tage Tyson ud af buret og begynde at varme op, og jeg kan holde øje med, hvor langt de er kommet, ved at tjekke hvem der løber. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Oktober 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2012 Hmm, jeg kan nu godt lide at vide, hvornår jeg skal løbe. Så ved jeg, hvornår jeg skal tage Tyson ud af buret og begynde at varme op, og jeg kan holde øje med, hvor langt de er kommet, ved at tjekke hvem der løber. men ved det jo ca, fra sin running order, ca et minut per hund foran en. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2012 men ved det jo ca, fra sin running order, ca et minut per hund foran en. Men du ved det vel alligevel ikke rigtigt, hvis I bliver kaldt op 20 af gangen, og så ved du ikke, om du skal løbe nr. 1 eller 20 i den gruppe? Eller har jeg misforstået? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Oktober 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2012 Men du ved det vel alligevel ikke rigtigt, hvis I bliver kaldt op 20 af gangen, og så ved du ikke, om du skal løbe nr. 1 eller 20 i den gruppe? Eller har jeg misforstået? man kan jo nogenlunde selv bestemme sin plads i køen, hvis man møder op og der ingen er, kan man jo bare vente med at skrive sig ind. Jeg har i hverfald ingen problemer med det, men jeg ved ikke om Tyson skal varmes sådan meget nøjagtigt på klokkeslæt op? For Sally er det i hverfald ikke den fysiske opvarmning der er vigtigst, men at hun får snust området rigtig godt af, derefter varmet op, og derefter lige falder lidt til ro, og får lov at kigge på alle folk og hunde, samt øver sig lidt i at kigge på sin mor, og det sidste bruger jeg så tiden til mens vi står i kø. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 31, 2012 Rapporter Share Besvaret Oktober 31, 2012 man kan jo nogenlunde selv bestemme sin plads i køen, hvis man møder op og der ingen er, kan man jo bare vente med at skrive sig ind. Jeg har i hverfald ingen problemer med det, men jeg ved ikke om Tyson skal varmes sådan meget nøjagtigt på klokkeslæt op? For Sally er det i hverfald ikke den fysiske opvarmning der er vigtigst, men at hun får snust området rigtig godt af, derefter varmet op, og derefter lige falder lidt til ro, og får lov at kigge på alle folk og hunde, samt øver sig lidt i at kigge på sin mor, og det sidste bruger jeg så tiden til mens vi står i kø. Nej, ikke sådan præcis på klokkeslet. Men sådan for mit eget overblik (så der er orden i min autisthjerne ) synes jeg, at det er rart at vide ret præcist, hvornår jeg skal løbe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Damdam... Idag er Basse officielt i klasse 2 i agility :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Manden og Zamzam havde i dag to fantastisk løb, det ene var fejlfrit. Manden er vildt glad, Zamzam er vildt glad og begge vil bare til flere konkurrencer. Petrine var ok, men også håbløs. Buller var suveræn og fik en tredieplads i spring. I morgen skal vi afsted igen, sandsynligvis uden manden, dvs jeg løber med Zamzam (håb om, at der kommer mere fart på) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Nana og jeg blev disket i begge vores løb i dag. MEN jeg er bare ligeglad, for Nana løb stærkere end hun plejer og var glad og på...........................undtagen da hun gik i snus, fordi der var noget lækkert i rídehusbunden 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Nana og jeg blev disket i begge vores løb i dag Men I var da ikke helt håbløse :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Jeg glemte lige at sige at Joy vel og mærke er rykket op i dag uden at være til konkurrence *gg* Og det er ikke noget vi kan bruge til noget, andet end ifht. mit hundeførermærke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Men I var da ikke helt håbløse :5up: Kom til at trykke på post hurtig svar i stedet for avanceret svar og så røg beskeden jo ud i æteren, sorry Nej, det var nemlig ikke helt håbløst - det kommer nemlig an på hvilke kriterier man sætter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Manden og Zamzam havde i dag to fantastisk løb, det ene var fejlfrit. Manden er vildt glad, Zamzam er vildt glad og begge vil bare til flere konkurrencer. Petrine var ok, men også håbløs. Buller var suveræn og fik en tredieplads i spring. I morgen skal vi afsted igen, sandsynligvis uden manden, dvs jeg løber med Zamzam (håb om, at der kommer mere fart på) Sikke i kan :klap: familien agility Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Jeg glemte lige at sige at Joy vel og mærke er rykket op i dag uden at være til konkurrence *gg* Og det er ikke noget vi kan bruge til noget, andet end ifht. mit hundeførermærke... Øh, hvordan det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Tyson løb fint i dag. Jeg troede, at han var fejlfri i AG Øvet, men han fik feltfejl på balancen (skal altså seriøst til at træne felter igen ). Men det blev til en 3. plads. :5up: I SP Let øvet var han fejlfri, men desværre ikke hurtig nok til top-3 placering. Jeg vil tro, at han blev nr. 4. I For Sjov (tid-fejl-ud) havde han det SÅ sjovt og løb med en raket i røven. Jeg gætter på, at vi blev nr. 4, for vi nåede 26 forhindringer, og nr. 2 og 3 nåede 27 forhindringer (dog lod jeg mig fortælle, at dommeren glemte at fløjte nr. 3 ud efter de 40 sekunder, så hun fik lige 5 sekunder ekstra til at tage et par ekstra forhindringer :pift:). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Øh, hvordan det? Kort og godt, så er der overført nogle resultater, så han har sin oprykning i DcH. Han er dog færdig med alt der hedder agility og skal fremover kun løbe spring og det er som seniorhund, så det er ligegyldigt. Han kommer aldrig til at skulle løbe en AG2'er :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Kort og godt, så er der overført nogle resultater, så han har sin oprykning i DcH. Han er dog færdig med alt der hedder agility og skal fremover kun løbe spring og det er som seniorhund, så det er ligegyldigt. Han kommer aldrig til at skulle løbe en AG2'er :blink: Ok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Tysons AG-løb: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Øv, kan ikke like... Men det lyder som om I har haft en kanondag - tillykke til jer alle! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Vi har også haft en god stævnedag :smile: Det blev til et disk i springløbet - 100% min skyld. Blev muligvis lidt irriteret over, at han var så langsom og jeg skulle vente på ham hele tiden, så ændrede min plan undervejs i løbet, og så gik det selvfølgelig galt. Jeg var nok for ufokuseret og tog øjnene lidt for meget fra ham/løb for langt foran ham, så han tog et forkert spring. Opdagede først at han ikke var med, da han stod helt henne foran springet Til gengæld løb vi et fejlfrit agility øvet-løb. Det blev til en 2. plads (kun slået af Helle med Duffy - ja, det var hende, der mente, at de bare var "katalogfyld" Så sejt at både hende, jeg og Sonja, der jo fik 3. pladsen, nakkede alle klasse 3-hundene! Der var total HF-dominans på sejrsskamlen!) Her er filmen af det fejlfrie løb - det andet er ikke såååå seværdigt 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Her er manden, er lidt stolt af ham, desværre var han ved at falde igen (næstsidste forhindring), så må have ham sendt til læge, måske han skal til kiropraktor eller noget 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 Det blev til en 2. plads (kun slået af Helle med Duffy - ja, det var hende, der mente, at de bare var "katalogfyld" Så sejt at både hende, jeg og Sonja, der jo fik 3. pladsen, nakkede alle klasse 3-hundene! Der var total HF-dominans på sejrsskamlen!) :banan: "Woow, okay" ... Din reaktion da Louie løber den anden vej rundt om nr 12... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret November 3, 2012 Rapporter Share Besvaret November 3, 2012 I SP Let øvet var han fejlfri, men desværre ikke hurtig nok til top-3 placering. Jeg vil tro, at han blev nr. 4. WHAT?? Troede virkelig at du skulle ha' præmie i den? "Dumme klasse 3 hunde............." Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts