Trixie83 Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Tak for jeres søde svar, er jo også selv ret stolt af den lille mus Luna er kun lige blevet 18 måneder her i juni. Vi har trænet rigtigt siden januar, men har løbet på før-agility hold fra sidste sommer af. Så lige knap et år har hun været trænet i handling, og 5 måneder på spring og forhindringer. Men hun er altså dælme kvik og meget samarbejdsvillig den lille. Hun indlærte slalom på 3 uger - 6 træningsomgange. Så sad den da i skabet :klap: Det kan vel ikke være så svært. Her nævner vi så ikke at jeg har trænet med den gamle, Milo, i 4 år og han kan stadig ikke sin slalom.... :stupid: Vi træner i DcH Odense. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Jojo, jeg vidste skam godt, at det var dig Men nåede ikke at opdage nogle af jeres løb.Men fuck en maveplasker på hjulet han lavede der. Av av. Nej, det kan jeg godt forstå I ikke gjorde, for der var jo total kaos med de klasse 1'ere, men godt at de valgte at ændre på rækkefølgen af størrelser i den ene ring, for ellers havde vi lige pludselig gang i to løb på engang... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 SÅÅÅÅ har jeg endelig tid til lidt HF... Vi har været til stæven i Ødis-Bramdrup i weekenden - rigtig hyggeligt! Vi var en del HF'ere til stede: mig, Amocca og Jepsen, og så var Labfan og Spilop der også, omend de kører den lidt mere "inkognito-HF'er-style"... Selve stævnet var rigtig godt, vi løb på nogle fine boldbaner, med overnatning op klubbens plads, som var rigtig fin. Fællesspisning lørdag aften, som helt sikker var rigtig hyggelig - hvis ikke man var så træt at man gik i brædderne nærmest kl. 21... Jeg var der sammen med en veninde, og boede i hendes campingssvogn - jeg tror vi begge snorkede kl. 22! Mht. agility'en, så kom vi jo ikke hjem med de store resultater... Men jeg er fuldt tilfreds, og synes Iso har løbet supergodt. Banerne var viiirkelig ikke til vores fordel, hvis man kan sige det sådan. Jeg har trukket Iso fra samtlige åbne springklasser, og det føles helt rigtigt. Så vi løb AGÅ, AG! og SP1. Om lørdagen fik jeg først disket Iso i AGÅ, da jeg fik sendt hende i en tunnel hun ikke skulle ha' - resten gik fejlfrit. I AG1 blev vi diskede da Iso løb forkert i hjulet - hvilket jeg overhoved ikke opdagede! Det var en svær bane, og efter et langt løbestræk nåede jeg ikke op og hjælpe hende efter to tunneler i rap, så hun tog det forkerte spring. Ellers gik resten fint. Hvade hun ikke haft så sikre "bliv-felter" havde jeg heller aldrig klart strækket efter A'et... I SP1 får vi vel vores bedste resultat - men absolut ikke det pæneste løb... Efter et laaangt løbestræk kommer der nogle hurtige bagkryds i rap, og her piller Iso en pind. Ellers gik det pletfrit, så 5 fejl til os. Vi havde en rigtig hurtig tid, og da dommeren ikke dømmer vores nedrivning bli'r vi først placeret som nr. 2 i klassen, og står til en oprykningspind. Meeeen, det synes jeg ikke er rigtigt, så jeg får efter møje og besvær rettet fejlen, og vi ender som nr. 5. Men får stadig en præmie! Om søndagen lægger vi ud med en AGÅ der er ret svær. Det kører fint fra start - og Iso laver en slalom som jeg er viiirkelig stolt af!!! Det går fint (nå ja, nogle revne pinde her og der... ) indtil vippen, hvor Iso glider af med bagdelen. Jeg står og kigger på hende og afventer hvad der sker, og da hun hopper op og står fint igen tænker jeg "ok det går fint" - og siger desværre også "OK", hvilket er hendes frikommando!!! Så Iso ryger af sted og jeg er allerede bagud. Det lykkes mig at redde de to efterfølgende spring, men når så ikke op for at sende i tunnelhul nr. to, så hun ryger i nr. 1 og bli'r disket... I AG1 går det bare fint - men desværre misforstår Iso mig åbenbart ved en wrap, og får taget springet tilbage igen - disk, i et ellers rigtig godt løb. Sidste løb er et SP1, der bare er en udpræget løbebane... Jeg tør ikke gå voldsomt langt ud, da nr. 3 er et hjul, som Iso jo havde misset tidligere. Men nu taør hun det rigtigt, og så løber vi ellers bare... For saaatan, det går stærkt!!! Og når banerne er hurtige, så river Iso pinde... Hun var ellers super samarbejdsvillig og styrbar, og løb som en drøm - men 3 pinde røg på fartdjævelskontoen. Vi havde en suveræn tid, men hvad hjælper det, når man får 15 fejl i bagen pga. de nedrivninger... Alt i alt er jeg dog super tilfreds med Iso, hun har løbet virkelig godt. Alle felter og alle slalomer sad i skabet, og hun har virkelig været styrbar. Jeg dummede mig to gange, ellers var det faktisk bare banerne der ikke var til vores fordel. Vi har haft det super hyggeligt - og en ekstra stor tak til søde, søde Jepsen, der satte et telt op til os allerede fredag, så vi ikke skulle stresse med det!!! :kys: Nu glæder jeg mig til en uges træning til vores Hundeferie, og så er det JUTLANDIA!!! :banan: Jeg har de fleste af løbene på video, men desværre havde vi både problemer med kameraet og med at vores klasser kolliderede, så det hele er der ikke... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Med vanlig hurtighed, kommer her beskrivelse af vores stævne i Odense sidste weekend På trods af det aldeles horrible vejr - hvilket er ret anstrengende når man som jeg konstant bekymrer sig om, om Mingus nu bliver våd når vi skal løbe, bliver kold osv. - havde vi det rigtig hyggeligt. Var nabo til Amocca, altid hyggeligt, og havde fornøjelsen af at møde både Jepsen, Korvis og ikke mindst den bedårende og kærlige Iso Hun er uden tvivl den sødeste border jeg har mødt, über-kælen, grænsende til retriever-kælen :hjerte: Har desværre til gode at møde Dupond, men så dog et par af hans fine løb. Lørdag var hektisk. Vi startede med AG1, hvilket jeg frygtede lidt pga. Mingus' sære vippe-adfærd. Han har haft problemer med selvtillid i forhold til spring, så vi har trænet med lav højde i lang tid. Derfor melder jeg også udelukkende til i klasse 1. Men øv, dommeren valgte maks højde. Endnu mere nervøsitet til Louise. Jeg var ikke helt frisk efter sygdom, så vi havde ikke fået trænet ordentligt. Løbet bar præg af min uoplagthed, men vi blev dog nr. 4, så vidt jeg husker. Og vigtigst af alt, virkede Mingus ikke generet af den ekstra højde. Pew, en lettelse. SP1 gik meget bedre. Mingus var helt i hopla inden. Da indsenderen spørger os om vi er klar, begynder Mingus at gø helt overstadigt - det er det samme jeg siger til ham, når jeg gejler ham op lige inden vi skal løbe Vi blev nr. 2, og jeg var meget stolt af kæmpe-cavalieren. Der var især en grim fælde, det gule spring lige før springet inden tunellen. der havde jeg forudset en disk, men min planlagte taktik lykkedes. Det er bare det fedeste når det gør det. Han springer ned i den sidste pind, og jeg får noget af et chok. Nu har vi trænet så meget for at fjerne hans usikkerhed på spring, og så sker det! Men han lod sig heldigvis ikke mærke med det. Søndag var der det elendigste vejr. Det væltede ned hele vejen fra Horsens til Odense. Så er det man undrer sig over hvorfor man er stået så tidligt op en søndag... Men heldigvis er mit nye telt i det mindste vandtæt! Vi startede igen med AG1, denne gang på den lille højde. Han løb fint, dog meget tøvende på vippen. Tidsfejl, som i alle løb denne weekend. Men pyt med det, i min verden tæller tidsfejl ikke rigtig med Kan ikke huske placeringen, og klubben har ikke opdateret med resultater. Men tror vi blev nr. 2. SP1 var en rigtig nem bane - lige med undtagelse af den onde slalomindgang! Mindes ikke jeg har prøvet så svær en indgang i klasse 1, andet end hos DKK. Men er SÅ stolt af det fine forkryds. Tror måske vi blev nr. 3 eller 4. Kiksede ellers al forberedelse, glemte at tage hætten af min regnjakke, så jeg rent faktisk kunne se min hund, og glemte også at skifte gummistøvlerne ud - godt jeg ikke skal løbe så stærkt. Konklusion: Mingus har nu løbet konkurrence tre dage, to weekender i træk. Ingen overdrevet træthed, ingen tegn på ømhed eller smerter. Er meget lettet, og fuld af fortrøstning for fremtiden. Vi har skiftet hold, til et hvor der ikke er nær så mange hunde. Det virker super godt, han er allerede meget mindre trykket til træning. Så "sommeren" står på intens vippe og slalomtræning. Når det kommer på plads, er vi SÅ meget klar :banan: Det var så hyggeligt at møde jer, og I var så seje på banen!!! Håber vi ses til mange flere stævner! Jeg synes ellers, at Korvis altid plejer at skrive, at hun ikke er en hund, der gider at kæle og nusse? :hmm: Næ, det passer. Men indimellem finder hun nogen som hun bare har savnet i heeele sit liv, og så bli'r hun såååå kælen! Hvis man altså ikke nusser hende for meget på kroppen... :slem: Skøre kræ.... Jeg er jo ny bruger herinde, så I kender jo hverken mig eller mine hunde, men derfor har jeg alligevel besluttet I får æren af at høre om mit og Lunas første stævne Vi startede I Odense i sidste weekend, hvor vi løb ag 1 og spr 1 begge dage. Jeg var pænt nervøs for at vi (læs jeg) skulle dumme os gevaldigt! Og faktisk var jeg også en knold på banen i ag 1 lørdag morgen, hvor vi skulle løbe som nr 1. Dagens første klasse og nr 1 på banen, og jeg har aldrig løbet før. Shit jeg var nervøs. Vi blev så også disket, da jeg fik sendt tøsen i forkert tunnelindgang. Fik hende dog rettet inden hun løb igennem. men hun nåede lige at få en fod inden for. Resten af banen løb hun fejlfrit! Så kom vi til spr 1. Her fik vi et fedt gennemløb! Fik dog en enkelt væring på hjulet, fordi jeg havde fået placeret kæresten og Milo lige ud for hjulet, så Luna kommer ud af tunnellen og ser: WEE"" Far" og "storebror" og når lige at smutte uden om inden jeg får hendes "fanget" igen! Men sørme om vi ikke ender med at vinde klassen alligevel! Så søndag i øsregnvejr! Heldigvis er Luna ikke så påvirket af regn, så vi starter med ag 1 og et fejlfrit løb inden for tiden :hjerte: Skønne Luna! Vi får en 2 plads og vores første streg :banan: Synes jeg altså er lidt er sejt til vores første stævne! I spr 1 om eftermiddagen er vi også fejlfri i selve løbet, men ender dog med tidsfejl på, hold nu fast: 0,52 sec........ Behøver jeg sige, jeg var mega stolt af hunden, men knap så stolt af førerens sløve røv som hang så langt bag ved hunden, hun blev nødt til at lave piruetter på banen for at vente på sin sløve ejer :damn: Hun fik mig lige overrasket ved faktisk at have rigtig god fart på fra start, så kom bagud allerede ved spring 3 og det tog jeg så med banen rundt. Vi fik dog en 2 plads alligevel Konklusionen er: Mega sej lille hund og super stævne debut! Dygtig Luna :hjerte: Så jeg glæder mig til august, hvor samtlige fyns stævner bliver indvaderet af de 2 begyndere fra Odense Supersejt, og tillykke!! Og til næste stævne husker du lige at det aller vigtigste til et agilitystævne er at finde HF'erne, ikke??? Nej, driller bare - men glæder mig til at se dig, jeg kommer i hvert fald til nogle af de fynske stævner i efteråret! Til alle os der skal til Jutlandia Cup... Kunne man gøre sådan så man hang et skilt op hvor der står noget i stil med:"Kender du mig fra HF(evt. ens bruger navn), så kig ind" på teltet? Synes det kunne være sjovt at hilse på de forskellige herinde... Er lidt ked af at der ikke lige var tid og overskud til at sige hej til nogen i Albertslund, men det blev lige lidt stresset hen på aftenen. Jeg fik dog talt med Wendy, men ved ikke om hun er klar over hvem jeg var(det var os der sagde at du ikke skulle være bekymret for fejl på hjulet, for han havde ikke revet det ned og så mødtes vi igen senere da vi skulle have skrevet pinde i bøgerne)... Vi må vel holde lidt tjek på det herinde, så vi på forhånd ved hvem vi skal kigge efter, ikke? Det er nok det nemmeste, for det bli'r nok rimelig stort derovre... Hvem skal egentlig med? Tror sgutte der er så mange? Labfan, Spilop, dig, mig - hvem mere??? Min søster og nevø, de har godt nok profiler herinde men er søreme ikke ret aktive..! Så ved jeg faktisk ikke flere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Vi havde også endnu en dag hos Ødis-Bramdrup og endnu en dag med Bent Blom baner, som bare ikke er min kop te, men på trods af det så lykkedes det os at tage to fejlfri åbenløb, jeg fik os dog disket i begge klasseløb, ak ja, sådan går det når man er en skovl... AGÅ var lidt for meget "skrigeagility" til at jeg kan være 100% tilfreds med resultatet - ak ja, tænk at man er nået dertil hvor man kan begynde at bekymre sg om, at man løber grimt agility hvem skulle have troet det... Jeg var tvunget ud i fx. At bagkrydse hunden ud i ingenting og råbe en hel masse... Sådan noget synes jeg er lidt træls... Det gav også lidt for store buer, så tiden var ikke god... Vi endte som nr 3... SPÅ, fint løb, på trods af at jeg var tæt på at misse en forhindring - den stod simpelthen ikke der hvor jeg forventede det men fik den reddet ig fik en 2. Plads i det løb. Den er jeg godt tilfreds med, blev slået af AnnBritt, som jo er landsholdsløber, så det kan jeg leve med :blink: Det var et relativt lille stævne, men blev løbet på 2 baner, så jeg missede banegennemgangen til sp3! nåede derned da de sagde der var 1 minut tilbage :stupid: og det var IKKE en bane man kunne løbe uden banegennemgang... Der var alt for mange sære senden bagom momenter i den... Og fik os da også disket, da jeg glemte en af dem... Men hun lavede den mest hardcore slalomindgang, som jeg slet ikke havde troet hun kunne! :klap: så yay! Dygtig vuf... Hun kan jo ikke forventes at løbe fejlfrit når hendes mor ikke kender banen... AG2 gik fint, alle felter var der og vi løb godt... Desværre giver jeg slip på hende for tidligt i en forhindringsdiskriminering, så hun ryger i et forkert tunnelhul... Jeg har svært ved at finde balancen når jeg skal diskriminere... Har tendens til at holde for godt fast i hende og på den måde skabe vægringer... Eller det modsatte, som idag, at jeg giver for tidligt slip... Men jeg kan ikke sætte en finger på kræet, hun løb så godt. Tog alle felter, alle sine slalomindgange og jeg fik endda udført et par fine flips, som jeg ellers generelt er skrækslagen for at udføre, da hun ofte vender i luften og tager springet tilbage igen... Og eftersom vi nu har 7 udtag i SP og 6 i AG, så kan jeg vist godt erkende, at min lille hund rent faktisk er DM-materiale og det ikke KUN er held Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret Juli 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2012 Jeg var også i Ødis. Det gik godt Vi er nu klasse 2 hund i spring. KNUS-ELSKER løbe-banerne. "FREMA FREMA'" Og så ellers bare bruge kroppen til at dreje hunden af. Er sur over AG klasse 1 sværhedsgraden lørdag. Selv de garvede løbere sagde, at det var meget denne gang! Det var helt ude i hampen at skulle løbe Bent B baner. Det var så også de færreste, der kom helskindet igennem. Men sådan er det vel bare nogle gange Jeg fik hilst på Amocca og Korvis igen og fik set dem løbe. En god lang weekend. Jeg gik kold kl 21.33 søndag aften. Hunden kl. 19 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 2, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2012 Vi havde også endnu en dag hos Ødis-Bramdrup og endnu en dag med Bent Blom baner, som bare ikke er min kop te, men på trods af det så lykkedes det os at tage to fejlfri åbenløb, jeg fik os dog disket i begge klasseløb, ak ja, sådan går det når man er en skovl... AGÅ var lidt for meget "skrigeagility" til at jeg kan være 100% tilfreds med resultatet - ak ja, tænk at man er nået dertil hvor man kan begynde at bekymre sg om, at man løber grimt agility hvem skulle have troet det... Jeg var tvunget ud i fx. At bagkrydse hunden ud i ingenting og råbe en hel masse... Sådan noget synes jeg er lidt træls... Det gav også lidt for store buer, så tiden var ikke god... Vi endte som nr 3... SPÅ, fint løb, på trods af at jeg var tæt på at misse en forhindring - den stod simpelthen ikke der hvor jeg forventede det men fik den reddet ig fik en 2. Plads i det løb. Den er jeg godt tilfreds med, blev slået af AnnBritt, som jo er landsholdsløber, så det kan jeg leve med :blink: Det var et relativt lille stævne, men blev løbet på 2 baner, så jeg missede banegennemgangen til sp3! nåede derned da de sagde der var 1 minut tilbage :stupid: og det var IKKE en bane man kunne løbe uden banegennemgang... Der var alt for mange sære senden bagom momenter i den... Og fik os da også disket, da jeg glemte en af dem... Men hun lavede den mest hardcore slalomindgang, som jeg slet ikke havde troet hun kunne! :klap: så yay! Dygtig vuf... Hun kan jo ikke forventes at løbe fejlfrit når hendes mor ikke kender banen... AG2 gik fint, alle felter var der og vi løb godt... Desværre giver jeg slip på hende for tidligt i en forhindringsdiskriminering, så hun ryger i et forkert tunnelhul... Jeg har svært ved at finde balancen når jeg skal diskriminere... Har tendens til at holde for godt fast i hende og på den måde skabe vægringer... Eller det modsatte, som idag, at jeg giver for tidligt slip... Men jeg kan ikke sætte en finger på kræet, hun løb så godt. Tog alle felter, alle sine slalomindgange og jeg fik endda udført et par fine flips, som jeg ellers generelt er skrækslagen for at udføre, da hun ofte vender i luften og tager springet tilbage igen... Og eftersom vi nu har 7 udtag i SP og 6 i AG, så kan jeg vist godt erkende, at min lille hund rent faktisk er DM-materiale og det ikke KUN er held Enten må du dele lidt ud af dem, eller også må du gøre som jeg forslog Karin fra os af at gøre, Hun var nemlig udtaget sidste år som DM vinder 2010 og så fik hun udtagelserne. Og der mente jeg jo at når hunden blev udtaget 2 gange, så skulle den da også have to chancer i DM-klasserne :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2012 Helle for 2 gennemløb på hver bane! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Live opdatering fra DKK stævne i Nr. Broby. Karla vandt sit ag klasseløb i fin stil med de flotteste felter og er nu i kl2 i ag hos DKK. Jeg løb dog ikke klasseløbet, da de ville have nyt startgebyr for det og så mange penge havde jeg ikke med... AG åben løbet blev løbet af Karlas onde tvilling og for første gang i ihvertfald et år forlod jeg simpelthen banen med hende! der var INGEN kontakt, hun tog bare det hun havde lyst til! Stævnet er meget lille og klubben ny. Jeg kan ikke forstå at deres slalom kan godkendes... Skinnen er i mine øjne for høj og bred, holderne er i jern og kan ikke give sig, det samme med pindene, som er i hårdt træ og slet ikke fleksible... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 tror da de fleste herovre bruger jernskinner?? men med plastikpinde af en art. Er det galt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Vi har også en slalom med træpinde... Men den flytter sig nu fint for hunden. Synes også slalommen kan begynde at flytte sig for meget, så den går i svingninger. Det oplevede jeg med Joy i vores første SP2, så han faldt ud af sin slalom... Her var der tale om en med plastikpinde og hvor hver enkelt pind sad med spyd i bunden udover at være på skinne... Det blev en smule for livligt for min gamle hund... Umiddelbart lyder det som en slalom som vores... Nu ved jeg jo ikke hvor høj den er, når du siger skinnen var høj... Vores er lige på max målet... Vi har forøvrigt ikke oplevet problemer med at vores slalom skulle være ufleksibel... Jeg måtte dog flere gange ved sidste konkurrence holde vores hjælpere i ørerne, fordi de glemte at tjekke pløkkerne der skulle holde skinnen fast... Vores slalom vil forøvrigt blive godkendt efter de nye regler, såfremt vi ændrer på føddernes placering... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 :banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan: En uge til vi tager til Vejle!!!! :banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Hej alle, Jeg vil gerne til et stævne igen i slutaugust / september. Helst DGI da vi nok ikke helt er klar til DKK's begynderbaner. Jeg har ledt lidt rundt omkring. DGI ser ud til kun have have to stævner på den anden side af sommerferien. Et i Faaborg og et i Smørum Udøver - Agility - Søg arrangement Er det rigtig? Ifølge Stævner - Dansk Agility Forening København er der 2 her på sjælland i DKK og 1 i DCH efter sommerferien. Vil jeg godt kunne klare et af dem? Er DCH og DKK's baner ens? Må jeg stille op med min bastard hos DCH? Vil jeg skulle have en AG bog og/eller være medlem? Allerhelst vil jeg stille op i SP og/eller tunnelkuller. Jeg ved ikke helt med AG endnu. Vi er først lige begyndt at have nedslag på vores vippe (men det ser ikke ud til at skræmme hende). Jeg gad godt helt at undgå slalom lidt endnu, men den er vi også begyndt at have styr på så det vil nok gå ok :hjerte: Gid der var nogle flere steder der tog "debutantklassen" til sig som de gjorde det til Midsommercup'en i Roskilde - det passede os bare helt perfekt (men vi er da ved at blive lidt bedre!) Taaaaak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Den må jo være godkendt eftersom den bruges... Men det gør fysisk ondt på mig at se de store hunde banke ind i de træpinde der overhovedet ikke flexer for dem... En del hunde som ikke plejer at lave slalomfejl - som fx Karla og Bent Bloms Dazzler har sprunget porte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Du kan sagtens stille op med din bastard både hos DKK og dch. Men du skal have en startog. Nogle dch stævner kan du løbe på rød DKK bog, men så tæller evt oprykninger ikke. Banernes sværhedsgrad er de samme og afhænger af dommeren. Der er meget stor forskel på hvilken sværhedsgrad dommerne vælger at lave banerne synes jeg. Debutantklasse er kun noget der findes hos DGI, da deres stævner jo ikke er officielle. Om du kan løbe en kl1 bane tør jeg ikke udtale mig om.... Prøv at lure på kl1 videoer herinde og på youtube og se hvad du selv synes. Du slipper ikke for slalom til officielle stævner. Tunnelkuller findes som oftest hos DGI, men af og til har man dem som ekstraløb til officiellestævner, som oftest hvis der er tale om en cup af en art Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Jeg tror det er mere et spørgsmål om hvad hundene er vant til, og skulle vi omgås det, så måtte der jo kun være en slalom der var tilladt, da de jo opfører sig på forskellige måder... Men kender det godt, vores var bare omvendt... Joy springer heller aldrig porte(jo, den sidste kan jo lige smutte), så jeg blev også lidt ked af at han på den måde væltede ud af slalommen, fordi den simpelthen flyttede sig mere end han lige var vant til... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Jeg vil så lige sige, at det kun var i SP2 den var meget levende, så spørgsmålet er om den har fået løsnet sig eller hvad der er sket. Men det er tydeligt at se på video at der lige sker noget som bryder hans rytme... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tigerdyr Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Du kan sagtens stille op med din bastard både hos DKK og dch. Men du skal have en startog. Nogle dch stævner kan du løbe på rød DKK bog, men så tæller evt oprykninger ikke. Banernes sværhedsgrad er de samme og afhænger af dommeren. Der er meget stor forskel på hvilken sværhedsgrad dommerne vælger at lave banerne synes jeg. Debutantklasse er kun noget der findes hos DGI, da deres stævner jo ikke er officielle. Om du kan løbe en kl1 bane tør jeg ikke udtale mig om.... Prøv at lure på kl1 videoer herinde og på youtube og se hvad du selv synes. Du slipper ikke for slalom til officielle stævner. Tunnelkuller findes som oftest hos DGI, men af og til har man dem som ekstraløb til officiellestævner, som oftest hvis der er tale om en cup af en art Ok Tusind tak! Jamen jeg må vidst bare se at få bestilt nogle startbøger. Så har jeg da ihvertfald muligheden! Vi indleder nu "få styr på slalom"-opgaven - altså når jeg lige har afleveret min bachlor på fredag :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Jeg tror det er mere et spørgsmål om hvad hundene er vant til, og skulle vi omgås det, så måtte der jo kun være en slalom der var tilladt, da de jo opfører sig på forskellige måder... Men kender det godt, vores var bare omvendt... Joy springer heller aldrig porte(jo, den sidste kan jo lige smutte), så jeg blev også lidt ked af at han på den måde væltede ud af slalommen, fordi den simpelthen flyttede sig mere end han lige var vant til... Da hellere en slalom der flytter sig for hunden end en der står super fast. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 springdelen af Nr Brobystævnet... Løb supergodt SP2 løb, i supertid, en ak, lorteslalom kylede Karla ud af en port, hun kom ind igen og jeg tænkte "fuck det" og løb færdig... meget dårlig optagelse af løbet herunder [video=youtube_share;6tiDtYmAuFE] SPÅ, skrammel løb... Vi endte med 10 fejl og en 4. plads. De 5 fejl skyldes en msisforstået serpentiner = vægring, de andre 5 fejl at jeg løb ind i et spring :stupid: Karla vandt en Kong bamse for sin første plads i AG1, den er vældig populær Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 springdelen af Nr Brobystævnet... Løb supergodt SP2 løb, i supertid, en ak, lorteslalom kylede Karla ud af en port, hun kom ind igen og jeg tænkte "fuck det" og løb færdig... meget dårlig optagelse af løbet herunder[video=youtube_share;6tiDtYmAuFE] SPÅ, skrammel løb... Vi endte med 10 fejl og en 4. plads. De 5 fejl skyldes en msisforstået serpentiner = vægring, de andre 5 fejl at jeg løb ind i et spring :stupid: Karla vandt en Kong bamse for sin første plads i AG1, den er vældig populær Tillykke den video har netop vundet prisen for ringeste video optagelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 tak jeg giver prisen videre tl søster det er en skam, for det var fandeme et godt løb. Alt klappede og hunden løb med max gas... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Nu nævner jeg intet om en slalom skal stå superfast og på ingen måde flytte sig for hunden... jeg pointere blot at det modsatte også kan være problemet, at den flytter sig for meget. Det der skete til konkurrencen tidligere i år, var at den slog sig så meget(slalommen) at en af pindene fik skubbet ham ud af slalommen. Møgærgeligt, for han havde et fint flow indtil da, og tabte helt hovedet fordi fejlen skulle rettes. Nu er han generelt en hunde der ikke får sat meget bevægelse i slalommen, og jeg tror simpelthen det kom bag på ham at han skulle lidt længere ud end normalt i lige det løb. Det er også derfor jeg tror hundens erfaring med slalom har noget at skulle have sagt. Er den vant til en der står superfast, vil dens tilgang formentlig være anderledes end hvis den er vant til en der flytter sig lidt for den og det samme gør sig efter min mening også gældende den anden vej rundt. Min er vant til at det står stabilt og derfor bevæger han sig tæt på pinden. Desværre blev han så bare slået ud af den pind han ville bevæge sig rundt om... Vi har forresten fået klager over at vores slalom ikke står godt nok fast. Men der er jo også hunde der jerner i sted gennem pindene, som for det hele til at hoppe og danse ligegyldigt hvor meget man forsøger at få den til at stå fast... Så jo, den må godt flytte sig for hunden, bare det er inden for rimlighedens grænser... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Forresten, så er det skrigeren der kommer med til Horsens i december... Satser på at tage år mere med lydighed med Cassi i 13, og så må agilityen komme som anden prioritet(må indrømme at jeg ikke lige har viljen til at skulle terpe alt det jeg mener der skal til, for at få en god slalom lige nu)... Joy skal dog kun løbe som senior... Tror jeg :blink:... Og mon ikke Cassi nok skal nå at komme afsted til næste år alligevel... Vi har jo massere af tid... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Dette handlede ikke om hvorvidt slalom stod fast eller ej, men om at pindene slet ikke gav efter ... Holderne på skinnen var meget kraftigt jern og pindene var hårdt træ... Der var intet flex i pindene når hundene smøg dug omkring dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts