Camilse Besvaret Juli 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 8, 2012 Det er jeg skam med på... men vil stadig holde på at de kan bevæge sig for meget :blink: Og det er sådan set det jeg bare ville nævne... At jeg selv havde oplevet det modsatte problem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Om fire timer tager jeg og begge hunde afsted mod Vejle :banan: Kan se at jeg næppe kan undgå at rende ind i Anna(Isos mor), for vi skal nemlig være hjælpere i den samme ring på samme tid :blink: Nu vil jeg lige slappe af en halv times tid og så få pakket mine ting... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2012 DISK DISK DISK... Og så 10 fejl i den klasse der var sværrest, nemlig AG1... Det var lige en kort update fra den første dag på Jutlandia... Hunden var dog forrygende, men desværre måtte den trækkes med en klaphat:stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2012 Ved ikke om jeg har fantaseret, men var der noget om at måling af højden skulle ændres? I dag er det over skuldren og måske skulle det være...nogen der ved noget? Evt kan afkræfte mit rygte? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Det tror jeg ikke jeg har hørt noget om... Det eneste der pt. røre sig omkring højden inden for FCI er at man ønsker at indføre en ekstra højde(formentlig vil man lave en ny mellem gruppe, for at hjælpe de små "store" hunde) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Æv, jeg ønsker mig en ny lille gruppe, for de er godt nok dobbelt så store, de største i lille-gruppen, som min Bastard og Isak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Ved ikke om jeg har fantaseret, men var der noget om at måling af højden skulle ændres? I dag er det over skuldren og måske skulle det være...nogen der ved noget? Evt kan afkræfte mit rygte? Der har været rygter om, at man ønskede at målingen skulle være ens på tværs af discipliner... Til udstillingsøjemed måler man på skulderen, i agility måler vi lige bag skulderen... måske er det det du tænker på? Ved dog ikke om man ønskede at bruge den ene eller den anden version som den tværgående... hvis man vælger udstillingsmålingen kan man risikere at nogle små hunde ryger i mellem og nogle mellemhunde ryger i stor. Mine er sådan mere eller mindre slap bang midt i kategorien: Karla 37.9 og Johna nærmest identisk, så for mig ville det ikke betyde noget... men for de der ligger måske på 34.6 eller 42.5, der ville det være slemt hvis man skiftede til udstillingsmåling istedet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Det tror jeg ikke jeg har hørt noget om... Det eneste der pt. røre sig omkring højden inden for FCI er at man ønsker at indføre en ekstra højde(formentlig vil man lave en ny mellem gruppe, for at hjælpe de små "store" hunde) Æv, jeg ønsker mig en ny lille gruppe, for de er godt nok dobbelt så store, de største i lille-gruppen, som min Bastard og Isak Rygterne om en ekstra klasse har været der længe, men om det nogensinde bliver til noget er nok et godt spørgsmål... Dem der afholder WAO (har glemt hvad de hedder, men det er det ene af de to engelske forbund) inddeler jo noget anderledes... så der ville Petrines hunde ikke skulle kæmpe mod de store "små" hunde, da deres lille klasse kun er op til 32 cm. Deres mellem er så kun op til 40 cm og så har de en stor mellem op til 50 cm (mener jeg det er) og så stor derover... Den inddeling synes jeg egentlig virker rimelig fair... Men måske ville jeg se anderledes på det hvis min mellemhund var 41 cm og pludselig skulle løbe mod de mindste af borderne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Måler man lige BAG skuldren i agility? Der står skulderhøjde i reglerne og Petrine blev målt på skuldren (spørger fordi svensk agility-gruppe har hørt et rygte om måling bag skuldren) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Måler man lige BAG skuldren i agility? Der står skulderhøjde i reglerne og Petrine blev målt på skuldren (spørger fordi svensk agility-gruppe har hørt et rygte om måling bag skuldren) Jeg er ret sikker på, at Thomas (AG Dommer hos både DCH og DKK) sagde at man målte lige bag skulderen. Men for Petrine ville det jo ikke gøre forskel, hun kan jo aldrig blive mellem om de så måler hende ovenpå kraniet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Fnis, men det er svenskere der spørger, så jeg siger til dem, at selvom der står skulderhøjde i reglerne, så er det nok bag skuldrene der bliver målt (men jeg stod altså og lurede, da Petrine blev målt og alle blev målt PÅ skuldren, lige som en hest, men der er jo generelt forskel på dommere, så hvorfor ikke i højdemåling....hvor er spilop og dommermand, når man har brug for dem) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Fnis, men det er svenskere der spørger, så jeg siger til dem, at selvom der står skulderhøjde i reglerne, så er det nok bag skuldrene der bliver målt (men jeg stod altså og lurede, da Petrine blev målt og alle blev målt PÅ skuldren, lige som en hest, men der er jo generelt forskel på dommere, så hvorfor ikke i højdemåling....hvor er spilop og dommermand, når man har brug for dem) De er til Jutlandia... men det kan være det er mig der husker forkert at man måler på skulderen til agility og bag skulderen til udstilling... :hmm: Nå, Spilop kommer nok forbi o Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Kan godt forstå svenskerne er forvirrede (det er sheltie-proffer, så har nok en del betydning for dem) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Kan godt forstå svenskerne er forvirrede (det er sheltie-proffer, så har nok en del betydning for dem) Det kan absolut betyde noget for sheltierne, for de findes jo i alle 3 klasser... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Måler man lige BAG skuldren i agility? Der står skulderhøjde i reglerne og Petrine blev målt på skuldren (spørger fordi svensk agility-gruppe har hørt et rygte om måling bag skuldren) Betinas Bale blev i hvert fald målt lige BAG skulderen. Jeg lagde mærke til det, for jeg troede nemlig også, at det var på skulderen, og hvis Bale var blevet målt PÅ skulderen, ville han være røget i mellemgruppen, men nu blev han målt bag skulderen, og så kom han lige akkurat med i den lille gruppe. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 En fejlfri tur rundt i SP2, men fik så hevet nogle tidsfejl med på vejen... Løbet var noget af helvedes til, for han var helt ude i hampen... Disk i AG-hold... Han tog ellers feltet på A'et, men så skulle et flyv lige tages bagfra og så var han helt vild... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Har ikk lige været på så meget herinde på det sidste, plus at jeg er kommet til at updatere app'en så man minus kan se af indlæg.... Men er der nogle herinde som kommer til Slagelse (skælskør) d 4/8? Og hva med Albertslund og kvistgård? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Har ikk lige været på så meget herinde på det sidste, plus at jeg er kommet til at updatere app'en så man minus kan se af indlæg.... Men er der nogle herinde som kommer til Slagelse (skælskør) d 4/8? Og hva med Albertslund og kvistgård? Jeg skal til Skælskør og KAF-Cup. Ikke Albertslund, da jeg skal til HTM-konkurrence i Malmø den weekend. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 Jeg vil også være til jutlandia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juli 17, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 17, 2012 (null) Jaay! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Jeg kommer også op til Sten og Kisser i august... Joy igår løb en fejlfri SP-hold, men fik så lidt tidsfejl med i rygsækken... 10 fejl i AG1, det hele på vippen, først væring og så fløj man lige ud over kanten Vi er lige blevet færdige med dagens sidste løb her for en lille halv times tid siden... Disk i SP2 på andet spring og så gik der helt ged i den og så forlod jeg banen med ham... 20, et eller andet i AGÅ... Hold da op en fest vi havde med felter der skulle springes og væringer... Disk i en meget drilsk SPÅ... OG OG OG så tror jeg vi har fået en pind i AG1, men skal lige tjekke det, for er ikke sikker på om jeg fik en væring på sidste forhindring... Og må indrømme at jeg bliver hysterisk hvis jeg igen er fejlfri på banen men får tidsfejl Nu har jeg lige været i bad og fodret mine hunde, så jeg vil tage Cassi med på en tur og så få tjekket de resultater... Blev forresten nr. 10 med alle mine fejl i AG1 i går, det synes jeg er godt klaret med alle de hunde... Desværre ville de kun ønske tillykke til klassens 9 første... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 18, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2012 Nr.8 i en klasse på +80 hunde, det klager vi skam ikke over... Slet ikke når der samtidigt blev skrevet i startbogen :banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2012 Øv altså... På grund af oversvømmede baner er alle klasseløbene aflyst imorgen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret Juli 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2012 Jutlandia Cup | Agilitytræning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret Juli 22, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2012 Lige en opdatering på de sidste to dage... Fredag løb vi en fejlfri SPÅ, men på grund af den vanvittige banetid(den skulle have været helt nede på 30 sekunder, men blev ændret til 32 sekunder) fik jeg endnu engang tidsfejl. Vi blev disket i AGÅ... Vi havde et lige ved og næsten felt på A'et. Tror kun han satte en enkelt tå på det felt Jeg måtte holde fast i ham, og så kom vi til balancen og han havde da lige fået øje på den tunnel der lå lige efter. 1-2-3 vi springer feltet og tager det bedste hul... Og så lod jeg ham bare komme med ud... Lørdag valgte jeg egentlig at melde fra i SP2(gad ikke stressen og banetiderne kan vi åbenbart heller ikke klare), men så skulle vi have den på den bane jeg var hjælper så meldte jeg til igen, for så gik jeg med på den første banegennemgang og løb som den første efter anden banegennemgang... Basse var lidt vild(synes jeg)... Han var lige ved at snyde mig ved at løbe i et galt hul igen :stupid: Men fik da råbt ham væk fra det. Der var en masse hiv og slæb og kæmpen og det var bestemt ikke kønt. Men vi var fejlfrie, desværre lige knap 6 sekunder for langsomme. Herefter traf jeg beslutningen og da jeg mødte Kisser spurgte jeg om det var muligt at lade ham løbe Senior i august måned og nu mangler vi kun at få ændret vores tilmelding til Næstved... Det giver ingen mening at plage ham med at springe så højt og når vi så er fejlfrie, så er vi det alligevel ikke... Jeg vil dog sige at jeg godt har kunne mærke at luften er gået lidt af ballonen... Hos de store hunde her i kredsen er der så en del seniorhunde, så man kommer ikke til at vinde bare fordi man gennemfører... I vores klub alene er der nu 4 store seniorhunde... AG1 skulle så blive vores sidste almindelige klasseløb og jeg håbede virkelig på at han lige kunne slutte af med at få den sidste pind. Banen var åbenbart en meget hård nyser, for der var ikke mange der kom helskindet igennem. Og der var nu ellers ikke så mange fælder i den, så jeg kan ikke helt se hvor det gik galt. Tror et generelt problem for mange var at de valgte et galt tunnelhul i den første tunnel hvor indgangen var valgfri og man derfor ikke fik en god vinkel på de vist nok 5 spring fremad. Og så var indgang mod slalommen lidt vanskelig for mig, for her fik vi indkasseret noget så sjældent som en forkert indgang... Efterfølgende ville han ikke op ad balancen(på den ene bane var der en balance han ikke var glad for og nu ville han bare slet ikke opad en), og så vidste jeg godt hvad klokken var slået så han fik bare fremad fremad og så skidevære med det felt på balancen... Ja, så så vi finalen og vi klappede af folk, vi undrede os over at udskænkningen af fadøl blev stoppet alt for tidligt og glædede os over at få gratis øl og sodavand i stedet :blink: Bagefter pakkede vi alt vores grej og kvart over 8 vendte vi næsen mod Sjælland og klokken 00:30 lå jeg i min seng. Det har været en rigtig hyggelig uge og jeg har været rigtig glad for at være hjælper om formiddagen, for det har været skidehyggeligt... jeg fik også lige en tjans som tidstager på et tidspunkt... Jeg har fået set en masse skide dygtige agilityfolk(og så nogle der lige som jeg selv er glade amatører)... Jeg synes at der var rart og hyggeligt i modsætning til Dania Cup sidste år, som måske var lidt mere seriøst med de n´mange DKK-mennesker... Min eneste anke er at man ikke har salg af mad og drikke ved banerne og at man hver gang man ville have noget at spise skulle ud på en længere folkevandring(og at priserne på centret var noget høje 27,- for ½ L Cola )... Jeg er dog glad for at vi boede på værelse så vi ikke som så druknede midt på ugen... Synes dog deres service var for ringe... Vi skulle betale for ekstra rengøring på grund af de tre hunde(forståeligt) men der blev ikke gjort rent en eneste dag... Vi fik at vide at det var på grund af hundene og de ikke turde gå ind til dem... Havde de ville byde på god og mindeværdig service havde de sagt det til os ved indtjekning og så havde vi lavet en aftale om at hundene ikke var på værelset et bestemt tidsrum... Nå ja, Cassi har fået en yndig ny agilitysnor i Pink og Rosa, og hun har været rigtig sød at have med... Vi glæder os til næste år og håber vi gerne må komme med til Fyn og der tager jeg begge vilddyr med... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts