Gæst Spilop Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 I er tosset alle sammen. Grafer, alt for struktureret. Nå men jeg er blevet disket mange gange og planen er at blive disket færre gange til næste år, og så søger jeg landsholdet igen, bare for at drille lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Søger man landsholdet? Troede man blev udvalgt (og de bare ikke havde fået øje på mig ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 I er tosset alle sammen. Grafer, alt for struktureret. Nå men jeg er blevet disket mange gange og planen er at blive disket færre gange til næste år, og så søger jeg landsholdet igen, bare for at drille lidt Det er Amoccas skyld! Men er du egentlig ikke ret struktureret du også, sådan inderst inde..? Bare måske ikke sådan på computernørdsmåden? For jeg kan ikke forestille mig andet end at du har temmelig meget tjek på hvad der går godt og mindre godt med dine hunde. Jeg laver et "skema" for hver konkurrencesæson, hvor jeg noterer både resultater og hvad der er gået godt/skidt. Og hvis hele sandheden skal frem, så bruger jeg kun resultatdelen af det sådan her, for at for sjov se hvordan det egentlig ser ud når sæsonen er overstået. Men den anden del - hvad er gået godt/skidt - kigger jeg jævnligt på, sammen med videos, for at opdage evt. mønstre/sammenhæng, og se hvad vi skal arbejde med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Søger man landsholdet? Troede man blev udvalgt (og de bare ikke havde fået øje på mig ) Nej du kan bare søge. Ellers blev jeg aldrig lukket ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Så kunne det da være sjovt at se flere lagkagediagrammer, fra flere år tilbage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Det er Amoccas skyld! Men er du egentlig ikke ret struktureret du også, sådan inderst inde..? Bare måske ikke sådan på computernørdsmåden? For jeg kan ikke forestille mig andet end at du har temmelig meget tjek på hvad der går godt og mindre godt med dine hunde. Jeg laver et "skema" for hver konkurrencesæson, hvor jeg noterer både resultater og hvad der er gået godt/skidt. Og hvis hele sandheden skal frem, så bruger jeg kun resultatdelen af det sådan her, for at for sjov se hvordan det egentlig ser ud når sæsonen er overstået. Men den anden del - hvad er gået godt/skidt - kigger jeg jævnligt på, sammen med videos, for at opdage evt. mønstre/sammenhæng, og se hvad vi skal arbejde med. Nope. Men ved altid præsist hvad jeg vil træne på efter hver konkurrence. Mit hovedformål er at have det sjovt. Og det behøves jeg ingen grafer til at måle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Så kunne det da være sjovt at se flere lagkagediagrammer, fra flere år tilbage Har aldrig lavet diagrammer før, kun de skemaer... Men det var dødsjovt at lave lagkager, så måske laver jeg for de andre år også! Selv om jeg kun har et meget kort 2011 for Iso, men har jo for mange år med Frostie! Som godt nok ikke er mere, men som sagt var det rigtig sjovt med de lagkager... Nope. Men ved altid præsist hvad jeg vil træne på efter hver konkurrence. Det ved jeg også - liiige efter konkurrencen! Men næste dag er det væk igen... Derfor skemaer! :5up: Mit hovedformål er at have det sjovt. Og det behøves jeg ingen grafer til at måle. Ej, graferne er jo sjove i sig!! For at undgå misforståelser - jeg løber så sandelig kun for at ha' det sjovt, mine skemaer kommer absolut ikke af "præstations-grunde" eller noget. Men derfor vil jeg da gerne at vi lærer og bli'r bedre, og så synes jeg bare det er nemt og overskueligt at lige notere tingene efter stævnerne. Jeg har virkelig svært ved at huske det hele ellers... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Jeg har lagkager for alle de 3 år jeg har løbet konkurrencer... men de ligger på en anden computer... så skal lige tage mig sammen... Jeg er total nørd og synes det er skægt at sidde og notere alting ind i sådan et kæmpe spreadsheet ting... Det gør også, at jeg kan se mønstre... fx. var 2011 et år hvor praktisk talt samtlige fejl jeg havde var enten feltfejl eller slalomindgangsfejl... 2012 har været noget mere varieret i fejl :hmm: Jeg tænker, at det er en god ting... men om det er sandt ved jeg ikk... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 I får gerne et cirkeldiagram over Basses... Er ganske tilfreds med at vi trods alt har gennemført mere end halvdelen af vores klasser :slem: Mht. hvordan det er gået, så fik jeg den ønskede oprykning til SP2(både i DcH og DKK :klap:) og så er vi officielt berettiget til at løbe rigtige AG2 klasser i DcH, men vi nøjes bare med senior springklasserne fremover... Den gode dreng bliver trods alt 9 år i foråret og det ville glæde os begge hvis vi kunne få et, måske to år mere til konkurrencerne. Han er forøvrigt blomstret op efter han er rykket i seniorklassen og det er bare skønt... Btw. jeg har i min hast glemt at tælle et fejlfrit gennemløb med i mit diagram, så vi har faktisk et fejlfrit løb i 15 % af vores starter :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 I får gerne et cirkeldiagram over Basses... [ATTACH=CONFIG]99032[/ATTACH] Er ganske tilfreds med at vi trods alt har gennemført mere end halvdelen af vores klasser :slem: Mht. hvordan det er gået, så fik jeg den ønskede oprykning til SP2(både i DcH og DKK :klap:) og så er vi officielt berettiget til at løbe rigtige AG2 klasser i DcH, men vi nøjes bare med senior springklasserne fremover... Den gode dreng bliver trods alt 9 år i foråret og det ville glæde os begge hvis vi kunne få et, måske to år mere til konkurrencerne. Han er forøvrigt blomstret op efter han er rykket i seniorklassen og det er bare skønt... Btw. jeg har i min hast glemt at tælle et fejlfrit gennemløb med i mit diagram, så vi har faktisk et fejlfrit løb i 15 % af vores starter :blink: Yes, flere diagrammer!!! :klap: Forstår ikke helt det markerede - men de to ting hænger måske ikke sammen..? Altså, du er rykket op i både SP og AG i DcH, eller hvordan? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Vi er skam rykket op i begge dele :blink: Oprykningen til AG2 får vi dog aldrig gavn af... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Vi er skam rykket op i begge dele :blink: Oprykningen til AG2 får vi dog aldrig gavn af... Okay, så forstod jeg det rigtigt alligevel! Næ, du går over til seniorklassen kan jeg forstå. Men derfor er det jo fedt at I alligevel nåede at rykke op "rigtigt"! Jeg husker i hvert fald at jeg var rigtig stolt over at Frostie endte med at rykke op i de almindelige klasser, selv om vi vist ikke nåede at løbe ret mange løb i klasse 2... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Skønt... De forslåede gebyrstigninger her i kreds 6 er vist skudt ned igen, da kredsen angiveligt skulle have en god økonomi pt. Dejligt, da jeg bestemt ikke mener at det er os der dyrker konkurrence som skal betale for underskuddet... Og for mit vedkommende kunne det betyde 500 kr. mere i startgebyr for den unge på årlig basis. Det svarer til 5 konkurrencer Skal hun ud i agility, havde der været endnu flere penge der skulle bruges... For den gamle havde der ikke været det samme problem, da priserne ikke skulle ændre for seniorne... Glæder mig til at se hvad der står i referatet fra ugens kredsbestyrelsesmøde :blink: På trænermødet var folk forøvrigt helt uforstående overfor hvorfor vi syntes at en tilmeldingsfrist på 1 måned var for lang, og jeg mødte ikke den store forståelse for alt det besvær der er for den ansvarlige når der lige er en god håndfuld hunde eller to, der skal have ændret klasser, som det er pt. Tænk hvis folk så når at starte 3-4 konkurrencer inden de skal starte hos os:drille: Jaja, måske jeg skulle give andre lov til at stå for det administrative ved vores konkurrencer, der er jo ingen grund til at jeg skal stå for altsammen *gg* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Okay, så forstod jeg det rigtigt alligevel! Næ, du går over til seniorklassen kan jeg forstå. Men derfor er det jo fedt at I alligevel nåede at rykke op "rigtigt"! Jeg husker i hvert fald at jeg var rigtig stolt over at Frostie endte med at rykke op i de almindelige klasser, selv om vi vist ikke nåede at løbe ret mange løb i klasse 2... Vi nåede at starte 7 SP2'ere og fik endda en enkelt pind inden alderen ramte os... Det er jeg ganske fornøjet med. På de 6 konkurrencer han startede inden seniortiden i år, fik han 5 pinde til oprykning(og 2 DM-pinde :blink:) Det er en væsentlig forbedering ifht. 2011, som var mit første rigtige konkurrence år i agility. Så jeg brokker mig ikke, taget i betragtning at jeg slet ikke havde skænket hundetræning en tanke før for knap tre år siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Skønt... De forslåede gebyrstigninger her i kreds 6 er vist skudt ned igen, da kredsen angiveligt skulle have en god økonomi pt. Dejligt, da jeg bestemt ikke mener at det er os der dyrker konkurrence som skal betale for underskuddet... Og for mit vedkommende kunne det betyde 500 kr. mere i startgebyr for den unge på årlig basis. Det svarer til 5 konkurrencer Skal hun ud i agility, havde der været endnu flere penge der skulle bruges... For den gamle havde der ikke været det samme problem, da priserne ikke skulle ændre for seniorne... Glæder mig til at se hvad der står i referatet fra ugens kredsbestyrelsesmøde :blink: På trænermødet var folk forøvrigt helt uforstående overfor hvorfor vi syntes at en tilmeldingsfrist på 1 måned var for lang, og jeg mødte ikke den store forståelse for alt det besvær der er for den ansvarlige når der lige er en god håndfuld hunde eller to, der skal have ændret klasser, som det er pt. Tænk hvis folk så når at starte 3-4 konkurrencer inden de skal starte hos os:drille: Jaja, måske jeg skulle give andre lov til at stå for det administrative ved vores konkurrencer, der er jo ingen grund til at jeg skal stå for altsammen *gg* Det var da godt de ikke satte prisen op, det ville da også være tåbeligt hvis DcH på Sjælland satte prisen OP, nu hvor de er ved at få fodfæste i "DKK-land" - og hvor DKK endelig sætter prisen ned... Har I da ikke mulighed for at ta' eftertilmeldinger? Det gør de da mange steder her øst for bæltet, nogle gange får man en fornemmelse af at den tilmeldingsdato er nærmest pro forma... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Det var da godt de ikke satte prisen op, det ville da også være tåbeligt hvis DcH på Sjælland satte prisen OP, nu hvor de er ved at få fodfæste i "DKK-land" - og hvor DKK endelig sætter prisen ned... Har I da ikke mulighed for at ta' eftertilmeldinger? Det gør de da mange steder her øst for bæltet, nogle gange får man en fornemmelse af at den tilmeldingsdato er nærmest pro forma... her i kredsen er eftertilmeldinger BANDLYST af kredsbestyrelsen. man vil have ensrettede regler inde for ALLE discipliner og da man ikke acceptere eftertilmeldinger i lydighed, så må man heller ikke i agility. Man glemmer bare at det altså er væsentligt lettere at tage 10 ekstra hunde ind i agility, da det planlægningsmæssigt ikke giver den store forskel kontra lydighed(at vi så er nogle der af og til ser lidt igennem fingrene med det krav er jo en anden sag*her burde der være en smiley der fløjtede uskyldigt, for det kunne jeg da AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALDRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG finde på*). På vores agilityårsmøde blev der dog nedsat en arbejdsgruppe der skal udarbejde et forslag om mulighed for eftertilmelding mod forhøjet startgebyr, for så er en måneds tilmeldingsfrist lettere at sluge. Og reelt er det jo slet ikke så svært at melde folk til en konkurrence. man skal blot have deres medlemsnummer(og så håbe profilen er velopdateret med oprykninger:blink:). Jeg kan endda oprette profiler på hund og fører på konkurrencedagen, som så kan tælle med til DM, fandt vi ud af i foråret... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 her i kredsen er eftertilmeldinger BANDLYST af kredsbestyrelsen. man vil have ensrettede regler inde for ALLE discipliner og da man ikke acceptere eftertilmeldinger i lydighed, så må man heller ikke i agility. Man glemmer bare at det altså er væsentligt lettere at tage 10 ekstra hunde ind i agility, da det planlægningsmæssigt ikke giver den store forskel kontra lydighed(at vi så er nogle der af og til ser lidt igennem fingrene med det krav er jo en anden sag*her burde der være en smiley der fløjtede uskyldigt, for det kunne jeg da AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALDRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG finde på*). På vores agilityårsmøde blev der dog nedsat en arbejdsgruppe der skal udarbejde et forslag om mulighed for eftertilmelding mod forhøjet startgebyr, for så er en måneds tilmeldingsfrist lettere at sluge. Og reelt er det jo slet ikke så svært at melde folk til en konkurrence. man skal blot have deres medlemsnummer(og så håbe profilen er velopdateret med oprykninger:blink:). Jeg kan endda oprette profiler på hund og fører på konkurrencedagen, som så kan tælle med til DM, fandt vi ud af i foråret... Det er søreme godt du er sådan et ordentligt menneske, der aaaaldrig kunne se igennem fingrene med sådan nogle vigtige ting... :pift: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Hey... Var der sådan en smiley??? I lydighed er der så bare NO MERCY... Der har været ingen eftertilmeldingsfrist i en evighed... Agilityfolket har bare ikke lært det helt endnu... Har oplevet at folk ringer dagen før, for at høre om det er muligt at starte, og da vi her sjældent har meget mere end 10 i en almindelig klasse og 25 i en åben, så synes jeg slet ikke jeg kan tillade mig at sige "D' bar awli!" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret November 16, 2012 Rapporter Share Besvaret November 16, 2012 Vejle har nogle gange 150 startende og vi siger hellere ikke nej. Og da jeg dyrkede lydighed i 1800 grønhvidkål var der hellere ingen eftertilmeldinger, men sjovt nok kom jeg ofte med på dagen ved bare at møde op. Jeg prøver som hovedregl at tilmelde mig i god tid, men jeg har en heftig kalender og nogle gange er der ting der glipper eller andre ting der bliver aflyst, og så vil jeg gerne med til noget andet, så er det bare at ringe eller møde op og håbe, det har endnu ikke slået fejl. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 19, 2012 Så kunne jeg tage mig sammen Bizarre facts, som min pivot-tabel kan fortælle mig: Jeg har løbet 126 starter i år: 99 i DCH, 16 i DKK og 11 i DGI. Jeg er blevet placeret 38 gange: 17 1. pladser, 12 2. pladser og 9 3. pladser. Jeg har fået 6 oprykninger i årets løb: 2 hos DKK - så vi nu er kl2 ag der. Og 4 hos DCH så vi er kl3 ag der (den 4. er en oprykning i sp3 - men den kan jo ikke bruges til noget) Jeg har løbet mig til 17 DM-pinde: 10 i SP og 7 i AG. Vi er stadig ret meget "knald eller fald agtige"... Altså vores DISK procent er stadig meget meget høj.... men må nok også erkende, at vi ofte bliver disket ligeså snart vi får en fejl... fordi jeg så "mister entusiasmen" om man så må sige ... Vores DISK og FEJLFRI procent er næsten identisk med sidste år. Sidste år var den 44% disk og 26% fejlfri... Men jeg erkender også, at jeg har presset hende meget mere i år, end jeg gjorde sidste år... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 19, 2012 Rapporter Share Besvaret November 19, 2012 Så kunne jeg tage mig sammen Bizarre facts, som min pivot-tabel kan fortælle mig: Jeg har løbet 126 starter i år: 99 i DCH, 16 i DKK og 11 i DGI. Jeg er blevet placeret 38 gange: 17 1. pladser, 12 2. pladser og 9 3. pladser. Jeg har fået 6 oprykninger i årets løb: 2 hos DKK - så vi nu er kl2 ag der. Og 4 hos DCH så vi er kl3 ag der (den 4. er en oprykning i sp3 - men den kan jo ikke bruges til noget) Jeg har løbet mig til 17 DM-pinde: 10 i SP og 7 i AG. [ATTACH=CONFIG]99190[/ATTACH] Vi er stadig ret meget "knald eller fald agtige"... Altså vores DISK procent er stadig meget meget høj.... men må nok også erkende, at vi ofte bliver disket ligeså snart vi får en fejl... fordi jeg så "mister entusiasmen" om man så må sige ... Vores DISK og FEJLFRI procent er næsten identisk med sidste år. Sidste år var den 44% disk og 26% fejlfri... Men jeg erkender også, at jeg har presset hende meget mere i år, end jeg gjorde sidste år... Elsker bizarre facts og diagrammer-tabeller-lagkager... :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret November 19, 2012 Rapporter Share Besvaret November 19, 2012 Vi var til klubfest i lørdags, hvor vinderen af klubmesterskabet vi var til for nogle uger siden skulle afsløres. Jeg var rigtig spændt, for vi tre der deltog i Begynder, var umiddelbart ret tætte. Og tænk, Mingus endte med at vinde :banan: Begynder regnes dog ikke for en rigtig klasse - det er for hunde der ikke er rykket ud af klasse 1 - så vi fik desværre ikke en pokal og t-shirt, som de øvede, men en medalje. Ville ellers have slået ihjel for den fede t-shirt. Men men, aftenen var ikke slut endnu. For sørme om Mingus og jeg ikke blev årets begynder-duo! Så vi fik den største pokal jeg nogensinde har set Jeg troede først de havde taget fejl, og ikke vidste at jeg havde løbet officielle konkurrencer sidste år, men kriteriet er åbenbart at man stadig løber klasse 1 og har været til udenbys konkurrencer - og det må man trods alt sige vi har Mingus er blevet lidt snobbet efter al den hæder: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret November 19, 2012 Rapporter Share Besvaret November 19, 2012 Vi var til klubfest i lørdags, hvor vinderen af klubmesterskabet vi var til for nogle uger siden skulle afsløres. Jeg var rigtig spændt, for vi tre der deltog i Begynder, var umiddelbart ret tætte. Og tænk, Mingus endte med at vinde :banan: Begynder regnes dog ikke for en rigtig klasse - det er for hunde der ikke er rykket ud af klasse 1 - så vi fik desværre ikke en pokal og t-shirt, som de øvede, men en medalje. Ville ellers have slået ihjel for den fede t-shirt. Men men, aftenen var ikke slut endnu. For sørme om Mingus og jeg ikke blev årets begynder-duo! Så vi fik den største pokal jeg nogensinde har set Jeg troede først de havde taget fejl, og ikke vidste at jeg havde løbet officielle konkurrencer sidste år, men kriteriet er åbenbart at man stadig løber klasse 1 og har været til udenbys konkurrencer - og det må man trods alt sige vi har Mingus er blevet lidt snobbet efter al den hæder: Stort tillykke - er dybt misundelig på dit bling bling! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Camilse Besvaret November 19, 2012 Rapporter Share Besvaret November 19, 2012 Ser en cavalier ikke bare kronisk snobbet ud??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 19, 2012 Rapporter Share Besvaret November 19, 2012 Vi var til klubfest i lørdags, hvor vinderen af klubmesterskabet vi var til for nogle uger siden skulle afsløres. Jeg var rigtig spændt, for vi tre der deltog i Begynder, var umiddelbart ret tætte. Og tænk, Mingus endte med at vinde :banan: Begynder regnes dog ikke for en rigtig klasse - det er for hunde der ikke er rykket ud af klasse 1 - så vi fik desværre ikke en pokal og t-shirt, som de øvede, men en medalje. Ville ellers have slået ihjel for den fede t-shirt. Men men, aftenen var ikke slut endnu. For sørme om Mingus og jeg ikke blev årets begynder-duo! Så vi fik den største pokal jeg nogensinde har set Jeg troede først de havde taget fejl, og ikke vidste at jeg havde løbet officielle konkurrencer sidste år, men kriteriet er åbenbart at man stadig løber klasse 1 og har været til udenbys konkurrencer - og det må man trods alt sige vi har Mingus er blevet lidt snobbet efter al den hæder: Hvor sejt - tillykke!!! :klap: Og STOOOOOOR pokal!!! :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts