Ulla H Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Nå , så fik jeg opklaret hans fødsel osv her i DK. Kender så ikke hans mor, men har muligvis mødt hende. Men jeg kender hans søster Carla, der bor på Amager. og ved så godt , hvem du har overtaget ham fra. Græske hundes verden er ofte meget, meget vidende her i DK , bare min husker der ikke lige kan følge med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Juni 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 En øv update herfra. Basse følte sig hurtig hjemme, og overtog i går aftes stille og rolig "huset" fra Luca. Hundekurvene blev hans, pladsen under spisebordet var hans. Lå Basse på gulvet turde Luca ikke gå forbi. I nat gik det helt galt, Luca måtte ikke være i soveværeslet. Det havde ellers til en start fungeret med at Luca lå ved af min seng (det gør hun ofte) og Basse i kurven. Kl 4.00 fik Luca et ordentlig fur, jeg fløj op for at stoppe det. Basse er vogtende, det var jeg klar over, og han lå og ventede foran døren når jeg gik på toilettet, Luca måtte ikke nærme sig døren. Jeg havde egentlig troet det havde været omvendt, at Luca var den der bestemte, men hun fik aldrig sagt ordentligt fra. Det endte med hun lå alene i et rum og rystede. Her sagde jeg stop, og kørte Basse tilbage. Jeg har tænkt og tænkt, hvad der kunne ha gjort en forskel. Luca plejer at være god til at sige fra, men jeg må ha' overset noget i forarbejdet. :damn: Jeg kan kun være glad for vi havde en aftale om prøvetid. At det gik så hurtigt, havde jeg ikke set. Jeg måtte handle på Lucas vegne, selvom Basse er en skøn hund. Havde Luca ikke været her, havde han! Jeg erkender, jeg har meget af lære endnu. Hvis jeg skal finde noget positivt, så var Luca faktisk dygtig til at lade en anden hund komme i huset, hun sagde ingen ting til Basse lånte hendes ben, eller kurv. Faktisk ville hun rigtig gerne være med. Det fik hun så ikke lov til. Lige nu er jeg fyldt med tanker om hvad der gik galt, og må finde en måde at bruge det her positivt på. - Håber ikke jeg bliver alt for upopulær herinde.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 En øv update herfra. Basse følte sig hurtig hjemme, og overtog i går aftes stille og rolig "huset" fra Luca. Hundekurvene blev hans, pladsen under spisebordet var hans. Lå Basse på gulvet turde Luca ikke gå forbi. I nat gik det helt galt, Luca måtte ikke være i soveværeslet. Det havde ellers til en start fungeret med at Luca lå ved af min seng (det gør hun ofte) og Basse i kurven. Kl 4.00 fik Luca et ordentlig fur, jeg fløj op for at stoppe det. Basse er vogtende, det var jeg klar over, og han lå og ventede foran døren når jeg gik på toilettet, Luca måtte ikke nærme sig døren. Jeg havde egentlig troet det havde været omvendt, at Luca var den der bestemte, men hun fik aldrig sagt ordentligt fra. Det endte med hun lå alene i et rum og rystede. Her sagde jeg stop, og kørte Basse tilbage. Jeg har tænkt og tænkt, hvad der kunne ha gjort en forskel. Luca plejer at være god til at sige fra, men jeg må ha' overset noget i forarbejdet. :damn: Jeg kan kun være glad for vi havde en aftale om prøvetid. At det gik så hurtigt, havde jeg ikke set. Jeg måtte handle på Lucas vegne, selvom Basse er en skøn hund. Havde Luca ikke været her, havde han! Jeg erkender, jeg har meget af lære endnu. Hvis jeg skal finde noget positivt, så var Luca faktisk dygtig til at lade en anden hund komme i huset, hun sagde ingen ting til Basse lånte hendes ben, eller kurv. Faktisk ville hun rigtig gerne være med. Det fik hun så ikke lov til. Lige nu er jeg fyldt med tanker om hvad der gik galt, og må finde en måde at bruge det her positivt på. - Håber ikke jeg bliver alt for upopulær herinde.. Hvor ærgerligt for alle parter:( Jeg synes du har gjort det rigtige! Om længere tid kunne have givet hundene et andet forhold, vides ikke. Men jeg havde heller ikke givet det længere tid hvis det var mig. Men det positive er jo at Luca er åben for en anden hund i hjemmet, så når du har mod på det, er der jo masser af muligheder for at få endnu en hund:bighug: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Æv hvor trist. Jeg havde reageret, som du gjorde. Luca var der først og kommer først. Det kan ikke være meningen at hun skal være bange i sit eget hjem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Hvor ærgerligt for alle parter:( Jeg synes du har gjort det rigtige! Om længere tid kunne have givet hundene et andet forhold, vides ikke. Men jeg havde heller ikke givet det længere tid hvis det var mig. Men det positive er jo at Luca er åben for en anden hund i hjemmet, så når du har mod på det, er der jo masser af muligheder for at få endnu en hund:bighug: Anne skriver det så godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Øv , hvor ærgerligt at læse, han har nok været rimelig stresset over alt det nye.Og alle hans vaner brudt. Jeg har faktisk lige talt i tlf med een der har en kuldsøster til ham.Som hun godt nok fik fra helt lille.Hun fungerer perfekt og er skyld i , et ejer nu har 4 hunde og har uddannet sig til hvalpemotivationsinstuktør, klikker, lydighed og agilityinstuktør. Hun har mødt ham adskillige gange, og kender flere søskende.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Og Charlotte , misforstå endelig ikke mit forrige indlæg, for ældre hunde kan være rimelig meget mere besværlige at sammenfører end de yngre. Så slet ikke ment negativ, jeg forstår godt at Luna skal kunne færdes trygt i sit eget hjem.Det har alle ret til og brug for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Øv, hvor ærgeligt, synes stadig det er flot og stort af jer at I prøvede... Lad være med at bebrejde jer selv, tror ikke at det er noget I har gjort forkert, I kunne jo ikke forudsige at han ville overtage hjemmet... Det lyder til at I har truffet det rigtige valg, så Luca igen kan være tryg i eget hjem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Først og fremmest synes jeg du skal have en af de her :ae: Dernæst så er det ikke en sjov situation du står i, så jeg kan godt forstå at du er ked af det. Men jeg synes du har gjort det rigtige. Luca kom først og hun skal være tryg i sit eget hjem og godkende hund nr. 2. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Juni 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Og Charlotte , misforstå endelig ikke mit forrige indlæg, for ældre hunde kan være rimelig meget mere besværlige at sammenfører end de yngre.Så slet ikke ment negativ, jeg forstår godt at Luna skal kunne færdes trygt i sit eget hjem.Det har alle ret til og brug for. Jeg er taknemlig for alt din hjælp Ulla, så ingen misforståelser her Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret Juni 10, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Det varer lidt tid, for vi overhovedet overvejer hund nr 2 igen. Basse er virkelig en skøn hund, som nok skal ha lidt mere modstand end han fik fra Luca. Håber virkelig han får en god familie. Luca har fået en god tur og er ved at være sig selv, dog havde hun ikke brug for at sige hej til andre hunde på marken i dag. Jeg har lavet aftale med Luca's bedste ven, så de kan lege bare de to om et par dage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Juni 10, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 10, 2012 Årh det var synd det ikke gik, du får bestemt ikke ballade herinde, synes du har gjort det super fint. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts