Gæst Millemusen Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 jeg synes alle skal have lov til a komme i hundeskovene.... så må man jo bare tage sig sammen og få lært hunden a den skal komme første gang man kalder den til sig og nr. 220 gang så vi alle kan gå forbi hinanden i ro og fred og berundre vores dejlige hunde hvad enten de er store eller små... vil hilse eller ikk vil... det er sgu almen. høflighed og det kan ikk passe a folk ikk kan finde ud af det.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Hej alle som har været venlige at svare. Jeg har sammenholdt med meninger i den anden tråd og denne, lært det jeg gerne ville om hvordan, hvor forskelligt og hvorfor vi ser så forskelligt på hundeskovene. Og min tollerence overfor andre er bestemt vokset af det. Og så er det også bemærket, at faktisk er nogen som er enige i alle tre spørgsmål, men ingen er enige i alle tre samtidig. Nr. 1 dog med visse forbehold, som at man naturligvis ikke bør tage sådan en hund med i en hundeskov. Og den vej rundt, kan jeg godt tillade mig at sige vedkommende var enig.: For intentionen med spørgsmål 1 var netop at tegne et stærkt eksempel. Der er nemlig en del som kommer med en sådan type hund, og det er ikke forsvarligt overfor andre, ligefrem at opsøge et sted med mange og måske frie hunde. (alm fornuft og hensyn kommer vi langt med) Til afrunding vil jeg sige at mine hunde kommer hver gang der bliver kaldt eller fløjtet. Promte! Men under 5m fra andre på stierne, skal jeg have gang i den grimme del af kommandosproget for at holde dem ved fod. Men det kan jeg løse ved at sitte dem af, så bliver de nemlig siddende... Men føler dermed også at jeg skal tage det største hensyn, når vi møder folk med hunden i snor. -Nok derfor jeg har den mening JEG nu har om hundeskovene. Andre har andre problemer, og andre meninger/forventninger. Og så er der mange forskellige udformninger af hundeskove = forskellige problemestillinger. Tak til alle for deltagelse. Jeg håber andre end mig selv, fik noget ud af tråden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Hej alle som har været venlige at svare.Jeg har sammenholdt med meninger i den anden tråd og denne, lært det jeg gerne ville om hvordan, hvor forskelligt og hvorfor vi ser så forskelligt på hundeskovene. Og min tollerence overfor andre er bestemt vokset af det. Og så er det også bemærket, at faktisk er nogen som er enige i alle tre spørgsmål, men ingen er enige i alle tre samtidig. Nr. 1 dog med visse forbehold, som at man naturligvis ikke bør tage sådan en hund med i en hundeskov. Og den vej rundt, kan jeg godt tillade mig at sige vedkommende var enig.: For intentionen med spørgsmål 1 var netop at tegne et stærkt eksempel. Der er nemlig en del som kommer med en sådan type hund, og det er ikke forsvarligt overfor andre, ligefrem at opsøge et sted med mange og måske frie hunde. (alm fornuft og hensyn kommer vi langt med) Til afrunding vil jeg sige at mine hunde kommer hver gang der bliver kaldt eller fløjtet. Promte! Men under 5m fra andre på stierne, skal jeg have gang i den grimme del af kommandosproget for at holde dem ved fod. Men det kan jeg løse ved at sitte dem af, så bliver de nemlig siddende... Men føler dermed også at jeg skal tage det største hensyn, når vi møder folk med hunden i snor. -Nok derfor jeg har den mening JEG nu har om hundeskovene. Andre har andre problemer, og andre meninger/forventninger. Og så er der mange forskellige udformninger af hundeskove = forskellige problemestillinger. Tak til alle for deltagelse. Jeg håber andre end mig selv, fik noget ud af tråden. Det her kommer måske til at lyde en anelse surt og det er ikke for at hænge dig ud eller noget. Men det kan da aldrig blive mit problem at dine hunde ikke kan gå fri ved fod når i kommer tæt på andre, og derfor bliver dine gåture ødelagt, fordi min hund ikke skal hilse på alt og alle? Der kan jeg vist ikke lige helt få til at hænge sammen. Jeg lufter selv hund i et meget befærdet område med cykler, hunde, heste, børn, mennesker, mange fugle osv. og har i mange år kaldt hund ind så snart jeg så andre. Ja den ene hund fik sågar lært selv at komme når han fik øje på nogen - super smart! Mine ture er da bestemt ikke blevet ødelagt af den grund? Tværtimod har det været super fedt af hundene kunne løbe løs og få lov til det, og samtidig kunne være det uden at genere andre folk som gerne vil færdes i det natursmukke område Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Det her kommer måske til at lyde en anelse surt og det er ikke for at hænge dig ud eller noget. Men det kan da aldrig blive mit problem at dine hunde ikke kan gå fri ved fod når i kommer tæt på andre, og derfor bliver dine gåture ødelagt, fordi min hund ikke skal hilse på alt og alle? Der kan jeg vist ikke lige helt få til at hænge sammen. Jeg lufter selv hund i et meget befærdet område med cykler, hunde, heste, børn, mennesker, mange fugle osv. og har i mange år kaldt hund ind så snart jeg så andre. Ja den ene hund fik sågar lært selv at komme når han fik øje på nogen - super smart! Mine ture er da bestemt ikke blevet ødelagt af den grund? Tværtimod har det været super fedt af hundene kunne løbe løs og få lov til det, og samtidig kunne være det uden at genere andre folk som gerne vil færdes i det natursmukke område Præcis... Og hvis det er svært for hunden at blive på plads, så snor på, indtil øvelsen sidder der.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Det her kommer måske til at lyde en anelse surt og det er ikke for at hænge dig ud eller noget. Men det kan da aldrig blive mit problem at dine hunde ikke kan gå fri ved fod når i kommer tæt på andre, og derfor bliver dine gåture ødelagt, fordi min hund ikke skal hilse på alt og alle? Der kan jeg vist ikke lige helt få til at hænge sammen. Jooo, en anelse surt kan man måske godt blive fristet til at synes. Men når TS skriver: "Til afrunding vil jeg sige at mine hunde kommer hver gang der bliver kaldt eller fløjtet. Promte! Men under 5m fra andre på stierne, skal jeg have gang i den grimme del af kommandosproget for at holde dem ved fod. Men det kan jeg løse ved at sitte dem af, så bliver de nemlig siddende...", hvordan kan du så egentlig misforstå det derhen, at han ikke kan gå fri ved fod, når han kommer tæt på andre? Nogle gange er det underligt, som vi kan gå rundt og misforstå hinanden så meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Hey, jeg har forresten et godt tip til hvordan det at kalde sin hund ind ikke er noget negativt der forstyrrer gåturen Hvis min hund løber løs og jeg kalder på ham bliver han som regel ellevild - det betyder nemlig at chancerne for at nu skal vi lege er tårnhøje Så kommer han spurtende med 'JUBIIIIII, SKAL VI LEGE?!?' lysende ud af hele kroppen og ja - 9 ud af 10 gange er det lige præcis det vi skal. Det betyder også at hans fokus på det eller dem som jeg har kaldt ham ind for at vi kunne passere kan ligge på et meget lille sted. Og vi får begge en sjov og hyggelig stund ud af det. Total win/win (undtagen, naturligvis, på de dage hvor man egentlig helst vil gå i sine egne tanker mens hunden løber rundt for sig selv. Men det må man tage med ) Det grundlæggende er, at det føles i hvert fald ikke som en sur pligt for mig at kalde min hund ind, og det er måske i virkeligheden der forskellen ligger? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Jooo, en anelse surt kan man måske godt blive fristet til at synes. Men når TS skriver: "Til afrunding vil jeg sige at mine hunde kommer hver gang der bliver kaldt eller fløjtet. Promte! Men under 5m fra andre på stierne, skal jeg have gang i den grimme del af kommandosproget for at holde dem ved fod. Men det kan jeg løse ved at sitte dem af, så bliver de nemlig siddende...", hvordan kan du så egentlig misforstå det derhen, at han ikke kan gå fri ved fod, når han kommer tæt på andre? Nogle gange er det underligt, som vi kan gå rundt og misforstå hinanden så meget. Når TS skriver, at han må have gang i den grimme del af kommandosproget for at holde dem der, så læser jeg det altså også sådan, at hunden har svært ved at gå fri ved fod, når de kommer for tæt på andre... Hvordan forstår du det da? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Jeg syntes den anden tråd er blevet lang og uoverskuelig, med en (hunde?)skov af eksempler på 'stråmænd' på kryds og tværs, som efterhånden bare kører i ring.Skal vi prøve at nøjes med at diskutere fortolkningen af begrebet hundeskov, og den evt. forskel mellem fuld kontrol og fuldt herredømme. Jeg vil gerne spørge fredeligt og nysgerrigt: 1: Er en aggressiv/u-social eller uberegnelig hund overhovedet under fuld kontrol, selvom den er i snor i en hundeskov? Den er vel ikke under "fuldt herredømme" fordi den kan reagere uhensigtsmæssigt, (forhåbentligt!) imod ejers ønske. 2: Mange sammenligner teksten fuld kontrol med fuldt herredømme, a-la hvis man vil gå med sin hund på strøget uden snor... KAN det nu osse passe at det skal fortolkes sådan? 3: Er en hund under fuld kontrol, hvis den er social og venlig og hvis man ved, at man altid kan kalde den til sig, selvom den løber uden snor/går 20m foran en på stierne i hundeskoven og der kommer en anden hund? Mine svar er: 1: Nej. 2: Nej bestemt ikke. 3: Ja da. 1. Ja, jeg sys min hund er under kontrol, især hvis man har snor på. 2. Jeg ved ikke om fuldt herredømme og fuldt kontrol betyder det samme, men jeg forestiller mig man blir nødt til at have hunden i en form for fri ved fod hvis man går på strøget, hvilket man jo ikke behøver i hundeskov. 3. Ja, hvis du kan kalde den til dig når du ser den anden hund hvis der ikke blir udtrykt ønske om at den anden hun vil hilse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Jooo, en anelse surt kan man måske godt blive fristet til at synes. Men når TS skriver: "Til afrunding vil jeg sige at mine hunde kommer hver gang der bliver kaldt eller fløjtet. Promte! Men under 5m fra andre på stierne, skal jeg have gang i den grimme del af kommandosproget for at holde dem ved fod. Men det kan jeg løse ved at sitte dem af, så bliver de nemlig siddende...", hvordan kan du så egentlig misforstå det derhen, at han ikke kan gå fri ved fod, når han kommer tæt på andre? Nogle gange er det underligt, som vi kan gå rundt og misforstå hinanden så meget. Fordi at hun skriver noget med at hun skal tale med store ord, for at få hunden til at blive ved fod når de er 5 meter eller tættere på... der læser jeg det. Og jeg forstår det som om at hun synes turen bliver ødelagt af at lave indkald, fordi hunden så skal sættes af og vente inde i siden. Det er muligt jeg tager fejl, og det er da muligt det er misvisende, eftersom vi er to der opfatter det forskelligt. Men så må afsenderen jo gøre det mere tydeligt hvad der helt præcist menes. Det behøver vel ikke altid at være modtageren der er et fjols og misforstår - afsenderen har vel også et ansvar? Men egentlig også lige meget nu Vil bare gerne lige pointere min holdning, og hvis jeg har misforstået noget, så er min kommentar jo ligegyldig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Når TS skriver, at han må have gang i den grimme del af kommandosproget for at holde dem der, så læser jeg det altså også sådan, at hunden har svært ved at gå fri ved fod, når de kommer for tæt på andre... Hvordan forstår du det da? Jeg reagerede på udsagnet "Men det kan da aldrig blive mit problem at dine hunde ikke kan gå fri ved fod når i kommer tæt på andre". Det var ikke, hvad TS gav udtryk for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Fordi at hun skriver noget med at hun skal tale med store ord, for at få hunden til at blive ved fod når de er 5 meter eller tættere på... der læser jeg det. Enig. Og hvis du læser videre, så står der: "Men det kan jeg løse ved at sitte dem af, så bliver de nemlig siddende...". Dette sidste mere end antyder, at TS har fuld kontrol med sine hunde. Det kan man simpelthen ikke få til, at TS ikke kan gå fri ved fod med sine hunde, hvis der kommer andre hunde. Det var det, jeg reagerede på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Enig. Og hvis du læser videre, så står der: "Men det kan jeg løse ved at sitte dem af, så bliver de nemlig siddende...". Dette sidste mere end antyder, at TS har fuld kontrol med sine hunde. Det kan man simpelthen ikke få til, at TS ikke kan gå fri ved fod med sine hunde, hvis der kommer andre hunde. Det var det, jeg reagerede på. Som jeg forstår det så har TS svært ved at gå med hundene fri ved fod når de kommer 5 meter eller nærmere andre hunde, og at hun derfor er nød til at tage snor på eller sitte hundene af. Jeg siger INTET om at de ikke er under kontrol. Men som jeg forstår det, så er TS træt af at skulle kalde sine hunde ind fordi det giver mange afbrydelser at hunden skal sitte og vente, eller i snor. Det er dér jeg reagere og siger at det da ikke kan være mit problem, at det er besværligt fordi hunden ikke kan gå fri ved fod forbi en anden hund. Ikke at TS ikke har styr på sine hunde - det kan jeg jo læse at der er styr på når hundene til hver en tid kan kaldes ind og kan sættes af ude i siden. Beklager hvis jeg har misforstået det. TS: undskyld hvis jeg har kaldt dig hun nogen steder i mine indlæg. Det er vist han, er det ikke korrekt? jeg beklager Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Som jeg forstår det så har TS svært ved at gå med hundene fri ved fod når de kommer 5 meter eller nærmere andre hunde, og at hun derfor er nød til at tage snor på eller sitte hundene af. Eller tale med store bogstaver, for så holdt hundene fvf-positionen, som jeg læste det. Jeg kan ikke lige huske, om TS var irriteret over at skulle kalde sine hunde til sig, hver gang han mødte hunde i hundeskoven. Men jeg har givet udtryk for det, fordi jeg finder det overflødigt, undtagen hvis folk giver mig tegn til, at deres hunde ikke må hilse. Dem, jeg møder på min vej, siger intet og lader også deres hunde gå min i møde. Så det helt store problem er det ikke alle steder. Måske jeg bare har været heldig indtil videre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Som jeg forstår det så har TS svært ved at gå med hundene fri ved fod når de kommer 5 meter eller nærmere andre hunde, og at hun derfor er nød til at tage snor på eller sitte hundene af. Jeg siger INTET om at de ikke er under kontrol. Men som jeg forstår det, så er TS træt af at skulle kalde sine hunde ind fordi det giver mange afbrydelser at hunden skal sitte og vente, eller i snor. Det er dér jeg reagere og siger at det da ikke kan være mit problem, at det er besværligt fordi hunden ikke kan gå fri ved fod forbi en anden hund. Ikke at TS ikke har styr på sine hunde - det kan jeg jo læse at der er styr på når hundene til hver en tid kan kaldes ind og kan sættes af ude i siden. Beklager hvis jeg har misforstået det. TS: undskyld hvis jeg har kaldt dig hun nogen steder i mine indlæg. Det er vist han, er det ikke korrekt? jeg beklager Præcis det jeg ville have sagt... Du formulerede det bare bedre... Og hurtigere... Så erklærer mig bare enig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Men under 5m fra andre på stierne, skal jeg have gang i den grimme del af kommandosproget for at holde dem ved fod. Men det kan jeg løse ved at sitte dem af, så bliver de nemlig siddende... Men føler dermed også at jeg skal tage det største hensyn, når vi møder folk med hunden i snor. Nu har jeg vendt og drejet den her et par gange, og jeg må nok have den forklaret lidt nærmere. Hvorfor mener du at du tager større hensyn end dem der går forbi med deres hund i snor, end de gør til dig? Jeg kan godt se at det er mere besværligt at skulle tale med store bogstaver eller sætte dem af, end hvis du bare kunne være sikker på at de blev i fod. Men er mere besvær = større hensyn? Hvis du ville være på den sikre side, men ikke gider at stoppe op og vente, kunne du jo bare lige tage snoren på dem mens i passerer. Det ville være mindre besværligt, men vel ikke mindre hensynsfuldt af den grund? Eller ... nej jeg forstår slet ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Nu har jeg vendt og drejet den her et par gange, og jeg må nok have den forklaret lidt nærmere. Hvorfor mener du at du tager større hensyn end dem der går forbi med deres hund i snor, end de gør til dig? Jeg kan godt se at det er mere besværligt at skulle tale med store bogstaver eller sætte dem af, end hvis du bare kunne være sikker på at de blev i fod. Men er mere besvær = større hensyn? Hvis du ville være på den sikre side, men ikke gider at stoppe op og vente, kunne du jo bare lige tage snoren på dem mens i passerer. Det ville være mindre besværligt, men vel ikke mindre hensynsfuldt af den grund? Eller ... nej jeg forstår slet ikke Det er jo fordi du ikke VIL forstå. Jeg gider sgu ærligt ikke forklare problematikken een gang til, for den står lidt længere oppe i tråden.* Jeg er ligesom jer farvet af MIN mening om hundeskove, og hvor skrapt loven skal fortolkes. Der er jo forskel på "fuld kontrol" og så "fuldt herredømme", ellers havde man nok brugt samme ord alle steder... Men kan da godt gentage alligevel: Min holdning er at skiltet "Uden snor, Med ledsager" gør at folk med u-sociale hunde bør give mig plads, ikke omvendt. Meningen med hundeskovene er at hundene skal kunne gå uden snor. Når jeg så møder en hund som ikke KAN gå uden snor, så mener jeg at de skal tage hensyn så jeg kan passere. Skal JEG sætte MINE hunde af, så er det jo mig der tager størst hensyn. Mine hunde er i øvrigt ikke u-sociale, agressive what-ever, de vil bare gerne hilse. Stopper debatten her, vi bliver aldrig enige, når man ikke VIL forstå. Mit forrige indlæg burde have stoppet al videre ordkløveri. Men nej nej. -Kløv du bare videre Iben, jeg lukker min tråd her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Nå, men jeg er så nok en af dem, der ikke "vil" forstå... Når jeg går i hundeskoven, tager jeg hensyn til, at DU kan gå der i fred uden at blive overrendt af min hund.. Det gør jeg ved at tage ham i snor.. Så er det vel kun acceptabelt, at du gør det samme? Jeg ser overhovedet ikke, at det er et større hensyn at tage end det jeg tager til dig.. Hvorfor skal du have mere ret til at gå i hundeskovene end mig, fordi dine hunde kan passere andre hunde uden snor, så min hund ellers er lydig i alle andre situationer? Og som en anden skrev, hvordan kan det så lige pludselig blive til, at du tager mere hensyn end mig, fordi dine hunde ikke kan gå fri ved fod forbi en anden hund? Det synes jeg overhovedet ikke er rimeligt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Hundeskov hundeskov hundeskov hundeskov hundeskov... IKKE strøget i Kbh....... Nej jeg VIL heller ikke forstå DEN. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Men du puster godt til ilden. Jeg gør altid som du forlanger af mig, mener jeg også at have skrevet i den anden tråd eller var det endda her. Jeg mener bare STADIGVÆK hensynet burde gå den anden vej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Hvad er det for en ild jeg puster til, om jeg må spørge? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Men du puster godt til ilden. Jeg gør altid som du forlanger af mig, mener jeg også at have skrevet i den anden tråd eller var det endda her. Jeg mener bare STADIGVÆK hensynet burde gå den anden vej. Det er ikke nemt når man vælger at lave en ny tråd for at slippe for de spørgsmål der måtte være stillet i den oprindelige..... Du skrev i den oprindelige tråd, som svar på det spørgsmål I nu er tilbage ved: ""Hvordan er det hensyn jeg ønsker mere kæmpe end det du selv ønsker?" Fordi der er en HUNDESKOV. Og fordi et skilt ve indgangen opfordrer til at komme der med sin hund uden snor. c",) Out." Og jeg skal da gerne gentage min egen respons: "Aaaarrh Mon ikke nærmere det TILLADES at hunde føres uden snor? Og så længe der samtidig står med ledsager, må man da gå ud fra at det forventes at man følges med sin hund, og ikke bare følger efter den så godt man kan eller gider...." Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Og som en anden skrev, hvordan kan det så lige pludselig blive til, at du tager mere hensyn end mig, fordi dine hunde ikke kan gå fri ved fod forbi en anden hund? Det synes jeg overhovedet ikke er rimeligt.. Fordi det er en hundeskov hvor man forventer at kunne gå med sin hund uden snor, og så længe den ikke er uvenlig, så bør andre heller ikke tage deres hund i snor. Snor skaber, om noget, hundekonflikter. Bare tag mit seneste eksempel hvor MINE hunde blev overfaldet af een i snor.... Jeg har allerede skrevet hvorfor jeg mener det er mig der tager det største hensyn, og at det i min optik burde være omvendt, eftersom der er en hundeskov. Jeg har også allerede givet et eksempel med en hund, der ikke kunne lide andre hunde, hvor ejeren til trods for RIG MULIGHED FOR under 30m før han møder mig med mine to ved fod, at have trukket til side og ventet på jeg hevde passeret. Eksemplerne er mange. Jeg føler mig generet. Men jeg opfører mig selv som bl.a du forventer man skal. Jeg gider bare ikke eksempler som eksempelvis: manden i forrige afsnit i dette indlæg. (henviser lige, for folk kan jo have glemt eksemplet................) Vi bliver ALDRIG enige. Ang. det med at puste til ilden: Du holder liv i en tråd og kommer med flere spørgsmål, selvom jeg tydeligt havde givet udtryk for, at jeg ikke har mere at tilføje. Faktisk allerede i indlæg nr. 27 Diskuter endelig videre, men tillæg mig venligst ikke evner, eller mangel på samme, som ikke er sandfærdige, eller hænger sammen med tidligere indlæg. Jeg har ALDRIG fået EEN klage i min hundeskov. Og jeg kommer der 300+ dage om året. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Og jeg skal da gerne gentage min egen respons:"Aaaarrh Mon ikke nærmere det TILLADES at hunde føres uden snor? Og så længe der samtidig står med ledsager, må man da gå ud fra at det forventes at man følges med sin hund, og ikke bare følger efter den så godt man kan eller gider...." Jo du har helt ret. Men ligefrem at opsøge hundeskove for at holde på sin ret til at færdes overalt i Dk med sin hund i snor?? (Simplificeret) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 (rettet) Men kan da godt gentage alligevel: Min holdning er at skiltet "Uden snor, Med ledsager" gør at folk med u-sociale hunde bør give mig plads, ikke omvendt. OK. SÅ vi er tilbage ved din oplevelse, hvor der var nogle der passerede forbi dig, med sure hunde som de ikke holdt i ordentlig afstand. Og så kan jeg forstå at du mener at fordi der i nogle statsskove er en betinget særtilladelse (Skov- og Naturstyrelsens formulering) til at have hunden løs, så har løse hunde forrang til at færdes i skoven. Og grundet din forrang, er det hensyn du udviser større. PS: Jeg vil da rigtig gerne høre hvad forskellen så er på fuld kontrol og fuldt herredømme. Men eftersom du ikke vil debattere mere med mig, må jeg vel spørge Skov- og Naturstyrelsen for at få det forklaret. Redigeret Juni 14, 2012 af Iben B Tilføjelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DogByHeart Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Zzzzzzzzzzzzz Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts