Umulia Skrevet Juni 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2012 Vores yngste hund har to navne. Jeg kalder ham Cicero, min søn kalder ham Oluf. Oluf-navnet har bidt sig så godt fast, at jeg også er begyndt at bruge det når vi leger og pjatter med ham. Men jeg bruger Cicero til indkald. Årsagen er at "Cicero" er indlært med positiv forstærkning, det er "Oluf" ikke. Forskellen er tydelig! Siger man Oluf, kigger han, og ved udmærket at det ham der menes. Men han kommer kun hvis han ikke lige er optaget af andet. Siger man Cicero, slipper han straks hvad han har gang i, og kommer løbende. Bare en observation - men ret interesseant, synes jeg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Sadie er næsten helt ligesådan. Manden har givet hende øgenavnet Mooch, og når hun hører det, kigger hun måske og ved godt, det er hende, der bliver talt om/til. Men bruger man Sadie, er hun helt "på". Faktsik sjovt og lidt imponerende, at de er i stand til at skelne på den måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Nissan har næsten 3.. Nissan bruger vi offentligt. ellers hedder han bare basse. og når man siger Duuuu! så kigger han også bare bebrejdende på os, fordi vi forstyrrer ham i det han nu er igang med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marie Svane Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Vanilie har også et par navne.. Vanilie reageres der "seriøst" på.. Når der siges "Mulle" eller "Lille røv" (hun HAr jo en lille røv ) ved hun godt det er hende der snakkes om eller til, men det er ikke navne der bliver brugt når vi er ude.. Kun hjemme når der hygges Også kalder min søster hende "Nini", og når min søster siger Nini reageres der på en helt speciel måde, med "smil" (løftede overlæbe), mys og meget livlig hale :blink: Men det er dog kun min søster der kan få dette frem i Vanilie! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Chino har også to navne. Chino og ... mulen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Det er vel egentligt ikke så underligt. Cicero er bare et indkaldsord? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 14, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Det er vel egentligt ikke så underligt. Cicero er bare et indkaldsord? Rigtigt, men jeg kender mange hundeejere, der ikke træner indkaldsord. Og hvis man ikke gør det, får man en Oluf Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Det er vel egentligt ikke så underligt. Cicero er bare et indkaldsord? Det er faktisk en sjov forskel. Hos os er 'Chino' helt klart et all-round opmærksomhedsord. Så snart det bliver sagt ved han at det angår ham, og at han skal forholde sig til et eller andet som vi vil. 'Mulen' er klart mere et hygge-ord. Han ved stadig godt at det angår ham, men han ved også at det ikke er såååå vigtigt igen at reagere på det - så han kan selv vælge om han gider Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Rigtigt, men jeg kender mange hundeejere, der ikke træner indkaldsord. Og hvis man ikke gør det, får man en Oluf jeg har selv 2 Oluf'er :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts