Retrieveren Skrevet Juni 13, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2012 Nu skal Barney gerne ind og have sin årlige vaccine på tirsdag og i den forbindelse vil jeg tjekke ham for hjerte/lunge orm. Han er godt nok tjekket for et halvt år siden, men så besværligt er det jo ikke (kun lidt dyrt), så vil gerne have det gjort. MEN lortene skal jo holdes kølige (helst køleskabs temp) og nu bor jeg sammen med en som normalt ofre sig meget for hunden, men jeg får under ingen omstændigheder lov at ligge hunde lort i køleskabet før har jeg haft en køletaske til dem, men den røg vist ud ved sidste flytning.. Hvad pokker gør i andre for at holde lortene kolde? Gode råd modtages :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Jeg har ekstra køleskab i skuret Til øl og vand osv. Samler prutter i prutteglas fra apoteket, som kommer i hver sin frysepose og så i køleskabet derude.. Så lugter det altså ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Prutteglas? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Hvad med køle elementer og så sådan en køb frysevarerpose fra supermarked? Ellers har netto og fakta tit sådan nogle frysetasker der kan pakkes sammen på tilbud? Eller køletasker hedder det vel? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Prutteglas? Ligesom til urinprøver, men hvor der i låget sidder en lille skovl man kan samle prut op med.. Afføringsprøveglas hedder det nok.. Dem bruger jeg fordi prøven ikke må have rørt jorden, og det er altså nemmere med sådan nogle.. De koster jo lidt, men det gør jeg så bare alligevel.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Jeg plejede at få basse tjekket om vinteren, så kunne de være på altanen! Men du må jo overtale og smide dem i køleskabet. Jeg ville nok smide lorten i en pose eller prutteglas og så i en lille bøtte i en større bøtte, i en tor bøtte med en pose udenom, og så spise pizza de tre dage, og spritte køleskabet af bagefter. Ej, jeg forstår godt din kæreste.. Men det er også ærgerligt at gå og samle lorteprøver som ikke kan bruges, fordi de har haft det for varmt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Blot til info, så skal mines lorte i tre sæt poser, for at det ikke kan lugtes i køleskabet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Ahaa... Må prutterne ikke røre jorden inden test for orm? Duffy er nemlig meeeget omstændig og prutter KUN inde i et krat/busk laangt væk fra civilisationen (hihi) osv, så det bliver lidt af en udfordring for mig jeg godt se :-/ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Ahaa... Må prutterne ikke røre jorden inden test for orm? Duffy er nemlig meeeget omstændig og prutter KUN inde i et krat/busk laangt væk fra civilisationen (hihi) osv, så det bliver lidt af en udfordring for mig jeg godt se :-/ Du tager bare kun den del som stikker op. De behøver ikke HELE lorten, det er faktisk en ret lille del man bruger. Jeg har nemlig prøvet at lave en del af de der lorteprøver, den uge jeg var i praktik hos en dylle!.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Juni 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Tak for svar Genialt med at købe sådan en fryse pose - den ide nupper jeg da vist lige! Mange tak! Jeg kunne måske selv overveje at smide dem i køleskabet med VED at min kæreste vil flytte på stedet og aldrig komme tilbage :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Tak for den fine forklaring! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Din kølertaske røg ikke ud i forbindelse med sidste flytning - den står et sted herude i stalden (og vi har helt sikkert brugt den til et eller andet) - du kommer bare og henter den - så skulle vi måske tøffe et spor sammen nu hvor marken lige er til det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Retrieveren Besvaret Juni 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Din kølertaske røg ikke ud i forbindelse med sidste flytning - den står et sted herude i stalden (og vi har helt sikkert brugt den til et eller andet) - du kommer bare og henter den - så skulle vi måske tøffe et spor sammen nu hvor marken lige er til det Fedt man! tænk engang - der kan man bare se troede den var røget i svinget Nå ja, så må jeg bare ud og hente den (lørdag) og ja ja ja så snupper vi da lige et død-kedelige-spor så bliver min træner så glad og min hund lige så... det er kun føren der synes det er nederen! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninkamus Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Fedt man! tænk engang - der kan man bare se troede den var røget i svinget Nå ja, så må jeg bare ud og hente den (lørdag) og ja ja ja så snupper vi da lige et død-kedelige-spor så bliver min træner så glad og min hund lige så... det er kun føren der synes det er nederen! Super duper - jeg har først stævne med ninusserne på søndag - men så skal det være formiddag mens manden er på job Hold nu op så bliver det også til hele 3 dage med spor for min hund i denne uge Det må min træner synes godt om! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2012 Vi samler bare prutterne op i hver sin pose og smider dem i yderligere en pose og så i en tupperware bøtte på køl. Der kommer ikke lugt ud fra tupperware bøtten. Det er den samme bøtte jeg bruger hver gang. Vi skal ikke tage hensyn til om det har rørt jorden, jeg tror selv dyrlægen tager inde fra midten af... Det gør jeg i hvert fald selv, når jeg laver prøven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts