Gæst TineK Skrevet Juni 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2012 Nu da børnene ikke rigtig gider ferie med os "gamle" har vi fået plads i bilen, og besluttede at vi vil prøve at tage den unge hund med på ferie. Vi vandre alligevel altid meget rundt og slipper for pasning. Vi er nu vel udstyret med kæledyrspas, diverse vacc., sikkerhedssele osv. Vi blev overrasket over hvor mange steder i Tyskland man må have hunden med - ikke bare på hoteller, men også i restauranter. Så hotellet i Harzen er booket, og vi glæder os helt vildt. Det er imidlertid første gang vi skal have en hund med til udlandet - på kombineret vandre/byferie. Jeg er begyndt, at skrive huskelister - såsom vandflaske, liggeunderlag, osv. og er gået i træning med dæk under bord:-D Jeg vil høre om der er nogen som har erfaringer med ting der er vigtige i den anledning, der gør ferien bedst mulig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2012 Zoolac!!! Vi (mig og søster + familie) har været på camping med vores hunde, og det er gået superfint. Men den første gang vi var ude fik alle 4 hunde dårlig mave den sidste aften, hvor vi havde en lidt lang køretur foran os næste dag... Det var ikke ret sjovt! Men heldigvis havde vi zoolac med, så næste morgen havde de det fint igen! Jeg har en lille plastickasse med låg med på tur, hvor alle vigtige hundeting kommer med. Der har jeg en lille saks, negleklipper, tægetang, ørerens, nogle vatrondeller, og en kam (har ikke pelshund, så det er nok! ). Og så zoolac, selvfølgelig! Andre ting jeg synes er praktisk - mad og vand... Jeg har en sammenklappelig skål, med 100% tæt låg (tupperware) som jeg altid har med, den er suveræn! Den bli'r brugt til både mad og vand. Hundemaden plejer jeg at lave portioner af allerede hjemmefra, da jeg ikke gider stå og måle op når jeg er ude. Jeg kommer en dagsration i en alm. frysepose med en clips på, det er dejligt nemt når man kommer træt hjem efter en lang dag. Hundehåndklæder glemmer jeg tit... Og savner dem når jeg opdager det! De er også gode hvis det bli'r meget varmt, vredet op i vand køler de rigtig godt. Masser af hundegodbidder - de kommer altid vel til pas. :5up: God tur!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 19, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2012 Nu ved jeg ikke hvor langt I har til Harzen. Men mine gode råd: 1: Kør max 2½-3 timer ad gangen. Parker i skyggen og lad hunden komme ud og røre sig. 2: Undgå Hamburg i myldretiden, der er ofte meget lange køer. 3:Husk hundetegn med ferienummer, altså med +45 foran jeres telefonnummer. God tur til dejlige Harzen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TineK Besvaret Juni 20, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2012 Mange tak for de gode råd. Jeg er gået igang med to do-liste med bl.a. medicinkasse og hundetegn:-D Vi kører fra Falster, så der er ikke så langt at køre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 21, 2012 Mine har altid været glade for en dyne (vores egen i brugt sengetøj) på bagsædet, det har virkeligt givet ro på længre ture og de har kunnet have alverdens uheld uden vi skulle bekymre os for bilen. Men ellers alverdens udstyr til hundene, de vil med garanti får både diarre og flåter. Telefonnumre til dyrlæger på vejen dernedad eller tjekket hvordan man finder dem undervejs (vi lånte en gps, hvor man kunne dutte dyrlæge ind og så fik man de nærmeste dyrlæger, det var en god tryghed) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louisen Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Det kan være en god idé at købe et vådliggerlagen og evt. klippe det til, så det passer på bagsædet/hvor hundene er. Så behøver man ikke bekymre sig og vådliggerlagen er meget behageligt at ligge på. Hav gerne et ekstra med, sådan at I har et ekstra hvis det andet skal vaskes. ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tesito Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Jeg har ik har mine med på ferie i udlandet, kun i DK. Men har været til weekend tur til Harzen og det var fantastisk!!!!! Rigtig god tur! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst TineK Besvaret Juli 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 28, 2012 Just hjemvendt fra Harzen en tak for de gode råd. Faktisk var der af en eller anden grund brug for Zoolach allerede på udturen. Det fik vi styr på, og havde en super tur. Sikke en masse mennesker man kommer i kontakt med, når man har hunden med. Tyskerne er meget glade for hunde, og vi fik mange historier om dobermannen fra nuværende eller tidligere ejere. Personalet i morgenmadsrestaurenten kom med guffer til Robin hver morgen, og der blev stillet vand frem til ham alle steder. De havde taget særligt hensyn til ham ved valg af værelset - vi fik ét lidt afsides og lidt større ende de andre, så der var ro. Alt i alt en dejlig oplevelse, og ikke sidste gang vi tager hunden med på ferie:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts