Hop til indhold

Sjove spisevaner


Trei
 Share

Recommended Posts

Hvad har jeres hunde ædt af sære ting som de er sluppet godt fra og har de nogle sjove spisevaner?

 

Tror nok det mest sære Ozzie har ædt var et helt stykke håndsæbe... der skete ikke andet med hende end at hun sked noget sært boblende afføring:mrgreen: Som helt lille hvalp var hun også sært glad for småsten og åd løs hvis hun fik chancen.

 

Nu er hun heeeelt vild med elmeblade - nogle ture handler faktisk mest om at finde dem, de allerbedste - hun vælger dem med omhu. :lol: Hun er også viiiiild med banan og lyden af en banan der åbnes (eller hvad siger man om en banan?) kan hun høre laaaangt væk og så kommer hun styrtende for at få sin del... jeg kan ikke huske sidst jeg fik en hel banan for mig selv. Hun er glad for det meste andet frugt også og så har hun en stor kærlighed til broccoli. Faktisk kan hun blive meget insisterende hvis man spiser kogt broccoli og ikke deler med hende hurtigt nok (læs: hun kravler op på skødet af en og vader rundt).

 

Nogle gange æder hun stadig jord... troede ellers det kun var sådan noget hvalpe prøvede af, sne spiser hun også med stor fornøjelse og fuglefrø kan hun slet ikke stå for.

 

Sådan noget som græsk yoghurt, fløde og A38 er hun også helt vild med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke huske at nogle af mine har ædt sære ting. Granderne er rimeligt selektive med hvad de putter i munden generelt, så det ville ligne dem dårligt at gå i labrador-mode og sluge et eller andet tilfældigt.

 

Min græker havde også en periode som ung, hvor hun pelsede hele den ene side af en elmehæk i nåhøjde.

Det var virkelig sært :lol:

 

Men sære spisevaner har vi masser af! Specielt min ældste hanhund har idéer om mangt og meget, når det handler om hans spisevaner - og det sjove er jo at de skifter.

Han har haft en periode, hvor han ikke skulle spise af metalskåle, kun plastic duede. Så havde han en periode, hvor det var omvendt.

Han har også haft en mening om hvilket rum han skulle spise i og om han skulle have selskab eller overhovedet ikke selskab.

 

Han bliver råfodret og han har altid sat pris på at maden ligger ordentligt i skålen, dvs. det hakkede indmad nederst, så kødet og tilsidst ben-produktet. Omvendt, så kunne man slet ikke spise det. Og han har da også haft en periode, hvor han skulle have alt maden uden for skålen, kun det hakkede måtte blive tilbage.

 

Jo jo, vi hygger rigtig med alle særhederne :-D

Og så er der de andre, som for det meste bare spiser - så længe de får noget de gider spise ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motor glæder sig bare SÅ meget til æblerne er klar, han kan slet ikke vente, så sødeste hund går og spiser de der heeeeelt små sure sager, som engang til efteråret bliver til et æble :ae::lol: Synes det er vildt sødt.

 

Han elsker også at gå og plukke bær, vi har lidt jordbær og så er der en sti om sommeren, hvor der er masser af hindbær, tager laaaang tid at komme forbi de kæmpe buske, men det er altså sjovt at se.

 

Og udover det, kan han gå og dufte til blomster. Måske er det nok fordi han snuser om det kan spises, men er hyggeligt alligevel. Kommer jeg hjem med en ny plante, så skal han snuse til den. Nogle gange er han så bare en r*v, bider blomsten af og spæner afsted med den.... suk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi dejligt at jeg ikke er den eneste med en .... erm.... speciel hund :mrgreen::lun: Kan godt lide ham der hele tiden ændrer sine spisevaner :klap: Og pænt rart at jeg ikke er den eneste der har en hund, der elsker elm... er nemlig indtil nu kun stødt på nærmest chokerede folk, når de finder ud af det. Som nu min nabo der nærmest ikke troede sine egne øjne første gang han så Ozzie hjælpe en lille elmebusk af med sådan ca alle sine blade. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke huske at nogle af mine har ædt sære ting. Granderne er rimeligt selektive med hvad de putter i munden generelt, så det ville ligne dem dårligt at gå i labrador-mode og sluge et eller andet tilfældigt.

 

 

Det passer også 100% på Vinnie. Hun har aldrig været typen der åd sære ting. Men hun har jo sin livret, franskbrød, hvilket gav nogle hævede øjenbryn når jeg kom til træning, og lignede en der var på vej ud at fodre ænder. Der var sært nok aldrig nogen, der vill låne godbidder af mig :vedikke:

 

Cicero derimod, er en anden sag. Hans livretter er toiletrullerør, kattelort, råddent græs og jord:stupid:

 

Og så har jeg endda haft hunde, der var værre end ham. Valde, der åd en halv sæk foder på én gang, og fik en mave som en fodbold. Det var også ham, der åd et AAA batteri og sked det ud igen, efter mange og lange forsøg, natten til juleaften.

Og Chili, der gik ombord i en menneskelort på stranden, og sad i bilen med "chokomousse" mellem tænderne og åndede mig i nakken hele vejen hjem :scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min allerførste hund åd hyldebær. Det så sjovt ud at han satte flaben over en klase, og trak bærrene af, men sundt var det vel ikke.

Så var der Happydyret. Han åd de særeste ting. En gang var han skidesyg og jeg manglede et tov... Dyrlægen mente det var hjertelungeorm! Næste dags morgen skulle jeg igen stille ved dyrlægen med Happy, han var så svag at han blev kørt i min vogn. Undervejs skulle han op og tisse, og han prøvede også at kome af med noget mere. Da så jeg at der stak en tovende ud af bagdelen på ham. Jeg trak stille og roligt, det tog ca 5 minutter at få det 90 cm lange og 3 cm tykke tov ud. Da det var ude var han hyper igen, omend noget træt. Je ghavde tilfældigvis en klar plastpose som tovet kom i, og så videre til dyrlægen. Jeg afleverede tovet med kommentar "her har i jeres hjertelungeorm!"

Ugen efter åd Happy et tov der var 60 cm langt og 2 cm tykt. Det rensede bare tarmene, som om det ikke alllerede var blevet gjort. Det klarede vi uden dyrlæge.

Så var der episoden med en dåse sirup, hvor det meste dog sad i pelsen. Det har jeg på youtube et eller andet sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså mine hunde er sådan ret så kræsne med foder og alt muligt andet mad, så selvom de får tilbudt alt muligt, så gider de ikke spise det. Derfor har jeg også en kamp med at finde noget foder, de kan lide og spiser nok af, til at -specielt boris- holder vægten.

 

Lige pt. Har de foderet til at stå fremme hele tiden og så fylder jeg halvdele af deres dagsration i skålene morgen og aften. Boris har bare en sær vane. Han spiser først rigtigt ca kl 23-24 og så tømmer han til gengæld skålene. Selvom vi er gået i seng, så står boris op og spiser sin natmad.

Jeg kan simpelthen ikke greje hvorfor han gør det. For Dexter jager ham ikke væk fra skålene. De kan sagtens stå ved siden af hinanden og skiftes til at spise lidt af dem om eftermiddagen. Så nu skal skålene til at stilles væk om natten for at ændre på den vane.

 

Hvis boris lige skal have nogle mundfulde foder på et andet tidspunkt af dagen, så har han en spøjs vane med at tage en mundfuld foderpiller med ind i det rum jeg er i, og så sætte sig til at spise én af gangen mens han kigger på, hvad jeg laver. En dag, da jeg var væltet ind af døren og havde skyndt mig på toilettet, syntes jeg alligevel at det var pænt træls at kræet lignede en, der sad og hyggede med popcorn lige foran mig..

 

Ellers har jeg historien om dengang boris åd et eller andet tang på stranden. Det resulterede i tynd mave og opkast, indtil han fik kastet tangen op efter et halvt døgns tid. Og hele vores hus lugtede af havvand..

Link til indlæg
Del på andre sites

kan være det med elmetræer er en schæfer ting... Zeus elsker bladene, det er virkelig sjovt at se hvordan han udvælger blade... troede han var den eneste sære hund på det område... :lol:

 

Og så elsker han æbler! også selvom de er trådt på :mrgreen:

 

edit: nåh ja og clementiner... han storsavler og stortigger når jeg spiser sådan een

Link til indlæg
Del på andre sites

Manse er næsten altædende, men noget der kan få ham til at savle er æble og pære skroge. Jeg har prøvet flere gange at dele et med ham, men han vil kun ha skroget... Og så har jeg opdaget et par gange at han kan kan lide mine trusser, brugte :badr:, om han så skal åbne døren og hoppe op i vasketøjskurven med låg på, gør han det.... Det er bare guf, hvis man spørger ham! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en flok skøre og sjove hunde vi har herinde! Elsker at høre om deres skøre påfund! :klap:

 

 

HEHe sjov tråd.

JEG har to hunde mere der kan føjes vil listen over elme elskere! MEn det skulle faktisk være godt for maven..

Ellers er de vist ikke så sære..hmm, sheila kan dog godt lide mirabeller og kan selv spytte stenen ud, Hehe.

Og så elsker hun alt med ketshup! Og karry..

 

Orv, hvis det er sundt med de der elmeblade så er Ozzie meeeeeget sund. Idag på tur fx da jeg stod og snakkede med en bekendt hyggede Ozzie sig imens med at hjælpe en lille busk af med stort set alle sine elmeblade.

 

Jeg har passet en hest, der var vild med elmeblade - men har godt nok ikke mødt det hos hund. Spændende, måske skulle man selv smage engang :mrgreen:

 

Det kan spises af os også i hvert fald, den nye skud skulle være bedst (det mener Ozzie også at de er :mrgreen:

)

Link til indlæg
Del på andre sites

det eneste halfdan spiser ud over kød, mejeriprodukter og den slags animalske ting, er brød, kikærter, græs og menneskepølser. det er han til gengæld vild med det hele, rigeligt vild.

 

han er "frifodret" og som boris spiser han typisk sit store måltid meget sent på aftenen - hvilket er lidt irriterende, fordi han har fået den der neurose med, at vi skal ryste skålen, før han kan spise :roll: jeg kan ligge helt inde i soveværelset og sove for at blive vækket af hans nærdødsklynken der betyder, at jeg lige skal komme og assistere med lidt raslen før han dør af sult. jeg aner ikke hvor det kommer fra, men efterkommer selvfølgelig herrens ønske :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad har jeres hunde ædt af sære ting som de er sluppet godt fra og har de nogle sjove spisevaner?

 

Tror nok det mest sære Ozzie har ædt var et helt stykke håndsæbe... der skete ikke andet med hende end at hun sked noget sært boblende afføring:mrgreen: Som helt lille hvalp var hun også sært glad for småsten og åd løs hvis hun fik chancen.

 

Nu er hun heeeelt vild med elmeblade - nogle ture handler faktisk mest om at finde dem, de allerbedste - hun vælger dem med omhu. :lol: Hun er også viiiiild med banan og lyden af en banan der åbnes (eller hvad siger man om en banan?) kan hun høre laaaangt væk og så kommer hun styrtende for at få sin del... jeg kan ikke huske sidst jeg fik en hel banan for mig selv. Hun er glad for det meste andet frugt også og så har hun en stor kærlighed til broccoli. Faktisk kan hun blive meget insisterende hvis man spiser kogt broccoli og ikke deler med hende hurtigt nok (læs: hun kravler op på skødet af en og vader rundt).

 

Nogle gange æder hun stadig jord... troede ellers det kun var sådan noget hvalpe prøvede af, sne spiser hun også med stor fornøjelse og fuglefrø kan hun slet ikke stå for.

 

Sådan noget som græsk yoghurt, fløde og A38 er hun også helt vild med.

 

:lun: Lille Ozzie skødehund :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, sjove spisevaner jeres hunde har!

 

Min den gamle er nærmest altædende! Det særeste han har spist var dog dengang han fik fat i en pose frosne kanelsnegle (4 stk ikke små!!), 2 toms kæmpeskildpadder OG en stor toblerone. Jeps alt sammen i samme ombæring! Utroligt nok holdt han det faktisk nede, men lå dog temmelig stille et par timer ;-)

 

Han har faktisk også engang snuppet en kæmpe kalvemørbrad fra grillen, den vejede nok omkring 1,5 kilo og han spiste vel halvdelen. Han blev opdaget liggende totalt fladt på græsset med de syndige rester lige ved næsen. Han ikke så meget som orkede at se bare en smule skyldig ud :mrgreen: Total Joey fra Venner: "And I'm not even sorry!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, jeg har fundet ud af at tomater er "AD!" i dag.. Jeg gav Bobo en og det får ham bare til at kigge virkelig skeptisk på mig.. Og man kan bare se, at han står og overvejer hvad fanden han nu gør med den tomat.. For tygge i den, det gider man ikke.. Og hvis man spytter den ud, så tager jeg den bare. Så what to do? Han ender så med at gå ind i stuen og prøve at gemme den under en lænestol :sjov: For der opdager jeg den aldrig! :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...