Hop til indhold

Allergifoder fra dyrlægen ?


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Gæst Stella

Der er noget der undre mig rigtig meget.

 

Herinde findes der jo mange ejer til allergihunde,inkl mig selv. Mange har lagermideallergi. Inkl min egen.

 

Mange af de produkter der findes hos dyrlægen som feks hypoallergenin fra RC, eller flere typer fra specific som er til allergihunde indeholder korn ??

 

Oftes indeholder de ris, faktisk stort set hver gang.

 

Man kan også få allergivenlige godbidder fra specidic, men igen indeholder de ris ?

 

Anser man ikke ris for at være særlig " provokerende " i forhold til andre typer korn ??

 

Er der nogen af jer der har en hund med lagermideallergi som fungere fint på foder med ris ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Beaglepack

Ris er ikke en korn art - men en græs art. Ris anses for at være godt da det ikke indeholder gluten som der er i korn. Den ris der anvendes i dyrlæge baseret foder er spaltet i så mange dele at kroppen ikke kan genkende det hvis hunden har lagermide allergi.

 

Jeg havde i sin tid en multiallergisk dalmatiner - han havde lagermide allergi - måtte IKKE få ris - men han kunne alligevel tåle at spise James Wellbeloved, som han fik ind i mellem.

 

James wellbeloved er så siden kommet med kornfri varianter - med lam, kalkun og fisk - der findes også specielle godbidder uden korn i samme serie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Beaglepeak, når det er en græssårt, og ens hund også har græspollen allergi, ville den mon så kunne tåle ris ?

 

Teitur lever jo KUN af fish4dog og er snart ved at kløjs i det, og det er ganske forståeligt, hvis jeg skulle æde samme fiskemad dag ud og dag ind ville jeg nok også være ved at blive kvalt til sidst. Min dyrlæge havde så sagt jeg kunne give ham hypoallergeing igen, i den fedtfattige udgave, men da jeg så undersøgte det var der ris i, så det undrede mig at dyrlægen havde sagt det, da han jo har lagermideallergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Pongo havde også græs pollen allergi - han havde allergi overfor alle løvfældende træer og buske - men han fik jo antihistaminer - så jeg ved ikke om det også har spillet en rolle - han fik både zyrtec og så fik han et alternativ blomstermedicin der hedder Høron.

 

Jeg skal ikke kunne sige om Teitur vil kunne tåle det. Hvis/når vaccinen begynder at virke er det jo muligt han kan - så her må du prøve dig frem - det gjorde jeg også ved Pongo dengang

Mine beagler får i øjeblikket James Wellbeloved de kornfri varianter hvor af der også findes en fiske variant - der er kun 10,5 % fedt i - to af mine har mave problemer der for skal foderet være fedtfattig. Jeg skal dog til at skifte til et andet lign. foder fordi De er ved at køre træt i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Hypo, der er tingene spaltet til atomer. Min Luna kunne ikke tåle noget som helst tørfoder med korn i, men hypo fra RC kunne hun godt tåle. Det er noget med at det hele er spaltet.. Mere præcist ved jeg ikke:oops:

 

Problemet var så bare, at hun tog 5 kg på af det:lol:

 

Jeanette, så vidt jeg kan læse er det kun kyllinge kødet i det fra RC der er spaltet og ikke risene, men jeg ved det ikke.

 

Der er også 16 % fedt i det " orginale " men de har en fedtfattig udgave med 12 % fedt i , det er den jeg ville prøve at give Teitur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Pongo havde også græs pollen allergi - han havde allergi overfor alle løvfældende træer og buske - men han fik jo antihistaminer - så jeg ved ikke om det også har spillet en rolle - han fik både zyrtec og så fik han et alternativ blomstermedicin der hedder Høron.

 

Jeg skal ikke kunne sige om Teitur vil kunne tåle det. Hvis/når vaccinen begynder at virke er det jo muligt han kan - så her må du prøve dig frem - det gjorde jeg også ved Pongo dengang

Mine beagler får i øjeblikket James Wellbeloved de kornfri varianter hvor af der også findes en fiske variant - der er kun 10,5 % fedt i - to af mine har mave problemer der for skal foderet være fedtfattig. Jeg skal dog til at skifte til et andet lign. foder fordi De er ved at køre træt i det.

 

 

Kunne godt tænkte mig at få Teitur over på noget foder uden fisk, han er ved at kører træt i at alt bare er fisk, og jeg ved ikke hvor sundt det er hele tiden kun at få protein fra fisk.

 

Har set noget foder med hjort og kartofler, men der stod intet om fedtprocent, det skriver de sjælden, typisk, så har skrevet til firmaet og spurgt og venter på svar.

 

Om ikke andet kunne jeg jo give ham det som godbidder.

 

 

Lige dengang Teitur fik foderintolrerance, altså IKKE allergi, men foderintolerance over for kød, fik han hypo fra RC og fungerede fint og han fik de der godbidder fra specific til allergihunde, men sidenhen kløede han sig jo meget og så fandt vi jo ud af de 6 ting har har allergi over for, græs, husstøvmider, lopper og lagermider osv, og det har helt sikkert været det der har givet ham kløe.

 

Men det er umuligt præcist at sige hvad der gav ham kløe, lige nu er det helt sikkert græspollen og husstøvmider der er allerværst for ham.

 

Gav ham hypo fra RC, men så var det han blev syg med bugspytkirtlen og det var for fed, og vidste ikke der fandes en light udgave og nu har han så levet udelukkende af Fish4dog siden februar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Er majs korn ??

 

Har lidt svært ved at finde ud af hvad korn egentlig er og hvor meget og hvad der er korn og hvad der ikke er korn og hvor der er lagermider og hvor der ikke er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså er det sådan at ris IKKE er korn og derfor reagere hunde med lagermideallergi FORMONDELIGT ikke på det ?

 

Jeg ved det faktisk ikke, ved bare at Molly der er allergisk overfor husstøvmider ikke fungerede på det, men heller ikke på det andet allergifoder dyrlægen havde :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeanette, så vidt jeg kan læse er det kun kyllinge kødet i det fra RC der er spaltet og ikke risene, men jeg ved det ikke.

 

Der er også 16 % fedt i det " orginale " men de har en fedtfattig udgave med 12 % fedt i , det er den jeg ville prøve at give Teitur.

 

Som jeg forstår det (har lige været inde og læse Royal Canin's brochure), så er det alle de større proteiner, der er spaltet ud i små proteiner - ikke kulhydrater eller fedt. Uagtet om det stammer fra ris, kylling eller hvor det stammer fra :-)

 

(og ja, hvis nogen skulle være i tvivl, så er der også protein i ris: Ris, parboiled, rå - Næringsindhold, ernæringsinformation/ernæringsdata, varedeklaration)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor lav skal fedtprocenten være?

Tænkte på de fedtfattige varianter fra Wolfsblut med kartofler?

De første 4 varianter er der kun 9% fedt i?

Wolfsblut hundefoder uden korn og med masser af kd

 

Ved ikke meget om allergihunde, men WB skulle være allergivenligt, og så kan det købes billigt i Tyskland. Det gjorde jeg selv da jeg fodrede med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Hvor lav skal fedtprocenten være?

Tænkte på de fedtfattige varianter fra Wolfsblut med kartofler?

De første 4 varianter er der kun 9% fedt i?

Wolfsblut hundefoder uden korn og med masser af kd

 

Ved ikke meget om allergihunde, men WB skulle være allergivenligt, og så kan det købes billigt i Tyskland. Det gjorde jeg selv da jeg fodrede med det.

 

 

WB er udelukket da deres kød ikke er hydroaliseret og Teitur har foderintolerance over for kød, da han ikke kan omdanne de proteiner der er i kødet, medmindre der er hydroaliseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Som jeg forstår det (har lige været inde og læse Royal Canin's brochure), så er det alle de større proteiner, der er spaltet ud i små proteiner - ikke kulhydrater eller fedt. Uagtet om det stammer fra ris, kylling eller hvor det stammer fra :-)

 

(og ja, hvis nogen skulle være i tvivl, så er der også protein i ris: Ris, parboiled, rå - Næringsindhold, ernæringsinformation/ernæringsdata, varedeklaration)

 

Det forstår jeg ingenting af, i så fald er der jo intet i RC Hypo der er spaltet ? Det består jo af kylling som er hydroaliseret og så ris. Hvis det ikke er , men kun andre proteiner i posen som så er ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Kan lige hurtig remse op hvilken udfordring jeg står over for med foder, så i ikke skal bruge unødig tid på at lede og hjælpe mig :blink:

 

Intet over 12 % fedt pr 100 gram

Ingen oksekød, svinekød, and, kalkun, struds, kylling, lam eller hest.

Gerne med fisk, bare ikke fed fisk, som feks laks. ( og så prøver vi jo at finde noget uden fisk, da han er ved at kører død i det )

Uden korn

Ingen ærter i

Link til indlæg
Del på andre sites

WB er udelukket da deres kød ikke er hydroaliseret og Teitur har foderintolerance over for kød, da han ikke kan omdanne de proteiner der er i kødet, medmindre der er hydroaliseret.

 

Ah! Jeg sagde jo alt jeg ikke havde forstand på det med allergi. Kan godt se det udelukker meget foder, der ellers kaldes allergivenligt og egnet til hunde med fødevareintolerance. Øv!:-(. Tænkte ellers på den med hest, da de skriver den er god til hunde der har allergi over for andet kød. Men det dutter jo så alligevel ikke, når det skal være hydroaliseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Smilla kunne ikke tåle RC hypoallergenic. Jeg mener da jeg spurgte herinde engang at folk skrev, at der var lagermider i alt tørfoder og ikke kun det med korn i.

 

Stella hvilket foder er det hvordi der er hjort og kartofler ?

 

Det har jeg også hørt, men det synes jeg bare lyder rigtig mærkeligt, i så fald ville hunde med lagermideallergi jo intet tørfoder kunne tåle og mange hunde med lagermideallergi lever da af allergivenligt tørfoder uden korn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Ah! Jeg sagde jo alt jeg ikke havde forstand på det med allergi. Kan godt se det udelukker meget foder, der ellers kaldes allergivenligt og egnet til hunde med fødevareintolerance. Øv!:-(. Tænkte ellers på den med hest, da de skriver den er god til hunde der har allergi over for andet kød. Men det dutter jo så alligevel ikke, når det skal være hydroaliseret.

 

Tak fordi du forsøgte alligevel :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Smilla- det er det her foder Exclusion hundefoder billigt hos zooplus: Exclusion hundefoder med vildt og kartofler men der står intet om fedtprocent, har skrevet og spurgt dem.

 

Men det er jo hellere ikke hydroaliseret, så ved ikke.

 

Tror bare jeg prøver at købe RC hypoallergeing, da jeg ved at det er hydroalisret og jeg ved hvad kød kan gøre ved hans tarme og mave, det skal vi ikke ud i igen.

 

Kunne jo starte med at blande lidt op i hans foder og bruge det som godbidder og se hvordan han reagere på det. Selvom det er svært at vide hvad der er hvad, hvis hans kløe tager til, men dyrlægen mente godt RC var en mulighed, han sagde at han havde flere hunde i behandling med lagermideallergi som kører fint på RC, og nej det er ikke et salgstriks, for has klinik sælger det ikke engang.

 

De kører selv med hiils og acana.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg også hørt, men det synes jeg bare lyder rigtig mærkeligt, i så fald ville hunde med lagermideallergi jo intet tørfoder kunne tåle og mange hunde med lagermideallergi lever da af allergivenligt tørfoder uden korn.

 

 

Jeg sad og søgte lidt med kunne ikke finde et helt entydigt svar. (Man ved det nok heller ikke helt..). Men det fremgår i hvert fald at det hjælper gevaldigt at undgå tørfoder med korn og så er der vist også noget med måden hvorpå man opbevarer foderet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla- det er det her foder Exclusion hundefoder billigt hos zooplus: Exclusion hundefoder med vildt og kartofler men der står intet om fedtprocent, har skrevet og spurgt dem.

 

Smilla kan jo godt tåle hjort, så måske kan Teitur også? (Krydser fingre for det med fedtprocenten, hjort er vel egentlig magert..)

 

Tak for link, det vil jeg helt sikkert prøve at bestille hjem næste gang jeg handler...:kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Smilla kan jo godt tåle hjort, så måske kan Teitur også? (Krydser fingre for det med fedtprocenten, hjort er vel egentlig magert..)

 

Tak for link, det vil jeg helt sikkert prøve at bestille hjem næste gang jeg handler...:kys:

 

Det var så lidt, de har også med kanin og and. Jeg tænkte at bestille en prøvepose hjem og bruge som godbidder, og se om han reagere på det.

 

 

Efterhånden er det jo sådan at jeg sku selv kan gå lov at søge efter "kiks" når jeg kaster det ud på græsset til Teitur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...