Hop til indhold

Allergifoder fra dyrlægen ?


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Gæst Stella
Smilla kan jo godt tåle hjort, så måske kan Teitur også? (Krydser fingre for det med fedtprocenten, hjort er vel egentlig magert..)

 

Tak for link, det vil jeg helt sikkert prøve at bestille hjem næste gang jeg handler...:kys:

 

 

Problemet er at i mange allergivenlige foder, propper de tonsvis af omega 3 og 6 fedtsyre og og fiskeolie til pelsen , da det kan lindre kløen hos allergihunde, men det er også rigtig fed og gør at fedtprocenten stiger drastisk.

 

Bare se Acana og Orijen, de er helt oppe på 18 %

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Smilla- det er det her foder Exclusion hundefoder billigt hos zooplus: Exclusion hundefoder med vildt og kartofler men der står intet om fedtprocent, har skrevet og spurgt dem.

 

Men det er jo hellere ikke hydroaliseret, så ved ikke.

 

Tror bare jeg prøver at købe RC hypoallergeing, da jeg ved at det er hydroalisret og jeg ved hvad kød kan gøre ved hans tarme og mave, det skal vi ikke ud i igen.

 

Kunne jo starte med at blande lidt op i hans foder og bruge det som godbidder og se hvordan han reagere på det. Selvom det er svært at vide hvad der er hvad, hvis hans kløe tager til, men dyrlægen mente godt RC var en mulighed, han sagde at han havde flere hunde i behandling med lagermideallergi som kører fint på RC, og nej det er ikke et salgstriks, for has klinik sælger det ikke engang.

 

De kører selv med hiils og acana.

 

11% tror jeg, medmindre det er i den med kanin. (De kludrer lidt i teksten)

Venision and Potato

 

Edit: Er tørret det samme som hydrolyseret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Jeg er så bange for at komme til at tage livet af Teitur i en god mening. Sådan noget med allergi og intolerance er bare så svært. Tænk hvis han først reagere positivt på hjort og så tre måneder senere har han fået tarmbetændelse fordi han alligevel ikke kunne tåle det.

 

Som regel har vi været " heldige " Teitur har stort set altid reagere promte når han indtager kød, i form af opkast og diarre.

 

Men hans homæopati har hjulpet rigtig meget på hans mave, rigtig rigtig meget endda, det er så også det eneste det har hjulpet på, men så kan man jo i bund og grund ikke vide om det er homøopatien der virker eller om han godt kan tåle hjort, hvis jeg nu giver ham det og han ikke reagere.

 

Nogen gange bliver man skør i hovedet af at tænke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Men hvorfor forsøge at skifte, hvis han fungerer på fish for dogs? Såvidt jeg husker var det meget svært at finde noget han overhovedet fungerede på, og hvis du har fundet det nu,så synes bare du skal blive der :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forstår jeg ingenting af, i så fald er der jo intet i RC Hypo der er spaltet ? Det består jo af kylling som er hydroaliseret og så ris. Hvis det ikke er , men kun andre proteiner i posen som så er ??

 

Jo, alle større proteiner i RC er spaltet - både det fra kylling, ris og andet. Sådan forstår jeg det ud fra brochuren. Problemet opstår så, når man læser indholdsfortegnelsen.

 

Ris, hydrolyseret sojaproteinisolat, animalsk fedt, mineraler, hydrolyseret fjerkrælever, roetrævler, sojaolie, frugtooligosakkarider (FOS), fiskeolie, taurin, boragoolie, L-tyrosin, morgenfrueekstrakt (luteinkilde).

 

:vedikke:

Hundefoder og kattefoder bidrager til hundens og kattens velbefindende og livskvalitet. Kattemad Hundemad - Ipaper

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla kan jo godt tåle hjort, så måske kan Teitur også? (Krydser fingre for det med fedtprocenten, hjort er vel egentlig magert..)

 

Tak for link, det vil jeg helt sikkert prøve at bestille hjem næste gang jeg handler...:kys:

 

Ved ikke om du har set de også har en heste-variant (sys jeg husker Smilla også spiser hest?) den har jeg også kigget på til Molly..

 

Stella kan du ikke prøve at køre ham over på RC og så vente et par måneder før du forsøger dig med andre godbidder, så ved du da hvad det er han reagerer på hvis han skulle reagere? Så vidt jeg husker er der også noget vådfoder i den allergi-foder-variant, det kunne du evt bruge som godbidder :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Men hvorfor forsøge at skifte, hvis han fungerer på fish for dogs? Såvidt jeg husker var det meget svært at finde noget han overhovedet fungerede på, og hvis du har fundet det nu,så synes bare du skal blive der :-D

 

Fordi han er ved at br..... sig over det. Han gider næsten ikke spise det mere. Han har levet af det udelukkende, både som foder, som kiks, som ja alt, siden februar.

 

I øvrigt så sk... han helt vildt meget på det her foder, men det har vi ligesom bare måtte leve med, der er ikke så meget andet at gøre ved det, men han laver 5-6 gange om dagen.

 

Ville gerne over på RC hypo, som vi var engang da han elsker det fodre og kun skider halvt så meget, men har ikke turde pga ris, men ja nu er ris jo så åbenbart ikke korn som jeg troede.

 

Jeg køber 2 kg af det, og starte med at bruge det som godbidder og blande lidt op i hans mad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Hvis han tåler kartoffel er der jo også hills z/d, så vidt jeg husker er det hydroliseret kylling/kartoffel

 

Han har prøvet både d/d og z/d og fungerede ikke særlig godt, derudover gad han kun spise det meget meget modvilligt og det koster en formue, særlig z/d

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillemyr

Min hund lider (i følge dyrlægens test) af div. pollen-, lagermide- og støvmideallergi. Han kan heller ikke tåle fjerkræ. Jeg har prøvet dyrlægens hydrolyseret foder, og det kan han slet ikke tåle. Efter flere forskellige typer tørfoder og barf, fandt jeg for nogle år siden et foder han kan tåle og gider spise. Det er baseret på laks, majs og kartoffel. Og for første gang siden han begyndte på det foder er hans græsallergi i udbrud. Det klarer jeg så med Alnox.

 

Jeg har ved selv at prøve mig frem, fundet ud af at Zeus kan tåle majs, ris og kartoffel. Alt foder/godbidder der indeholder fjerkræ som størstedelen af ingredienserne holder jeg mig fra (også det hydrolyseret).

 

Hilsen Tina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Min hund lider (i følge dyrlægens test) af div. pollen-, lagermide- og støvmideallergi. Han kan heller ikke tåle fjerkræ. Jeg har prøvet dyrlægens hydrolyseret foder, og det kan han slet ikke tåle. Efter flere forskellige typer tørfoder og barf, fandt jeg for nogle år siden et foder han kan tåle og gider spise. Det er baseret på laks, majs og kartoffel. Og for første gang siden han begyndte på det foder er hans græsallergi i udbrud. Det klarer jeg så med Alnox.

 

Jeg har ved selv at prøve mig frem, fundet ud af at Zeus kan tåle majs, ris og kartoffel. Alt foder/godbidder der indeholder fjerkræ som størstedelen af ingredienserne holder jeg mig fra (også det hydrolyseret).

 

Hilsen Tina

 

Hvilket foder er det du har fundet frem til ?

hvordan reagrede han da han ikke kunne tåle det fra dyrlægen ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men altså er det sådan at ris IKKE er korn og derfor reagere hunde med lagermideallergi FORMONDELIGT ikke på det ?

Nu har jeg ikke læste hele tråden, det gør jeg bagefter så bær over med mig, hvis du allerede har fået svar :oops:

 

Mine erfaringer med RC hypo light er fine, Misja er multiallergiker og dvs. græs + træ pollen, lagermider, støvmider + krydsallergier på frugter, bælgfrugter forskl. kød produkter osv.

 

Hun blev desencibiliseret på lagermider og støvmider og har derfor fungeret næsten helt normalt med tæpper, puder, dyner, støv og tørfoder igennem 5 år.

 

Fodret er gennemspaltet på alle ingridienser og ikke kun på nogle af delene, sådan har jeg forstået det. Skal Misja en sjælden gang have skånekost i form af ris (hun tåler ikke gluten) skyller jeg dem 8-10 gange i rindene vand og så tåler hun dem fint i 4-5 dage. Så jeg tror ikke det er risene hun ikke kan tåle, men lagermiderne som jeg ikke kan skylle helt ud selvom jeg prøver.

 

Om din hun vil kunne tåle tørfoderet ved jeg ikke, som andre også skriver, vil jeg da forsøge hvis det var mig. Jeg er lykkelig over at Misja tåler og trives på det foder, at hun så her i pollen sæsonen for 1 antihistamin er kun for at tage toppen af hende gener i form af nys og løbe-næse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit problem med stort set alt det foder der er ude på markedet og som skulle være fantastisk kvalitet, er måske nok gode for hunde med foder intolerance (hvilket Misja også har) men for en pollen allergiker hund skal jeg skuette have klinket noget, for de propper stort set alt foder i dag med alle mulige urter.

 

Urter = blomster = pollen så hvad hjælper det, når min hund ikke tåler pollen :fornaermet:

 

Fik jeg skrevet før, at eneste grund til at Misja tåler tørfoder er fordi hun med susse er blevet "vaccineret" på bla. lagermider ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Exclusion Hundefutter für Hunde mit Futtermittelallergien Horse, Venison, Duck, Rabbit, Fish | Hunde kan du læse nærmere om indholdet i Exclusion, omend det er på tysk.

 

Det er ærgerligt du ikke slog til mit tilbud da jeg havde Exclusion hjemme (hest, kanin, vildt og fisk). Men ellers var det vist fra zooplus jeg i sin tid fik prøveposer på 50-100 gram, så jeg ved at de eksisterer. Prøv at spørge producenten om du ikke kan få nogle prøver, evt. hvis du selv betaler porto?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om der har været oppe, men jeg har før læst om folk der fryser foderet ned, for at undgå lagermider effektivt. Skulle der være nogen i foderet fra start, kan de jo så ikke blive til flere, både pga. Luftæt opbevaring, og temperaturen selvfølgelig. Måske det var en mulighed at afprøve med en mindre portion?

 

Jeg har også hørt at lagermider KAN forekomme i alle typertørfoder, men at det er mere almindeligt i foder med korn..

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende tråd. Sille har pollenallergi og får hypo fra RC + hjemmelavet mad af ris, broccoli, gulerødder og fisk. Det kan hun tåle, så måske har hun ikke lagermide allergi?.. endnu... 7-9-13. Sille har fået det i 2,5 år, kun afbrudt at perioder med dårlig mave, hvor hun har fået Gastro fra RC... Hun elsker sin mad og det fungerer også som godbidder. Hun skider for det meste én gang om dagen.

Hun får faktisk RC hypo i alm. udagave, selv om hun også har meget sart mave og har haft bugspytkirtel betændelse... Jeg var ikke klar over der var en light. Den skal hun da have næste gang, selv om der er længe til (har en hel pose stående).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg er ved at køre mine beagler over på Golden eagles Hypoallergene foder - (de har tidligere fået James Wellbeloved) - det er så meningen de senere skal have blandet deres almindelige foder i så de får lidt variantion. Fedt indholdet er OK i Golden eagle foderet i flere af deres varianter. Foderet er et såkaldt holistic foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Spændende tråd. Sille har pollenallergi og får hypo fra RC + hjemmelavet mad af ris, broccoli, gulerødder og fisk. Det kan hun tåle, så måske har hun ikke lagermide allergi?.. endnu... 7-9-13. Sille har fået det i 2,5 år, kun afbrudt at perioder med dårlig mave, hvor hun har fået Gastro fra RC... Hun elsker sin mad og det fungerer også som godbidder. Hun skider for det meste én gang om dagen.

Hun får faktisk RC hypo i alm. udagave, selv om hun også har meget sart mave og har haft bugspytkirtel betændelse... Jeg var ikke klar over der var en light. Den skal hun da have næste gang, selv om der er længe til (har en hel pose stående).

 

 

Jeg var hellere ikke klar over der var en light, der var derfor jeg måtte stoppe med det, da ikke-light indeholder 16 % fedt og dengang var det jo helt galt med bugspytkirtel betændelse. Så helt tilfældig hørte jeg om at der var en light udgave med kun 12 % og det koster helt det samme som den anden, foderstykkerne er en lille smule mindre, men ellers er det helt det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Spændende tråd. Sille har pollenallergi og får hypo fra RC + hjemmelavet mad af ris, broccoli, gulerødder og fisk. Det kan hun tåle, så måske har hun ikke lagermide allergi?.. endnu... 7-9-13. Sille har fået det i 2,5 år, kun afbrudt at perioder med dårlig mave, hvor hun har fået Gastro fra RC... Hun elsker sin mad og det fungerer også som godbidder. Hun skider for det meste én gang om dagen.

Hun får faktisk RC hypo i alm. udagave, selv om hun også har meget sart mave og har haft bugspytkirtel betændelse... Jeg var ikke klar over der var en light. Den skal hun da have næste gang, selv om der er længe til (har en hel pose stående).

 

Har du egentlig fået taget allergiblodprøve på sille ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Jeg er ved at køre mine beagler over på Golden eagles Hypoallergene foder - (de har tidligere fået James Wellbeloved) - det er så meningen de senere skal have blandet deres almindelige foder i så de får lidt variantion. Fedt indholdet er OK i Golden eagle foderet i flere af deres varianter. Foderet er et såkaldt holistic foder

 

Hvad er det for noget foder, har du et link ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...