BassilBerner Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 har bekendte med fransk buller med alene hjemme issues... der var ikke meget bur tilbage.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Uden at have set det, er det så stærkt nok, hvis man skulle være så uheldig at kører galt? Men kan også forstå, at de fleste bruger det hjemme el. Til udstilling, og der er det nok et fint bur til det... Men har som sagt ikke set det, så jeg spørger bare dem der har det i forvejen:blink: Vi kan ikke forestille os at køre med andet end crachsikkert bur efter min mand har set en mast hund i en ulykke (falckmand) så efter det, er vi lidt nørdet med det... :blink: Håber jo ikke det fornærmer nogle ved at tænke sådan, så sparer vi bare på nogle andre ting. Ja så er der jo ikke noget ved det, hvis de kan komme ud. Hvilke bure er crash testede? Jeg kender ikke flyburene som chr34876537485946 skriver om, men mener ellers at kun variocage er egentligt crashtestede. Og vær obs på at "crashtestet" ikke er ensbetydende med det er en "rigtig, godkendt-til-bil crashtest", eller at man har fået et godt resultat på crashtesten - bare at den er testet..! Men variocage skulle vist være de sikreste på markedet. Hvilket så igen betyder at buret er sikret mest muligt for at ikke ta' skade ved en kollision, men hvordan hunden klarer sammenstødet er jo en anden ting... Derimod kender jeg Harald Nyborg-buret. Har haft ét selv, og søs har to. Jeg synes ikke de er hverken bedre eller dårligere end så mange andre sammenklappelige bure i den lavere prisklasse. Ret få af den slags kan vel egentlig holde en hund inde, der bare VIL ud? Og kollisionssikre er de jo ikke. Men skal det bare bruges til at holde en normal-rolig hund på plads i bilen, eller til træning/stævne, så er de da udmærkede. Jeg bruger selv ét fra Dogman, som jeg synes er lidt mere stabilt (og fås i en bedre størrelse til min hund/bil...). Det er lidt dyrere, men jeg synes det er de ekstra penge værd. Ulempen ved metalbur i bilen, i tilfælde af kollision, er jo at buret kan bli' mast sammen, og ikke kan åbnes. Der er stofbur egentlig bedre, da det - som nogen også skriver - bare kan klippes op. Vil man ha' metalbur i bilen burde man egentlig ha' variocage - de er bare så hulens dyre... :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Man ønsker jo aldrig at komme ud for en ulykke men jeg ville hellere skære min hund ud af et bur og den ikke er kimet noget tll,end at klippe den ud af et stofbur og den er mast ihjel, men det er jo bare min mening, sådan er vi heldigvis så forskellige vi mennesker:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Man ønsker jo aldrig at komme ud for en ulykke men jeg ville hellere skære min hund ud af et bur og den ikke er kommet noget tll,end at klippe den ud af et stofbur og den er mast ihjel, men det er jo bare min mening, sådan er vi heldigvis så forskellige vi mennesker:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Man ønsker jo aldrig at komme ud for en ulykke men jeg ville hellere skære min hund ud af et bur og den ikke er kimet noget tll,end at klippe den ud af et stofbur og den er mast ihjel, men det er jo bare min mening, sådan er vi heldigvis så forskellige vi mennesker:blink: Hvis ovenstående er møntet på følgende: Ulempen ved metalbur i bilen, i tilfælde af kollision, er jo at buret kan bli' mast sammen, og ikke kan åbnes. Der er stofbur egentlig bedre, da det - som nogen også skriver - bare kan klippes op. Vil man ha' metalbur i bilen burde man egentlig ha' variocage - de er bare så hulens dyre... :damn: så skal jeg liiiige fortydelige, jeg kan godt se at det er lidt utydeligt formuleret. I det markerede tænker jeg selvfølgelig på de almindelige, sammenklappelige bure, à la det fra Harald Nyborg, eller mit Dogman-bur. De beskytter nogenlunde lige så meget som et stofbur ved en kollision - bli'r en hund mast i et stofbur, så bli'r den det også i et metalbur af den slags. Det kan bukkes med håndkraft, jeg har desværre erfaring... :pift: Den situation jeg tænkte på var hvis det "bare" bli'r slået lidt skævt, så går metalburet sandsynligvis ikke at åbne, og skal man ha' hunden ud i en fart (f.eks. ved risiko for brand eller yderligere påkørsel) er det jo ikke så godt. Der er stofburet nemmere at åbne. Variocage derimod skulle jo kunne holde til en kollision, og der burde man ikke en gang behøve skære hunden ud, men bare åbne buret som normalt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Juni 27, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2012 Hvis ovenstående er møntet på følgende: så skal jeg liiiige fortydelige, jeg kan godt se at det er lidt utydeligt formuleret. I det markerede tænker jeg selvfølgelig på de almindelige, sammenklappelige bure, à la det fra Harald Nyborg, eller mit Dogman-bur. De beskytter nogenlunde lige så meget som et stofbur ved en kollision - bli'r en hund mast i et stofbur, så bli'r den det også i et metalbur af den slags. Det kan bukkes med håndkraft, jeg har desværre erfaring... :pift: Den situation jeg tænkte på var hvis det "bare" bli'r slået lidt skævt, så går metalburet sandsynligvis ikke at åbne, og skal man ha' hunden ud i en fart (f.eks. ved risiko for brand eller yderligere påkørsel) er det jo ikke så godt. Der er stofburet nemmere at åbne. Variocage derimod skulle jo kunne holde til en kollision, og der burde man ikke en gang behøve skære hunden ud, men bare åbne buret som normalt. ja jeg tænkte godt at det var sammenligningen med et stofbur og et bur fra harald nyborg der var af samme kvalitetniveau... nej det er nemlig rigtig med det bur,variocage, der er man da sikker på hunden er i sikkerhed... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stefano Fava Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Variocage er noget solidt kram ja. Men har set en bil køre galt med lidt over 100km/t, og da jeg kom for at hjælpe billisten ud - fandt vi hendes stakkels Rottweiler halvdød(knoglebrud og bevidstløs)... Bur = beskyttelse for billisten i sidste ende, en god sikkerhedssele og meget held kan give bedre resultater hvis uheldet er ude er jeg helt overbevist om. Hvis hunden sider frit "omme bag i" og man kører galt med 100 i timen, så får man måske sin hund i nakken og den slår pisse hårdt = død for begge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Variocage er noget solidt kram ja. Men har set en bil køre galt med lidt over 100km/t, og da jeg kom for at hjælpe billisten ud - fandt vi hendes stakkels Rottweiler halvdød(knoglebrud og bevidstløs)... Bur = beskyttelse for billisten i sidste ende, en god sikkerhedssele og meget held kan give bedre resultater hvis uheldet er ude er jeg helt overbevist om. Hvis hunden sider frit "omme bag i" og man kører galt med 100 i timen, så får man måske sin hund i nakken og den slår pisse hårdt = død for begge. Ja, crashtest viser jo kun at buret ikke går i stykker. Men hunden, der sidder løs i buret, får jo uundgåeligt et ordentligt slag ved en kollision, og det kan jo gøre stor skade. Sikkerhedssele er jeg ikke sikker på er bedre, tror ikke hunden klarer sådan et ryk... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Det bedste er faktisk at undgå at kører galt.... Nej jeg ved hellere ikke hvordan man beskytter sin hund bedst. Jeg bruger sikkerhedssele til Teitur når vi kører i bil, men ja skulle uheldet været ude, så ved jeg ikke om hans krop kan holde til sådan et ordenlig drøn. Man kan sige at den beskytter ham fra at blive kastet rundt og den beskytter os fra at få en hund i nakken. Jeg har prøvet at blive påkørt med skade til følge og jeg havde selvfølgelig sikkerhedssele på, og flere dage efter havde jeg smerter i brystet og blå mærker der hvor selen havde siddet og min krop er væstenlig mere holdbar og stærker end min hunds. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts