Gæst Bernerfan Skrevet Juni 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2012 I en alder af 8 måneder er Basil jo efterhånden ved at være mere unghund end hundehvalp (oveni hovedet er han dog stadig en stor baby), og det begynder da også så småt at kunne mærkes på banditstregerne. Men nu får I alligevel lidt friske billeder af bøllespiren herinde i hvalperummet... da jeg synes, det er ved at være et stykke tid siden, jeg sidst har vist ham frem (og lidt stolt af sin baby er man vel altid)... Basil er en rigtig strandløve... han ELSKER at være ved Vesterhavet; næsten uanset vejret... Og nej... cool-factor er ikke noget, Basil bekymrer sig særlig meget om... Men charme kan han altid. :hjerte: Selv om Basil elsker at være ude at opleve, har han dog heller ikke noget imod at tage en slapper på sofaen - her med noget, som vist nok engang var en bold. Sidst, men ikke mindst (eller jo, måske) er jeg forbløffet over, hvordan pokker +40 kg. Berner kan krølle sig sammen på en halv sofapude... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Basil :hjerte: Han er simpelthen så herlig og ser herligt fræk og fut-i-røven-agtig ud! Hvis du engang kommer til København, så må du lige sige til! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Hvor er han skøn Og virkelig køn! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 smuksak! :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bernerfan Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Tak, skal I have. Og Bernerzauro, hvis Basil og jeg kommer til København, skal jeg nok sige til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Tak, skal I have. Og Bernerzauro, hvis Basil og jeg kommer til København, skal jeg nok sige til. Yes Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 ...Jeg elsker bare den røde bernerfarve... Og det fantastiske bernergrin. Der er da ingen anden race, der kan have det udtryk! I mit næste liv skal jeg have bernere igen! :hjerte: Og så er det jo skægt, at i løbet af få måneder forvandler den nuttede klumpede tøjhvalp sig til en skør lemmedasker.. Og et års tid senere er det pludselig en ung, smuk, rolig, harmonisk og fornuftig voksen hund... (sådan da..) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 ...Jeg elsker bare den røde bernerfarve... Og det fantastiske bernergrin. Der er da ingen anden race, der kan have det udtryk! I mit næste liv skal jeg have bernere igen! :hjerte: Og så er det jo skægt, at i løbet af få måneder forvandler den nuttede klumpede tøjhvalp sig til en skør lemmedasker.. Og et års tid senere er det pludselig en ung, smuk, rolig, harmonisk og fornuftig voksen hund... (sådan da..) Hvorfor skiftede du egentligt race? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Nano Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Sikke en dejlig dreng <3 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Hvorfor skiftede du egentligt race? Ramses far var tophunden i racen dengang, "Sennettas Sixten". Og den hund lavede en ustyrlig masse hvalpe. Alle ville bruge ham. Desværre fik flere af hans hvalpe allergi, kræft, dårligt temperament og forskellige andre dårligdomme. Jeg turde simpelthen ikke at få en hvalp igen, fordi Sixten var i alle gener --på de hunde, jeg kunne forelske mig i..Jeg havde ikke mod på de store kraftige typer. Ikke som kvinde i en vis alder. Selv i dag kan jeg tage på udstilling, kikke en dejlig berner ud i ringen som min elskehund..... og slå op i dens stambog og se Sixten blandt dens forfædre..... Det går bare ikke. -Ramses knuste mit hjerte. Han blev kun 4½.. --Så jeg fik Silke. Og DET har jeg jo ikke fortrudt. Hun er bernerrød over det hele. Og så VIL hun træning. Det er ikke noget hun gør for min skyld, som søde Ramses godmodigt gjorde det.. Men jeg er stadig topforelsket i berneren. Det vil jeg altid være..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Smukke Bassil Dejlige lemmedasker :hjerte: Ramses far var tophunden i racen dengang, "Sennettas Sixten". Og den hund lavede en ustyrlig masse hvalpe. Alle ville bruge ham. Desværre fik flere af hans hvalpe allergi, kræft, dårligt temperament og forskellige andre dårligdomme. Jeg turde simpelthen ikke at få en hvalp igen, fordi Sixten var i alle gener --på de hunde, jeg kunne forelske mig i..Jeg havde ikke mod på de store kraftige typer. Ikke som kvinde i en vis alder. Selv i dag kan jeg tage på udstilling, kikke en dejlig berner ud i ringen som min elskehund..... og slå op i dens stambog og se Sixten blandt dens forfædre..... Det går bare ikke. -Ramses knuste mit hjerte. Han blev kun 4½.. --Så jeg fik Silke. Og DET har jeg jo ikke fortrudt. Hun er bernerrød over det hele. Og så VIL hun træning. Det er ikke noget hun gør for min skyld, som søde Ramses godmodigt gjorde det.. Men jeg er stadig topforelsket i berneren. Det vil jeg altid være..... Tja, Sixten var en SMUK hun, men han har godt nok lavet meget lort i de danske linier. Min gamle bernertøs havde Sixten som morfar og hun blev 5 1/2 Jeg måtte til Sverige, før jeg fandt en berner jeg turde binde an med igen. Og Chinook er også af de store kraftige linier, lige som jeg godt kan li dem :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bernerfan Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Tak for jeres søde ord. Jeg ELSKER simpelthen den hund!! :hjerte: Selv når jeg kommer hjem, og sofaen ser sådan her ud, fordi utysket har sneget sig ind i stuen, mens jeg var væk: Men så sender han mig de der øjne... og smelte... smelte... så er han tilgivet i samme sekund! :hjerte: I virkeligheden - i hvert fald hvis man spørger Basil - er det jo også Basils sofa!! Og hvem kan også stå for en gentleman, der byder op til dans??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Men nu ved vi da, hvem vi skal prøve at undgå, hvis vi engang skal have berner Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 28, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2012 Ramses far var tophunden i racen dengang, "Sennettas Sixten". Og den hund lavede en ustyrlig masse hvalpe. Alle ville bruge ham. Desværre fik flere af hans hvalpe allergi, kræft, dårligt temperament og forskellige andre dårligdomme. Jeg turde simpelthen ikke at få en hvalp igen, fordi Sixten var i alle gener --på de hunde, jeg kunne forelske mig i..Jeg havde ikke mod på de store kraftige typer. Ikke som kvinde i en vis alder. Selv i dag kan jeg tage på udstilling, kikke en dejlig berner ud i ringen som min elskehund..... og slå op i dens stambog og se Sixten blandt dens forfædre..... Det går bare ikke. -Ramses knuste mit hjerte. Han blev kun 4½.. --Så jeg fik Silke. Og DET har jeg jo ikke fortrudt. Hun er bernerrød over det hele. Og så VIL hun træning. Det er ikke noget hun gør for min skyld, som søde Ramses godmodigt gjorde det.. Men jeg er stadig topforelsket i berneren. Det vil jeg altid være..... Hvad med Aslaug's hunde? Synes personligt at de er super lækre at skue på billeder og har ikke indtryk af, at de er de største i racen Kender dem dog ikke så meget i den virkelige verden... Har mødt Ophelia, da hun var lille hvalp Men hørt en del ros af kennelen fra flere kanter og hundene derfra bliver vist generelt ret gamle. Men nu ved vi da, hvem vi skal prøve at undgå, hvis vi engang skal have berner Sixten er efterhånden så lang tid siden, at det ikke er så meget ham man skal kigge efter længere (selvom det selvfølgelig kommer an på den individuelle hunds stamtavle), hvis man ønsker at komme uden om ham - selvom man selvfølgelig ikke skal være blind. Medmindre der dyrkes linieavl på ham, selvfølgelig, eller hvis du kigger på ældre avlshunde (hans stadig levende hvalpe er still going strong-værdige, dvs. 9+, så hvis han skal være "tæt på", så skal det altså være en ældre hund). Der findes dog stadig linier uden Sixten. Møffe har ham ikke - ja, faktisk ingen af de bernere her i området har ham i linierne, har tjekket op på dem alle sammen Og det er altså 4 bernere af forskellige linier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Hvad med Aslaug's hunde? Synes personligt at de er super lækre at skue på billeder og har ikke indtryk af, at de er de største i racen Kender dem dog ikke så meget i den virkelige verden... Har mødt Ophelia, da hun var lille hvalp Men hørt en del ros af kennelen fra flere kanter og hundene derfra bliver vist generelt ret gamle. Sixten er efterhånden så lang tid siden, at det ikke er så meget ham man skal kigge efter længere (selvom det selvfølgelig kommer an på den individuelle hunds stamtavle), hvis man ønsker at komme uden om ham - selvom man selvfølgelig ikke skal være blind. Medmindre der dyrkes linieavl på ham, selvfølgelig, eller hvis du kigger på ældre avlshunde (hans stadig levende hvalpe er still going strong-værdige, dvs. 9+, så hvis han skal være "tæt på", så skal det altså være en ældre hund). Der findes dog stadig linier uden Sixten. Møffe har ham ikke - ja, faktisk ingen af de bernere her i området har ham i linierne, har tjekket op på dem alle sammen Og det er altså 4 bernere af forskellige linier. Jo. Der kan sikkert findes hvalpe i dag, der både er sunde og som ikke er af kæmpestore forældre....... Det er jo efterhånden næsten 15 år siden jeg købte Ramses. Men jeg er alene og fylder 65 næste gang og Silke lever forhåbentlig år endnu:lun:.. --Og jeg synes det er dårlig stil at anskaffe en hund, der er større end jeg kan flytte den, hvis den f.eks. kommer til skade. Jeg har ikke bil, og den cykelanhænger, som jeg bruger til Silke, er altså ikke stor nok til en berner. Hvis HT lukker for kørsel med hunde, så har jeg kun mulighed for at gå eller cykle. -----Og det er så også en af grundene til at jeg foretrak en lille berner: Når man skal kunne putte den ind i en bus med folk i alle størrelser og nationaliteter, så MÅ den ikke fylde noget som helst. Og den SKAL være uimodståelig uden at være påtrængende. Sådan var Ramses. Han kunne putte sig på gulvet ved det inderste sæde, når jeg sad på det yderste sæde i bussen. Eller han kunne stå bomstille tæt ved siden af mit sæde og gøre sig umådelig slank, næsten ikke-eksisterende hvis der var mangel på siddepladser. De fleste passagerer elskede ham, og han var utrolig venlig og selskabelig overfor alle. Noget, man ikke kan tage som en selvfølge med en voksen berner. ---Jeg kom lige til at kikke på Aslaugs hjemmeside... ... Jeg bliver SÅ blød... Heldigt, at jeg har Silke endnu. Ellers kunne jeg finde på at gøre noget totalt ufornuftigt... Åja... den kærlighed... :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Jo. Der kan sikkert findes hvalpe i dag, der både er sunde og som ikke er af kæmpestore forældre....... Det er jo efterhånden næsten 15 år siden jeg købte Ramses. Men jeg er alene og fylder 65 næste gang og Silke lever forhåbentlig år endnu:lun:.. --Og jeg synes det er dårlig stil at anskaffe en hund, der er større end jeg kan flytte den, hvis den f.eks. kommer til skade. Jeg har ikke bil, og den cykelanhænger, som jeg bruger til Silke, er altså ikke stor nok til en berner. Hvis HT lukker for kørsel med hunde, så har jeg kun mulighed for at gå eller cykle. -----Og det er så også en af grundene til at jeg foretrak en lille berner: Når man skal kunne putte den ind i en bus med folk i alle størrelser og nationaliteter, så MÅ den ikke fylde noget som helst. Og den SKAL være uimodståelig uden at være påtrængende. Sådan var Ramses. Han kunne putte sig på gulvet ved det inderste sæde, når jeg sad på det yderste sæde i bussen. Eller han kunne stå bomstille tæt ved siden af mit sæde og gøre sig umådelig slank, næsten ikke-eksisterende hvis der var mangel på siddepladser. De fleste passagerer elskede ham, og han var utrolig venlig og selskabelig overfor alle. Noget, man ikke kan tage som en selvfølge med en voksen berner. ---Jeg kom lige til at kikke på Aslaugs hjemmeside... ... Jeg bliver SÅ blød... Heldigt, at jeg har Silke endnu. Ellers kunne jeg finde på at gøre noget totalt ufornuftigt... Åja... den kærlighed... :hjerte: Kender en hanhund af linier, der stammer fra Aslaug - 40kg Er det nu jeg skal stoppe? Ej, kan godt forstå dine argumenter, synes bare ikke det er fair for dig, når du er så forelsket i berneren :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Jøp! Kom bare med ham:lun:. Jeg finder vel nok et sted han kan være, --på mine 45 kvm. De kan jo krølles sammen, de bernere... Heldigvis tror jeg på regnbuebroen og på genfødsel, så jeg skal nok få min lyst styret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Jøp! Kom bare med ham:lun:. Jeg finder vel nok et sted han kan være, --på mine 45 kvm. De kan jo krølles sammen, de bernere... Heldigvis tror jeg på regnbuebroen og på genfødsel, så jeg skal nok få min lyst styret Ja, det håber jeg virkelig for dig! Jayson får du nok ikke hjem, ejerne er lidt for glade og stolte for/af ham Men han er en lækker og kær lille sag, bliver avlsgodkendt, så snart de får taget sig sammen til at melde sig ind i klubben - alt andet er i hus Han er også i den meget træningsvilje ende af bernersind ) Undskyld for spam Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 :lun:.... Det er vist meget godt, at han ER optaget...... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts