Hop til indhold

Kastrationens effekt

Gæst stenshoej
 Share

Recommended Posts

Gæst stenshoej

Jer med kastrerede hanhunde!?h

hvorfor?

Hvilken effekt har det haft på jeres hunde? evt. negative konsekvenser?

er i glade for ændringerne eller har i fortrudt?

(sidder med snottud og kan ikke lige få formuleret mig som jeg vil, men håber i forstår)

dette er ikke en tråd om hvad der "kan" ske, men om hvad der er sket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuji blev kastreret da han var ca. 5½ år. Grunden var, at vi på det tidspunkt fik en tæve, som han ikke skulle lave hvalpe med.

Hans underpels blev en overgang ret kraftig, hvilken ikke var så heldigt på varme sommerdage. Denne "effekt" har dog fortaget sig, så han nu har normal pels igen.

Han er på ingen måde blevet doven eller tyk (he, he, i en alder af nu næsten 14 år opfører han sig stadig som en unghund)

Det eneste jeg har fortrudt er, at vi ikke fik det gjort noget før. Måske kunne det have sparet ham for adskillige overfald fra løse, aggressive hanhunde!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Total succes at få Fønix kastreret, han spiser normale portioner (en tiendedel af tidligere), har ikke været oppe at slås med Zamzam efter kuglerne røg, er ikke afsindigt nervøs, men tør gå frem mod det der skræmmer ham (og dermed får han tjekket, at det ikke er så farligt igen), troede aldrig han ville kun 'bruges' til noget træning, men den sidste uges tid er der kommet hul igennem til ham, han får ikke længre 'anfald', hvor han bliver deprimeret og bare sidder og hænger - han er ikke blevet mere interessant for andre hanhunde eller mere usikker (og han var godt nok gennemført usikker før kastreringen), jeg kan ikke finde en eneste dårlig ting, ved hans kastrering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter er kemisk kastreret... Måske har han taget 200 gram på? Men det tror jeg nu mere er fordi han stadig "vokser til", han er ikke blevet tykkere og han har absolut ikke ændret sig.

For vores vedkommende er det altså.. ja... ikke en ændring overhovedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

men er der ikke også tit at hundene reagerer forskelligt på en kemisk og en faktisk kastration?

tænker lidt det for os bliver enten eller.... og tror det ender med at blive kastration... han stresser for meget til at andet ville kunne gå.

så forhåbentlig kommer der lidt mere ro på ham.

hvad har i betalt for kastration? 2500,-?

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine venners hanhund blev kastreret for et år siden.. (hunden er nu 5-6 år)

Grunden til det var at han begyndt at blive mere og mere agressiv overfor andre hanhunde, og da han er blanding mellem Amstaff og Rotweiler, var det af "sikkerhedsmæssige" årsager.

Og det har haft en sindsyg god effekt.. Ikke at han gider snak med andre hanhunde, men de skal ikke dø længere. Nu kan han passere dem.

Størreste minus er at han er gået fra at være en Muskelhund :blink: til at være en pølsehund.

Det er blevet bedre, men ejeren kæmper med at han smidder nogle flere kilo.

Link til indlæg
Del på andre sites

men er der ikke også tit at hundene reagerer forskelligt på en kemisk og en faktisk kastration?

tænker lidt det for os bliver enten eller.... og tror det ender med at blive kastration... han stresser for meget til at andet ville kunne gå.

så forhåbentlig kommer der lidt mere ro på ham.

hvad har i betalt for kastration? 2500,-?

Man skulle kunne se virkningen af det ved en kemisk kastration også. Det man ikke kan se ved en kemisk kastration er de "langsigtet bivirkninger" f.eks. om pelsen ændres, simpelthen fordi en kemisk kastration jo kun varer ca. 6-8 mdr... Og oftest opstår hår-bivirkningerne først efter et års tid, det kan dog være forskelligt fra hund til hund.

Men effekten af om fjernelsen af testoteron har betydning for hunden vil man kunne se... Og som skrevet har det ikke ændret Dexter, men han har og havde heller ingen problemer med andre hunde eller noget...

Link til indlæg
Del på andre sites