Gæst Stella Skrevet Juli 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 På den anden side af gaden bor der en ung kvinde med en lille hund. I starten synes jeg det var synd for hunden, men nu forkommer hunden mig simpelthen direkte dum. Den gør af ALT og INTET. fuldkommen hjernedød og overhysterisk. Den står og gør det meste af dagen og underligt nok ser kvinden ud til at være hjemme. Den farer op i alle vinduer og gør af ALT der bevæger sig. Af og til hører man hende råbe " hold nu kæft " men det er faktisk sjælden, oftes lader hun den bare gø. Jeg går ud fra hun er hjemme da vinduerne står åbne og fjernsynet kører. I løbet af dagen genere det mig ikke så meget at den gør men om aften og om natten. Den kan gø uafbrudt fra klokken 22 til kl 3 om natten. Den holder mig tit vågen med sit belastende hysteriske gøen. Jeg synes det bliver værre og værre, det er oftere og oftere den står og gør hele natten igennem. Lige på nuværende tidspunkt har den gøet nonstop fra omkring kl 22 og den gør stadig helt tovligt. På sin vis kan jeg ikke klage, eftersom hun ikke bor i samme opgang eller ja endda på samme side af gaden. Jeg er for stor en bangebuks til at banke på døren. Jeg overvejer at smide en brev i hendes postkasse hvor jeg gør opmærksom på at hendes hund gør konstant til stor gene. Kan man det ?? Hvordan ville i fortrække selv at få en klage hvis det var jeres hund ?? Personligt ville jeg selv fortrække slet ikke at få nogen klager Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Greyhounds Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Det lyder som om den keder sig, og derfor underholder sig selv med at gø. Og når ejeren ikke gør noget ved det bliver det jo hurtigt en dårlig vane. Jeg kan godt forstå at du synes det er svært at gå op og banke på, men hun må vel gå tur med hunden? Kan du ikke "tilfældigt" møde hende og bringe emnet på bane. Hundeejere kan jo ofte veksle et par bemærkninger og du kan så sige at du har bemærket at der er EN hund der gør hele tiden, om hun ved hvem det er? Og så improvisere videre derfra? Måske hun ikke ved hvad hun skal gøre. OG du skal jo altså nok ikke lægge ud med at fortælle hende at du tror at hendes hund er dum... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Juli 3, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2012 Det lyder som om den keder sig, og derfor underholder sig selv med at gø. Og når ejeren ikke gør noget ved det bliver det jo hurtigt en dårlig vane. Jeg kan godt forstå at du synes det er svært at gå op og banke på, men hun må vel gå tur med hunden? Kan du ikke "tilfældigt" møde hende og bringe emnet på bane. Hundeejere kan jo ofte veksle et par bemærkninger og du kan så sige at du har bemærket at der er EN hund der gør hele tiden, om hun ved hvem det er? Og så improvisere videre derfra? Måske hun ikke ved hvad hun skal gøre. OG du skal jo altså nok ikke lægge ud med at fortælle hende at du tror at hendes hund er dum... Selvom jeg synes jeg befinder mig ude meget af døgnet på mange forskellige tidspunkter, har jeg endnu ikke mødt kvinden og hunden uden for døren. Derfor kan det jo godt være hun lufter den, vi møder bare ikke hinanden. Nej skal nok lade være med at sige hendes hund er dum :blink: det tror jeg hellere ikke den er, men hunde der gør hysterisk af alting og ingenting forkommer mig ret uintelligente Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 Jeg synes at du skal vælge den nemme løsning, når nu hun ikke sådan lige er en man støder ind i. Smid en seddel i hendes postkasse (tag gerne en kopi eller lignende til dokumentation), og skriv i en høflig tone, at du har bemærket at hendes hund gør vedholdende til gene for de omkringboende (dig). Skriv noget i retning af, at du ligeledes har bemærket vedholdende gøen i de sene timer, af og til indtil langt ud på natten. Hvis hun ikke gør noget ved problemet, må du jo indgive en klage til politiet, jf. hundelovens § 4: Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hvis hunden allerede holdes indelukket, at lade den fjerne. Bum! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
nr 49 Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 jeg ville bare ringe på og spørge om hun er klar over at den gør så meget - dvs spille lidt smådum, men det er også fordi jeg selv foretrækker at blive gjort opmærksom på den slags ting ansigt til ansigt, hvor man kan få en dialog igang om problemet. hvis du ikke er til det synes jeg at Anne1979's forslag er fint Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 Jeg gik konsekvent ind til naboen og ringede på deres dør: "Kan i ikke tage hunden ind, da den står og bræger hele tiden. Vi har svært ved at have gæster og sidde i haven med den larm". Jeg var oppe på 8-9 gange i løbet af få timer en dag. Så tog hun sig sgu sammen og spurgte hvad hun gøre for at lære den ikke at gø Sammen fandt vi på løsninger, der passede til familien og hunden. Sådan kan det også gå Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 Jeg synes at du skal vælge den nemme løsning, når nu hun ikke sådan lige er en man støder ind i. Smid en seddel i hendes postkasse (tag gerne en kopi eller lignende til dokumentation), og skriv i en høflig tone, at du har bemærket at hendes hund gør vedholdende til gene for de omkringboende (dig). Skriv noget i retning af, at du ligeledes har bemærket vedholdende gøen i de sene timer, af og til indtil langt ud på natten. Hvis hun ikke gør noget ved problemet, må du jo indgive en klage til politiet, jf. hundelovens § 4: Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne foranstaltning ikke hjælper, eller hvis hunden allerede holdes indelukket, at lade den fjerne. Bum! Det er nok også det jeg ville gøre... Dog ville jeg forsøge at få det skrevet på en nogen lunde ikke "truende" adfærd om at "Nu skal hun kraft edder mame ellers bliver den fjernet".. Alternativt ville jeg måske vedlægge en kopi af nogle forslag til hvordan man stopper gøeriet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bitten Soerensen Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 Uhh - det ER også svært at "gå til kilden" - fordi man aldrig ved hvordan det bliver modtaget.... Men jeg boede på et tidspunkt lidt udenfor byen, med mine to hunde. Dé kunne godt gø, når der kom nogen forbi, når postbuddet kom, skraldemanden - eller de to dejlige mennesker, der hver gang kastede kiks ind til dem! Jeg tænkte bestemt på hvad naboerne tænkte, og de stod aldrig og glammede lang tid af gangen - og aldrig før kl. 9 eller efter kl. 21 - dér var de ikke alene ude, netop for ikke at genere naboerne. Pludselig kom min genbo (som jeg havde det rigtigt fint med) og fortalte at min "næsten nabo" var HELT oppe i dét røde felt fordi mine hunde gøede!!! Det viser sig så, at manden har aften/nattevagt, så han kom hjem ved 7-8-tiden, og var derfor lige gået i seng, på det tidspunkt hvor mine hunde kom ud - og gav lidt lyde... Dét anede jeg jo bare ligesom ikke noget om - og kunne derfor ikke ta' hensyn til dét! Min genbo havde også spurgt hende hvorfor hun ikke gik ind til mig, og sagde det som det var, men det var hun ALT for arrig til at kunne gøre!!! Jeg gik resolut derover - men hun/de var ikke hjemme - og så kom der nok alligevel for meget kylling over mig, så jeg kom ikke derover igen... Men efter kort tid flyttede vi (ikke pga af dét) men NØJ hvor var jeg både ked og vred over at hun ikke havde sagt noget noget før!!! Men der er ingen tvivl om, at jeg fremover har været meget OBS på at fortælle mine naboer, at de SKAL sige til hvis der er noget der generer dem - ellers ved jeg det jo ikke - og har ikke mulighed for at ændre på dét.... Jeg håber meget du finder en løsning - jeg synes det vil være en god idé at skrive et brev til hende, hvis du synes det er svært at gå derover... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juli 4, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2012 Hvis den gør ad "alt og intet" skal du bede din nabo tage en pause fra HF...:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts