Louisen Besvaret Juli 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 11, 2012 Update: Vi mødte hende i dag, da vi gik tur på kirkgården. Hendes hund var i snor og hundene hilste på hinanden nogenlunde civiliseret, Taiki havde en rynke på næsen men endte med bare at fnyse og demonstrativt pisse på en plet, hvor den anden hund havde tisset lige inden de hilste. Vi sniksnakkede lidt og jeg sagde, at det var dejligt at se at de kunne hilse ordentligt, når bare de begge (kunstpause ) var i snor. Hun sagde så, at hun ellers ikke syntes, at der havde været problemer ved de andre møder udover at hendes hund ikke kunne kaldes ind. Det var lige det jeg håbede på, at hun ville sige, for så kunne jeg jo forklare hende, hvordan situationen så ud fra min vinkel og hvor svært jeg havde ved, at holde kontakten med min hund resten af turen - at faktisk kunne vi lige så godt gå hjem, fordi han blev så stresset at han halsede og sled i sin sele, og bare ikke kunne nyde noget som helst. Det blev hun ret overrasket over, for sådan havde hun slet ikke set det før. Jeg valgte at glatte lidt ud og sige, at det kunne hun jo heller ikke vide, når hun ikke kendte den anden hund og ikke var med på resten af vores tur, men at jeg håbede at vi fremover kunne få flere gode møder som dette, underforstået hvor hun havde styr på sin hund. Dette bekræftede hun og det var så det. Taiki var lidt stresset efter mødet med hunden, selvom den havde været i snor - men vi fandt en muggen pind (blød pga. regn) som han fik gnavet lidt i mens jeg sad ved siden af, og så faldt han ned og vi kunne gå videre. Senere hilste vi så på en berner sennen han (eller, de snuste begge to meget intenst til en tævetisplet og møffede lidt rundt sammen), uden problemer, så jeg ved at han var stresset af. Det var dejligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 jeg tror jeg ville tale med MEGET store bogstaver over for den dame der lader sin hund løbe løs på en Kirkegård uden at have kontrol over den - det er jo ikke alle der synes at vores skønne hunde er så dejlige - og de har altså også lov til at være her, desuden synes jeg at det ville være temmelig uetisk hvis en hund tissede eller besørgede på en grav. Så næste gang du møder hunden ( og damen ) må du fortælle hende at hendes hund i følge skiltene skal være i snor ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts