Dinah Skrevet Juli 14, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2012 Jeg har jo tre lækre, skønne og velafbalancerede hunde. Først fik jeg Rosita, ½ år senere Coco og endnu 1 år senere Disney:hjerte::hjerte::hjerte: Elsker dem hver især for hver deres personlighed, men Disney ER bare mors dreng:genert: Har I andre det på samme måde eller?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 har sagt det før, selvfølgelig er der en rækkefølge, alt andet er for leverpostejsgråt. Så der er både en yndling og en der er fjernest. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dimsen Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Ja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Ja, det vil jeg også mene. Der er ikke mange der vil indrømme det, men jeg har også hørt tale om at forældre kan have et yndlingsbarn. Jeg har kun én unge, så er vi ude over det problem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Absolut! Det svinger bare som vinden blæser, hvem der er mind yndlings.... Sådan fra time, til time engang imellem Men har et forhold til Bamse, som jeg ikke har med de to andre. Det er som om vi kan læse hinandens tanker engang imellem Det har helt sikkert meget at sige, at jeg har arbejdet så utrolig meget med Bamse og har lært at læse ham så utrolig godt og Bamse kan læse mig. Har jo ikke arbejdet med de andre to på samme måde, som jeg har med Bamse... Så han vil nok altid have en helt særlig plads hos mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Ja.... men det skifter faktisk en del... nogle dage er det Ace, andre dage Katla... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Jeg har meget forskellige forhold til mine to. Vinnie er mit smertensbarn, som jeg har arbejdet og arbejdet med, og alt det arbejde bliver af og til belønnet med 5 minutters forsigtig nærkontakt Cicero er mors dreng - ligetil, ukompliceret - et lille bundt fræk- og kærlighed med ubetinget tillid til mig. Han lader sig bare falde bagover, og regner med at jeg griber ham. De er som nat og dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 det varierer også.. Altså Robin er bare min lille yndlingsvuf.. som kan læse mig, og som der ikke er de store problemer med. vores forhold bliver dog mindre og mindre.. Nissan er "bare".. en hund ... han fnyser, savler, kløer sig, halser og gøer! ... men han VIL rigtig gerne snakke med mig, og bruger hele kroppen på at kommunikere... så det kommer nok, når han bliver ældre, og vi begge to har lært hinanden bedre at kende.. men ham kan jeg virkelig sukke opgivet over... men har til gengæld en kæmpe stor træningsglæde med ham ifht hans iver, og hurtige indlæring. og han kan holde fokus så længe. så kommer alt det andet nok forhåbentlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 De hunde der bor i mit hus nu er alle født her, jeg holder uendeligt meget af dem alle og de er alle ret forskellige. Derfor er det i forskellige situationer jeg sætter pris på dem, så egentlig kan man vel bare sige at min yndlingshund er den jeg har med mig Og at det med sikkerhed er en grande.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 ja det er jeg ikke bange for at indrømme..forholdet til sheila er helt anderledes end til mysla. Mysla kommer uretfærdigt til at stå lidt i skyggen og jeg kan da mærke at når jeg har hende med mig alene, så skifter relationen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst boble Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 lige nu har jeg jo kun 1 vuffer... så ja jeg har klart en farvorit!! men også når jeg har haft flere så har jeg haft en farvorit... det har så faktisk altid været den som jeg har arbejdet mest med... og i min træningsøjeblikke med den... n¨r jeg s¨gik over og "skiftede hund" så var den nye hund jeg trænede med min farvorit... jeg kan dog se tilbage i min fortid og her træder 2 hunde ud som mine hjertebørn... lady en cavalier pige og Zeus min GD'er... begge har jeg trænet meget med... og begge er døede i mine arme... jeg kan dog mærke at bella er godt påvej til at komme på "deres højde" hun har nemlig også "det der ekstra" :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Ja! Har 4 og ham jeg har haft kortest er klart min favorit. Han er en once in a lifetime hund. Derfor elsker jeg ikke de andre mindre, men Spot er noget specielt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Jeg har ikke oplevet at have en favorit.. Vi har indtil nu haft fire meget forskellige hunde, som jeg alle sammen har holdt af for noget forskelligt.. Der har været en af de hunde, som jeg har arbejdet og trænet meget mere med end de andre, så det har i perioder fyldt mere.. Men jeg synes ikke, at det har betydet at jeg har holdt mindre af de andre.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Ja! Har 4 og ham jeg har haft kortest er klart min favorit. Han er en once in a lifetime hund. Derfor elsker jeg ikke de andre mindre, men Spot er noget specielt. Sådan har jeg det også med Bo. Jeg har elsket alle mine hunde højt, men Bo var min soulmate. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Ved mine 2 skifter det meget, alt efter hvilken af dem der lige driver mig mest til vanvid -For så er det sjovt nok den anden, der er skønnest:rolleyes: Jeg synes at Boris er en helt fantastisk hund og jeg ville ønske, at jeg havde mulighed for at få et helt specielt forhold til ham. Han er hunden(!) med det mest ideelle og fantastiske temperament! Boris flyder med strømmen gennem hele livet. Derfor er han en hund, jeg holder helt fantastisk af! Men Boris er sådan en hund, der fint klarer sig selv og ikke insisterer på nær kontakt, fordi han hviler i sig selv. Han har ikke behov for en ekstra nær relation til mennesker. Nogle gange føler jeg, at jeg faktisk ikke rigtigt kender ham. Men det er dog blevet bedre efter at jeg er begyndt at træne agility med ham. Dexter er jo til gengæld en hund, der er ekstremt insisterende på kontakt og opmærksomhed. Han er den hund, der giver mig mange bekymringer og en hund der hele tiden skal holdes øje med og reddes fra mange dumme situationer, som han falder i. Dexter kræver konstant arbejde. Derfor har jeg fået et meget tættere bånd til ham og det gør ham jo meget speciel for mig. Men det gør også, at han egentlig spærrer lidt for relationen til Boris, på grund af, at han altid er hunden, der 'råber' højest. Jeg har spekuleret på, hvordan min relation til Dexter og Boris ville være, hvis jeg kun havde en af hundene. Men til gengæld komplimenterer de jo hinanden fantastisk! Og er hinandens bedste venner og modstykke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Hvis jeg skulle have udnævnt en yndlings, så ville det have været Otto... ikke desto mindre var det ham, der stod for skud, da der skulle vælges fra.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Speedy har altid været min hund, hun var også min sjæleven. Har altid sagt jeg aldrig ville komme til at holde lige så meget af nogen hund igen. Med tiden er jeg dog kommet til at holde lige så meget af Groa, bare på en anden måde, og stadig ikke så nært som Speedy. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juli 14, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2012 Ja! Har 4 og ham jeg har haft kortest er klart min favorit. Han er en once in a lifetime hund. Derfor elsker jeg ikke de andre mindre, men Spot er noget specielt. Og sådan havde jeg det med Cash. Helt, helt specielt forhold. Tror faktisk Keith var en anelse jealous, han sagde vi lignede to nyforelskede teenagere. Af dem jeg har nu, er Chase helt sikkert "mors dreng", men Sadie er min grundstøtte, den jeg altid kan stole 100% på. De andre kan godt miste hørelsen lidt nogle gange, hvis der fx er egern i nærheden, men Sadie er pålideligheden selv - og så er hun den eneste jeg har haft fra hvalp, og som jeg har gået til konkurrencelydighed med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 15, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Akita var min yndling da vi havde pigerne. Har ikke en yndling blandt Sally og Charles, de er simpelthen for forskellige, med helt modsatte kvaliteter, til at de på nogen måde kan sammenlignes, men det tog mig næsten et år at komme til at holde af Sally, stik den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Juli 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2012 Tak for alle jeres svar. Glad for, at jeg ikke er alene om den følelse:genert: Jeg holder virkelig meget af alle hundene, og jeg elsker dem lige højt, men Disney stikker bare ud på en eller anden mærkværdig måde:lun: Jeg er vokset op med sheltier og mine forældre har vel haft en 6 stykker i alt. De har altid sagt at Misty var en éner - dette forstod jeg ikke helt, men det gør jeg nu i forhold til mine egne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret Juli 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2012 Netop det spørgsmål får mig til at tvivle på, at hund nr. 2 kommer til, så længe jeg er alene. Jeg er så tæt forbundet med Audrey, og hun er stille og roligt i gang med at lære mig, at være tryg ved at have andre tæt ind på livet af mig. Det er for mig en umulig forestilling, at jeg ville kunne rumme en hund mere, i hvert fald på samme niveau, og jeg tror, jeg ville få enormt dårlig samvittighed, hvis jeg stod med en hund, som jeg vidste, ikke havde den samme plads i mit hjerte som Audrey. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Juli 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2012 Nej, syntes jeg ikke jeg har. Ind imellem er det Dumle, andre gange er det Nova. De har hver især noget jeg helt specielt elsker ved dem, men jeg har et bånd til Dumle, som jeg ikke syntes jeg har på samme måde til Nova. Jeg ved lige præcis hvordan Dumle skal håndteres når han reagerer på forskellige måder, jeg ved lige præcis hvornår noget er for meget for ham, hvornår han hygger sig og hvornår jeg virkelig er noget værd for ham :hjerte: Nova ved jeg det da også nogenlunde med og jeg elsker hende lige så højt som Dumle, men som sagt til tider højere, fordi hun har en ro og et overblik som jeg godt kunne savne ved Dumle og så er hun bare nussehund ud over alle grænser men jeg kan stadig ofte lære nyt om hvorfor hun reagerer på bestemte måder i bestemte situationer og det selvom hun ellers er rigtig dygtig til at kommunikerer hvad hun mener. Jeg nyder at træne med begge hunde. Dumle er mere "træningsnarkoman" end Nova, hvor Nova skal have noget at arbejde for! men til gengæld er Novas stressniveau mindre og hun kan bedre håndterer situationer med andre hunde og mennesker, hvor Dumle bare ikke kan slippes i nærheden af hunde jeg ikke er 95% sikker på han ikke springer på. Jeg elsker at have Nova med ude og se hvordan hun bare nyder nye omgivelser og mennesker der gider snakke med hende. Hun kan godt bare være med og hygge sig. Hvorimod det er umulige situationer for Dumle. Enten sker der noget eller også kan han kun slappe af i bil/bur. Til gengæld elsker jeg de lange hyggelige gåture med Dumle, hvor det bare er "ham og mig". Altså afhænger yndlingshund nok helt af situationen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juli 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2012 Jeg har indrømmet det før, og jeg indrømmer det gerne igen Karla er min soulmate, mit livs kærlighed og mit barn... Vi har et ekstremt usundt symbioseagtigt forhold, hvor hun er alt alt alt for afhængig af mig og jeg af hende, men vi ved hvad den anden tænker og jeg tror aldrig jeg får en hund som hende igen. Måske var det omstændighederne på det tidspunkt jeg fik hende? måske er det fordi hun er min første hund? eller måske er det bare at hende og mig "klikker" og vores forhold til hinanden var "meant to be" på denne måde? Jeg ved det ikke... Johna er en hund. Hun er en sød og sjov og kælen og ukompliceret pige, som giver mig megen latter, glæde og hengivenhed. Men hun er en hund og hun reagerer som en hund og opfører sig som en hund. Hun er en charmetrold uden lige og jeg elsker hende meget højt, men hun er ikke Karla... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Juli 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2012 Jeg har indrømmet det før, og jeg indrømmer det gerne igen Karla er min soulmate, mit livs kærlighed og mit barn... Vi har et ekstremt usundt symbioseagtigt forhold, hvor hun er alt alt alt for afhængig af mig og jeg af hende, men vi ved hvad den anden tænker og jeg tror aldrig jeg får en hund som hende igen. Måske var det omstændighederne på det tidspunkt jeg fik hende? måske er det fordi hun er min første hund? eller måske er det bare at hende og mig "klikker" og vores forhold til hinanden var "meant to be" på denne måde? Jeg ved det ikke... Johna er en hund. Hun er en sød og sjov og kælen og ukompliceret pige, som giver mig megen latter, glæde og hengivenhed. Men hun er en hund og hun reagerer som en hund og opfører sig som en hund. Hun er en charmetrold uden lige og jeg elsker hende meget højt, men hun er ikke Karla... Hvis man udskifter Karla med Louie og Johna med Poker, så har man min beskrivelse. Poker er så meget hund, og Louie er så meget mere end en hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 21, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2012 jeg ved ikke om jeg har en desideret ynglingshund - men min 1. hund var nu noget helt specielt , måske fordi hun var den 1 ? af de 2 jeg har nu kan jeg da godt ønske især ToT hen hvor pebret gror når han har været en renlivet terrorist - men jeg elsker ham jo alligevel ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts