Hop til indhold

På fredag er Kimba´s sidste dag...

BlackGSD
 Share

Recommended Posts

I dag har været en rigtig svær dag...

Kimba har i en periode gået og haltet på det ene bagben. Det har ikke lignet en typisk halten, men mere en gakket gangart hvor hun har trukket benet meget op under sig, og sat det skævt ned.

Samtidigt har hun i det samme ben virket/set muskelfattig ud, og man har tydeligt kunne se forskel på hendes bagpart. Ydermere, så har jeg også bemærket at når hun sidder falder hun konsekvent til siden, over på venstre bagben (det haltfrie) og har kun villet sidde i denne hvilestilling, og hun har ikke selv villet hoppe op i bilen - hun hoppede op med forbenene og så ventede hun på at jeg bar bagparten op.

I dag valgte jeg så at få en tid hos dyrlægen - hun er nu 9½ mdr, så chancen for at se noget på et røgntenbillede er ret god.

Kimba har svær HD i den ene hofte (højre som hun har haltet på).

Hendes lårbensknogle er nærmest trekantet istedet for rund, og har også lidt takker på. Den ligger også uden for hofteskålen, som heller ikke er særlig rund i formen, men mere kantet.

Min dyrlæge vurderede det til at værre i hvert fald en meget dårlig D-hofte, muligvis allerede en E. Og den vil kun blive værre med tiden, faktisk uden for bedømmelse.

Så der er kun en vej tilbage for Kimba - og det er op til mine tidligere hunde i hundehimlen. Jeg vil ikke byde min hvalp et liv på smertestillende, det er hun ikke tjent med. Hun er så fuld af energi, men jeg kan mærke at hun også bremser sig selv, nok fordi det gør ondt.

Det er bare så p*sse hårdt, og jeg synes bare det hele er så uretfærdigt. Hun er nu den fjerde hund i træk som er syg, og som skal herfra i en alt for tidlig alder - jeg synes ikke det er fair. Og jeg mener at jeg har gjort alt hvad der står i min magt, for at sikre at min hvalp voksede op og blev sund og rask...

Så på fredag skal vi den tunge tur til dyrlægen for sidste gang, på fredag skal Kimba sin sidste tur i skoven med Caisar og Ling, og det gør bare så ondt at tænke på.

Så tak til alle for de søde ord og komplimenter der er kommet til Kimba igennem hendes tid her på HF, må hun blive husket for sin dejlige udstråling og charme.

Ved ikke hvad jeg ellers ville med dette indlæg, andet end at få luft, og få fortalt hvorfor Kimba snart ikke er her mere :megaked:

• Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst snevinter

.....nej :(

hvor er jeg ked af det for jer. ...og overrasket - det havde jeg slet ikke ventet. jeg håber det bliver en hyggelig uge for jer alle, selvom jeg er sikker på at det er svært med hvad der hviler på jeres skuldre :ae:

lille kimba :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, øv en trist nyhed :megaked:

Jeg havde godt skænket det en frygtsom tanke inde i Tivoli, da du snakkede om, at hendes ene ben ikke var særlig stærkt i forhold til det andet... Men skød det hen, tænkte ikke nærmere over det ellers.

Søde, lille Kimba, det var dog uretfærdigt, hun er sådan en sød og dejligt omgængelig hund!

Se, nu sidder jeg faktisk og tuder:megaked:

Jeg føler virkelig med dig, det er bare ikke fair sådan noget! Hverken for Kimba eller dig! :ae:

Hun vil altid blive husket af os der har mødt hende og jeg er sikker på, at dem som ikke har mødt hende herinde fra også nok skal huske hende - der har trods alt været masser af dejlige billeder af hende herinde og et par skøre film også :lun:

:ae: til dig endnu engang og håber jeres sidste tid sammen bliver god og bringer nogle hyggelige og dejlige stunder for jer sammen :ae:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked: vræl hvor er det sørgeligt og uretfærdigt!

Og sikke en sej lille hund hun er, at hun ikke har ladet sig mærke mere med det..

Hvorfor rammer sådan noget ikke den hund, som alligevel skal aflives fordi, den er havnet hos en dum familie og derfor har fået problemer.. ved godt det er en ond tanke, men det er da uretfærdigt at det rammer hunde, som man har gjort alt i sin magt for at skulle vokse op sunde og raske, mens andre hunde vokser op på kattemad og brugsens den billigste og aldrig fejler en disse!

Jeg slår i bordet på dine vegne:evil:

:megaked::megaked: og sådan nogle her til dig:ae::ae:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

I dag har været en rigtig svær dag...

Kimba har i en periode gået og haltet på det ene bagben. Det har ikke lignet en typisk halten, men mere en gakket gangart hvor hun har trukket benet meget op under sig, og sat det skævt ned.

Samtidigt har hun i det samme ben virket/set muskelfattig ud, og man har tydeligt kunne se forskel på hendes bagpart. Ydermere, så har jeg også bemærket at når hun sidder falder hun konsekvent til siden, over på venstre bagben (det haltfrie) og har kun villet sidde i denne hvilestilling, og hun har ikke selv villet hoppe op i bilen - hun hoppede op med forbenene og så ventede hun på at jeg bar bagparten op.

I dag valgte jeg så at få en tid hos dyrlægen - hun er nu 9½ mdr, så chancen for at se noget på et røgntenbillede er ret god.

Kimba har svær HD i den ene hofte (højre som hun har haltet på).

Hendes lårbensknogle er nærmest trekantet istedet for rund, og har også lidt takker på. Den ligger også uden for hofteskålen, som heller ikke er særlig rund i formen, men mere kantet.

Min dyrlæge vurderede det til at værre i hvert fald en meget dårlig D-hofte, muligvis allerede en E. Og den vil kun blive værre med tiden, faktisk uden for bedømmelse.

Så der er kun en vej tilbage for Kimba - og det er op til mine tidligere hunde i hundehimlen. Jeg vil ikke byde min hvalp et liv på smertestillende, det er hun ikke tjent med. Hun er så fuld af energi, men jeg kan mærke at hun også bremser sig selv, nok fordi det gør ondt.

Det er bare så p*sse hårdt, og jeg synes bare det hele er så uretfærdigt. Hun er nu den fjerde hund i træk som er syg, og som skal herfra i en alt for tidlig alder - jeg synes ikke det er fair. Og jeg mener at jeg har gjort alt hvad der står i min magt, for at sikre at min hvalp voksede op og blev sund og rask...

Så på fredag skal vi den tunge tur til dyrlægen for sidste gang, på fredag skal Kimba sin sidste tur i skoven med Caisar og Ling, og det gør bare så ondt at tænke på.

Så tak til alle for de søde ord og komplimenter der er kommet til Kimba igennem hendes tid her på HF, må hun blive husket for sin dejlige udstråling og charme.

Ved ikke hvad jeg ellers ville med dette indlæg, andet end at få luft, og få fortalt hvorfor Kimba snart ikke er her mere :megaked:

:ae::ae::ae::ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej nej... Hvor er jeg ked af det på Jeres vegne. Det må være så umådelig hårdt :megaked:

Og hvor er det bare uretfærdigt! Der er ingen tvivl om at du har gjort alt for at gøre Kimba sund og stærk...:cry:

Jeg kommer til at tænke på Kimbas forældre - hvilken HD-status har de? Er der andre fra kuldet som har HD-problemer?

Jeg tænker på Jer på fredag :ae::ae::ae::ae::ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

gud hvor jeg dog føler med dig sikke noget lort for at sige det mildt sagt:megaked:

det er bare noget som må føles forfærdeligt:megaked:

jeg har gudskelov været meget heldig med mine 2 hvad angår knogleproblemer

jeg håber i nyder jeres sidste dage sammen puha sikke noget skidt

hvor gammel er hun:?:

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: :megaked: :ae: :megaked:

Det ér bare så p*sse uretfærdigt, at Kimba skal lide den skæbne.

Du har gjort alt det rigtige, passet og plejet hende, "slæbt" hende til svømning og kiropraktor, netop for at forebygge og give hende de bedste kort på hånden - men nogle gange er miljø bare ikke nok, generne sidder med de store trumfer :evil: :evil: :megaked:og det er så uretfærdigt, at man har lyst til at råbe og skrige og trampe hårdt i gulvet og slå nogen eller noget, for smerten inden i er så stor, at den ikke er til at rumme, og det værste er at det ikke er nogens skyld :confused: hvordan p*kker skal man forholde sig til at det ikke er nogens skyld :confused::megaked: :megaked: for hvor skal man så rette smerten og vreden og frustrationen :confused::megaked: i hvert tilfælde ikke ind ad, det et ikke din skyld, du har ikke gjort noget galt, Kimba har været forb*ndet heldig at have netop dig :ae: :ae: :ae:

• Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da k*** hvor er livet bare uretfærdigt nogle gange :evil::evil:

Noomi og jeg er glade for at vi har nået at møde Kimba, hun er en skøn repræsentant for schæferne, glad, smuk og en helt igennem dejlig og glad hund :hjerte: Her i huset vil Kimba aldrig blive glemt!!! :lun:

Jeg håber at I får nogle gode sidste dage sammen. :ae:

Pyh, det her er bare sådan et indlæg man ikke burde skrive :megaked:Det er simpelthen for ondt at Kimba ikke skal være her mere :megaked::megaked: Og der er ikke rigtigt noget "rigtigt" at sige, jeg er så utrolig ked af det på jeres vegne :megaked:

Masser af kram og tanker til jer fra os :ae: :ae:

Redigeret af Nollike
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej nej... Hvor er jeg ked af det på Jeres vegne. Det må være så umådelig hårdt :megaked:

Og hvor er det bare uretfærdigt! Der er ingen tvivl om at du har gjort alt for at gøre Kimba sund og stærk...:cry:

Jeg kommer til at tænke på Kimbas forældre - hvilken HD-status har de? Er der andre fra kuldet som har HD-problemer?

Jeg tænker på Jer på fredag :ae::ae::ae::ae::ae:

Jeg har tjekket linierne fra ende til anden inden jeg købte Kimba, netop for at mindske chancen for det jeg står med nu.

Begge forældre har A-hofter og 0 i albuer, morens HD-indeks er 143, farens er 128

Og i hendes linier (trejde eller fjerde led) er der kun to med C-hofter, ellers er der kun A hofter i de første linier, og så A og B i de sidste linier.

Men man kan bare ikke vide sig sikker, det er så mega uretfærdigt, når man virkelig gør noget for at få en sund og stærk hund... Øv :megaked:

Og for at det ikke skal være løgn, er caisar i dag lidt ved siden af sig selv. Han vil ikke spise, og virker træt :cry: Og jeg har hele tiden vidst at det lige pludeslig ville gå stærkt med hans dårlige hjerte, men kan slet ikke holde ud hvis jeg også snart er nødt til at tage en beslutning om ham :megaked:

• Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites