Hop til indhold

På fredag er Kimba´s sidste dag...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er der nogen der ved hvornår vi skal tænke på BlackGSD og BongoJungle?. Jeg vil ihvertfald gerne sende nogle tanker til dem, for det er ikke en nem ting de skal igennem. :megaked:

 

Kimba har BlackGSD skrevet er kl. 16.00 :( Jeg ved ikke med Diesel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der ved hvornår vi skal tænke på BlackGSD og BongoJungle?. Jeg vil ihvertfald gerne sende nogle tanker til dem, for det er ikke en nem ting de skal igennem. :megaked:

 

Jeg tænker ihvertfald på dem hele dagen.....

 

De skal igennem det allersværeste en dyreejer kommer til.... :megaked:

 

MVH

Wivian

Link til indlæg
Del på andre sites

Kimba har BlackGSD skrevet er kl. 16.00 :( Jeg ved ikke med Diesel.

 

Det er kl. 16 som Tanten har skrevet :(

 

Ligenu ligger hun og morgenhygger på sin FatBoy som hun plejer, hun er en rigtig hyggefis om morgenen :lun: Og når hun så har været ude i haven og lige så sin sædvanlige lille morgenluftning inden at dagen "rigtigt går igang", så drøner hun lige op i vores seng for at putte, nusse og tilsidst lege... Kan slet ikke fatte at det er sidste dag jeg skal opleve hendes faste morgenritual... :megaked:

 

Og så tager vi en dejlig tur til stranden i dag, hun elsker at være på stranden

Er der forresten nogen der ved om hundene godt må gå løse på stranden nu (medmindre andet står skrevet der)??? Kan ikke huske det ligenu :confused:

 

Men tak til alle for de varme tanker, ord og trøstekram der er kommet - de får ikke det uundgåelige tab af Kimba til at gå væk, men det hjælper at vide at der er megen støtte at hente herinde - også selvom der faktisk er folk man ikke rigtigt kender, men det er rart. Og I herinde ved hvor meget man holder af sin hund, og kan sætte jer ind i det, og alle de ord der er kommet til os de vil hjælpe og lindre, måske ikke lige helst så meget i dag - det er bare for svært og hårdt. Men når der er gået lidt så ved jeg, at alt det der er skrevet til os og om dejlige Kimba, det vil hjælpe mig til at komme ovenpå -Tak til jer alle

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

“I will lend to you for awhile a puppy,” God said,

“For you to love when she lives and to mourn when she’s dead.

Maybe for twelve or thirteen years, maybe for two or three,

However, will you, till I call her back, take care of her for me?

She’ll bring her charms to gladden you and should her stay be brief,

You’ll always have her memories as solace for your grief.

I cannot promise she will stay, since all from earth return.

But there are lessons taught below I want this pup to learn.

I’ve looked the whole world over in search for teachers true

And from the folk that crowd life’s land, I have chosen you.

Now will you give her all your love, nor think the labor vain?

 

Nor hate me when I come to take my dog back home again?

He fancied that he heard us say “Dear Lord, Thy will be done,

For all the joys this dog will bring, the risk of grief we’ll run.

We’ll shelter her with tenderness; we’ll love her while we may

And for the happiness we’ve known, forever-grateful stay.

But should You call her back to You much sooner than we’ve planned,

We’ll brave the bitter grief that comes, and try to understand.

If by our love we’ve managed Your wishes to achieve

In memory of her we loved, please help us while we grieve.

When our faithful bundle departs this world of strife,

We’ll get yet another dog and love her all her life.”

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kl. 16 som Tanten har skrevet :(

 

Ligenu ligger hun og morgenhygger på sin FatBoy som hun plejer, hun er en rigtig hyggefis om morgenen :lun: Og når hun så har været ude i haven og lige så sin sædvanlige lille morgenluftning inden at dagen "rigtigt går igang", så drøner hun lige op i vores seng for at putte, nusse og tilsidst lege... Kan slet ikke fatte at det er sidste dag jeg skal opleve hendes faste morgenritual... :megaked:

 

Og så tager vi en dejlig tur til stranden i dag, hun elsker at være på stranden

Er der forresten nogen der ved om hundene godt må gå løse på stranden nu (medmindre andet står skrevet der)??? Kan ikke huske det ligenu :confused:

 

Men tak til alle for de varme tanker, ord og trøstekram der er kommet - de får ikke det uundgåelige tab af Kimba til at gå væk, men det hjælper at vide at der er megen støtte at hente herinde - også selvom der faktisk er folk man ikke rigtigt kender, men det er rart. Og I herinde ved hvor meget man holder af sin hund, og kan sætte jer ind i det, og alle de ord der er kommet til os de vil hjælpe og lindre, måske ikke lige helst så meget i dag - det er bare for svært og hårdt. Men når der er gået lidt så ved jeg, at alt det der er skrevet til os og om dejlige Kimba, det vil hjælpe mig til at komme ovenpå -Tak til jer alle

 

De må gå løse efter den 1/9 medmindre der er skrevet andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så tager vi en dejlig tur til stranden i dag, hun elsker at være på stranden

Er der forresten nogen der ved om hundene godt må gå løse på stranden nu (medmindre andet står skrevet der)??? Kan ikke huske det ligenu :confused:

 

Nu er det da ikke lige strandvejr idag, så uanset om det er lovligt eller ej så er der nok ikke så mange I kan genere ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Det er kl. 16 som Tanten har skrevet :(

 

Ligenu ligger hun og morgenhygger på sin FatBoy som hun plejer, hun er en rigtig hyggefis om morgenen :lun: Og når hun så har været ude i haven og lige så sin sædvanlige lille morgenluftning inden at dagen "rigtigt går igang", så drøner hun lige op i vores seng for at putte, nusse og tilsidst lege... Kan slet ikke fatte at det er sidste dag jeg skal opleve hendes faste morgenritual... :megaked:

 

Og så tager vi en dejlig tur til stranden i dag, hun elsker at være på stranden

Er der forresten nogen der ved om hundene godt må gå løse på stranden nu (medmindre andet står skrevet der)??? Kan ikke huske det ligenu :confused:

 

Men tak til alle for de varme tanker, ord og trøstekram der er kommet - de får ikke det uundgåelige tab af Kimba til at gå væk, men det hjælper at vide at der er megen støtte at hente herinde - også selvom der faktisk er folk man ikke rigtigt kender, men det er rart. Og I herinde ved hvor meget man holder af sin hund, og kan sætte jer ind i det, og alle de ord der er kommet til os de vil hjælpe og lindre, måske ikke lige helst så meget i dag - det er bare for svært og hårdt. Men når der er gået lidt så ved jeg, at alt det der er skrevet til os og om dejlige Kimba, det vil hjælpe mig til at komme ovenpå -Tak til jer alle

 

Hvor er hun kær. Det er også sådanne ting der nogle gange river i mig - ingen anden hund vil gøre præcis de samme ting som hende, vise kærlighed som hende, og have det blik som hende. Nogle momenter, hvor Vinter virkelig fanger mig, tænker jeg - ingen anden hund...

 

Jeg tror vi er mange, der har ondt i hjertet i dag for Kimba og Diesel. Jeg kan ikke forestille mig hvor ondt det gør hos jer :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Og så tager vi en dejlig tur til stranden i dag, hun elsker at være på stranden

Er der forresten nogen der ved om hundene godt må gå løse på stranden nu (medmindre andet står skrevet der)??? Kan ikke huske det ligenu :confused:

 

 

 

Hvis det endelig ikke var tilladet, ville jeg godt ligge lidt i puljen til en evt bøde :blink:

 

Jeg håber i får en alle tiders dag i dag :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Regnbuebroen

 

Her på denne vor side af himlen findes et sted kaldet Regnbuebroen. Når et dyr, som har stået et af os mennesker særlig nært, dør, rejser det hen til Regnbuebroen. Dér er grønne enge og bakker, så vore særlige dyrevenner kan løbe rundt og lege sammen. Der er masser af mad, vand og solskin, som sørger for at vore venner er glade og har det godt.

 

Alle dyr, som engang var syge og gamle, får deres styrke tilbage. De som var skadede eller lemlæstede bliver gjort hele og stærke igen, præcis sådan som vi husker dem og mindes dem, som de var engang. Dyrene er glade og tilfredse på nær een enkelt ting; alle som een savner de deres kære, som engang var dem nær, og som de måtte lade tilbage.

 

Sammen løber de og leger; men den dag kommer, da et af dem med ét stopper op og ser hen mod horisonten. Blikket er klart og opmærksomt, kroppen begynder at skælve. Pludselig begynder dyret at løbe bort fra gruppen, det næsten flyver henover det grønne græs så hurtigt, som dets ben kan bære det.

 

Det har set dig, og når du og din specielle ven endelig mødes, omfavner I hinanden i glædeligt gensyn for aldrig nogensinde mere at skilles. De glade kys nærmest regner ned over dit ansigt, dine hænder kærtegner igen det elskede dyr, og du ser endnu engang ind i disse dit dyrs trofaste øjne. Alt for længe var det borte fra dit liv; men aldrig et øjeblik fra dit hjerte.

 

Derpå krydser i Regnbuebroen sammen…

[ATTACH]2658[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kl. 16 som Tanten har skrevet :(

 

Ligenu ligger hun og morgenhygger på sin FatBoy som hun plejer, hun er en rigtig hyggefis om morgenen :lun: Og når hun så har været ude i haven og lige så sin sædvanlige lille morgenluftning inden at dagen "rigtigt går igang", så drøner hun lige op i vores seng for at putte, nusse og tilsidst lege... Kan slet ikke fatte at det er sidste dag jeg skal opleve hendes faste morgenritual... :megaked:

 

Og så tager vi en dejlig tur til stranden i dag, hun elsker at være på stranden

Er der forresten nogen der ved om hundene godt må gå løse på stranden nu (medmindre andet står skrevet der)??? Kan ikke huske det ligenu :confused:

 

Men tak til alle for de varme tanker, ord og trøstekram der er kommet - de får ikke det uundgåelige tab af Kimba til at gå væk, men det hjælper at vide at der er megen støtte at hente herinde - også selvom der faktisk er folk man ikke rigtigt kender, men det er rart. Og I herinde ved hvor meget man holder af sin hund, og kan sætte jer ind i det, og alle de ord der er kommet til os de vil hjælpe og lindre, måske ikke lige helst så meget i dag - det er bare for svært og hårdt. Men når der er gået lidt så ved jeg, at alt det der er skrevet til os og om dejlige Kimba, det vil hjælpe mig til at komme ovenpå -Tak til jer alle

 

Ved du hvad, på en dag som i dag ville jeg være fløjtende ligeglad om de må være løse eller ej!!! Når Kimba elsker at være på stranden, så SKAL HUN PÅ STRANDEN på sin sidste dag. BASTA!!! Jeg er med på at spytte i kassen ved en evt. bøde, så tag du roligt afsted :5up: :ae:

Jeg håber at du har overskud til at nyde hende på trods af at det, yderst uretfærdigt, er sidste gang :megaked:

 

Jeg vil tænke på jer hele dagen og særligt kl. 16.00 :megaked::megaked::megaked: :ae:

 

Stort knus og mange tanker :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ved du hvad, på en dag som i dag ville jeg være fløjtende ligeglad om de må være løse eller ej!!! Når Kimba elsker at være på stranden, så SKAL HUN PÅ STRANDEN på sin sidste dag. BASTA!!! Jeg er med på at spytte i kassen ved en evt. bøde, så tag du roligt afsted :5up: :ae:

Jeg håber at du har overskud til at nyde hende på trods af at det, yderst uretfærdigt, er sidste gang :megaked:

 

Jeg vil tænke på jer hele dagen og særligt kl. 16.00 :megaked::megaked::megaked: :ae:

 

Stort knus og mange tanker :megaked:

 

 

ja må i have nogle hyggelige timer sammen hvor er det bare trist og læse den slags vi føler med jer :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

nøj hvor har jeg tænkt på jer mange gange i dag jeg ønsker ikke for min værste fjende at skulle det igemmen som i skal i dag jeg var selv det igennem for snart 3 år siden med min dejlige kat det er bare så svært og selv om vi håber i har fået en god dag i dag ved vi jo alle godt at det har i jo ikke haft for selv om i har lavet alle de ting som hun elsker så har i haft det i tankerne som skal ske kl 16 mine bedste tanker går til jer i dag

 

 

000202AE.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er kl. 16 som Tanten har skrevet :(

 

Ligenu ligger hun og morgenhygger på sin FatBoy som hun plejer, hun er en rigtig hyggefis om morgenen :lun: Og når hun så har været ude i haven og lige så sin sædvanlige lille morgenluftning inden at dagen "rigtigt går igang", så drøner hun lige op i vores seng for at putte, nusse og tilsidst lege... Kan slet ikke fatte at det er sidste dag jeg skal opleve hendes faste morgenritual... :megaked:

 

Og så tager vi en dejlig tur til stranden i dag, hun elsker at være på stranden

Er der forresten nogen der ved om hundene godt må gå løse på stranden nu (medmindre andet står skrevet der)??? Kan ikke huske det ligenu :confused:

 

Men tak til alle for de varme tanker, ord og trøstekram der er kommet - de får ikke det uundgåelige tab af Kimba til at gå væk, men det hjælper at vide at der er megen støtte at hente herinde - også selvom der faktisk er folk man ikke rigtigt kender, men det er rart. Og I herinde ved hvor meget man holder af sin hund, og kan sætte jer ind i det, og alle de ord der er kommet til os de vil hjælpe og lindre, måske ikke lige helst så meget i dag - det er bare for svært og hårdt. Men når der er gået lidt så ved jeg, at alt det der er skrevet til os og om dejlige Kimba, det vil hjælpe mig til at komme ovenpå -Tak til jer alle

:ae:

Lige netop. Jeg glemmer ikke alle de tanker, ord og trøstekram jeg fik da tiden var inde for Speedy.

Du skal ikke takke, de fleste af os ved hvordan det er.

Jeg har bedt Speedy om at tage godt mod Kimba på den anden side af regnbuebroen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle tankerne... Det har været hård dag :megaked:

 

Kimba havde en dejlig dag på stranden, og vi havde sådan et smukt vejr. Så Thomas og jeg sad bare, og nød at se Kimba og Caisar fjolle rundt og have det herligt. Kimba var på smertestillende de sidste par dage, så jeg var helt sikker på at hun var smertefri, og jeg kunne se og mærke en klar forskel på hende... Så det er jeg glad for at jeg valgte...

 

Turen hos dyrlægen foregik også stille og fredeligt, Kimba har aldrig haft problemer med at være der, så hun var lige så glad som altid.

Men hvor var det hårdt at holde tårerne tilbage til hun var væk - og nu sidder jeg og tuder igen.

Men det hele foregik stille og udramatisk, men det er bare så svært :megaked:

 

Og da vi kom hjem lå Thomas og jeg bare på sofaen i 1½ time, vi fik grædt og snakket om hende, og set på billeder af hende... Men det går nok først rigtigt op for os, at hun ikke er her mere, når vi står i en af de situationer hvor hun plejede at gøre noget specielt :(

 

Og I får lige et par billede af Kimba fra hendes sidste tur i dag... Hun var bare så glad - men nu ved jeg at hun ikke har ondt mere, og alle mine tidligere hunde passer på hende ved regnbuebroen - sammen med dem vi har mistet herindefra...

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

Puha det er vel nok en trist historie. Det er jo altid trist at miste en dejlig hund, og helt uretfærdigt føles det da når hunden må nøjes med så kort et liv:cry:. Jeg føler med jer...

 

Mange hilsner og tanker fra Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

“I will lend to you for awhile a puppy,” God said,

 

“For you to love when she lives and to mourn when she’s dead.

Maybe for twelve or thirteen years, maybe for two or three,

However, will you, till I call her back, take care of her for me?

She’ll bring her charms to gladden you and should her stay be brief,

You’ll always have her memories as solace for your grief.

I cannot promise she will stay, since all from earth return.

But there are lessons taught below I want this pup to learn.

I’ve looked the whole world over in search for teachers true

And from the folk that crowd life’s land, I have chosen you.

 

Now will you give her all your love, nor think the labor vain?

 

 

Nor hate me when I come to take my dog back home again?

 

He fancied that he heard us say “Dear Lord, Thy will be done,

For all the joys this dog will bring, the risk of grief we’ll run.

We’ll shelter her with tenderness; we’ll love her while we may

And for the happiness we’ve known, forever-grateful stay.

But should You call her back to You much sooner than we’ve planned,

We’ll brave the bitter grief that comes, and try to understand.

If by our love we’ve managed Your wishes to achieve

In memory of her we loved, please help us while we grieve.

When our faithful bundle departs this world of strife,

We’ll get yet another dog and love her all her life.”

 

Uha, det var godtnok smukt, rørende... og sandt. Tak!:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...