Hop til indhold

Kastration hævelse. ADVARSEL billede kan virke stødende for nogen!


Gæst alexandrawassermann
 Share

Recommended Posts

Gæst alexandrawassermann

Hej, jeg ville bare lige høre jer andre der har erfaring med kastration af hunden, min lille baby fik det lavet i går formiddags, og jeg er selvfølgelig super pylret og tjekker det hele tiden.. Synes bare det er meget rødt, og er selvfølgelig lidt nervøs for det kan være indre blødninger osv. Så ville smide et billede op, så i kan se om det ser helt skævt ud :-)

cody.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg ville bare lige høre jer andre der har erfaring med kastration af hunden, min lille baby fik det lavet i går formiddags, og jeg er selvfølgelig super pylret og tjekker det hele tiden.. Synes bare det er meget rødt, og er selvfølgelig lidt nervøs for det kan være indre blødninger osv. Så ville smide et billede op, så i kan se om det ser helt skævt ud :-)
Jeg synes det ser ud som når mine er blevet kastreret..Jeg synes det ser fint ud

Hvordan har han det? virker han syg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst alexandrawassermann

Hej begge.

Han er ikke syg... Altså han er meget træt, men det nok også fordi jeg er vant til min lille damp hund, som hopper og danser nonstop. Han går MEGET langsomt og lidt sjovt, som om han er meget stiv i bagbenene.. Han får både forebyggende pencilin og smertestillende, det skal han have indtil mandag.

 

Men har aldrig haft en hund der er blevet kastreret før, så ved ikke helt hvordan det skal se ud sådan noget. men synes bare at hans nederste del af hans penis ser meget rød ud? han er syet indvendigt og med sting der forsvinder selv, så har svært ved at se om han er rød der fordi han er blevet skåret åbenbart. det bekymrer mig bare lidt at det ser så rødt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst alexandrawassermann

det er ikke varmt, bare sådan normal temperatur. må der godt sive nogle dråber blod ud? der er noget mørkt tørret blod som åbenbart har sivet lidt ud i løbet af natten, er det normalt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvordan det typisk ser ud efter en kastration - men det lyder til at du har fået fint svar på det. Jeg ville holde øje med ham; altså om han bliver dårlig eller lignende. Og også holde øje med om det bliver varmt eller om der begynder at sive mere væske ud end du beskriver.

 

Er sikker på det heler lige så fint :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det ser rigtig fint ud, og det hele lyder helt normalt...

 

Begynder det at blive varmt, som en anden nævner, så kan det tyde på infektion. Og så skal du afsted til dyrlægen, men ja træthed følger ofte med en OP.

Nogen hunde tager op til en uge (og nogle sikkert længere), om at blive helt sig selv efter narkose. Lidt ømhed og stivhed er helt normal. En kastration er et lille og simpelt indgreb, men det er stadig et indgreb, så selvfølgelig er han påvirket.

God bedring med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare sige at min hund ikke så sådan ud efter at han var blevet kastreret. Der var ikke nogen blå mærker eller andre forandringer, så jeg ville nok opsøge dyrlægen og få denne til at kigge på det igen.

 

Jeg kan egentlig heller ikke forstå hvordan et blodkar så langt oppe ad penis kan springe af en kastrering, der foregår nede i pungen, og desuden er et meget lille indgreb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil bare sige at min hund ikke så sådan ud efter at han var blevet kastreret. Der var ikke nogen blå mærker eller andre forandringer, så jeg ville nok opsøge dyrlægen og få denne til at kigge på det igen.

 

Jeg kan egentlig heller ikke forstå hvordan et blodkar så langt oppe ad penis kan springe af en kastrering, der foregår nede i pungen, og desuden er et meget lille indgreb.

Er det lang tid siden du havde en hund der er blevet kastreret?

De gange jeg har været med (og det er hvertfald de sidste 7 år) så bliver snittet lagt uden for pungen. På løverne er det ca 3-4 cm fra hvor pungen starter, altså meget tæt på penis. Der blvier lagt et lille snit hvor kuglerne bliver trukket ud. Når kuglen er skåret af smutter sædstrengen ind i hullet igen.

I væv der er blevet skåret i, vil der altid komme noget sårvædske. Så længe det ikke er betændelse sker der ikke noget ved det.

Mine har altid været hævet der hvor ts hund er hævet. Og som regel er selve pungen også ret hævet da sårvædsken løber derned

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det lang tid siden du havde en hund der er blevet kastreret?

De gange jeg har været med (og det er hvertfald de sidste 7 år) så bliver snittet lagt uden for pungen.

 

Mine har altid været hævet der hvor ts hund er hævet. Og som regel er selve pungen også ret hævet da sårvædsken løber derned

 

Det er 6 år siden Thailo blev kastreret og ja, jeg mener det var pungen der var skåret op. Den var måske lidt hævet men fyldte alligevel mindre end da der var blommer i og han var overhovedet ikke rød. Men det kan da godt være at det er en forældet måde at kastrere på. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hogan så ud på samme måde og det er omkring 2 år siden han blev kastreret. Han blev også skåret op et stykke oppe, som Kennel-lowchen beskriver.

Og det begyndte hurtigt at så pænere ud, så jeg ville heller ikke bekymre mig medmindre det bliver varmt eller væsker mere :-)

Det er jo et sart område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst alexandrawassermann

hans pung er allerede mindre hævet i dag end i går da jeg tog billedet. Han virker ikke længere til at have ondt, han er et damp barn, så han har MEGET svært ved ikke at løbe og hoppe og danse når han ser andre hunde, så det nærmest umuligt at holde ham i ro, men prøver :-) han er dog stadig rød på den nederste del af hans penis. Men hans pung er ikke mere varm end han er på maven :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...