Hop til indhold

Hundeejere altså!

Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Dit indlæg irriterer mig, var det det du ville høre?

Det havde jeg ihvertfald ikke forventet. Men det understreger måske det jeg forsøgte at sige.

Hvis man må skrive og dele sin glæde over sin hund på et hundeforum, må man vel også dele sin irritation?

Selvfølgelig, og du kan da heller ikke få ud af mit indlæg, at jeg skulle mene, at man ikke måtte.

Jeg havde måske lidt regnet med at få en over næsen for at oprette denne tråd, jeg havde bare ikke lige set det ville komme fra dig, men så oplevede vi da det også.

En over næsen?. :shock: Helt ærligt, der havde været så mange inde med deres personlige fortællinger, at jeg troede, at nu var det en generel debat. Havde jeg stilet mit svar personligt til dig, havde jeg da citeret dig.

Man beskriver vel det man observerer og oplever og det er det jeg gør.

Det troede jeg så også at jeg måtte, men undskylder da over at jeg har tråd dig over tæerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det havde jeg ihvertfald ikke forventet. Men det understreger måske det jeg forsøgte at sige.

Selvfølgelig, og du kan da heller ikke få ud af mit indlæg, at jeg skulle mene, at man ikke måtte.

Det kunne jeg så..

En over næsen?. :shock: Helt ærligt, der havde været så mange inde med deres personlige fortællinger, at jeg troede, at nu var det en generel debat. Havde jeg stilet mit svar personligt til dig, havde jeg da citeret dig.

Det var jo mig der åbnede gildet

Det troede jeg så også at jeg måtte, men undskylder da over at jeg har tråd dig over tæerne.

Det må du også, jeg syntes bare ikke du var retfærdigt og derfor reagerede jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske forstår jeg Aschas indlæg anderledes.

For jeg kan godt se, hvad hun mener med, at alle/mange historier involverer nogle halv- (og hel-)ekstremer i form af ustyrlige/aggressive hunde og ejere, som er ligeglade eller endda direkte ondskabsfulde og truende.

Jeg oplever også somme tider folk, som jeg vil betegne som idiotiske hundeejere (måske ikke altid så voldsomt, som visse givne eksempler her i tråden). Andre oplever måske mig, som en idiotisk hundeejer, og fordi man får set sig ond på en person over en bestemt situation (og ellers ingen tilknytning til denne har), så ser man nok ikke episoden med ufarvede briller. Det er altid nemmere, at vurdere en situation, hvis man står på sidelinien, og har set med fra start til slut..

Den der, med en hundeejer som direkte sender sin hund til angreb over en trafikeret vej, synes jeg jo, nærmest lyder som en røver, men det er nok fordi, jeg har svært ved at forestille mig, at nogen kan være SÅ forstyrret i øverste etage.. :genert:

Ps: Jeg siger intet om, at de beskrevne oplevelser ikke er sande. Jeg har jo selv for ikke så lang tid siden haft en ubehagelig oplevelse, som mange vil tænke :shock: om, så jeg ved, at det sker. Det er jo bare ret koncentreret her, fordi vi (i vorses egne øjne i hvert fald) som regel, er dem, som er rigtigt på den.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Synes alle disse irritationstråde egentlig også viser at der ikke skal ret meget til mere, før man føler sig forulempet af andres adfærd og det synes jeg er ligeså ærgerligt som at folk ikke er så gode til at tage hensyn mere.

Ja, det er jo også noget der går hånd i hånd. Jo flere hensynsløse folk man møder, jo kortere bliver ens lunte.

Jeg boede 3 og et halvt år i Sverige, og i den tid mødte jeg 1 - ÈN - hund med ejere som ikke tog hensyn. Det var nogle stockholmere der brugte et hus i området som fritidshus - og de tog hunden med! En lille arrig satan, der løb omkring på den uindhegnede grund, stak af jævnligt, og for på alle som gik forbi.

Første gang var vi nået forbi før den opdagede os og den turde ikke løbe os op. Anden gang havde den fået mod på det og nåede så tæt på at Chino gav den en rulletur i græsset (hvilket ejerne overværede, og jeg troede egentlig det ville være nok til at de passede bedre på i fremtiden). Først tredje gang talte jeg med store bogstaver og fortalte meget bestemt at nu måtte de simpelthen få noget snor på kræet eller en indhegning om haven.

Der er ingen tvivl om at her i byen ville jeg have talt med store bogstaver allerede første gang, fordi vi simpelthen oplever det så tit - så jo, min lunte er klart kortere når det sker en gang om ugen, frem for en gang om året. Det slider på tålmodigheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne jeg så..

Havde jeg angrebet dit startindlæg, havde jeg nok ikke skrevet to indlæg i tråden uden at kommentere det, for så pludselig at komme i tanke om at det da også var noget idioti du havde skrevet.

Det var jo mig der åbnede gildet

Og hvad så?. Betyder det at alt hvad man skriver i en tråd er henvendt til TS?. Sådan plejer det ikke at være,... så citerer man, hvis man er nået 8 sider frem.

Det må du også, jeg syntes bare ikke du var retfærdigt og derfor reagerede jeg.

Hvad var ikke retfærdigt?. Jeg beskrev jo bare hvordan jeg opfatter mit liv, i det område jeg nu bor, og at det virker til at der er en større irritation og nogle lavere tærskler blandt HF`s brugere end ude i den virkelige verden. Ihvertfald i min. Men hvis du insisterer på at opfatte det personligt, kan jeg jo ikke gøre ret meget ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jo også noget der går hånd i hånd. Jo flere hensynsløse folk man møder, jo kortere bliver ens lunte.

Og det virker begge veje,... jo længere din lunte er, jo færre hensynsløse folk vil du møde. Folk kan nemlig godt huske at andre har givet dem en svada og så bliver det mere ligegyldigt for dem, om de irriterer disse mennesker i fremtiden.

Jeg boede 3 og et halvt år i Sverige, og i den tid mødte jeg 1 - ÈN - hund med ejere som ikke tog hensyn. Det var nogle stockholmere der brugte et hus i området som fritidshus - og de tog hunden med! En lille arrig satan, der løb omkring på den uindhegnede grund, stak af jævnligt, og for på alle som gik forbi.

Første gang var vi nået forbi før den opdagede os og den turde ikke løbe os op. Anden gang havde den fået mod på det og nåede så tæt på at Chino gav den en rulletur i græsset (hvilket ejerne overværede, og jeg troede egentlig det ville være nok til at de passede bedre på i fremtiden). Først tredje gang talte jeg med store bogstaver og fortalte meget bestemt at nu måtte de simpelthen få noget snor på kræet eller en indhegning om haven.

Der er ingen tvivl om at her i byen ville jeg have talt med store bogstaver allerede første gang, fordi vi simpelthen oplever det så tit - så jo, min lunte er klart kortere når det sker en gang om ugen, frem for en gang om året. Det slider på tålmodigheden.

Jeg tror meget af irritationen over andre, opstår fordi folk glemmer at de en eller anden dag kan komme til at gå i nogle andre bukser. At ejeren af en hanhund der f.eks. ikke bryder sig om andre hanhunde, glemmer at h*n en dag kommer til at stå med en unghund der elsker alle andre og sommetider har lidt hø i ørerne. At unghundeejeren glemmer at hans/ hendes hund en dag kan udvikle for aggressiv adfærd overfor andre hunde. At hanhundeejere glemmer at de måske engang får en tæve og omvendt.

Personligt tror jeg ikke at folk anskaffer sig hunde, med det ene formål at genere alle andre der også har hunde, men måske er jeg bare lidt naiv. Jeg tror på at man burde kunne dele ansvaret for at tingene ikke går helt galt og det medfører så, at jeg venter indtil en ejer har fået fat i sin unghund med hø i ørerne, at jeg ikke lader min hund gå hen til en hund der virker bange, selvom det er dèn der har opsøgt os, osv. Men okay, sommetider bliver jeg lidt overrasket over hvad der kan genere folk, af ting som jeg ikke selv har tænkt over, og der er HF et sandt Mekka for sådanne oplysninger. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores første airedale og jeg kom for mange år siden fredsommeligt gående på marken, da han pludselig spottede en anden hund. Han plejede at ignorere fremmede hanhunde, indtil de kom så tæt på, at han kunne stirre dem hårdt i øjnene med beskeden: Skrid.

Det virkede altid fint.

Men denne "nye" hund troede jeg bestemt måtte være en glad tæve, for det syntes jeg, at min hanhund udstrålede. Der var ingen ejer i nærheden, og da de mødtes, gik de straks på bagbenene - og sniffede glade hinanden i øret. Det viste sig at være en voksen kleiner münsterländer-hanhund, som vi aldrig havde mødt før, men de hilste, som om de var livslange venner, der havde været sørgeligt adskilt i et par år. Virkelig underligt.

Ellers var vores hund og også hans to efterfølgere fuldkommen ligeglade og uinteresserede i andre hanhunde. Kun naboens hanhunde, som to af vores hunde nærmest voksede op med, var de legekammerater med hele livet.

Jeg tror, at du har ret i, at det er noget nemmere med tæver. Der er ikke det samme vrøvl med dem, som der kan være med hanhunde....fuldkommen som med mennesker. :cool:

Og fuldkommen som hos mennesker: Er der først problemer mellem to tæver kan det være meget svært at løse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kom jeg lige til at tænke på dig Ninjamor:-D vi var ude at bade medundertegn idag på et grønt område hvor der er vandtæt begge sider så langt øjet rækker, og vi hyggede os med stille vand og det skønneste solskin... Men så kommer et ældre ægtepar med deres lab. Og det er også okay for mine gøre ingenting, kan dog finde på at ryste sig op af dem der er i nærheden, men istedet for at gå et sted hen hvor der ikke var nogen, så skulle de da lige kaste bold LIGE DER HVIR VI ER MED VORES HUNDE... De vil ikke have vores leger med deres hund og bolden men hvorfor går de så ikke et sted hen hvor der IKKE er andre???? Vi gad så ikke være der når de skulle fylde det hele og vores hunde ikke måtte komme i nærheden... Og tænk hvis vores ikke kunne med andre hunde, så var deres hund blevet overfaldet på den måde den kom springene hen til os på, for det kan de jo ikke vide (om vores hunde kan med andre) utroligt man ikke spørger og tager hensyn til andre end sig selv:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites