Hop til indhold

transport af schæferhund


Gæst heino
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

jeg får min første hund inden så længe, det er en schæfer, og jeg har forholds lille bil en polo, da der ikke er meget plads i bagage rummet, så skal den jo være på bagsædet, så ville jeg køre om de sammen klappelige stof tasker kan bruges, da jeg ikke vil have metal ind på lædersæderne. den skal jo også gerne kunne være der når den bliver voksen. :-)

 

håber i vil hjæp mig..

 

Heino

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er uenig - med mindre bagsædet lægges ned og buret står i det udvidede bagagerum. Buret er alt for bredt til at det kan stå på bagsædet i en Polo, og der er dermed stor risiko for at buret tilter.

 

Her har vi hhv. en gammel Corolla og en Lupo. I Corollaen har hun bagsædet, og i Lupoen lægger vi sæderne ned og hun har "balsalen":-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Kunne godt regne ud de ikke så sikker men det er svært at få plads til andet.

 

Er en 64 x 64 x 90 stor nok til en schæfer når den bliver voksen.

Har fået en tilbud billig.

 

Er det en han eller tæve? Min tæve på 36 kg vil ikke være særlig komfortabel på 90 cm, og 64 cm er hendes skulderhøjde, så umiddelbart synes jeg det er ret småt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg opfattede det bare automatisk som om sæderne skulle klappes ned, fordi jeg er vandt til det fra vores gamle toyota ;-)

 

Men prøv at tage ud og prøve bure ved en dyrhandler.

Der skulle du gerne både få lov til at prøve dem med hund og i bíl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at køre i en Petworld. De har efter sigende de billigste stofbure af de fysiske butikker.

 

Afhængigt af hvor stor hunden bliver (hvor store er forældre, er det en han eller tæve, hvor store er tidligere kuld), ville jeg som udgangspunkt mene skulderhøjde plus 10 cm. Ellers kan du jo købe det du har fået tilbudt, og så se hen ad vejen om det bliver for småt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan også købe sådan nogle seler hunden får på som man så sætter fast i sikkerhedsselen. Måske en idé.

 

Jeg har selv en schæfertæve og hendes bur i bilen er ikke vildt stort, men hun kan fint være der (hun er der så heller aldrig i ret lang tid). Er lidt i tvivl om størrelsen på hendes bur men mener det er noget i retning af 92x76x69.

Link til indlæg
Del på andre sites

eller er der ef bedre måde, at gøre det på, når man ikke har en stor bil med plads til fast bur. så man kan undgå skidt og hår over hele bilen

 

Vi bruger bare et godt sædeovertræk, som dækker hele bagsædet og en sele :) Det virker fint - endda også når det er mine forældres langhårede, og for tiden stor-fældende collie som skal transporteres :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan bruge en god almindelig T-sele, eller købe en egentlig transportsele. Jeg købte en transportsele til Bella i str. L i MaxiZoo da hun var hvalp. Den var ikke særlig dyr, og hun kunne passe den til hun var 8-9 mdr. Derefter brugte jeg bare hendes almindelige sele fra Hurtta.

 

Og lige en lille bøvs: når du transporterer en hund i bilen, uanset bur og sædeovertræk, vil bilen altid blive beskidt. Og når det er en race med længere pels, sidder der jo en masse snavs og støv, og hver gang hunden bevæger sig, griser den bilen til.

Link til indlæg
Del på andre sites

troede bare sådan en stoftaske bare rimelig godt for at holde på skidtet, men kan godt se jeg får et problem med at have sådan en i bilen, da der ikke er meget plads, når jeg ligger bagsædet ned har jeg 62 cm i bredden (så kommer der bulen fra baghjulet) og 65 i højden og 110 dyb.

nu er der heller meget stof det kan sætte sig i da jeg har læder int, det er nemt at tørre over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...