Hop til indhold

Nok mest til kvinderne: Taske til gåtur? :)


Gæst MarieF
 Share

Recommended Posts

Men altså, hvor meget har I da med på en gåtur..?? "En rulle hundeposer" - jamen hvor mange gange sk**er en hund på en tur?? Jeg har maks. 2-3 poser med, det fylder ingenting i en lomme. Godbidder fylder lidt mere, indrømmet - men kan det ikke være i en lomme ligner det vel mere et helt måltid end "nogle guffer"?

 

Jeg er helt klart en "lomme-person". Kan jeg overhoved klemme mine ting ned i mine lommer, så vil jeg meget gerne være fri for at ha' taske med. Sådan generelt, ikke bare når det kommer til hunde-gåture. Så meget af mit hjemmetøj/hundetøj har mange og gode lommer. Når jeg går tur (eller laver andre ting med hunden) har jeg som regel et par træningsbukser på (eller et par udtjente cowboybukser), hvor der er rigelig plads til både poser og guffer i lommerne. På overkroppen har jeg også noget med lommer, knuselsker f.eks. min Arrak-hoodie, der har mange lommer! :lun: Er det varmt ude har jeg en tyndere hoodie med et par lommer i. Og så har jeg Hurttas lydighedsvest, hvor der nok er ca. en million lommer i, den er altså bare guld værd! :5up:

 

Mit problem er nok lidt, at jeg tit har leggings og en lang trøje/kjole på, og dermed ingen lommer udover dem jeg har i min jakke - og de bliver proppet!

Synes desuden, at det kunne være fint ikke at rende rundt med godbidder i lommerne, når jeg ikke har hunden med (men kan godt være, at jeg bare skal indse, at jeg kommer til at rende rundt med godbidder osv., og at jeg nu bare lugter lidt mere af godbidder end jeg gjorde før :genert: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer an på hvad vi skal. På de længere ture har jeg gerne lidt af hvert med, så vi kan træne og lege efter behov. Det skal siges, at vi bor i lejlighed og Taiki elsker at ligge på græsset og glo, så det gør vi os meget i, hvor han så får en tyggepind i oksehud, som vi har med hjemmefra. Jeg har også gerne en børste med, da han fælder meget for tiden, så det er nemt at rede ham når han alligevel bare ligger og tygger.

Så bruger jeg ruskelegetøj som belønning, en bold og sæbebobler til alm. leg, godbidder og hundeposer, og vand hvis vi går et sted uden vandposter.

 

Jeg tror, at jeg synes den er lidt for stor den du linker til. Helt så meget kunne jeg heller ikke forestille mig, at jeg kommer til at have med - men dog lidt mere end jeg kan have i lommerne :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan sidder den når man har den på? (måske er jeg lidt skør)

 

Den er rigtig god. Den sidder lidt højt, på lænden (lige over røven - den kaldes en "bumbag") så der er god støtte og den sidder til, uden at "vippe udad" foroven. Sidelommerne er med til at give den et bredere, foret stykke rundt om livet, så den er super behagelig at have på ift. andre bæltetasker.

 

Samtidig har den justerbare snore, så man kan gøre det store rum mindre for et bedre overblik, hvis man ikke har så mange ting med - og man kan snøre ind ved flasken, så den sidder godt fast.

Jeg kan både spurte, løbe og hoppe uden at tabe flasken, det er bare en alm. ½ liters kildevandsflaske med vand i jeg bruger.

 

 

Jeg har den som regel siddende lidt på skrå, sådan at lige bag min venstre albue sidder mobillommen, så jeg kan høre den hvis kæresten ringer (og så ingen kan stjæle den, fnis, man er vel københavner og vandt til gøglere!). Så kan jeg stadig nå godbidderne i låget og det brede stykke, der går foran på maven, indeholder et par hundeposer.

Samtidig betyder denne placering, at flasken med vand sidder ret præcist lige bag på ryggen, så det giver en god vægtfordeling.

Og jeg har samtidig fri passage til højre hånd, som jeg bruger til snoren, kommandotegn m.m.

 

Udover ovennævnte fordele, sidder tasken sådan at jeg ikke støder min venstre arm på den, når vi øver plads og deslige. Så jeg er meget tilfreds. Min erfaring med hunde-træningstasker har desværre været, at en del af komforten er røget til fordel for enkle design og billige materialer - denne her holder evigt, er behagelig både ude på en jakke om vinteren og en tynd top om sommeren, jeg bliver ikke skævvredet i ryggen, har armene fri og nem adgang til alle mine ting.

 

 

Udover min Nihola er det en af de bedste ting, jeg har købt til mig selv for at gøre mit hundeliv nemmere. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at jeg synes den er lidt for stor den du linker til. Helt så meget kunne jeg heller ikke forestille mig, at jeg kommer til at have med - men dog lidt mere end jeg kan have i lommerne :lol:

 

Så skal du måske bare på jagt efter en pæn størrelse pengekat?

 

F.eks. en af disse:

 

Pengekat: pengekat, pengebælter, Eagle Creek Neck Wallet DlX, rejseudstyr - Spejder Sport

 

Lille bæltetaske: Bæltetaske, mavetaske, hoftetaske, Rejseudstyr stort udvalg - Spejder Sport

 

Trektaske: Bergans Urban Trekker Taske - Spejder Sport

 

 

 

 

Hvis du ikke vil have noget helt så praktisk, kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Hvis jeg var en Barbiedukke ville jeg være "Praktiske Barbie" inkl. make-up og stiletter. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, jeg er nok heller ikke ligefrem galla-barbie, så det er helt ok :lol:

Jeg tror, at jeg skal ind i Spejdersport her i Aarhus, når jeg kommer ind til byen.

 

Jeg skal have noget bæltetaske af en slags, så det er spændt fast. En pengekat, eller en crossover-taske falder ned i hovedet på hunden, når jeg bøjer mig ned, og det er noget rod :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er voldsomt forelsket i denne:

[ATTACH=CONFIG]94084[/ATTACH]

PRO GODBIDSTASKE

 

Der skulle kunne være det hele. Ulempen er klart prisen, men jeg overvejer stærkt om den ikke er pengene værd :-D

 

 

Må... Eje......

 

Jeg har tasken fra Hurtta, og elsker den:-) Den er i øvrigt med et bælte på, så man skal bare have en krop at klipse den om, ikke lommer:lol:

 

Jeg har ALTID guffer, mobil, smøger, poser, fløjte og nøgler med. Når vi også har bold osv. med, bruger jeg den store Hurtta taske - ellers har jeg den lille til at klipse på lommen. Jeg har i øvrigt 2 af de store tasker. En til semi moist godbidder, og en til hjemmelavede kød-godbidder.

 

Den er nem loge at skylle under den varme hane når den bliver snasket:-)

 

Hvor stort/lille kan bæltet blive? Jeg er mega fed, så skal nok alligevel have noget at clicke den i... Men tænker i forhold til om manden kan bruge det... Kan man fjerne bæltet helt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil for intet i verden undvære min hurtta vest!

 

Hurtta Motivation trningsvest designet til aktive hundeejere

 

(og nej jeg fandt et sted hvor den var en del billigere for synes den er allllttt for dyr).

 

Men jeg ELSKER den vest! God stor lomme bagpå, og lækre lommer i siderne, samt lommer oppe ved brystet til alle ens tingel-tangel. Klikker, hundefløjte, nøgler, telefon osv.

 

Kan kun anbefale den :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil godt indrømme at jeg hater lidt på hundegrej. Det er pisse dyrt, oftest ikke i det bedste materiale og sidder oftest ikke særlig godt.

 

Som tidligere spejder kan jeg slet ikke snuppe tasker af nogen art, der ikke sidder som de skal. Man bliver meget bevidst om det, når man ved hvor godt det KAN sidde.

 

Det er derfor, jeg anbefaler en del spejdersports ting. De sidder ordentligt, holder 400 år, er regntætte og fungerer bare. Lavet med fokus på komfort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil for intet i verden undvære min hurtta vest!

 

Hurtta Motivation trningsvest designet til aktive hundeejere

 

(og nej jeg fandt et sted hvor den var en del billigere for synes den er allllttt for dyr).

 

Men jeg ELSKER den vest! God stor lomme bagpå, og lækre lommer i siderne, samt lommer oppe ved brystet til alle ens tingel-tangel. Klikker, hundefløjte, nøgler, telefon osv.

 

Kan kun anbefale den :)

 

Den har jeg også - meeen lynlåsen i højre lomme er nu gået for anden gang. Første gang blev vesten byttet. Så helt imponeret er jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorte: ej hvor træls :( sådan skal det ikke være med sådan en dyr vest :( jeg har selvfølgelig ikk haft min så længe. Tror jeg har haft den i 4-5 mdr. Fik den engang før sommerferien. Til gengæld kan jeg tælle på en håns hvor få dage jeg IKKE har brugt den. Bruger den faktisk hver evig eneste dag :)

 

Jeg har kun et problem med den - godbiddslommerne kan ikke lynes - hvad pokker gør i andre til konkurrence inden i går på banen? Vil jo gerne have godbidder til før og til belønning undervejs men vil ikk risikere at tabe nogen på banen

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorte: ej hvor træls :( sådan skal det ikke være med sådan en dyr vest :( jeg har selvfølgelig ikk haft min så længe. Tror jeg har haft den i 4-5 mdr. Fik den engang før sommerferien. Til gengæld kan jeg tælle på en håns hvor få dage jeg IKKE har brugt den. Bruger den faktisk hver evig eneste dag :)

 

Jeg har kun et problem med den - godbiddslommerne kan ikke lynes - hvad pokker gør i andre til konkurrence inden i går på banen? Vil jo gerne have godbidder til før og til belønning undervejs men vil ikk risikere at tabe nogen på banen

 

Til konkurrencer har jeg brugt de yderste lommer med lynlåse, men da den første gik i stykker var det venstre lomme og 5 minutter før jeg skulle på banen til konkurrence :shock:

Jeg lavede en meget hurtig ombytning til højre lomme, som kunne lynes.

 

Nu bruger jeg hurtta'en til træning og min arrak vest til konkurrencer. Der kan jeg også lyne bagpå, så jeg kan have Livas elskede træktov klar til belønning med det samme vi er færdige.

SafedogShop.dk - Livsstilsprodukter til kledyr og deres ejere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til konkurrencer har jeg brugt de yderste lommer med lynlåse, men da den første gik i stykker var det venstre lomme og 5 minutter før jeg skulle på banen til konkurrence :shock:

Jeg lavede en meget hurtig ombytning til højre lomme, som kunne lynes.

 

Nu bruger jeg hurtta'en til træning og min arrak vest til konkurrencer. Der kan jeg også lyne bagpå, så jeg kan have Livas elskede træktov klar til belønning med det samme vi er færdige.

SafedogShop.dk - Livsstilsprodukter til kledyr og deres ejere.

 

Er ret vild med de der arrak veste/jakker - men snakkede med K9shoppen i weekenden, som havde jakken med - og blev enige om at lommen bagpå var for lille til en apportbuk - er det også din erfaring med vesten? For ville gerne have sådan een (og helst også jakken)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er ret vild med de der arrak veste/jakker - men snakkede med K9shoppen i weekenden, som havde jakken med - og blev enige om at lommen bagpå var for lille til en apportbuk - er det også din erfaring med vesten? For ville gerne have sådan een (og helst også jakken)

 

Jeg bruger ikke apportbuk, men jeg kan godt forestille mig, at åbningen er for lille.

Der kan dog godt være en dummy, men den er også nemmere at bære rundt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid haft alting i lommerne, men nu har jeg lige pludselig, af en eller anden årsag, næsten ingen bukser med lommer mere :vedikke: Og det er ærlig talt lidt noget bøvl, især fordi jeg hele sommerhalvåret stortset aldrig har jakke på.. På de små hverdags ture, kan jeg dog noglelunde have de par ting jeg skal have med, selv om jeg ikke har nogle lommer, hundeposerne sidder i en holder på den ene hundesnor, mobilen ryger i BH'en, godbidder har jeg sjældent med på en alm. gåtur, de kan i hvert fald godt undværes når jeg ikke har nogle lommer. Det største problem er egentlig nøglerne, men der overvejer jeg faktisk seriøst at sætte den fjerde nøgle vi har til bryggersdøren, fast i en af hundenes halsbånd eller sele :mrgreen:

 

Og ellers, så har jeg faktisk lige købt en rygsæk til hundene, så de selv kan slæbe lidt af deres skrammel, og vand til længere ture :mrgreen: Det skal selvfølgelig trænes op, og de kommer heller ikke til at slæbe rundt på flere kilo, men en flaske vand og lidt småting, burde de nok kunne slæbe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger en slags sportstaske, som skal rundt om livet. Der er 3 små lommer i, godbidder-poser(til hunden), mobil-nøgler-smøger(til mig).... Fungere fint...

 

Jeg hader bæltetasker, føler mig som en turist tysker! Den her sportstaske sætter jeg i siden, og ikke mindst, den fylder intet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...