Hop til indhold

God dyrlæge i Aarhus?


Gæst MarieF
 Share

Recommended Posts

Vi vil gerne have lavet et sundhedstjek på Sif, med vaccination mv., for at være på den sikre side, da vi ikke helt kan gennemskue om hun har fået booster-vaccinationen på de vaccinationer hun fik som hvalp. Jeg kan desuden ikke finde den dyrlæge som skulle have givet hende dem - eller jeg kan godt finde ham, men kan ikke finde ud af hvilken klinik, han har arbejdet på i tidsrummet.

Desuden så skader det jo ikke, at vi har fundet en god dyrlæge, som vi kan tage til, hvis det brænder på :)

 

Vi har kontakt til Tilst Dyreklinik, da de ligger tæt på os, og da min kæreste snakkede med dem, virkede de rigtig søde.

Har I nogle, som I kan anbefale? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilst kender jeg flere der bruger. Han skulle være rigtig sød, og meget lige til. Højbjerg er også søde, omend lidt pebrede.

 

Jeg bruger Skæring Dyreklinik i Egå. De er rigtig søde, har åben konsultation hver eftermiddag/aften og så er de ret billige:-)

 

Du skal under ingen omstændigheder bruge damen i Lisbjerg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilst kender jeg flere der bruger. Han skulle være rigtig sød, og meget lige til. Højbjerg er også søde, omend lidt pebrede.

 

Jeg bruger Skæring Dyreklinik i Egå. De er rigtig søde, har åben konsultation hver eftermiddag/aften og så er de ret billige:-)

 

Du skal under ingen omstændigheder bruge damen i Lisbjerg!

 

Tak for svar. Højbjerg er faktisk den eneste jeg kender, men kun til behandling af min kanin, da jeg var barn :lol: Har dog også indtryk af, at det er ret dyrt der!

 

Men det lyder godt, at han kan anbefales i Tilst :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem i Højbjerg har jeg super erfaringer med. Jeg har aldrig tænkt over om det er mere dyrt hos dem end andre steder.

 

Med hensyn til vaccination kan du tage sundhedsbogen/passet med til dyrlægen og de kan altid se hvordan vaccinationerne er, og om de er fulgt op på. Og hvis det ikke er så er det jo smart lige at få det hele "up to date".

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem i Højbjerg har jeg super erfaringer med. Jeg har aldrig tænkt over om det er mere dyrt hos dem end andre steder.

 

Med hensyn til vaccination kan du tage sundhedsbogen/passet med til dyrlægen og de kan altid se hvordan vaccinationerne er, og om de er fulgt op på. Og hvis det ikke er så er det jo smart lige at få det hele "up to date".

 

Ja, hende klinikassistenten i Tilst sagde også, at vi skulle tage sundhedsattesten med, så vi kunne kigge på det sammen :)

Jeg er bare forvirret over papiret, da det er dateret i marts 2012. Her har hun fået Nobivaccinen + er ormebehandlet, men der står, at den udløber 07-2012 og at hun skal genvaccineres først 4 uger efter og derefter årligt. Vi kan jo så ikke gennemskue, om hun har fået den der booster inden juli måned :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hende klinikassistenten i Tilst sagde også, at vi skulle tage sundhedsattesten med, så vi kunne kigge på det sammen :)

Jeg er bare forvirret over papiret, da det er dateret i marts 2012. Her har hun fået Nobivaccinen + er ormebehandlet, men der står, at den udløber 07-2012 og at hun skal genvaccineres først 4 uger efter og derefter årligt. Vi kan jo så ikke gennemskue, om hun har fået den der booster inden juli måned :shock:

 

Hvis ikke det står, så har hun ikke fået den. Vores står med den første som 4 ugers virkning, og den næste så med ærlig (nogen endda 2 år).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke det står, så har hun ikke fået den. Vores står med den første som 4 ugers virkning, og den næste så med ærlig (nogen endda 2 år).

 

Nej vel? Det er præcis også det jeg tænker, og det skal vi jo have i orden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en jeg IKKE....IKKE....kan anbefale

 

STOP-Dyrlaege-Breth-Hansen.dk

 

Ved ikke om han praktiserer mere, for jeg kan se hans hjemmeside "billigdyrlæge" er lukket....men han har haft klinik i Århus, så det er vel på plads med en advarsel....

 

Jeg tvivler på at han er stoppet, han flytter bare rundt.... han startede en klinik her i byen (Horsens) sidste år (eller var det forrige)... som heldigvis lukkede hurtigt igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

er også glad for højbjerg - hvilket jeg kender en del der er ;)

 

Dyrlægen i trige - en dame der har hjemmekonsultation, er billig og sød - kender mange der har brugt hende til flere ting. Selv vil jeg kun bruge hende til små ting(hun har kastreret Zeus), men det er nok mest fordi jeg selv sværger til Højbjerg, af gammel vane, tror jeg ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Han har vist nok ændret navn, for et års tid tilbage eller der omkring... Til Erik Tonnesen...

 

Ja det har jeg også hørt...og der står egentlig også stadig "dyrlæge" på hans klinik hernede endnu ved nærmere eftertanke

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har jeg også hørt...og der står egentlig også stadig "dyrlæge" på hans klinik hernede endnu ved nærmere eftertanke

 

Jeg har hørt at han er tilbage her omkring Århus et sted?! Vi havde et kort oplæg om bl.a. ham i klubben for ikke så længe siden.....

 

Marie, hende jeg snakker om i Lisbjerg er hende CBK nævner i Trige. Kender rigtig mange der har dårlige erfaringer med hende. Men hun er godt nok billig! Min veninde gik derfra med sine to hunde, fordi dyrlægen ville bruge samme sprøjte til at vaccinere begge dyr med:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hørt at han er tilbage her omkring Århus et sted?! Vi havde et kort oplæg om bl.a. ham i klubben for ikke så længe siden.....

 

Marie, hende jeg snakker om i Lisbjerg er hende CBK nævner i Trige. Kender rigtig mange der har dårlige erfaringer med hende. Men hun er godt nok billig! Min veninde gik derfra med sine to hunde, fordi dyrlægen ville bruge samme sprøjte til at vaccinere begge dyr med:shock:

 

EJ?!? Tak for advarslen. Der skal vi da i hvert fald ikke hen.

Kan se, at mange anbefaler Højbjerg, og kan da godt være, at vi skal derhen. Det vil bare være nemmere med Tilst, når vi jo bor herude :) Vi regner med at flytte til Højbjerg/Viby, når vi skal i hus om et par år, og til den tid vil Højbjerg jo være oplagt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

er også glad for højbjerg - hvilket jeg kender en del der er ;)

 

Dyrlægen i trige - en dame der har hjemmekonsultation, er billig og sød - kender mange der har brugt hende til flere ting. Selv vil jeg kun bruge hende til små ting(hun har kastreret Zeus), men det er nok mest fordi jeg selv sværger til Højbjerg, af gammel vane, tror jeg ;)

 

Bare lige et sidespørgsmål. Er det en lille ting at blive katreret? :genert:

 

Vi skal bare have hende til et sundhedstjek og have styr på vaccinationerne, men har ikke lyst til at støtte et sted hvor de ikke gør det ordenligt :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige et sidespørgsmål. Er det en lille ting at blive katreret? :genert:

 

Vi skal bare have hende til et sundhedstjek og have styr på vaccinationerne, men har ikke lyst til at støtte et sted hvor de ikke gør det ordenligt :shock:

 

ja kastration er et meget lille og simpelt indgreb - men havde naturligvis ikke brugt hende hvis det ikke var ordentligt! Og det var bestemt i orden - den eneste grund til at jeg ikke vil bruge hende fast - er at jeg har brugt Højbjerg i så mange år, og stadig er virkelig glad for dem... Så nok nærmere ren indgroet vane. Stort set alle i mit område bruger hende i Trige som fast dyrlæge, og er rigtig glade for hende - hun vaccinerede også Zeus, da han alligevel var der - det hele rent og sterilt.

Men det er jo op til folk selv at vurdere hvem de vil bruge.

Som sagt kender jeg Højbjerg meget meget godt, og de er bestemt min fortrukne - men igen det er nok mest fordi jeg kender dem så godt

Link til indlæg
Del på andre sites

ja kastration er et meget lille og simpelt indgreb - men havde naturligvis ikke brugt hende hvis det ikke var ordentligt! Og det var bestemt i orden - den eneste grund til at jeg ikke vil bruge hende fast - er at jeg har brugt Højbjerg i så mange år, og stadig er virkelig glad for dem... Så nok nærmere ren indgroet vane. Stort set alle i mit område bruger hende i Trige som fast dyrlæge, og er rigtig glade for hende - hun vaccinerede også Zeus, da han alligevel var der - det hele rent og sterilt.

Men det er jo op til folk selv at vurdere hvem de vil bruge.

Som sagt kender jeg Højbjerg meget meget godt, og de er bestemt min fortrukne - men igen det er nok mest fordi jeg kender dem så godt

 

Ok, tak for svar :) Har læst lidt om sterilisering og det virkede ret invasivt, så var derfor jeg spurgte :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, tak for svar :) Har læst lidt om sterilisering og det virkede ret invasivt, så var derfor jeg spurgte :)

 

Men det er en tæve i har, ikke? Så den skal jo steriliseres hvis det er.....:-)

 

Som sagt kender jeg flere der bruger Tilst og er rigtig glade for ham. Bl.a. nogle opdrættere som jo bruger ham til alle deres avlsdyr og hvalpe. Så ham ville jeg sagtens bruge.

 

Han er i øvrigt en af de dyrlæger der årligt er med i gratis tandtjek hvert år:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er en tæve i har, ikke? Så den skal jo steriliseres hvis det er.....:-)

 

Som sagt kender jeg flere der bruger Tilst og er rigtig glade for ham. Bl.a. nogle opdrættere som jo bruger ham til alle deres avlsdyr og hvalpe. Så ham ville jeg sagtens bruge.

 

Han er i øvrigt en af de dyrlæger der årligt er med i gratis tandtjek hvert år:-)

 

Jo det er en tæve, og ved godt, at det ikke er det samme :-P Tænkte bare at begge indgreb var invasive på hver deres måde tror jeg :)

 

Det lyder godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet flere i Århus, her kommer mine erfaringer:)

 

Tilst: Sød og kompetent dyrlæge. Ingen klager.

 

Åbyhøj: Endnu ingen dårlige oplevelser og det er dejligt tæt på mig:) Dem bruger jeg fast til hund og ildere.

 

Brabrand: Sætter aldrig mine ben der igen. Jeg har oplevet mange rigtig ubehagelige ting der, bl.a. da de skulle fjerne en mælketand på min hund, der var drejet, de fjernede 7 mælketænder, bare ikke den jeg var kommet for. Derudover var der brækket et stykke af en tand, der efterfølgende gav betændelse. De aflivede min ilder, uden min accept. Hun var ikke alvorligt syg, de skulle undersøge hende, og aflivede hende ved en fejl, da de tog fejl af hende og en anden der skulle aflives.

 

Trige: Fik kastreret en kryptokid ilder, der gik efterfølgende brok i såret. Fik ham derud igen og åbnet, men hun fik kun lukket halvdelen af brokket. Efterfølgende blev han opereret i Åbyhøj, uden efterfølgende problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet flere i Århus, her kommer mine erfaringer:)

 

Tilst: Sød og kompetent dyrlæge. Ingen klager.

 

Åbyhøj: Endnu ingen dårlige oplevelser og det er dejligt tæt på mig:) Dem bruger jeg fast til hund og ildere.

 

Brabrand: Sætter aldrig mine ben der igen. Jeg har oplevet mange rigtig ubehagelige ting der, bl.a. da de skulle fjerne en mælketand på min hund, der var drejet, de fjernede 7 mælketænder, bare ikke den jeg var kommet for. Derudover var der brækket et stykke af en tand, der efterfølgende gav betændelse. De aflivede min ilder, uden min accept. Hun var ikke alvorligt syg, de skulle undersøge hende, og aflivede hende ved en fejl, da de tog fejl af hende og en anden der skulle aflives.

 

Trige: Fik kastreret en kryptokid ilder, der gik efterfølgende brok i såret. Fik ham derud igen og åbnet, men hun fik kun lukket halvdelen af brokket. Efterfølgende blev han opereret i Åbyhøj, uden efterfølgende problemer.

 

:scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også prøvet næsten alle dyrlæger i århus.

 

Hende i Trige var meget meget tæt på at slå min hund ihjel, ALDRIG om jeg ville anbefale hende. Hygiejnen er dårlig og da hun engang skulle undersøge min hund havde hun blod på hænderne fra tidligere hund og på bordet var der fyldt med hundehår og bloddråber fra tidligere hund, hun sprittede det ikke af.

 

 

Brabrand har jeg rigtig dårlige erfaringer med. Har brugt dem nogle gange, men efter sidste besøg besluttede jeg mig for aldrig at komme der igen. Blev tiltalt utrolig ubehøvlet og min hund skulle i narkose og have syet en rift på benet, da jeg hentede ham havde han lavet stort i buret og de gjorde intet ved det, han havde det i pelsen og over det hele. De udleverede ham bare sådan til mig, så skulle have en hund med hjem i bilen, smurt ind i tyndt hundelort, jeg siger jer det stank. Han var hellere ikke ordenligt vågen af narkosen.

 

Tilst har jeg ikke som sådan dårlige erfaringer med, men ham søren der er der, er SÅ stresset at man nærmeste bliver smidt ud af konslutationen igen. Han er alt alt for fortravlet og stresset til at jeg er tryg ved at han undersøger mine dyr, fordi han før har glemt at vaccinere min hund som han kom for, i ren og skær stress. Det er rigtig ubehageligt, han undersøger i hu og hej og hast, taler hurtig og jager nærmeste en ud af døren igen.

 

 

Har brugt dem i højbjerg og der har jeg intet at sætte en finger på, udover prisen. De er rigtig dyre, bare en kastration af en hund koster i gennemsnit 1000 kr mere end hos alle andre dyrlægere. Men de er søde og dygtige føler jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...