Hop til indhold

Jeg bliver SÅ GAL!!


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

jeg har lige været udsat for noget som jeg simpelthen må dele med jer.

 

jeg var ude og lufte Thor til natten. vi går stille og roligt rundt i kvarteret, da der så kommer 7-8 unge somaliere drenge gående imod os. vi var nået hen til opgangen da de gik forbi os, og Thor stod og logrede med halen og kiggede nysgerrigt på drengene. to af fyrene farede imod ham, råbende og skrigende imod ham, og trampede i jorden, udelukkende for at gøre ham bange. Thor sprang nærmest op i mine arme af forskrækkelse, og der kapper min hjerne bare over. Jeg skulle nok bare have valgt at ignorere det og ha gået op, men det kunne jeg ikke. det endte i en verbal sviner, inden jeg fik låst døren op til opgangen. drengene stod så og sparkede til døren.

jeg var stik tosset. hvordan fanden kan man opføre sig sådan? kunne de også have fundet på at skræmme et barn fra vid og sans, siden de kan gøre det ved en hundehvalp på 12 uger. det er så langt ude, og jeg kunne slet ikke styre mit temperament.

 

ÆÆÆJ JEG SKULLE BARE LIGE HAVE DET UD... nogle mennesker har jeg simpelthen bare lyst til at give et ordentligt los.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 51
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Desvære ses det for tit at grupperinger af dårligt integrerede unge opfører sig totalt skammeligt! :( Har selv oplevet tre tyrkere i blingbling fishbones+andet mega dyrt udstyr stå og hidse min hund op ude for en butik(var inde og handle i 2minutter).. Havde så meget lyst til at bide deres ansigter af, men hvad opnår jeg? Ringede til politiet, men de sagde bare jeg skulle tage det roligt og ringe igen hvis de bliver ved med at chikanere? Hvad nu hvis min hund havde bidt en af abekatterne? Ja abekatter! De opfører sig som aber, så der - vil ikke bruge perker da det er for positivt.

 

PS. Ikke racistisk ment, men faktum er nogen kulturer har ikke samme værdier i opdragelsen så som at behandle dyr ordenligt. Desuden er hundeslåskamp ofte det eneste en del somaliere kender til hunde, tro mig har snakket med mange der bævrer ved mødet med hunde der ligner noget fra deres sportsinteresser. Enten hopper sådan en type op på stolen af skræk, ellers er typen sådan en der skal vise sig over for sin "fætter bande".

 

Hader de typer som pesten, ukrudsbrænder kunne løse problemet. Ud med dem.

Redigeret af Stefano Fava
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hvad kan man sige.... velkommen til dagens Danmark.... hvor tåbelig opførsel er hverdag og de menneskelige værdiger er i bund!

 

Man må bare konstatere, at almindelig god opdragelse er en mangel varer og at mange forældre VIRKELIG burde opdrage deres børn noget mere strikst!

 

Jeg kunne komme med mange eksembler, men vil dog undlade det her!

Link til indlæg
Del på andre sites

PS. Ikke racistisk ment, men faktum er nogen kulturer har ikke samme værdier i opdragelsen så som at behandle dyr ordenligt. Desuden er hundeslåskamp ofte det eneste en del somaliere kender til hunde, tro mig har snakket med mange der bævrer ved mødet med hunde der ligner noget fra deres sportsinteresser. Enten hopper sådan en type op på stolen af skræk, ellers er typen sådan en der skal vise sig over for sin "fætter bande".

 

Du er jo inde på noget af det rigtige her. Somaliere og folk fra Mellemøsten er rædselsslagne for hunde, for det eneste de kender til dem er enten hundekamp eller politi og militær, der bruger hunde som våben.

 

Jeg skal ikke undskylde for det skete, for det var selvfølgelig ikke i orden, men det er lidt logisk at for sådan en flok drenge er det "sejt" at kunne skræmme en lille hundehvalp. Det sjove er, at hvis trådstarter var gået imod dem med hvalpen, i stedet for at skælde ud, var de flygtet til alle sider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal passe på med de der grupperinger. Inden nogen udråbe rmit som racist, vil jeg påstå at de allerstørste racister i dette land er at finde blandt gruperinger der mener at de, i kraft af deres etniske herkomst og ikke mindst religion er alle andre overlegne. En vantro har sat sig op imod Herrefolket? Forhåbentligt skal det ikke hævnes. De grupperinger har jo ikke andet at tage sig til, de har masser af tid til hævntogter, og alligevel har de råd til nyeste model BMW, nyeste tøj etc, der mangler ikke noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

et eller andet sted, uanset om de er vand til kamp hunde eller ej, kan de forfanden da se at det er en lille hvalp. jeg er ikke sikker på at de var flygtet væk hvis jeg gik imod dem. de kom jo selv trampende rimelig tæt på Thor.

jeg har også været ude for at der stod en flok og gjorde min gamle hund bange ude foran en kiosk. de spyttede efter hende oven i købet. jeg flippede fuldstændig ud da jeg kom ud og så det. sådan helt ekstremt! de rystede bare på hovedet af mig og gik videre, men jeg fik da ikke nogen henvendelser efterfølgende når jeg gik forbi dem. og det var altså "den hårde kerne". jeg er ellers et meget roligt og sympatisk menneske. men når det gælder om at dyr og børn ikke har det godt pga. voksne mennesker, så kapper hjernen over inde i mig. og det sortner for mine øjne.

 

det her skulle egentlig ikke være et spørgsmål om race osv. men forfanden hvor gør de det heller ikke nemt for dem selv. jeg er på ingen måde racist, og har mange venner som er af anden etnisk baggrund, jeg holder utrolig meget af. men sådan en oplevelse endda for anden gang, begået af unge udlændinge, det sætter sgu da ikke ligefrem plus i bogen!!!

 

hvis det havde været en dansker havde jeg reageret på samme måde. forkerte værdier eller ej, DET SKAL BARE STOPPE NU!!!!! og hvis det kun havde været en person, havde jeg fløjet på ham. uanset om det var mig der endte på skadestuen! jeg bliver så indebrændt

Link til indlæg
Del på andre sites

Føj for pokker! Jeg havde nok set rødt hvis det var mig. Mit temperament er rimelig hæftigt, og jeg ville nok ikke kunne styre det i sådan en situation.

 

Bella HADER mørke mennesker! Vi har efter et halvt år fået hende til at acceptere vores argentiske genboer, som jo immervæk ikke er særilg mørke. Måske vi skulle komme på patrulje med jer?:mrgreen: Så skulle hun nok fortælle dem et par ting om hvordan verden hænger sammen.

 

Hun er meget utryg ved folk der er anderledes, og går derfor i forsvarsposition med det samme. Igår "forfulgte" hun 2 østeuropæere......

Link til indlæg
Del på andre sites

Desvære ses det for tit at grupperinger af dårligt integrerede unge opfører sig totalt skammeligt! :( Har selv oplevet tre tyrkere i blingbling fishbones+andet mega dyrt udstyr stå og hidse min hund op ude for en butik(var inde og handle i 2minutter).. Havde så meget lyst til at bide deres ansigter af, men hvad opnår jeg? Ringede til politiet, men de sagde bare jeg skulle tage det roligt og ringe igen hvis de bliver ved med at chikanere? Hvad nu hvis min hund havde bidt en af abekatterne? Ja abekatter! De opfører sig som aber, så der - vil ikke bruge perker da det er for positivt.

 

PS. Ikke racistisk ment, men faktum er nogen kulturer har ikke samme værdier i opdragelsen så som at behandle dyr ordenligt. Desuden er hundeslåskamp ofte det eneste en del somaliere kender til hunde, tro mig har snakket med mange der bævrer ved mødet med hunde der ligner noget fra deres sportsinteresser. Enten hopper sådan en type op på stolen af skræk, ellers er typen sådan en der skal vise sig over for sin "fætter bande".

 

Hader de typer som pesten, ukrudsbrænder kunne løse problemet. Ud med dem.

 

Det har i mine øjne intet med dårlig integration at gøre, men som du netop skriver til sidst: Kultur forskelle!

 

Jeg ser VOKSNE MÆND banke på "buret" ind til kaniner, grise, marsvin.. Sågar har jeg set nogen stå og prikke til en kælegris i Ree Park, med en pind for at få den til at rejse sig. Og her taler vi danskere. Jeg har set folk skræmme æslerne, for at få dem til at sige lyde osv.

 

Der er forskelle i hvordan man bliver opdraget, for dem er hunde intet "specielt". Det retfærdiggøre bestemt ikke deres væremåde, men jeg synes ikke at man skal smække "dårlig integration" på dem, bare fordi de ikke er "hundemennesker" og aldrig har lært at omgåes hunde.

 

 

Du er jo inde på noget af det rigtige her. Somaliere og folk fra Mellemøsten er rædselsslagne for hunde, for det eneste de kender til dem er enten hundekamp eller politi og militær, der bruger hunde som våben.

 

Jeg skal ikke undskylde for det skete, for det var selvfølgelig ikke i orden, men det er lidt logisk at for sådan en flok drenge er det "sejt" at kunne skræmme en lille hundehvalp. Det sjove er, at hvis trådstarter var gået imod dem med hvalpen, i stedet for at skælde ud, var de flygtet til alle sider.

 

Jeg boede i Rosenhøj i Århus(Viby J), et område med mange udlændinge, jeg skulle passe en cockerspaniel hvalp i 2 uger, og det var faktisk så slemt at jeg til sidst valgte at "flytte" hjem til mine forældre imens jeg passede ham...

Folk kastede plastik krus med kaffe i, efter ham... Kastede sten efter ham... Det seneste var at en gruppe 7-10 årige stod på den anden side af vejen og "provokerede", skreg vov vov, lorte hund, kastede ting osv. Jeg vendte mig om og gik imod dem, og sagde "Han bider, og hvis I ikke stopper, tager jeg hans snor af"... 5 sekunder tog det, så var de væk... En cockerspaniel hvalp på 5 mdr :lol: Men det viser også HVOR bange for hunde de er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se du bør i Århus N. Tænker lidt om det er samme sted som mig? Der er en gruppe af den du nævner der nogengang laver lidt drengestreger....

Har dog aldrig selv bøvl af nogen slags med dem. 1. Nok fordi min hund nu er en pænt stor schæfer 2. Fordi jeg har været i beboerhuset og hjulpet til i lektiecafeen... Tror jeg. De er normalt meget søde flere af dem. Men meget meget bange for hunde og det risikere desværrw ofte i sådan noget drenge noget. Nu ved jeg jo ikke om det er de samme. Men er det, ville jeg næste gang tage hunni på armen og netop gå i mod dem og fortælle dem et par borgelige ord meget bestemt men roligt. Mange teenagere også danske kan godt synes det er fedt når voksne tænder af, og samtidig "flygter" for sikke en reaktion de så har fået og det er jo det det gik ud på. Hvor tåbeligt det så end er....

Men håber ikke den lille når at få flere dårlige oplevelser. Og at hun har det godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Føj for pokker! Jeg havde nok set rødt hvis det var mig. Mit temperament er rimelig hæftigt, og jeg ville nok ikke kunne styre det i sådan en situation.

 

Bella HADER mørke mennesker! Vi har efter et halvt år fået hende til at acceptere vores argentiske genboer, som jo immervæk ikke er særilg mørke. Måske vi skulle komme på patrulje med jer?:mrgreen: Så skulle hun nok fortælle dem et par ting om hvordan verden hænger sammen.

 

Hun er meget utryg ved folk der er anderledes, og går derfor i forsvarsposition med det samme. Igår "forfulgte" hun 2 østeuropæere......

 

hehe ja det kunne være at jeg lige skulle passe bella en uges tid. så hun lige kan lære Thor op. det nytter dog ikke at Thor kommer til at hade mørke mennesker. vi har to mulatter i familien:P

har bella haft en dårlig oplevelse med udlændinge siden hun ikke kan lide dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se du bør i Århus N. Tænker lidt om det er samme sted som mig? Der er en gruppe af den du nævner der nogengang laver lidt drengestreger....

Har dog aldrig selv bøvl af nogen slags med dem. 1. Nok fordi min hund nu er en pænt stor schæfer 2. Fordi jeg har været i beboerhuset og hjulpet til i lektiecafeen... Tror jeg. De er normalt meget søde flere af dem. Men meget meget bange for hunde og det risikere desværrw ofte i sådan noget drenge noget. Nu ved jeg jo ikke om det er de samme. Men er det, ville jeg næste gang tage hunni på armen og netop gå i mod dem og fortælle dem et par borgelige ord meget bestemt men roligt. Mange teenagere også danske kan godt synes det er fedt når voksne tænder af, og samtidig "flygter" for sikke en reaktion de så har fået og det er jo det det gik ud på. Hvor tåbeligt det så end er....

Men håber ikke den lille når at få flere dårlige oplevelser. Og at hun har det godt.

 

vi bor i kalmargade?

tror ikke det var nogen der bor i området. der bor nogle enkelte i området, men de plejer at være meget begejstret når de ser ham, og vil gerne snakke og nusse.

det er bare svært at bevare roen, når man er så rasende, og adrenalinen pumper rundt. så er det nok svært at få sagt nogle borgerlige ord:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi bor i kalmargade?

tror ikke det var nogen der bor i området. der bor nogle enkelte i området, men de plejer at være meget begejstret når de ser ham, og vil gerne snakke og nusse.

det er bare svært at bevare roen, når man er så rasende, og adrenalinen pumper rundt. så er det nok svært at få sagt nogle borgerlige ord:damn:

 

Jep samme sted som mig....

Ja det kan være møg svært. Især når man ved hvor følsomme hundehvalpe er.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe ja det kunne være at jeg lige skulle passe bella en uges tid. så hun lige kan lære Thor op. det nytter dog ikke at Thor kommer til at hade mørke mennesker. vi har to mulatter i familien:P

har bella haft en dårlig oplevelse med udlændinge siden hun ikke kan lide dem?

 

 

CBK og Zeus bor også i Kalmargade:-)

 

Hun har ikke haft nogle dårlige oplevelser, men hun har bare meget svært ved folk der er anderledes. Handicappede, børn, folk på krykker, mænd med stort skæg, damer med hatte osv. får også lige en verbal skideballe med på vejen når hun ser dem. Nogle af tingene øver vi ret meget, men må erkende at jeg ikke magter at lære hende ikke at være sur på de mørke. Og så dog, vores pizzamænd kan hun også snakke med, men det er jo folk hun kender....

 

Uden at generalisere alt for meget, synes jeg det er fint at hun siger vov af dem. De gange der har været indbrug i vores kvarter og tyvene er blevet fanget, har det altid været udlændinge. En enkelt gang har hun også jaget en flok væk som stod og råbte uden for vores have, og det har jeg det egentlig fint med.

 

Når nu i har nogle mulatter i familien, og i af og til møder søde, mørke mennesker, kunne det være en ide at få givet Thor en masse gode oplevelser med dem hurtigst muligt oven på den oplevelse. Nus, snak og en masse godbidder. Det er jo trods alt noget besværligt at bo hvor i bor med en hund der er bange for mørke mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep samme sted som mig....

Ja det kan være møg svært. Især når man ved hvor følsomme hundehvalpe er.

 

eeej hvor sjovt. synes ikke jeg har mødt jer før? synes ihvertfald ikke jeg har stødt på nogen schæfere herude i området. i bor nok nede i den anden ende end mig så:)

 

men som sagt så tror jeg ikke at de kom herfra. for de udlændinge der bor her er meget fredelige synes jeg. de var nok omkring 17 år vil jeg skyde på.

Link til indlæg
Del på andre sites

eeej hvor sjovt. synes ikke jeg har mødt jer før? synes ihvertfald ikke jeg har stødt på nogen schæfere herude i området. i bor nok nede i den anden ende end mig så:)

 

men som sagt så tror jeg ikke at de kom herfra. for de udlændinge der bor her er meget fredelige synes jeg. de var nok omkring 17 år vil jeg skyde på.

 

Bor ved siden af det nye byggeri... Ud mod Randersvej.

Vi er også kun to schæferejere i Kalmargade. Mig og dem med gamle Felix ;-) så det kan være om det lige passer med ens forurene. Zeus og jeg kører også en del ud....

Men nu vil jeg da kigge efter jer ;-)

Men hvis din hund kun er 12 uger kan der være en god grund til at vi ikke har ses. Har nemlig ikke boet der siden 22/8 da jeg passer hus. Og kommer først tilbage til november igen, da jeg skal til Istanbul i næste uge og frem til nov. Men så kommer vi tilbage og kæresten og jeg flytter endelig i stuelejlighed Yeah!

Link til indlæg
Del på andre sites

CBK og Zeus bor også i Kalmargade:-)

 

Hun har ikke haft nogle dårlige oplevelser, men hun har bare meget svært ved folk der er anderledes. Handicappede, børn, folk på krykker, mænd med stort skæg, damer med hatte osv. får også lige en verbal skideballe med på vejen når hun ser dem. Nogle af tingene øver vi ret meget, men må erkende at jeg ikke magter at lære hende ikke at være sur på de mørke. Og så dog, vores pizzamænd kan hun også snakke med, men det er jo folk hun kender....

 

Uden at generalisere alt for meget, synes jeg det er fint at hun siger vov af dem. De gange der har været indbrug i vores kvarter og tyvene er blevet fanget, har det altid været udlændinge. En enkelt gang har hun også jaget en flok væk som stod og råbte uden for vores have, og det har jeg det egentlig fint med.

 

Når nu i har nogle mulatter i familien, og i af og til møder søde, mørke mennesker, kunne det være en ide at få givet Thor en masse gode oplevelser med dem hurtigst muligt oven på den oplevelse. Nus, snak og en masse godbidder. Det er jo trods alt noget besværligt at bo hvor i bor med en hund der er bange for mørke mennesker.

 

det er sjovt hun har det sådan. men det gør hende nok bare lidt usikker og nervøs!

 

men ja rigtig god ide at lade ham snakke med dem ovenpå igår. jeg går ned på legepladsen til ungerne. de kommer altid glad hen og vil snakke, og Thor lægger sig bare på ryggen og nyder at de nusser ham:)

 

det er da sjovt at de også bor i Kalmargade. jeg troede at jeg var ved at kende de fleste hundeejer herude, for der er sørme mange. men der kan man bare se:)

og nej det duer sgu ikke hvis han begynder ikke at bryde sig om mørke mennesker. slet ikke herude, selvom der bor ligeså mange danskere. men det ville bare være alt for anstrengende

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor ved siden af det nye byggeri... Ud mod Randersvej.

Vi er også kun to schæferejere i Kalmargade. Mig og dem med gamle Felix ;-) så det kan være om det lige passer med ens forurene. Zeus og jeg kører også en del ud....

Men nu vil jeg da kigge efter jer ;-)

Men hvis din hund kun er 12 uger kan der være en god grund til at vi ikke har ses. Har nemlig ikke boet der siden 22/8 da jeg passer hus. Og kommer først tilbage til november igen, da jeg skal til Istanbul i næste uge og frem til nov. Men så kommer vi tilbage og kæresten og jeg flytter endelig i stuelejlighed Yeah!

 

altså jeg har slet ikke mødt nogen schæfere derude. men jeg vil også lige holde øje med jer. hvis i ser en utroooolig flot dame kom gående med en lille uldtot, så kom endelig hen og hils..;)

lækkert for jer med stuelejlighed! gad jeg virkelig også godt at have. det er nogle fine små haver der er til. vi bor oppe på første henne i 59, så det er egentlig tæt på alligevel. vi bor på 1. nu og har 100 m2. det er skam også rigtig lækkert!:)

Link til indlæg
Del på andre sites

altså jeg har slet ikke mødt nogen schæfere derude. men jeg vil også lige holde øje med jer. hvis i ser en utroooolig flot dame kom gående med en lille uldtot, så kom endelig hen og hils..;)

lækkert for jer med stuelejlighed! gad jeg virkelig også godt at have. det er nogle fine små haver der er til. vior oppe på første henne i 59, så det er egentlig tæt på alligevel. vi bor på 1. nu og har 100 m2. det er skam også rigtig lækkert!:)

 

Der er rigtig mange hundeje re i Kalmargade ;-) Jeg møder stadig nye mennesker. Men som sagt har jeg jo så heller ikke boet der mens du har haft ham stort set. Hehe men de sladder og snakker som en lille landsby de kære hundeejere deroppe ;-) men de fleste er rigtig søde.

Hvad er det for éen du har?

så bliver vi næsten naboer, flytter hen i nr. 53. og må hellere stoppe nu inden tråden går mere OT.

 

Edit: og ja vi kommer så først tilbage i nov. igen. Hvor skal i gå til træning? Og nu tror jeg det vist skal flyttes til pbs. Undskyld til forummet

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er sgu et dejligt sted. også for hundene! har ikke mødt en eneste hund der ikke har ville snakke, eller som har vist aggressiv adfærd overfor Thor..

Thor er et cirkus! han er 1/4 golden retriver, samojedspids, bernersennen og eurasier! kontaktede ÅCH/DCH ovre på vestereng. men de starter først hold op til januar/februar igen. så vi må vente lidt med træningen, og så kommer han på et begynderhold til den tid:) vil gerne have ham til træning hvor der er gå afstand til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg møder også disse flokke af drenge, der har stor obs på hunde. Men så taber jeg jeg lige en snor eller to, helst på den hund, der gøer mest, så stopper de . Vi skal huske på at de ofte kommer fra kulturer og landområder, hvor rabies stadig er en truende farer for især legende børn, så at hunde kan være farlige, har de fået ind med modermælken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...